2021-07-31, 19:55
Medlem
Torsuss avatar
Tanzania verkar ha börjat räkna igen...efter att ha legat stilla på drygt 500 fall så steg det nu till över 1000. Har dom lagt sin voodo på hyllan?
Citera
2021-07-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jösses. Du propagerar för ett vaccin som inte är testat för 5 öre och är experimentellt som bäst. Vi får se vem som hade rätt i slutändan. De facto att vaccinet orsakar mikroskopiska blodproppar hos 60%+ av de som tagit det är intressant.

Samma studie kom tidigt förra året men blev nedtystad, ignorerad och sen accepterad. Men man fortsatte vaccinera iallafall, trots vetskapen om detta. Lungor, hjärta och njurar tar skada av dessa mikroskopiska flikar (43 triljoner innehåller en dos) och där kan vävnaden inte regenerera sig, det är permanent skadat och leder till döden.

Jag har malt igenom det mesta från alla sidor när det gäller covid19 med öppet sinne - jag var väldigt skrämd själv av covid pga av ren lathet från min sida. Jag läste bara rubrikerna.

Efter att ha malt igenom enorma mängder information från båda sidor så ser jag absolut inte vaccinet som något positivt. De enda som propageras är att man ska ta det. För andras skull. För att behålla din frihet, för att resa.

Det är tvång. Man skuttar omkring de mänskliga rättigheterna samtidigt som man bryter rakt av emot dessa.

Jag kan lova dig, Bertil, om du inte var lika insnöad på den ena eller andra sidan - att du skulle hitta väldigt mycket som går emot mainstream, politiker och vaccinet som helt legit har mer kött på benen än de du kommer med.

Problemet är att sociala medier förtrycker, bannar och mörkar de som kommer med studier, ifrågasätter och vågar stå upp. Då känns det inte som att det finns något motstånd till allt det som sker nu och folk följer i flock mot avgrunden eftersom att, tja, inga säger ju emot.

Jag respekterar allas egna val att ta eller att inte ta vaccin. Jag kommer aldrig respektera angrepp på någons integritet eller människovärde pga av endera val man gör.

Det är sådant du sysslar med. Därav tror jag, liksom flera andra påtalat, att du är:

1) En obotlig narcissist som blint följer manus och vägrar avvika från dina narrativ (eller narrativ som Big Brother sänder ut). Du är instängd i ditt eget huvud.

2) Du tror blint på allt du skriver själv. Detta har du tagit till dig via seriösa och djupgående forskning och studier, inte bara uttalanden av något med en akademisk titel framför sitt namn.

3) Du är ett betalt troll som konstant kämpar med näbbar och klor där du hånar människors fria val och utmålar de som egoistiska, människohatande konspirationstokar.

Det är skrämmande hur vi sett hur grupper tystats i samhället i historien och vi upprepar den ständigt. Det är som WW2 all over again. Sköt du ditt egna.

Hej,

Du skriver att du läst väldigt mycket, både för och emot vaccin. Olika studier etc och att du varit öppen för båda sidor.

Vad har fått dig att tro mer på vissa källor samt "ena sidan"? Har du några exempel på vad som fått dig att bilda den uppfattning du har idag?

Notera att jag inte är ute efter att sätta dit dig på något sätt utan är genuint intresserad av hur olika människor bildar sin egen uppfattning.

Sedan skulle jag gärna få en källa till detta:
"De facto att vaccinet orsakar mikroskopiska blodproppar hos 60%+ av de som tagit det är intressant."

Vilken studie syftar du på iom detta:

"Samma studie kom tidigt förra året men blev nedtystad, ignorerad och sen accepterad."

Hare fint!
Citera
2021-07-31, 19:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det är ju ingen som vet hur många som dött av blodpropp närmaste tiden efter dos 2.

Ett av fallen jag känner till rapporterades och ett inte. Det rapporterade var AZ o det icke rapporterade Pfizer De närmast anhöriga i Pfizer fallet är övertygade att det var vaccinet då personen i övrigt vart fullt frisk.

