2021-08-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Att man kan utveckla beroende är det väl ingen som tvivlar på? Dock är abstinensen mycket mindre än vad du hittar hos många andra opioider (se t.ex. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29248691/) . Och de flesta får inga problem med det om de inte brukar dagligen i minst ett halvår.

Jag personligen vet inte riktigt hur många år jag varit på nu men är verkligen inga problem att hålla upp för min del tacksamt nog. Att skrämma upp folk med beroende är nått trams, och so what om man får lite abstinens? Bara att dosa lite och trappa ner.
Hahaha, vad är du för nått jävla miffo?!
Du vet inte ens hur många år du varit beroende av kratom?
Hur höga doser tar du?
Vad är det längsta du varit utan den senaste månaden?

Preparatet säljs som ett kosttillskott men är egentligen en beroendeframkallande opioid i klass med tramadol.

Jag gillar också att ta kratom och opiater men håll inte på och lura folk att det inte är beroendeframkallande.

Ska folk ta kratom så ska de vara medvetna om för- och nackdelarna.
Citera
2021-08-02, 14:45
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=YWur...annel=Drugslab

Världens bästa kanal!
Här testar dom Kratom.
Finns 2-3 andra avsnitt där folket på Drugslab testar Kratom
Citera
2021-08-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Hahaha, vad är du för nått jävla miffo?!
Du vet inte ens hur många år du varit beroende av kratom?
Hur höga doser tar du?
Vad är det längsta du varit utan den senaste månaden?

Preparatet säljs som ett kosttillskott men är egentligen en beroendeframkallande opioid i klass med tramadol.

Jag gillar också att ta kratom och opiater men håll inte på och lura folk att det inte är beroendeframkallande.

Ska folk ta kratom så ska de vara medvetna om för- och nackdelarna.

Jag är just inte beroende var min poäng.
Kör något år eller så åt gången. Uppehåll utan problem. tryckt kratom i bra många år. Allt mellan 50 och 5g per dag. för tillfället runt 15.

Poängen är att det inte ger särskilt grov abstinens vilket även alla studier visar på.

Att det kan ge abstinens säger ingen emot. Men för de flesta är det mycket milt och bara något som dyker upp efter långvarigt bruk.

Sluta du istället att överdriva riskerna.
Citera
2021-08-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Jag är just inte beroende var min poäng.
Kör något år eller så åt gången. Uppehåll utan problem. tryckt kratom i bra många år. Allt mellan 50 och 5g per dag. för tillfället runt 15.

Poängen är att det inte ger särskilt grov abstinens vilket även alla studier visar på.

Att det kan ge abstinens säger ingen emot. Men för de flesta är det mycket milt och bara något som dyker upp efter långvarigt bruk.

Sluta du istället att överdriva riskerna.

Snälla tomte och sluta sprida lögner. Kratom kan ge fruktansvärd avtändning precis som alla andra opiater vid längre användning.

hahaha! Snälla jag vill se dig sluta coldturky idag och vara ren i en vecka utan NÅGOT annat, ingen benzo eller gräs. Kom tillbaka sen och berätta om din lilla avtändning.

Jag gillar Kratom det är ett nice rus men du ska vara jävligt medveten med vilka konsekvenser det kan få om du inte är försiktig med din användning.

Citat:
Jag har använt Kratom från och till under några månaders tid. Den senaste tiden har det blivit dagligen, och ganska stora doser.

Häromdagen var jag fri från Kratom i cirka 24 timmar. Jag sov ganska mycket. Drömde hemska mardrömmar. I vaket tillstånd hade jag ont i hela kroppen, svettningar, frossa och en fruktansvärd ångest som vägrade släppa. Självmordstankar. Allt hemskt du kan tänka dig. Till slut klarade jag inte pressen längre och intog en mindre dos Kratom, och efter cirka en halvtimme började jag känna mig som en människa igen och kunde äntligen pusta ut och slappna av.

Vad fan ska jag göra? Jag klarar inte avtändningen, det känns som jag blir galen. Ångesten vägrar ju släppa. 24 timmars konstant ångest kan väl få vem som helst att bli galen. Jag är ledig nu under helgen, och funderar på att försöka en ny avtändning.

Men jag måste ha råd och tips. Ni som har varit i liknande situationer - hur ska jag bära mig åt? Hur länge kommer helvetet att vara? Snälla hjälp mig!
(FB) Kratom-avtändning! Hjälp!
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-02 kl. 17:32.
Citera
2021-08-02, 18:33
Medlem
Citat:
Snälla tomte och sluta sprida lögner. Kratom kan ge fruktansvärd avtändning precis som alla andra opiater vid längre användning.

hahaha! Snälla jag vill se dig sluta coldturky idag och vara ren i en vecka utan NÅGOT annat, ingen benzo eller gräs. Kom tillbaka sen och berätta om din lilla avtändning.

Jag gillar Kratom det är ett nice rus men du ska vara jävligt medveten med vilka konsekvenser det kan få om du inte är försiktig med din användning.

(FB) Kratom-avtändning! Hjälp!

