2021-07-31, 15:47
Medlem
https://www.cnbc.com/2021/07/30/cdc-study-shows-74percent-of-people-infected-in-massachusetts-covid-outbreak-were-fully-vaccinated.h tml?fbclid=IwAR05TpKxHu3is3xEHvsEBplZJez04B1raKuG9 SJOAY0Thyi5Lnxi07r97ao

3 av 4 smittade i Massachusetts är dubbelvaccinerade. 25 % av dem så illa att de ligger på sjukhus.

Teorin att vaccinerade drabbas av värre symptom som smittade än ovaccinerade verkar stämma.

Jag håller mig långt borta från de sprutorna…
Citera
2021-07-31, 15:48
Medlem
Surtrutens avatar
Jag har funderat lite på vad det är mest Hack i skivan! om just nu?
Med "Hack i skivan!" menar jag sådant som är sagt ett antal gånger utan att något nytt framkommer och ofta utan något som på något vis ens försöker styrker hypoteserna.

Det kan absolut ligga något i några av dessa "Hack i skivan!", men det saknas "bevis" och det skulle vara intressant att få fram "bevis" tycker jag.

Bevis sätter jag inom citationstecken för att få med rimliga förklaringar både från den etablerade vetenskapen och från mindre etablerad vetenskap.
  1. Vaccinet är framtaget orimligt snabbt så det kan inte fungera eller måste i alla fall vara farligt att använda.
  2. Vaccinet (verkar gälla alla fabrikat) är skadligt på lång sikt.
  3. Vaccinet ger inget skydd alls.
  4. Vaccinet skapar farligare mutationer.
    .
  5. Vaccinerade blir sjukare än ovaccinerade.
  6. Vaccinerade som blir smittade får ingen ytterligare immunitet av att genomgå sjukdomen.
  7. Många vaccinerade har dött i olika biverkningar som inte redovisas.
    .
  8. Viruset är inte isolerat.
  9. Viruset är ett biologiskt stridsmedel som bara Kina känner till hur det fungerar.
    .
  10. Pandemin styrs av en världsregering eller något annat nästan "övermänskligt".
  11. Man vill inte ingå i ett experiment iscensatt av Big Pharma.
    .
  12. Man får inte covid om man tar hand om sin kropp och äter rätt.
  13. Ivermectin och diverse andra mediciner är lösningen för att avsluta pandemin, men tillverkning och användning hindras på något vis.
    .
  14. Munskydd fungerar inte eftersom viruset är helt luftburet.
  15. Smittspridningen ökar om man använde munskydd.
  16. Man typ kvävs av att använda munskydd.
    .
  17. PCR-testen fungerar inte.
  18. Covid finns fortfarande bara för att man testar fler och fler hela tiden.
Senast redigerad av Surtruten 2021-07-31 kl. 15:50.
Citera
2021-07-31, 16:25
Medlem
Folk som blivit vaccinerade måste vara noga med att fortsätta följa restriktionerna och använda munskydd när man har svårt att hålla avstånd.
Citera
2021-07-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Om det redan finns befintliga corona-virus som enbart ger förkylningar, kan man inte smitta ner med de istället för att vaccinera? Troligen så kommer immunförsvaret känna igen den nya corona också, om inte, så kan man ta det i flera steg/etapper.
En anledning till att viruset verkar studsa på ex. barn/ungdomar och småbarnsföräldrar. Och att dessa inte verkar driva coronsmittan tror jag beror på partiell immunitet som de fått då man i närtid troligen varit exponerd för vanliga coronaförkylningar.
Citera
2021-07-31, 16:42
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ovaxxad sperma kommer gå för 1btc per sats i framtiden. Jizzcoin.

Dina inlägg blir verkligen mer desperata för varje minut som går
Citera
2021-07-31, 16:44
Medlem
knurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heidiho
https://www.cnbc.com/2021/07/30/cdc-study-shows-74percent-of-people-infected-in-massachusetts-covid-outbreak-were-fully-vaccinated.h tml?fbclid=IwAR05TpKxHu3is3xEHvsEBplZJez04B1raKuG9 SJOAY0Thyi5Lnxi07r97ao

3 av 4 smittade i Massachusetts är dubbelvaccinerade. 25 % av dem så illa att de ligger på sjukhus.

