2021-07-31, 19:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ivermectin?

Tror inte kineserna kommer att gå på detta!

De såg ju hur det gick i Peru..

En fråga, varför sprider du falsk info om ivermectin?
Citera
2021-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jösses. Du propagerar för ett vaccin som inte är testat för 5 öre och är experimentellt som bäst. Vi får se vem som hade rätt i slutändan. De facto att vaccinet orsakar mikroskopiska blodproppar hos 60%+ av de som tagit det är intressant.

Samma studie kom tidigt förra året men blev nedtystad, ignorerad och sen accepterad. Men man fortsatte vaccinera iallafall, trots vetskapen om detta. Lungor, hjärta och njurar tar skada av dessa mikroskopiska flikar (43 triljoner innehåller en dos) och där kan vävnaden inte regenerera sig, det är permanent skadat och leder till döden.

Jag har malt igenom det mesta från alla sidor när det gäller covid19 med öppet sinne - jag var väldigt skrämd själv av covid pga av ren lathet från min sida. Jag läste bara rubrikerna.

Efter att ha malt igenom enorma mängder information från båda sidor så ser jag absolut inte vaccinet som något positivt. De enda som propageras är att man ska ta det. För andras skull. För att behålla din frihet, för att resa.

Det är tvång. Man skuttar omkring de mänskliga rättigheterna samtidigt som man bryter rakt av emot dessa.

Jag kan lova dig, Bertil, om du inte var lika insnöad på den ena eller andra sidan - att du skulle hitta väldigt mycket som går emot mainstream, politiker och vaccinet som helt legit har mer kött på benen än de du kommer med.

Problemet är att sociala medier förtrycker, bannar och mörkar de som kommer med studier, ifrågasätter och vågar stå upp. Då känns det inte som att det finns något motstånd till allt det som sker nu och folk följer i flock mot avgrunden eftersom att, tja, inga säger ju emot.

Jag respekterar allas egna val att ta eller att inte ta vaccin. Jag kommer aldrig respektera angrepp på någons integritet eller människovärde pga av endera val man gör.

Det är sådant du sysslar med. Därav tror jag, liksom flera andra påtalat, att du är:

1) En obotlig narcissist som blint följer manus och vägrar avvika från dina narrativ (eller narrativ som Big Brother sänder ut). Du är instängd i ditt eget huvud.

2) Du tror blint på allt du skriver själv. Detta har du tagit till dig via seriösa och djupgående forskning och studier, inte bara uttalanden av något med en akademisk titel framför sitt namn.

3) Du är ett betalt troll som konstant kämpar med näbbar och klor där du hånar människors fria val och utmålar de som egoistiska, människohatande konspirationstokar.

Det är skrämmande hur vi sett hur grupper tystats i samhället i historien och vi upprepar den ständigt. Det är som WW2 all over again. Sköt du ditt egna.

Du är något på spåren. Och du är inte ensam...
https://www.bitchute.com/video/2EtlFPyoSnen/

Reiner driver åtalet mot dom som ligger bakom allt. Väl värd att lyssna på.
Citera
2021-07-31, 19:41
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur reglerna ser ut då jag tagit en välbehövlig semester från galenskaperna på detta forum.

Men - det som nu uppkommit (läkare som blivit tystade, hur man utmåla de som inte vaccinerar sig som onda, alla frågetecken kring vaccinet och själva smittan) borde ju ha i tråden att göra och inte i konspirationsteorier?

Vaccinerade blir sjuka och de sprider själva smittan. I Australien ligger 146 på IVA varav 144 är vaccinerade med 2 doser, 1 med en dos och en ovaccinerad. Är det en konspiration?

Media försöker skrämma slag på folk dagligen med covid-propaganda. De finns absolut 0 vetenskap eller fact check i skiten de trycker (tack Fauci)..

Jag har valt att inte vaccinera mig. Detta beror på mina egna värderingar, vaccins historik och att jag tvekar starkt på att ett MRDNA-vaccin är bra för kroppen, mot något, någonsin.