Men vi vet att ca 1000 stycken om året dör av blodproppar i Sverige och det drabbar även unga. Många dödsfall rapporteras inte så det är ett stort mörkertal.
Citera
2021-07-31, 19:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ca 20% får dyspne. Du kan vara så gott som säker på att de ringer ambulans.
70k på sjukhus.
5x70k = 350k smittade.

Du får ursäkta, men jag hänger inte med riktigt. Vilka 20% får dyspne menar du? Efter vad? Smittats av viruset, eller vaccinerat sig?

70 tusen har sjukhusvårdats efter virussmitta. Det vet vi. Men vad avser din multiplikation med 5? Det är ju över 1 miljon som testat positivt för viruset. Lägg till antaget mörkertal och vi har 2 miljoner smittade. Det är den bästa bedömning jag har kunnat härleda mig till.
Citera
2021-07-31, 20:01
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ovaxxad sperma kommer gå för 1btc per sats i framtiden. Jizzcoin.

Ovaxat blod kommer inte bli billigt...... (Jag kommer inte gå med på mindre än 5000sek/dl )
(FB) Röda Korset förbjuder vaccinerade att donera plasma!
Citera
2021-07-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ca 20% får dyspne. Du kan vara så gott som säker på att de ringer ambulans.
70k på sjukhus.
5x70k = 350k smittade.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du får ursäkta, men jag hänger inte med riktigt. Vilka 20% får dyspne menar du? Efter vad? Smittats av viruset, eller vaccinerat sig?

70 tusen har sjukhusvårdats efter virussmitta. Det vet vi. Men vad avser din multiplikation med 5? Det är ju över 1 miljon som testat positivt för viruset. Lägg till antaget mörkertal och vi har 2 miljoner smittade. Det är den bästa bedömning jag har kunnat härleda mig till.

The overall attack rate was 54.5% (24/44); 87% were symptomatic, 65% with fever, and 22.6% with dyspnea. No clinically severe COVID-19 (1) was observed, and no patient was hospitalized. Among infected miners, 18/23 (78.2%) had a cycle threshold (Ct) <28 (Appendix Table 1). The variant of concern (VOC) gamma (P.1 lineage), also known as 20J/501Y.V3, was identified in 9/9 viruses sequenced by the Pasteur Institute (Appendix Table 2), without any new mutation.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Legat runt 20% hela tiden sedan pandemins början.....

PCR testen är ett skämt......
Citera
2021-07-31, 20:08
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Du är något på spåren. Och du är inte ensam...
https://www.bitchute.com/video/2EtlFPyoSnen/

Reiner driver åtalet mot dom som ligger bakom allt. Väl värd att lyssna på.

OK, så då har vi haft WW I, WW II och har nu WW C.

Stämmer ganska bra, och som vanligt dom "usual suspects" som ligger bakom.....
Citera
2021-07-31, 20:13
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enelalm
Hej,

Du skriver att du läst väldigt mycket, både för och emot vaccin. Olika studier etc och att du varit öppen för båda sidor.

Vad har fått dig att tro mer på vissa källor samt "ena sidan"? Har du några exempel på vad som fått dig att bilda den uppfattning du har idag?

Notera att jag inte är ute efter att sätta dit dig på något sätt utan är genuint intresserad av hur olika människor bildar sin egen uppfattning.

Sedan skulle jag gärna få en källa till detta:
"De facto att vaccinet orsakar mikroskopiska blodproppar hos 60%+ av de som tagit det är intressant."

Vilken studie syftar du på iom detta:

"Samma studie kom tidigt förra året men blev nedtystad, ignorerad och sen accepterad."

Hare fint!

Jag har gett upp konceptet "källor" då varje individ väljer sina egna och väljer bort de dom känner för.

Tydligen har aftonbladet.se mer källvärde än en video på t. ex bitchute av ren praxis.

Jag kan posta länkar till dig om du är intresserad. Vissa innehåller källor från FHM, CDC och EU själva.

