2021-07-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Inte omöjligt att Ninna får en slant om hon förblir Ulf Lundells sista flickvän. Vore snöpligt för hans barn.

Tror inte att den folkkäre artisten kommer att vara rättvis eller generös vad gäller arvet till sina efterlevande släktingar, han är alldeles för ego för det.

Lundell var stor under slutet av förra seklet när folk lyssnade på grammofonskivor och gick till biblioteket och bokhandeln. Lundell drog folk till slottsspelningarna under det tidiga 00-talet.

Idag är han passé. I dagens snabba internetsamhälle med tusentals influencers ödslar ingen tid på tjocka böcker, pandemin har stoppat stora konserter och troligtvis kommer Lundells turné år 2022 att ställas in.

Lundell var väll som störst på 80 tidigt 90-tal
Citera
2021-07-18, 20:06
Medlem
Stor med böckerna i början. Medelstor med musiken. 82-85 MEGA stor. Fick en ny nästan lika stor publik 93. Varade till Club zebra 2002 ca. Från dess förhållandevis stor ändå. Medelbra plattor o bra turneer. Hyfsat stor publik. Vardagar böckerna är ju en sentida framgång...
Citera
2021-07-20, 21:35
Medlem
Uffes nya 34 vår yngre flamma , Vem fan vill doppa i kvinnomisshandlaren Örjan Rambergs gamla ligg suggardaddy varning ?
Citera
2021-07-20, 23:47
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Citronfrommage:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Tre ting är det som är oemotståndligt för en viss sorts kvinnor.
1. Rikedom.
2. Makt.
3. Berömmelse.
Ålder är i sammanhanget tämligen oväsentligt. Fulingar som Henry Kissinger och förre franske presidenten Mitterand var erkända kvinnokarlar, vilket säger det mesta. Att Ulf Lundell, världsberömd i hela Sverige för sin musik, författarskap och konstnärskap, attraherar betydligt yngre kvinnor är således inget att förvåna sig över.

Du tror inte att det fanns mer saker som attraherade hos dem än de tre sakerna? De hade och har så klart karisma också, titta på Springsteen som är lika gammal som Lundell. Vem skulle tacka nej till en sån man bara för att han är 71? Han är ju mer vältränad än väldigt många yngre män.

När det gäller berömmelse kan man bli känd av olika skäl. T ex får många av de värsta kriminella, typ Valjakalla och Svartenbrandt (när han levde) mängder av friar- och beundrarbrev från trånande kvinnor. Man kan naturligtvis bli berömd av andra orsaker, som i Lundells och Springsteens fall, för att ta två närliggande exempel, på grund av kreativitet, musikalitet och utstrålning (inte minst viktigt).
Kreativa människor som gillar att stå på scenen och visa upp sig och sina alster är ofta begåvade med ett stort mått av utstrålning, det går liksom hand i hand. Jag tror att vi är rätt överens faktiskt.
Allt detta stämmer förstås och historien fortsätter att bekräfta detta fenomen. Dock verkar Uffe vara en grinig jävel och enstöring ovanpå det. För han är väl ingen charmör direkt? Kanske därför hans unga kvinns bara står ut några år, trots Uffes, på papperet, eftertraktade egenskaper.
Citera
2021-07-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det kan inte komma som någon nyhet för någon som följt Lundell att han resonerat EXTREMT mycket i senaste 30 årens produktion om detta att han endast dras till yngre kvinnor. ”Jag vet inte vad man pratar om med en kvinna i min egen ålder” typ.

Man får ändå säga att han är konsekvent i att aldrig inleda ett förhållande med någon som genomgått klimakteriet, kanske skänker det någon extra sexuell nerv till relationen? Kvinnorna är alltid mellan 30-45, det är bara han själv som blir äldre, men hans kvinnosmak är oförändrad.

Och ärligt talat finns det väl ingen som tror att Lundell skulle bli ihop med någon Britt-Inger, 68 år och krukdrejande pensionär på Österlen?

Höll på att bryta ihop av skratt, ”Britt-Inger, krukdrejande pensionär på Österlen…”

Nej det är inte den kategorin Lundell dras till.

Å andra sidan är Lundells senaste (sista) donna rätt mogen åldersmässigt. Hon är ju inte 18 bast direkt.

Finns nog många som skulle vilja ha en kvinna som är betydligt yngre än de själva, men en svennebanan-gubbe har rätt små utsikter, inte många yngre fräschingar vill bli ihop med Rune 72 år och pensionerad byggnadsarbetare med kärlkramp, gikt och flint.
Citera
2021-07-21, 22:41
Medlem
Haha vilken singel på 70 bast hade sagt nej till att gänga en 34 år yngre donna? Ingen. Den som säger något annat ljuger till 100%.
Senaste riktigt bra var väl Club Zebra 2002. Numera känns Uffe aningen passé och har blivit lite av en gnällgubbe senaste 10-15 åren. Men damerna verkar det fortfarande gå bra med..
Citera
2021-07-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Saknas pojkvän?

