2021-07-30, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var säkert en viss lättnad för familjen att SD tog sig själv av daga. Risken att han skulle röja någon annan som kan ha haft ett finger med i spelet, blir då lika med noll. Såvida han inte garderade sig med någon typ av avskedsbrev utifallatt...men det verkar inte troligt att han gjorde det.

Tror han var helt säker på att frias i HR.

Förstår inte vad du menar med att han var lojal mot barnen. Som jag ser det var han inte lojal mot någon annan än sig själv. Om ens det.
Han har inte nåt mot sina barn och är engagerad ensam med dem på tex semester, han gör nog mer än HD så sett.
Oavsett om han inte är bra på barnuppfostran per se och han och tonåringen T kommer ihop sig för att han är ett kontrollfreak.
När han är på förhör är äldsta dottern väldigt orolig så hur HD kan dra till JS i flera dar när SD är anhållen och sen häktas begriper jag inte.
Citera
2021-07-30, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har inte nåt mot sina barn och är engagerad ensam med dem på tex semester, han gör nog mer än HD så sett.
Oavsett om han inte är bra på barnuppfostran per se och han och tonåringen T kommer ihop sig för att han är ett kontrollfreak.
När han är på förhör är äldsta dottern väldigt orolig så hur HD kan dra till JS i flera dar när SD är anhållen och sen häktas begriper jag inte.
Just det där, att äldsta dottern är orolig, struntar de i att svara. Hon smsar flera gånger om någon av dem har hört någonting om Lena, när de är iväg till Usa
Citera
2021-07-30, 15:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Just det där, att äldsta dottern är orolig, struntar de i att svara. Hon smsar flera gånger om någon av dem har hört någonting om Lena, när de är iväg till Usa
Är det inte när SD är i förhör, har för mig att att dialogen m HD var rätt rumphuggen.
Fö tror jag det var BA som berättade att T var orolig.
Citera
2021-07-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Det känns skönt att se. De två personer som förstört hennes liv under så lång tid är borta. Äntligen har hon en chans att läka.

Samtidigt sagt, så är det mycket troligt att Yodinnan
[ HD ] fortsättningsvis bär på en hemlighet, en hemlighet i konnektion med Måndagskvällen den 14 Maj 2018, den kvällen då L*na Wesstr*m bragtes om livet.

Yodinnan [ HD ] är en riktigt slug individ som lyckades med att smita ut bakvägen och därtill sedan stänga dörren efter sig, Yoda [ SD ] lyckades däremot att krångla till saker och ting utöver det vanliga vilket resulterade i att han till sist föll pladask, stuprätt, rakt ned i sin egen grop.

Fråga samt citat @JokerMannen: "Yodinnan
[ HD ] lyckades med att smita ut bakvägen och därtill sedan stänga dörren efter sig" .......... Har du någon aning om vad nyckeln till den dörren kan finnas ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-30, 16:19
Medlem
Citat:
SD behövde ingen hjälp för att få ut LW.

Hatet var ömsesidigt. LW hatade HD.

Svar Ja: St*fan Davidss*n var inte ensam den aktuella kvällen (Måndagen den 14 Maj 2018) då L*na Wesstr*m plötsligt mitt i sin då pågående paketinslagning, för sin yngste son Ar*n:s kommande bemärkelsedag, lämnade sin bostadsrätt på Byal*gsg*tan 4 Adam klockan 23:23:43.

Svar ja: Det fanns ytterligare en person utöver St*fan Davidss*n.

Jag har, under en längre tid, tittat över vissa speciella omständigheter, dessa, konnekterade till Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och därtill gjort flera jämförelser och sålunda lyckats med att kunna upptäcka vissa saker som inte överensstämmer med annat.

Det hela började med att St*fan Davidss*n under Måndagskvällen lämnade sin arbetsplats klockan 20:33:20, en stund före det, att St*fan Davidss*n hade lämnat sin arbetsplats, hade hans kamrat JG skickat ett meddelande till SD vilket ägde rum klockan 20:16:28.