Du kan börja med "Dagen då världen blev grundlurad" på Youtube av Strävan efter sanningen. Se hela videon med ett extremt kritiskt öga. Sen kan du själv gå igenom de flesta källor som presenteras då de ofta är från officiella myndigheter.

Du kan sen se:

https://freeworldnews.tv/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e

Några minuter in i videon går 6 läkare igenom sina egna erfarenheter av vaccinet och hur dom tacklat det. Än en gång - se det med kritiskt öga. Tro inte på något förrän du läst igenom det själv.

Problemet jag ser det är alla som är nedtystade. Man tystar läkare, sköterskor, politiska motståndare, oberoende media. Därav blir folk så extremt utsatta för mainstream media och information och konsumerar den som snabbmat.

Det enklaste är att se på varenda video, källorna som presenteras, vad har de som diskuterar ämnet för status/yrke/erfarenhet etc, vart kan jag hitta informationen detta vilar på osv.

All media är sensationskåta, oavsett om det är NY Times eller infowars, dom säljer en produkt. Men ta dig tiden att grotta ner dig ordentligt med ett extremt kritiskt öga.

Då menar jag att man faktiskt tar del av allt som finns därute och försöker bygga ihop en bild av alltihop.

Jag tycker personligen vaccinet stinker experimentation. Jag tycker häxjakten på ovaccinerade påminner om judarna under WW2. jag tycker media är extremt opartiskt och köpt i stora delar. Jag tycker läkemedelsbolagen tjänar alldeles för stora pengar på det här.

Alla lockdowns, alla affärsrörelser som går under gynnar de stora grabbarna, Amazon, Google, FB etc som kommer ha monopol på information och handeln i framtiden. Det kommer bli ett klass samhälle där vi alla kommer åtnjuta begränsad frihet med medborgarlön och där väldigt många människor fram tills dess kommer att avlida pga av covid och de som komma skall.

Det är dock det jag tagit med mig hittills om man följer spåren. Folk älskar att vara rädda om det finns skydd och lösningar hos staten. Att misstro de dom sysslar med och vara rädd utan skydd eller utväg är otänkbart för de flesta.

Många väljer den lätta vägen, inklusive jag. Jag tycker bara det stinker För jävla mycket hela tiden.

Då har jag själv, alla i min närhet, kompiskrets levt som vanligt i över ett halvår nu.

En vän på jobbet fick covid. Han är 28. Han kom till sjukhuset och var yrslig och hade feber. "du har covid" var de första de sa utan att testa eller något öht. När han väl lades in på sjukhus blev han snabbt sämre och nedsövd 3 dagar. Han kommer inte ihåg något från att han låg i sängen tills han vakna 3 dagar senare och mådde bra igen.

Min gammelfarfar var 92 i februari med långt gående sjukdom som var säker död. Han hade dessutom underliggande allvarliga sjukdomar. När han var på en av sina behandlingar så smittades han tydligen av covid 19.

Han vägrade läggas in på sjukhus och låg hemma med lite feber i 4-5 dagar innan han mådde bra igen. Hade han blivit inlagd är jag säker på att han varit död av "covid" nu.
Citera
2021-07-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
De flesta av oss har troligen redan haft förkylningar med andra corona-virus. Dock är de inte riktigt lika SARS-CoV-2 och därför är vi inte immuna.
Det jag uppfattat det som så finns det 7 kända corona virus som drabbar människor. (kan säkert finans fler)

SARS
MERS
SARS-CoV-2
samt 4 till som ger vanliga "förkylningar"

SARS och MERS ger betydligt högre dödlighet än SARS-CoV-2.

Visst, vissa avlider av en kraftig förkylning men inte lika illa som det vi klassar som covid-19
Jag tror, efter massa info här och på andra ställen, att SARS-CoV-2 också kommer gå åt hållet vanlig förkylning, alltså snällare än det är idag.

