2021-08-01, 15:04
Medlem
Är white sumatra så stimulerande att det blir svårt att sova om man tar den sent?

Är white sumatra så euoforisk som de skriver?
Citera
2021-08-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loverevolution777
Är white sumatra så stimulerande att det blir svårt att sova om man tar den sent?

Är white sumatra så euoforisk som de skriver?

Jag kan inte sova på det. Du kanske kan.

Vilke är "de" ? Allt är relativt liksom. Euforiskt som mdma? euforiskt som kaffe?
Citera
2021-08-01, 20:26
Medlem
Haha! Jäklar va beroendeframkallande detta är!

Detta är i klass med opiumtea när det kommer till beroendeframkallning.

Var försiktiga, kratom är jävligt nice att bara glida runt på.

Om du vet att du har en beroendepersonlighet kommer du känna sug varje dag efter endast några doser.

Dock får du inga svåra utsättningssymptom.

Kan också tänka mig att detta är en sjyst ingångsdrog till tyngre opiater.

Var försiktiga
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-01 kl. 20:28.
Citera
2021-08-01, 21:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Jag kan inte sova på det. Du kanske kan.

Vilke är "de" ? Allt är relativt liksom. Euforiskt som mdma? euforiskt som kaffe?
Euforiskt som lättare opiater/opioider.
Citera
2021-08-01, 22:16
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Haha! Jäklar va beroendeframkallande detta är!

Detta är i klass med opiumtea när det kommer till beroendeframkallning.

Var försiktiga, kratom är jävligt nice att bara glida runt på.

Om du vet att du har en beroendepersonlighet kommer du känna sug varje dag efter endast några doser.

Dock får du inga svåra utsättningssymptom.

Kan också tänka mig att detta är en sjyst ingångsdrog till tyngre opiater.

Var försiktiga
Undrar vart du får dina påståenden ifrån? Har du någon källa? Syftar på din jämförelse med opiumte och "sug efter endast några doser".
Om man läser lite i tråden och kollar runt på andra ställen får man snabbt en uppfattning om att det är en stor andel av användarna som går över till kratom från tyngre opioider än tvärtom.
Ser inte kratom som någon ingångsdrog till opiater alls, särskilt inte nu när Tram är så utbrett som det är och varannan ungdom kan få tag på det.
Annars kan man självklart bli beroende, och man kan få utsättningssymptom, milda i jämförelse med annat, men det skrivs redan här på varje sida av tråden mer eller mindre.
Citera
2021-08-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Undrar vart du får dina påståenden ifrån? Har du någon källa? Syftar på din jämförelse med opiumte och "sug efter endast några doser".
Om man läser lite i tråden och kollar runt på andra ställen får man snabbt en uppfattning om att det är en stor andel av användarna som går över till kratom från tyngre opioider än tvärtom.
Ser inte kratom som någon ingångsdrog till opiater alls, särskilt inte nu när Tram är så utbrett som det är och varannan ungdom kan få tag på det.
Annars kan man självklart bli beroende, och man kan få utsättningssymptom, milda i jämförelse med annat, men det skrivs redan här på varje sida av tråden mer eller mindre.

Gatewaydrugmyten 2.0. Nu med kratom istället för cannabis. Man blir lagom trött av att höra sånt 😂

Såklart leder inte en drog till en annan, och som du här påpekar är kratom en mild grej.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Euforiskt som lättare opiater/opioider.

Ja vissa kan få lite av den typen feel vid högre dosering.
Citera
2021-08-01, 23:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Ja vissa kan få lite av den typen feel vid högre dosering.

Vid höga doser blir det mest yrsel och illamående. Jag känner lättare eufori vid mindre mängder.
Citera
2021-08-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Vadå jag har knarkat i 15 år och testat 20-30 olika droger och är varit beroende av flera olika.

Tror du inte jag kan känna igen en beroendeframkallande drog?

Kratom ligger på samma beroendeframkallande nivå som andra opiater.

Haha du pratar som en liten nyfrälst

Varsågod här kan du läsa flera artiklar om kratom beroende https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24325774/
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-02 kl. 00:02.
Citera
2021-08-02, 00:17
Medlem
Finns det någon 'strain' som är potent att sova på? Lider av grav insomnia . Buhu.
Citera
2021-08-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vid höga doser blir det mest yrsel och illamående. Jag känner lättare eufori vid mindre mängder.

Höga doser är allt över 3-4 gram.
Citera
2021-08-02, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetsnubbe
Finns det någon 'strain' som är potent att sova på? Lider av grav insomnia . Buhu.

Någon röd sort är det du är ute efter. Vilken röda som passar just dig är jättesvårt att veta.
Citera
2021-08-02, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Vadå jag har knarkat i 15 år och testat 20-30 olika droger och är varit beroende av flera olika.

Tror du inte jag kan känna igen en beroendeframkallande drog?

Kratom ligger på samma beroendeframkallande nivå som andra opiater.

Haha du pratar som en liten nyfrälst

Varsågod här kan du läsa flera artiklar om kratom beroende https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24325774/

Att man kan utveckla beroende är det väl ingen som tvivlar på? Dock är abstinensen mycket mindre än vad du hittar hos många andra opioider (se t.ex. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29248691/) . Och de flesta får inga problem med det om de inte brukar dagligen i minst ett halvår.

Jag personligen vet inte riktigt hur många år jag varit på nu men är verkligen inga problem att hålla upp för min del tacksamt nog. Att skrämma upp folk med beroende är nått trams, och so what om man får lite abstinens? Bara att dosa lite och trappa ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in