Hehe, sent svar p g a inaktivitet. Jodå, pojkvän saknas om man nu kan kalla manliga personer med vilka man har en fysisk relation som det i min ålder. Det är ingen brist på intresse från motsatta könet i alla fall.
Nu ska jag berätta något som faktiskt är sant. Jag känner inte Lundell så att säga att jag hatar honom är helt obefogat och korkat. Däremot avskyr jag typen, d v s vad jag kan se självupptagen konstnär/musiker med narcissistiska drag och alkohol/drogproblem. Om han har politiska sympatier långt åt vänster är det än värre men det vet jag inte hur det är med Lundell.
Jag hade ingen tydlig bild av vilken sorts man jag ville ha för något decennium sen men Lundells typ var liksom skräckexemplet.
Så vad händer. Jag träffar någon som prickar in allt det jag inte vill ha. Han var iofs en mindre känd musiker men förstås med alkoholproblem och dessutom var han extremvänster. Och han visade sig vara min själsfrände. Men nu är han föga förvånade död på grund av det, ja inte de politiska åsikterna men alkoholen då.
Detta har ju inget med Lundell att göra men alla som är yngre kanske kan tänka till en gång innan de målar upp drömpartnern, man vet liksom inte i vilken form kärleken kan komma.
Men för att återknyta till ämnet tycker jag likafullt att Lundell var och är förskräcklig. Först är han en ung man med allt för mycket testosteron som sätter på allt som rör sig och har en vidrig kvinnosyn. Nu är han en tragisk självupptagen gammal gubbe. Alltså lägg ner nån gång. Alla kan öppna landskap, resten är snart glömt.
Senast redigerad av cherryfive 2021-07-25 kl. 21:57.
Citera
2021-07-30, 22:03
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
99,99 % av alla sjuttioåriga män har noll chans på en 37-åring. Tror inte att Ninna Prage hade varit intresserad av en sjuttioårig pensionerad brevbärare.

Det är bara sjuttioåriga kända rika män som kan hålla sig med 30 år yngre kvinnor. Tex. Dan Ekborg, PG Gyllenhammar och Dolph Lundgren.

Hur tänker Ninna kring framtiden med 71-åringen Lundell ? Kommer hon att lämna sin etta på Södermalm och flytta ner till Kivik ? Hur ofta ses de egentligen ? Pendlar den folkkäre artisten till Stockholm ?

37 åriga Ninna borde stå till dejtingmarknadens förfogande och träffa en jämnårig singelman istället för att klänga på en 71 åring som varit gift tre gånger tidigare.

Jag säger som min mormor brukade säga. "Det verkar inte vara någon riktigt bra flicka".
Får golddigger-vibbar. Men visst, hon kanske är uppriktigt kär. Om hon hänger kvar ett decennium eller så kanske hon får ärva. (Fast Lundell är nog tillräckligt klok för att skaffa äktenskapsförord om de skulle gifta sig). Sen kan hon ju skaffa toy boys, äldre kvinnor med pengar kan köpa sex de med även om marknaden inte är lika stor. Kärlek kan de inte köpa, men det kan män med pengar och/eller prestige göra.
Jag tror inte att Lundell skulle kunna bli ihop med en jämnårig. Det är bara naivt att tro att det skulle kunna hända.
Som kvinna tycker jag inte att det är kul att se såna här kulturpar. Det blir så tydligt hur patriarkatet funkar. Än i dag. Det är nåt deppigt med det. Kommer alltid män med makt att få kvinnor att bli till sig i trasorna? Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara ihop med Lundell själv, så det är ju bara att önska lycka till åt turturduvorna.
Citera
2021-07-31, 07:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, att hon lägrat både Örjan och Ulf säger väl en del vad hon är ute efter? Är hon en hybrid? Tycker mig skönja lite negroida drag under den bleka hyn...
Citera
2021-07-31, 09:26
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, att hon lägrat både Örjan och Ulf säger väl en del vad hon är ute efter? Är hon en hybrid? Tycker mig skönja lite negroida drag under den bleka hyn...

Vad hon är ute efter..? tja inte är det en stabil partner att bilda familj med, köpa radhus, vovve och volvo.

Gubbarna hon lägrat är nog inte speciellt svårlägrade heller för en relativt fräsch och utåtriktad 39-åring.

För Ninnas del handlar det om att klättra på den sociala stegen. För Uffes del handlar det om att få göka.

Tror dock att energiska Ninna och trötte Uffe snart kommer att släppa taget om varandra. Ålderskillnaden, det geografiska avståndet och det faktumet att Uffe börjar skönja horisonten gör förhållandet omöjligt i längden.
Citera
2021-08-12, 17:07
Medlem
Jag vet inte om det framkommit någonstans vem det här handlar om:

https://www.expressen.se/noje/artist...s-i-sportbil-/

Och även om det tar mig emot att spekulera om Lundell så fick det här mig att börja fundera på om det är Uffe som varit ute och gasat med sin Aston Martin:

”Han har tidigare fått sitt körkort återkallat, enligt polisrapporten. Bland annat har han dömts till att få köra bil villkorligt med alkolås installerat i bilen.”

Jag påstår inte att det är Lundell, men vet ni några andra ”mycket kända” artister som har alkolås och tidigare fyllstyrningsdomar?
Citera
2021-08-12, 17:15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Jag vet inte om det framkommit någonstans vem det här handlar om:

https://www.expressen.se/noje/artist...s-i-sportbil-/

Och även om det tar mig emot att spekulera om Lundell så fick det här mig att börja fundera på om det är Uffe som varit ute och gasat med sin Aston Martin:

”Han har tidigare fått sitt körkort återkallat, enligt polisrapporten. Bland annat har han dömts till att få köra bil villkorligt med alkolås installerat i bilen.”

Jag påstår inte att det är Lundell, men vet ni några andra ”mycket kända” artister som har alkolås och tidigare fyllstyrningsdomar?

Ok?
Vad är själva poängen?
Tänker du att UL kanske är ute och kör bil m sitt alkolås? Och …?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in