Teorin att vaccinerade drabbas av värre symptom som smittade än ovaccinerade verkar stämma.

Jag håller mig långt borta från de sprutorna…

Från samma artikel du länkade:
". Roughly 97% of new hospitalizations and 99.5% of deaths in the U.S. are among unvaccinated individuals, U.S. health officials repeated this week"
Citera
2021-07-31, 16:55
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jaha ja, allt för att sopa undan effekten av vaccinet hör jag. Det är bara en slump allting.

Nej. Jag försöker inte sopa undan effekten av vaccinerna. Vaccinerna har kraftigt minskat antalet dödsfall, och antalet svårt sjuka patienter.

Citat:
Hörrö, jag har gått igenom dom här gtabellerna redan i början av pandemin på FB. Och kontentan är att alla var störtsäkra i sina osäkra tolkning på datan,

I mitt tycke finns inget att tillägga. Andelen äldre kommer inte att minska enligt alla demografiska regelverk och de kommer inte att bli friskare bara för att C19 svepte iväg en del av dom. Tomrummet på äldreboendet fylls med en ny människa.

Med stor sannolikhet kommer den människan att vara en utlänning. Bosättare från andra kontinenter står beredda att genast suga åt sig utrymmet som blir över när Europas egna befolkning dör bort. Det är ett skamligt beteende.

I spåren av epidemin, misstänker jag att vi kommer att få se en våg av ålderdomshem som omvandlas till flyktingförläggningar. Den enes död den andres bröd.

Citat:
Och andelen 80+ kommer bara att öka i.o.m att den stora kullen 40-talister kommer att kräva mer och mer avancerad sjukvård.

Precis som du säger, så kommer svenskarna att fortsätta att åldras, vilket gör att det snart kommer att bli efterfrågan på platser i äldreomsorgen igen. Men då har ålderdomshemmen redan hunnit omvandlas till flyktingförläggningar. Så det kommer inte att finnas plats att ge vård till svenskar som under sina liv har betalat ansenliga pengar i skatt.

Citat:
Det är därför vår plikt att se till att dessa människor möter sina sista dagar utan onödiga risker p.g.a. en hoper korkade unga som inte tror att viruset inte ens existerar därför att de är för omogna och korkade att ta till sig fakta som ligger i konflikt med den självupplevda definitionen på frihet-

Jag håller med om att vi behöver ta hand om våra åldringar. Tyvärr gör makthavarna en annan prioritering.

Citat:
Klart slut
Citera
2021-07-31, 17:01
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
https://dailyexpose.co.uk/2021/07/29/87-percent-covid-deaths-are-vaccinated-people/

Börjar det inte bli lite mycket angående att de redan vaccinerade sprider och dör nu?

dailyexpose är icke en trovärdig källa.
Citera
2021-07-31, 17:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
dailyexpose är icke en trovärdig källa.

För att?
Citera
2021-07-31, 17:07
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
För att?

Troligtvis för att en DingDing värld är mer trovärdig..
Citera
2021-07-31, 17:08
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Troligtvis för att en DingDing värld är mer trovärdig..

Nä, jag pratar inte om extremvänsterns woke media.
Citera
2021-07-31, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knurra
Från samma artikel du länkade:
". Roughly 97% of new hospitalizations and 99.5% of deaths in the U.S. are among unvaccinated individuals, U.S. health officials repeated this week"
Ja, vaccinet hjälper onekligen mot svår sjukdom. Den stora frågan är om vaccinet gör en mindre mottaglig för viruset och således påverkar smittspridningen. Om inte, då borde att vaccinera sig anses som ett individuellt val enbart, inte som ett samhällsansvar. För att rättfärdiga ett vaccinpass borde man besitta den informationen innan ett sånt beslut tas, i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in