Nu börjar man med tvångsvaccineringar, hotar de ovaccinerade med indragna friheter i samhället och märker de med fula ord.

Samtidigt begär de att dom vaccinerade ska fortsätta bära ansiktsmask för de kan fortfarande smitta och bli smittade.

Logik verkar inte existera längre. Det är som hela världen hamnat i något psykos, skrämda från vettet av media och de styrande.

Som tur är vaknar miljoner människor upp mot förtrycket i Frankrike, UK, USA och andra delar av världen.

Han sade ju fel och menade egentligen att säga att en person av de på IVA var halvt vaccinerad, resten ovaccinerade.

”So of the 43 people in intensive care units, 42 have not been vaccinated. One person had just one dose of vaccine – incomplete vaccine,” Dr McAnulty said.”

https://www.aap.com.au/no-hospitalised-covid-19-patients-in-nsw-arent-all-vaccinated/
Citera
2021-07-31, 19:46
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur reglerna ser ut då jag tagit en välbehövlig semester från galenskaperna på detta forum.

Men - det som nu uppkommit (läkare som blivit tystade, hur man utmåla de som inte vaccinerar sig som onda, alla frågetecken kring vaccinet och själva smittan) borde ju ha i tråden att göra och inte i konspirationsteorier?

Vaccinerade blir sjuka och de sprider själva smittan. I Australien ligger 146 på IVA varav 144 är vaccinerade med 2 doser, 1 med en dos och en ovaccinerad. Är det en konspiration?

Media försöker skrämma slag på folk dagligen med covid-propaganda. De finns absolut 0 vetenskap eller fact check i skiten de trycker (tack Fauci)..

Jag har valt att inte vaccinera mig. Detta beror på mina egna värderingar, vaccins historik och att jag tvekar starkt på att ett MRDNA-vaccin är bra för kroppen, mot något, någonsin.

Nu börjar man med tvångsvaccineringar, hotar de ovaccinerade med indragna friheter i samhället och märker de med fula ord.

Samtidigt begär de att dom vaccinerade ska fortsätta bära ansiktsmask för de kan fortfarande smitta och bli smittade.

Logik verkar inte existera längre. Det är som hela världen hamnat i något psykos, skrämda från vettet av media och de styrande.

Som tur är vaknar miljoner människor upp mot förtrycket i Frankrike, UK, USA och andra delar av världen.

Vaccinations täckningen i Australien är låg runt 10% fullvaxade. Så det blir en konspiration för en källa hade du inte😅
Citera
2021-07-31, 19:47
Medlem
barkies avatar
Man kan välja att tro på att han sa fel. Eller blev tillrättavisad. De som tror på det här vaccinet får gärna förklara varför för jag hittar absolut ingenting positivt med detta. Snarare Mengele 2.0
Citera
2021-07-31, 19:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Låter ytterst märkligt att du skulle känna flera som dött av blodproppar av vaccinet med tanke på hur få det är. Det rör sig som ett par tusen stycken utspridda över hela planeten.

Det är ju ingen som vet hur många som dött av blodpropp närmaste tiden efter dos 2.

Ett av fallen jag känner till rapporterades och ett inte. Det rapporterade var AZ o det icke rapporterade Pfizer De närmast anhöriga i Pfizer fallet är övertygade att det var vaccinet då personen i övrigt vart fullt frisk.
Citera
2021-07-31, 19:51
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så bra. 2 miljoner smittade-15 tusen döda och 70 tusen på sjukhus.

Sedan har vi 5 miljoner vaccinerade och bland dessa har i princip noll hamnat på sjukhus eller fått allvarlig covid19 efteråt.

Vissa val är svåra att göra men det här vaccinationsvalet var lätt.

