2022-01-10, 19:44
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White.thrash
Håller med om att man inte känner sig speciellt utvilad när man vaknar efter att man tagit Kratom. Min tolerans är helt åt helvetet och kan vissa dagar få i mig runt 14tsk. Minns i början när en sked gav ordentligt med energi, man blev glad som en solstråle och blev helt varm och mysig i kroppen. Allt det är borta nu och i bästa fall blir ögonlocken lite tyngre. Brukar ta 1-2 teskedar morgon och lunch och känna mig normal. Det är kvällarna det kan bli 8-10 teskedar bara för att försöka uppnå ett litet rus men dom senaste månaderna har det inte hänt något förutom lite illamående och att jag somnar
Blir du abstinent på nått vis vid uppehåll?
Citera
2022-01-10, 19:53
Medlem
kattingSSs avatar
Citat:
Håller med om att man inte känner sig speciellt utvilad när man vaknar efter att man tagit Kratom. Min tolerans är helt åt helvetet och kan vissa dagar få i mig runt 14tsk. Minns i början när en sked gav ordentligt med energi, man blev glad som en solstråle och blev helt varm och mysig i kroppen. Allt det är borta nu och i bästa fall blir ögonlocken lite tyngre. Brukar ta 1-2 teskedar morgon och lunch och känna mig normal. Det är kvällarna det kan bli 8-10 teskedar bara för att försöka uppnå ett litet rus men dom senaste månaderna har det inte hänt något förutom lite illamående och att jag somnar

Ja jag kommer också ihåg när en tesked räckte det var perfekt + att man inte tyckte de smakade skit det tycker jag nu kör på kapslar för att få i mig de.

Kör du med pauser eller är det hela tiden som gäller? Är själv uppe i 12g+ för att få rus men då tar jag ändå max en två gånger i veckan då jag behöver sova resten av veckan. Kan bli mindre doser i veckan för min ångest. Frågan är hur lång tid de tar att nollställa tolerans eller om det ens går.
Citera
2022-01-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Blir du abstinent på nått vis vid uppehåll?

Japp, fryser men svettas som en idiot, näsan rinner, ont i kroppen, bajs med samma konsistens som vatten och sen en väldigt otrevlig ångest på det. Inte orkat med några längre avbrott sen jag började men försöker trappa ner just nu med varierande resultat.
Citera
2022-01-10, 20:02
Medlem
kattingSSs avatar
Vill försten röda Svensk-xxx.se . Fick höra av en kompis som har problem med dem! Beställning lagd men inga varor som skickats. Svarar inte via mejl kontakt längre efter dem sagt att de skulle åtgärda. Så var försiktiga där ute!
Citera
2022-01-10, 20:38
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Japp, fryser men svettas som en idiot, näsan rinner, ont i kroppen, bajs med samma konsistens som vatten och sen en väldigt otrevlig ångest på det. Inte orkat med några längre avbrott sen jag började men försöker trappa ner just nu med varierande resultat.

Fan vad drygt. Håller själv på att trappa ner doseringen för att inte utveckla ett för starkt beroende.
Är det någon som vet hur länge en Kratom-at sitter i?
Citera
2022-01-10, 21:36
Bannlyst
Citat:
Fan vad drygt. Håller själv på att trappa ner doseringen för att inte utveckla ett för starkt beroende.

För mig brukar det värsta vara över efter 3-4 dagar, men känner av symptom säkert en vecka iallafall.
Citera
2022-01-10, 22:32
Medlem
Citat:

Beror på hur känslig du är och hur länge du hållit på och i vilka doser. Det kan vara ganska individuellt. När jag själv använde dagligen och hade gått på det några månader så brukade jag inte få så mycket fysiska symtom mer än en väldig trötthet och orkeslöshet. Det psykiska kändes mer och brukade vara värst dag 4-5 och det värsta vara över efter en vecka men brukade först känna mig som vanligt efter ca 10-11 dagar så lite längre än en vecka.

Då tog jag väl som mest ca 12-14 gram per dygn men låg kanske på ca 9 när jag slutade. Sen har jag börjat och slutat fler gånger än det men det brukar se ganska likt ut förutom att jag tog lite mindre mängder. Men ju mer du lyckas minska dosen desto lättare blir det. Och att minska dosen brukade jag faktiskt inte uppleva om så jobbigt.

Sen kan jag tillägga att jag många gånger var väldigt inaktiv under ATn men att det oftast går lite snabbare ju mer man sysselsätter och aktiverar sig, då kommer hjärnan igång fortare verkar det som.
Senast redigerad av Menlonson 2022-01-10 kl. 22:36.
Citera
2022-01-11, 07:48
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Beror på hur känslig du är och hur länge du hållit på och i vilka doser. Det kan vara ganska individuellt. När jag själv använde dagligen och hade gått på det några månader så brukade jag inte få så mycket fysiska symtom mer än en väldig trötthet och orkeslöshet. Det psykiska kändes mer och brukade vara värst dag 4-5 och det värsta vara över efter en vecka men brukade först känna mig som vanligt efter ca 10-11 dagar så lite längre än en vecka.

Då tog jag väl som mest ca 12-14 gram per dygn men låg kanske på ca 9 när jag slutade. Sen har jag börjat och slutat fler gånger än det men det brukar se ganska likt ut förutom att jag tog lite mindre mängder. Men ju mer du lyckas minska dosen desto lättare blir det. Och att minska dosen brukade jag faktiskt inte uppleva om så jobbigt.

Sen kan jag tillägga att jag många gånger var väldigt inaktiv under ATn men att det oftast går lite snabbare ju mer man sysselsätter och aktiverar sig, då kommer hjärnan igång fortare verkar det som.

Ok tack för utförligt svar. Hur fort kom at skulle du säga då? Har läst att folk får det över natten liksom. Det får inte jag iaf.
Har läst om så olika halveringstider som 4-24 timmar så man vet inte vad man ska tro på.
Citera
2022-01-11, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ok tack för utförligt svar. Hur fort kom at skulle du säga då? Har läst att folk får det över natten liksom. Det får inte jag iaf.
Har läst om så olika halveringstider som 4-24 timmar så man vet inte vad man ska tro på.

Jag tror det är jätteindividuellt hur snabbt en at visar sig. För egen del, så ju fler at jag haft desto snabbare får jag symptom. Skulle säga att jag får at efter ungefär 12 timmar. Då börjar jag få lite frossa, och känner mig väldigt trött.
Citera
2022-01-11, 11:38
Medlem
Citat:

Individuellt det också. Jag brukar börja känna lite dagen efter just efter att jag fått sömn i kroppen, men första dagen brukar vara ganska lugn för mig.
Citera
2022-01-11, 13:55
Medlem
Steffestekares avatar
Fick min leverans från KE nu. De är alltid väldigt trevliga där. Fick en liten handskriven hälsning. Sånt gillar man.
Köpte grön som jag brukar, men fick även med sample på deras röda. Skall testa röd nu i helgen och återkommer med rapport. Skall bli roligt att testa.

edit. Såg nu på deras sida att den röda inte är upplagd på sidan än. Så extra roligt såklart!
Citera
2022-01-11, 14:07
Medlem
När ska kratom klassas i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här