Du vet att den tjommen hade tagit O-Desmetyltramadol + kratom va? Liiite skillnad. Tomte.
Citera
2021-08-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Du vet att den tjommen hade tagit O-Desmetyltramadol + kratom va? Liiite skillnad. Tomte.

Men alla vill inte bli en jävla knarktomte som tuggar 50 gram kratom per dag som dig.
Jävla idiot, hoppas du dör i en överdos eller bilolycka.

Det finns ett helt redditforum för folk som behöver hjälp att sluta med kratom.

https://www.reddit.com/r/quittingkratom/

Citat:
A whole week without Demon K.
This subreddit has helped me tremendously! I still have crippling insomnia, I had to call out today because I had zero sleep, im trying not to stress myself out tomorrow, and told myself if I need to call out, call out. My appetite has came back and ate a delicious steak today. Stay strong people.

Citat:
10 months free of kratom
Haven’t been in this thread in a while but just wanted to share that i realized i’ve made it to now 10 months kratom free! My last dose was on Oct 31st, 2020 (i made a note in my phone which is what brought me back here)

Just an update i was taking about 18-20 GPD for about 2 years before quitting. The first couple months i experienced everything from back pain, restlessness, fatigue and all the common symptoms. The only thing that really helped me was charlotte’s web cbd for the withdrawals. Fast forward to today, i haven’t thought about kratom in months. Also here to tell you that you can be happy without it.

I thank this sub reddit for all the encouragement and help along the way. Stay strong and know that it does get better
Citat:
The most common question we get is what to expect when you finally take the plunge and quit kratom. While everyone is different, there are some common symptoms to expect.

Day 1. Often a fairly good day. You're all revved up to quit and though some start to feel withdrawal symptoms immediately, for many it takes 24 to 48 hours.

Days 2 - 5. These are most likely going to be the roughest days physically. The flu-like symptoms usually begin at some point after 24 hours and can last for 3 or 4 days. You may experience some or all of the following symptoms: Runny nose Yawning Sneezing Body aches Temperature fluctuations--hot flashes and chills Fatigue Insomnia Restless Leg Syndrome (it can also affect the arms) Sweating Nausea Diarrhea A feeling of heaviness in the body

Day 6 - 14 Though the heavy duty physical symptoms usually start to abate around day 5, during the next week there can be lingering fatigue, heaviness, insomnia, body aches, RLS, and other physical symptoms, while the mental symptoms of anxiety, irritability, lack of motivation, and depression begin to grow. Sometimes this feels like the toughest week because you've been battling the physical ailments and are worn down, and you were hoping the symptoms would be all gone by now. It's important to remember that you ARE doing better than you were a week ago, and that every single thing you're feeling is temporary. Getting through the first couple of weeks is a MAJOR accomplishment.

Somewhere between Day 6 - 30 Generally speaking, this period is when the physical symptoms improve but emotional/mental symptoms can kick in. This is called PAWS--Post Acute Withdrawal Syndrome, or basically the time after the harsh physical symptoms subside. Not everyone gets PAWS and the amount of time it lasts varies widely. Though we often think the physical symptoms are the hardest part, when the emotional/mental side kicks in is often when the real job of quitting kratom begins. It can be hard to differentiate what is PAWS and what is depression/anxiety, leading many to turn to anti-depressants and other medications. Symptoms of PAWS include: Attacks of anxiety Irritability Sudden mood swings Fatigue Lack of motivation Insomnia Inability to concentrate Obsessive thoughts Fluctuating energy levels Memory loss Difficulty in solving problems and thinking clearly Depression

Day 30 - Day 180 Some people feel 100% better by Day 30, some by Day 60, and for some who used heavily or for a long time, it can take up to 6 months. The important thing to remember is that during this time, most of the days are good ones. Bouts of depression, anxiety, or insomnia come in waves, with less and less frequent and harsh waves as time goes on. As with every stage in the healing process, the most important thing you can tell yourself is that this, too, shall pass. No matter how long or heavily you've used kratom, you WILL heal and feel completely yourself again.

For a GREAT GUIDE TO TAPERING, check out this link:
Citera
2021-08-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetsnubbe
Finns det någon 'strain' som är potent att sova på? Lider av grav insomnia . Buhu.

Röd men enda som finns nu är red kapuas den e svag o dålig, välj red maen da eller nån annan röd när det finns inne!
Citera
2021-08-02, 19:33
Medlem
Undrar om någon har bra tips på hur man enklast gör kratom te (eller annan motsvarande beredning) så potent som möjligt.

Bakgrund:

Mångårigt blandmissbruk med massa konsekvenser. Just nu börjat dricka alkohol igen och vill försöka sluta med hjälp av kratom

Tidigare när jag testat bra kratom har en tesked, eller 1.5 (2-3 gram) varit en bra dos. Nu var det iofs länge sedan jag fick så bra.

Iaf, för ett år sedan ungefär fick jag plötsligt efter intag av en dos kratom otroliga magsmärtor. Då var det ett varuprov jag testade och i min värld var det då något fel på den batchen/strainen.

