2021-07-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hans böcker är självömkande onani som blir oläsbara när man för 74:e gången får beskrivet hur jobbigt han har det.

Du har alltså fortsatt att läsa hans böcker trots att Du hatar dom? Amazing på min ära! Liknar självplågeri...
Citera
2021-07-17, 15:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Du har alltså fortsatt att läsa hans böcker trots att Du hatar dom? Amazing på min ära! Liknar självplågeri...
Vissa av oss var unga och nyfikna, jag läste Sven Hassels alla alster med en gång i tiden. Jag vet bara varför jag slutade läsa Lundell, lyssna på honom har jag aldrig gjort annat än på radio, hans ”konst” har jag sett på bild. Ointressant som konstnär är väl min sammanfattning.
Att han lyckas ragga upp betydligt yngre damer är väl kul för honom, damen gillar väl uppmärksamheten hon får från media och Lundells trötta gubbgäng till fans.
Citera
2021-07-17, 20:36
Medlem
Det kan inte komma som någon nyhet för någon som följt Lundell att han resonerat EXTREMT mycket i senaste 30 årens produktion om detta att han endast dras till yngre kvinnor. ”Jag vet inte vad man pratar om med en kvinna i min egen ålder” typ.

Man får ändå säga att han är konsekvent i att aldrig inleda ett förhållande med någon som genomgått klimakteriet, kanske skänker det någon extra sexuell nerv till relationen? Kvinnorna är alltid mellan 30-45, det är bara han själv som blir äldre, men hans kvinnosmak är oförändrad.

Och ärligt talat finns det väl ingen som tror att Lundell skulle bli ihop med någon Britt-Inger, 68 år och krukdrejande pensionär på Österlen?
Citera
2021-07-17, 22:13
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Abow. Vilket klargörande. Skillnad på 13 o 34.
Kung Havskung klargör.

Fattar uppriktigt ingenting av uppståndelsen.
Ni måste vara unga. Detta är Herregud bara ännu en yngre N som Lundell släppt in.
Inget nytt alls under solen.
Läs historien. Läs Isabella. Fredrika. Sofia. Nu N.
Däremellan flera som inte jag kan rapa upp här.

Det kommer vara konstnärsromantiskt ā la graze och sedan uppbrott med buller och bång.
Det följer den inslagna vägen. Det är tid som skiljer.
Kort eller väldigt kort romans.

Så blir det.
Så har det varit.
Många, många gånger förr.
Detta är inget unikt. Inte ens Havskungs sanning om 13 34.
Minns Isabella och höga röster om att hon bara var 19.
Hon finns idag som sistalåt på plattan Måne över Haväng.

Måhända att Isabella var ung, men även Lundell själv var ju yngre då. Typ 30 års åldersskillnad har det varit med alla kvinnor utom första frun Barbro.

Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
En liten fråga

Ulf lundel 71år gråhårig farfar med ena benet i graven
Är tillsammans med en okey 38årig blonding.

Hur är det ens möjligt ?
Vem är sjukast av de ?

Varför hon är tillsammans med honom? För att han har enorm livserfarenhet, karisma, kontakt med sina känslor, han är väldigt intellektuell osv. Vi kvinnor dras till sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Tre ting är det som är oemotståndligt för en viss sorts kvinnor.
1. Rikedom.
2. Makt.
3. Berömmelse.
Ålder är i sammanhanget tämligen oväsentligt. Fulingar som Henry Kissinger och förre franske presidenten Mitterand var erkända kvinnokarlar, vilket säger det mesta. Att Ulf Lundell, världsberömd i hela Sverige för sin musik, författarskap och konstnärskap, attraherar betydligt yngre kvinnor är således inget att förvåna sig över.
Du tror inte att det fanns mer saker som attraherade hos dem än de tre sakerna? De hade och har så klart karisma också, titta på Springsteen som är lika gammal som Lundell. Vem skulle tacka nej till en sån man bara för att han är 71? Han är ju mer vältränad än väldigt många yngre män.

Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
För det första. Så är inte kvinnor lika fixerade vid ålder. Som män är.
För det andra. Så förstår jag att kvinnor attraheras av UL. Musiken,tavlorna och böckerna visar att det finns något intressant där inne...

Exakt!!

Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det kan inte komma som någon nyhet för någon som följt Lundell att han resonerat EXTREMT mycket i senaste 30 årens produktion om detta att han endast dras till yngre kvinnor. ”Jag vet inte vad man pratar om med en kvinna i min egen ålder” typ.

Man får ändå säga att han är konsekvent i att aldrig inleda ett förhållande med någon som genomgått klimakteriet, kanske skänker det någon extra sexuell nerv till relationen? Kvinnorna är alltid mellan 30-45, det är bara han själv som blir äldre, men hans kvinnosmak är oförändrad.

Och ärligt talat finns det väl ingen som tror att Lundell skulle bli ihop med någon Britt-Inger, 68 år och krukdrejande pensionär på Österlen?

Precis! Han är ju attraktiv och erfaren, det gillar kvinnor.
Senast redigerad av Citronfrommage 2021-07-17 kl. 22:16.
Citera
2021-07-17, 22:33
Medlem
Citronfrommage:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Tre ting är det som är oemotståndligt för en viss sorts kvinnor.
1. Rikedom.
2. Makt.
3. Berömmelse.
Ålder är i sammanhanget tämligen oväsentligt. Fulingar som Henry Kissinger och förre franske presidenten Mitterand var erkända kvinnokarlar, vilket säger det mesta. Att Ulf Lundell, världsberömd i hela Sverige för sin musik, författarskap och konstnärskap, attraherar betydligt yngre kvinnor är således inget att förvåna sig över.