De flesta kommer bli smittade och de flesta rätt så snäll "förkylning"
Troligen kommer vi få det igen efter några år om inte immuniteten blir så stark.

OBS egna teorier utifrån allt jag läst sedan början 2020, troligen inte helt uppåt väggarna.

Sars-2 hade högre dödlighet än Sars-1 i början, innan behandlingsrutiner fanns.
I wuhan dog ca 20% enligt Lancet.

I det första offentliga framträdandet av en läkare i Kina, så sa han att dödligheten var högre än Sars-1

Av de som sökte vård i Italien i början av epidemin såg det ut som följer:

Italien
Italien CFR per dag: 31.4%, 38.66%, 36.7%, 29.05%, 33.06%, 25.87%, 32.21%, 27.94%,
26.33%, 27.36%, 28.69%, 37.04%, 39% , 38.59%, 44.17% , 44.67%, 46.80%, 42.29%,
43.65%, 43.97%, 45.98%, 43.40%, 42.52%, 44.01%, 44.28% , 43.80%, 44.99, 45.03%,
44.49%, 44.02%, 45.48%, 44.73%, 45.27%, 44.22%, 44.14%, 43.85%, 43.22%, 42.63%
42.25%, 42.14%, 42%, 41.25%, 41.87%, 39.1%, 38.23%, 37.44%, 36.76%, 36.61%%,
36.20%, 36.23%, 35.57%, 34.74%. 34.08%, 33.46%, 33.04%, 32.33%, 31.5%, 30.74%,
30.03%, 29.48%, 29.1%, 28.82%, 28.41%, 28% (29 April)

Innan man viste värdet av något så enkelt som en asprin så var det blodigt.....
Citera
2021-07-31, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
13 500 personer (0,11 %) av Stor-Paris cirka 12 miljoner invånare demonstrerar mot vaccinpass och obligatoriska vaccinationer.
https://www.leparisien.fr/societe/sante/covid-19-nouvelles-manifestations-attendues-contre-le-pass-retour-du-masque-dans-une-partie-de-la-br etagne-suivez-notre-direct-31-07-2021-MHHH2IXKRJDALDLJ32DPEAW3DM.php

Totalt i Frankrike verkar 0,24 % demonstrera.
https://www.svd.se/ny-protester-mot-franska-vaccinpass

Du kan lägga till en minst 1 före din siffror, du kan inte med trovärdighet hänvisa till regim media.
Citera
2021-07-31, 20:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Lambda är mycket farligare än delta. Speciellt för oss vaccinerade se bara Chile...

Lambda -varianten tillhör C.37 -släkten. Graden av vaccination har varit särskilt hög i Chile. En nyligen genomförd studie i Chile har visat att cirka 60 procent av befolkningen har fått COVID-19-vaccinet.

Nyligen, observerades en snabb ökning av COVID-19-fall i Chile. Detta beror på att Lambda -varianten kan undkomma immunsvaret som induceras via vaccination.

Den nya studien använde molekylär fylogenetisk analys för att studera den evolutionära egenskapen hos Lambda -varianten.

Författarna till denna studie har angett två av de kritiska virologiska egenskaperna hos Lambda-varianten, nämligen dess motståndskraft mot viralinducerade immunsvar och förbättrad överföringshastighet.

Chile använder väl mest Sinovac? Enligt den här artikeln verkar det ha ganska hög skyddsgrad.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2107715
Citera
2021-07-31, 20:26
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letetra
Ja, vaccinet hjälper onekligen mot svår sjukdom. Den stora frågan är om vaccinet gör en mindre mottaglig för viruset och således påverkar smittspridningen. Om inte, då borde att vaccinera sig anses som ett individuellt val enbart, inte som ett samhällsansvar. För att rättfärdiga ett vaccinpass borde man besitta den informationen innan ett sånt beslut tas, i min mening.

Individen kan inte få ta detta beslut på egoistiska grunder. En samhällsfarlig sjukdom faller under Smittskyddslagen. Kostnaderna för behandling är enorma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in