Ca 20% får dyspne. Du kan vara så gott som säker på att de ringer ambulans.
70k på sjukhus.
5x70k = 350k smittade.
Citera
2021-07-31, 19:51
Medlem
Surtrutens avatar
13 500 personer (0,11 %) av Stor-Paris cirka 12 miljoner invånare demonstrerar mot vaccinpass och obligatoriska vaccinationer.
https://www.leparisien.fr/societe/sante/covid-19-nouvelles-manifestations-attendues-contre-le-pass-retour-du-masque-dans-une-partie-de-la-br etagne-suivez-notre-direct-31-07-2021-MHHH2IXKRJDALDLJ32DPEAW3DM.php

Totalt i Frankrike verkar 0,24 % demonstrera.
https://www.svd.se/ny-protester-mot-franska-vaccinpass
Senast redigerad av Surtruten 2021-07-31 kl. 20:03.
Citera
2021-07-31, 19:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nja, de enda jag känner som dött under pandemin var inom 1-2 veckor efter andra dosen. Blodproppar i för övrigt friska personer.

Går ju inte bevisa att de orsakades av vaccinet förstås.

Själv vaccinerad men tog acetylsalicylsyra o ivermectin som förebyggande.

Spännande. Trots att det är så ovanligt känner du alltså minst två personer som fått blodpropp av vaccinet eftersom du skriver i plural. Får man fråga om de fick Astras eller Pfizers vaccin?
Citera
2021-07-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
Totala antalet smittade och döda från vecka 29
*Rapporterat löpande från FHM*

Vecka 29 (20-23 juli)

Stockholm= 950 smittade(+344) & 5 döda(+2)
Västra Götaland= 443 smittade(+95) & -1 död(+1)
Skåne= 387 smittade(+155) & 0 döda
Halland= 109 smittade(+39) & 0 döda
Värmland= 65 smittade(+12) & 0 döda
Uppsala= 60 smittade(+12) & 0 döda(-1)
Kronoberg= 53 smittade(+17) & 0 döda
Norrbotten= 53 smittade(+19) & 1 död(+1)
Västerbotten= 52 smittade(+30) & 0 döda
Östergötland= 50 smittade(-2) & 0 döda
Jönköping= 46 smittade(-4) & 0 döda
Kalmar= 39 smittade(+15) & 0 döda
Gävleborg= 34 smittade(+6) & 0 döda
Örebro= 34 smittade(+10) & 0 döda
Västernorrland= 28 smittade(+18) & 0 döda(-1)
Gotland= 25 smittade(+17) & 0 döda
Sörmland= 22 smittade(-19) & 0 döda
Västmanland= 19 smittade(+3) & 0 döda
Dalarna= 18 smittade(-6) & 0 döda
Blekinge= 14 smittade(+2) & 0 döda
Jämtland/härjedalen= 11 smittade(+2) & 0 döda

Totalt= 2512 smittade(+765) & 5 döda(+2) = 502 smittade/död
snitt= 359 smittade/dag(+109) & 0,71 död/dag

-Det rör sig uppåt igen-
https://www.bildtagg.se/file/4w2arzb1tk3nuc4vwin6a9nj

För ett år sen(23 juli 2020), 7-dagars snitt
Smittade/dag = 269 st
Döda/dag = 12 st
= 22 smittade/död

Totala antalet smittade och döda från vecka 30
*Rapporterat löpande från FHM*

Vecka 30 (27-30 juli)