Du tror inte att det fanns mer saker som attraherade hos dem än de tre sakerna? De hade och har så klart karisma också, titta på Springsteen som är lika gammal som Lundell. Vem skulle tacka nej till en sån man bara för att han är 71? Han är ju mer vältränad än väldigt många yngre män.

När det gäller berömmelse kan man bli känd av olika skäl. T ex får många av de värsta kriminella, typ Valjakalla och Svartenbrandt (när han levde) mängder av friar- och beundrarbrev från trånande kvinnor. Man kan naturligtvis bli berömd av andra orsaker, som i Lundells och Springsteens fall, för att ta två närliggande exempel, på grund av kreativitet, musikalitet och utstrålning (inte minst viktigt).
Kreativa människor som gillar att stå på scenen och visa upp sig och sina alster är ofta begåvade med ett stort mått av utstrålning, det går liksom hand i hand. Jag tror att vi är rätt överens faktiskt.
Citera
2021-07-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Mm. tänk att folk - män - aldrig fattar detta.
Och en sak till, de vill gärna ha avkommor med dessa män.

Ulf tar chansen att få lamkött (som det blir i hans ålder) och det är svårt att anklaga honom faktiskt.
Hans tid på jorden håller på att ebba ut och han kramar ut lite ur det.
Gubbsjuk, som många andra. Har han pengar?
Citera
2021-07-18, 09:26
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Gubbsjuk, som många andra. Har han pengar?
Han har ju sålt en och annan bok, skiva, konsertbiljett och tavla - så, ja, han har nog pengar så det räcker.
Citera
2021-07-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Han har ju sålt en och annan bok, skiva, konsertbiljett och tavla - så, ja, han har nog pengar så det räcker.
Nya damen kanske vill ärva, vem vet. Varför vill hon annars ha en gammal gubbe?
Citera
2021-07-18, 09:34
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Nya damen kanske vill ärva, vem vet. Varför vill hon annars ha en gammal gubbe?

Inte omöjligt att Ninna får en slant om hon förblir Ulf Lundells sista flickvän. Vore snöpligt för hans barn.

Tror inte att den folkkäre artisten kommer att vara rättvis eller generös vad gäller arvet till sina efterlevande släktingar, han är alldeles för ego för det.

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ulf Lundell. Konstnär. Poet. Författare. Musiker. Kändis.

Men att i en enda mening recensera hela hans samlade skapande är genant och man har blottat sin bristande sakkunskap.

Lundell var stor under slutet av förra seklet när folk lyssnade på grammofonskivor och gick till biblioteket och bokhandeln. Lundell drog folk till slottsspelningarna under det tidiga 00-talet.

Idag är han passé. I dagens snabba internetsamhälle med tusentals influencers ödslar ingen tid på tjocka böcker, pandemin har stoppat stora konserter och troligtvis kommer Lundells turné år 2022 att ställas in.
Senast redigerad av Arne Bajse 2021-07-18 kl. 09:44.
Citera
2021-07-18, 09:41
Medlem
Giant Squids avatar
Den här Ninna, har hon körkort? Så slipper Ulfs ex köra runt honom.
Citera
2021-07-18, 10:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Inte omöjligt att Ninna får en slant om hon förblir Ulf Lundells sista flickvän. Vore snöpligt för hans barn.

Tror inte att den folkkäre artisten kommer att vara rättvis eller generös vad gäller arvet till sina efterlevande släktingar, han är alldeles för ego för det.

Lundell var stor under slutet av förra seklet när folk lyssnade på grammofonskivor och gick till biblioteket och bokhandeln. Lundell drog folk till slottsspelningarna under det tidiga 00-talet.

Idag är han passé. I dagens snabba internetsamhälle med tusentals influencers ödslar ingen tid på tjocka böcker, pandemin har stoppat stora konserter och troligtvis kommer Lundells turné år 2022 att ställas in.
Lundell hade tur att han föddes och verkade i en tid när konkurrensen var minst sagt begränsad. Media var hårt koncentrerad och lyckades man få speltid och skrevs om i rikspressen så var man kändis i princip omedelbart.
Hade Lundell kommit fram idag så hade han varit en youtuber och dussinartist, möjligen hade han kunnat vara med i idol. Lundell har dock en så dålig sångröst så jag tror inte att han kommit förbi juryn.
Lundells konst är på en nivå man kan hitta på vilken lokal konstrunda som helst.
Hans författarskap började bra men fortsatte allt tröttare och navelskådande.
Undrar hur många som köper/lånar hans böcker idag?
Lundell är arketypen för vänsterblivna kultur”arbetare”, snåla och inskränkta som flyttar ut på landet men som avskyr vanliga knegare och lantisar.
Citera
2021-07-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lundell hade tur att han föddes och verkade i en tid när konkurrensen var minst sagt begränsad. Media var hårt koncentrerad och lyckades man få speltid och skrevs om i rikspressen så var man kändis i princip omedelbart.
Hade Lundell kommit fram idag så hade han varit en youtuber och dussinartist, möjligen hade han kunnat vara med i idol. Lundell har dock en så dålig sångröst så jag tror inte att han kommit förbi juryn.
Lundells konst är på en nivå man kan hitta på vilken lokal konstrunda som helst.
Hans författarskap började bra men fortsatte allt tröttare och navelskådande.
Undrar hur många som köper/lånar hans böcker idag?
Lundell är arketypen för vänsterblivna kultur”arbetare”, snåla och inskränkta som flyttar ut på landet men som avskyr vanliga knegare och lantisar.
Jag tycker du har fel. Och jag förstår inte varför du hyllar Tusse så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in