Hänt någon gång till. Iaf… nu då.. köpte jag 2 olika sorter gröna straines från ”eco”… har bara hunnit testa en av dem. En tesked (ca 2 g) i timman ungefär, efter den 3:e fick jag sjukt ont i magen. Kunde knappt ligga, eller stå, som gaser som liksom trycker på organen, eller nog bättre beskrivet som en krampande känsla. Sjukt obehagligt. Vågar inte köra ”toss and wash” efter detta.

Första gången jag råkade ut för detta förra sommaren, stack jag ut mitt i natten när jag skulle sova, för intuitivt på nåt sätt kändes det som att det var bra att försöka vara i rörelse för magsmärtans skull

Iaf, googlat lite och det verkar vara fler än mig som får dessa problem. Tydligen beror det på att kratom pulver är olösliga fiber eller något sådant och det kan bli helknas i magen om man är känslig. (Äter man mkt fett o proteiner är man tydligen känsligare oxå, vilket stämmer in på mig)

Iaf… nu har jag under 3 dagar gjort te på följande vis

1. Kokat upp lite vatten i en kastrull

2. Kastat i ca 15 g kratom

3. Sänkt värmen till minimum och låtit stå:knappt puttra i 15-20 minuter

4 silat så gott jag kan med dubbla kaffefilter (går lätt sönder om man bara kör ett)

5. Kramar ur filtren, innan de slängs.

Delar detta på 3 te-portioner under dagen.

Iaf… tycker det är ganska kass effekt. Läst man kan komma upp i ca 75% effekt/dos jämfört med bara mixa med vatten o svälja all äcklig skit, men tror inte jag är i närheten av 75% effekt.

Ska testa mixa med lite pressad citron innan kokning…

Iaf… NÅGON SOM HAR KONKRETA TIPS FRÅN EGEN ERFARENHET????
Citera
2021-08-02, 20:26
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:

Det finns ett helt redditforum för folk som behöver hjälp att sluta med kratom.

https://www.reddit.com/r/quittingkratom/

Ett redditforum där folk som tagit 100 gram kratom om dagen berättar om sina upplevelser.

Jo, tar du 50-100 gram om dagen och gör det efterblivna beslutet att gå cold turkey så är det självklart att du kommer få känna på helvete.

Du får det att låta som att om man tar kratom, så kan man lika gärna ta heroin istället och att det inte skulle göra saken värre än vad det redan är.
Citera
2021-08-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Ett redditforum där folk som tagit 100 gram kratom om dagen berättar om sina upplevelser.

Jo, tar du 50-100 gram om dagen och gör det efterblivna beslutet att gå cold turkey så är det självklart att du kommer få känna på helvete.

Du får det att låta som att om man tar kratom, så kan man lika gärna ta heroin istället och att det inte skulle göra saken värre än vad det redan är.

Tror grabben har knarkat sönder skallen lite väl och inte så lönt att samtala med. Han verkar få det till att jag och andra påstår att tillvänjning och abstinens inte uppstår överhuvudtaget. Och sen att sitta och dra fram extremfall trots forskning på området klart visar på AT oftast är förhållandevis milt är ju lite stolpskott. Som du pekar ut säger det sig självt att 100 gubbar om dagen längre period är jobbigare än 15 gubbar om dagen. Och folk som mular i sig 100g om dagen har såklart problem i livet de försöker hantera med droger, radikalt annorlunda från det vanligaste bruket av grejerna.

Lite väl mycket reefer madness över det här. Sund information är vägen fram.
Citera
2021-08-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk

Haha ni vill verkligen inte tro att er älsklingsdrog är i klass med tramadol och andra opiater.

Folk använder för fan den för att lindra eller ersätta heroinberoende. Säger inte det dig något?

Jag har testat heroin, morfin, kodein, opium, tramadol och kratom.

Kratom ruset påminner mycket om en blandning mellan tramadol och opium

Har du ens testat en riktigt opiat/opioid som heroin eller tramadol???

eller är du bara ännu en nyfrälst på detta ”kosttillskott”?

Visste du att kratom överdoser kan lindras med naloxon?
Samma medel som ges till heroinister som överdoserat på toaletten?
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-02 kl. 21:14.
Citera
2021-08-02, 21:16
Medlem
Citat:
Haha ni vill verkligen inte tro att er älsklingsdrog är i klass med tramadol och andra opiater.

Folk använder för fan den för att lindra eller ersätta heroinberoende. Säger inte det dig något?

Jag har testat heroin, morfin, kodein, opium, tramadol och kratom.

Kratom ruset påminner mycket om en blandning mellan tramadol och opium

Har du ens testat en riktigt opiat/opioid som heroin eller tramadol???

eller är du bara ännu en nyfrälst på detta ”kosttillskott”?

Långvarigt kratom bruk leder ofta till en väldigt lång och utdragen avtändning.
Absolut att tunga opiater är jävligare att akut sluta med.
Men kratom påverkar även serotonin och dopamin utöver dess opiat effekt.

Finns många som beskriver väldigt lång återhämtning efter ha slutat med kratom.

Körde själv 5-10g per dag i nåt år, tog över en månad innan jag ens var i närheten av att vara funktionell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in