Stockholm= 1192 smittade(+242) & 0 döda(-5)
Skåne= 488 smittade(+101) & 0 döda
Västra Götaland= 462 smittade(+19) & 0 döda
Halland= 155 smittade(+46) & 0 döda
Östergötland= 101 smittade(+51) & 0 döda
Uppsala= 86 smittade(+26) & 0 döda
Sörmland= 76 smittade(+54) & 4 döda(+4)
Västmanland= 74 smittade(+55) & 0 döda
Värmland= 73 smittade(+8) & 0 döda
Gotland= 67 smittade(+42) & 0 döda
Örebro= 66 smittade(+32) & 0 döda
Jönköping= 59 smittade(+13) & 0 döda
Gävleborg= 51 smittade(+17) & 0 döda
Kalmar= 49 smittade(+10) & 0 döda
Västernorrland= 45 smittade(+17) & 0 döda
Västerbotten= 41 smittade(-11) & 0 döda
Norrbotten= 40 smittade(-13) & 0 döda(-1)
Jämtland/härjedalen= 40 smittade(+29) & 0 döda
Kronoberg= 36 smittade(-17) & 0 döda
Dalarna= 30 smittade(+12) & 0 döda
Blekinge= 10 smittade(-4) & 0 döda

Totalt= 3241 smittade(+729) & 4 döda(-1) = 810 smittade/död(+308)
snitt= 463 smittade/dag(+104) & 0,57 döda/dag

För ett år sen(30 juli 2020), 7-dagars snitt FHM nya
Smittade/dag = 191 st
Döda/dag = 9 st
= 21 smittade/död

*TREND sommar 2021*
vecka 27 = 1660 smittade
vecka 28 = 1747 (..+87, +5,2%)
vecka 29 = 2512 (..+765, +44%)
vecka 30 = 3241 (..+729, +29%)
https://www.bildtagg.se/file/r33sixrx34wcy94uwklzcts2

Smittan ökar just nu mitt i semestertider när skolorna är stängda och många har semesterledigt,,,
Senast redigerad av Nummer-1 2021-07-31 kl. 20:03.
Citera
2021-07-31, 19:53
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccinations täckningen i Australien är låg runt 10% fullvaxade. Så det blir en konspiration för en källa hade du inte😅
.

Vad spelar det för roll öht i sammanhanget? Hur går det för Israel förresten? Du vet att länder som Indien och Australien är extremt skeptiska till vaccinet och därför vägrar ta det.

Oja vaccinet är verkligen räddningen från de förskräckliga covid 19 med den enormt höga dödligheten och där alla ska bära mask fast de vaccinerats och där man jagar oliktänkande och tvingar de till vacc eller så förlorar de sina jobb.

Intressant att i princip varenda människa som hamnar på sjukhus dör av covid, även om de faktiskt dött i bilolyckor eller liknande. Också intressant hur cdc förnekar vaccine shedding när de själva tog upp det som ett problem 2015.

Också intressant hur man använder en teknik som MRDNA som vaccin, när det inte ens är något i närheten.

Folk dör mindre nu när de vaccinerats? Nej, dom slutar bara sätta covid som dödsorsak på precis varenda dödsfall dom har möjlighet till.

Visa mig gärna överdödligheten. Förklara samtidigt hur man kan smitta och bli smittad som vaccinerad såpass till den grad att man behöver munskydd och avstånd?
Citera
2021-07-31, 19:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Kan du inte ta fram siffror på hur många personer utanför riskgrupperna som hamnat på sjukhus eller dött senaste 18 månaderna? De flesta är nog övertygade om att vi ska vaccinera gamla och sjuka människor eftersom riskfördelningen är extremt tydlig i covid. Men resten? Hur stor är risken egentligen? Jämför gärna med andra risker i samhället.

Här finns en evidensbaserad kalkylator från Oxford university som alla kan testa. Scrolla ner på sidan och acceptera villkoren så kan ni räkna ut risk för både sjukhusvård och död.

https://qcovid.org/Home/AcademicLicence?licencedUrl=%2FCalculation

Sitter inte på de siffrorna, men jag vet att många i medelåldern har behövt uppsöka sjukhus då de fått problem med att andas efter ha ådragit sig Covid19. Sedan hur många de utgör av de 70 tusen sjukhusvårdade vet jag inte. Vet inte heller om du anser att en i övrigt frisk 53-årig man anses tillhöra riskgrupp eller inte. Just definitionen på riskgrupp tycks det finnas väldigt många av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in