Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Jaha ja, allt för att sopa undan effekten av vaccinet hör jag. Det är bara en slump allting.
Nej. Jag försöker inte sopa undan effekten av vaccinerna. Vaccinerna har kraftigt minskat antalet dödsfall, och antalet svårt sjuka patienter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Hörrö, jag har gått igenom dom här gtabellerna redan i början av pandemin på FB. Och kontentan är att alla var störtsäkra i sina osäkra tolkning på datan,
I mitt tycke finns inget att tillägga. Andelen äldre kommer inte att minska enligt alla demografiska regelverk och de kommer inte att bli friskare bara för att C19 svepte iväg en del av dom. Tomrummet på äldreboendet fylls med en ny människa.
Med stor sannolikhet kommer den människan att vara en utlänning. Bosättare från andra kontinenter står beredda att genast suga åt sig utrymmet som blir över när Europas egna befolkning dör bort. Det är ett skamligt beteende.
I spåren av epidemin, misstänker jag att vi kommer att få se en våg av ålderdomshem som omvandlas till flyktingförläggningar. Den enes död den andres bröd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Och andelen 80+ kommer bara att öka i.o.m att den stora kullen 40-talister kommer att kräva mer och mer avancerad sjukvård.
Precis som du säger, så kommer svenskarna att fortsätta att åldras, vilket gör att det snart kommer att bli efterfrågan på platser i äldreomsorgen igen. Men då har ålderdomshemmen redan hunnit omvandlas till flyktingförläggningar. Så det kommer inte att finnas plats att ge vård till svenskar som under sina liv har betalat ansenliga pengar i skatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Det är därför vår plikt att se till att dessa människor möter sina sista dagar utan onödiga risker p.g.a. en hoper korkade unga som inte tror att viruset inte ens existerar därför att de är för omogna och korkade att ta till sig fakta som ligger i konflikt med den självupplevda definitionen på frihet-
Jag håller med om att vi behöver ta hand om våra åldringar. Tyvärr gör makthavarna en annan prioritering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Klart slut