Märkliga saker uppstod under den aktuella Måndagskvällen och en stund innan JG:s kamrat SD lämnade sin arbetsplats.

Kommunikationerna fortsatte mellan St*fan Davidss*n och hans kamrat JG.

St*fan Davidss*n skickade bland annat ett meddelande till sin kamrat JG klockan 20:27:58, St*fan Davidss*n transmitterade även klockan 20:28:26 till JG.

Sedan forsatte dessa kontakter mellan de tvenne, bland annat klockan 20:29:14.

Det märkliga i dessa tidigare gjorda kommunikationerna, var Google Drive.

Klockan 20:49:26 dök plötsligt en bild på en kladdkaka upp, men så fanns ju även Yodinnan, det vill säga, HD, den person som alla tror är ett helgon.

Under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 samt en kort tid före dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket, satt L*na Wesstr*m och deltog i en så kallad gruppchat, tillsammans med andra geocachers.

Klockan 22:57:02 till klockan sju minuter över tjugotre, det vill säga, 16 minuter och 43 sekunder före det att L*na Wesstr*m sedan lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43.

St*fan Davidss*n besökte sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 för att därstädes, hos JG, inspektera dennes trappa.

Jag itererar min fråga till ovan skrivet, varför lämnade L*na Wesstr*m sin bostadsrätt klockan 23:23:43 på Måndagskvällen mitt i sin pågående paketinslagning samt sin då pågående förberedelse för sin yngste son Ar*n:s bemärkelsedag ? och hur kontaktades L*na Wesstr*m av någon, en stund före det, att hon sedan lämnade sin bostadsrätt ?

Äger du ett seriöst intresse för att vilja svara på dessa frågorna ?

Tillägg: Att HD enligt dig, skulle vara en person med serenitet i sitt samvete, är långt ifrån sant, det är vad du tror, och det är, vad du vill tro men inte vet.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Gällande raderande, så förhöll det sig så oturligt att sillens mobil gick sönder, mycket märkligt att den gjorde det vid just tidpunkten för LWs försvinnande. Undrar varför?

I detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 har vi tre riktigt säregna och underliga fiskar som simmar omkring på djupet.

Skorstenssotar-fisken (SOA) och Marulks-H*nna med sina långa spröt och vassa huggtänder samt den Skägg-frallade ost-gäddan (JG).

Jag håller med dig helt och hållet i detta fallet, det vill säga, att det finns en fjärde fisk som sällskapar de övriga tre säregna fiskarna SOA, HD samt JG.

Fisken "Sillen" är också den, en riktigt märklig figur.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-30, 16:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Svar Ja: St*fan Davidss*n var inte ensam den aktuella kvällen (Måndagen den 14 Maj 2018) då L*na Wesstr*m plötsligt mitt i sin då pågående paketinslagning, för sin yngste son Ar*n:s kommande bemärkelsedag, lämnade sin bostadsrätt på Byal*gsg*tan 4 Adam klockan 23:23:43.

Svar ja: Det fanns ytterligare en person utöver St*fan Davidss*n.

Jag har, under en längre tid, tittat över vissa speciella omständigheter, dessa, konnekterade till Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och därtill gjort flera jämförelser och sålunda lyckats med att kunna upptäcka vissa saker som inte överensstämmer med annat.

Det hela började med att St*fan Davidss*n under Måndagskvällen lämnade sin arbetsplats klockan 20:33:20, en stund före det, att St*fan Davidss*n hade lämnat sin arbetsplats, hade hans kamrat JG skickat ett meddelande till SD vilket ägde rum klockan 20:16:28.

Märkliga saker uppstod under den aktuella Måndagskvällen och en stund innan JG:s kamrat SD lämnade sin arbetsplats.

Kommunikationerna fortsatte mellan St*fan Davidss*n och hans kamrat JG.

St*fan Davidss*n skickade bland annat ett meddelande till sin kamrat JG klockan 20:27:58, St*fan Davidss*n transmitterade även klockan 20:28:26 till JG.

Sedan forsatte dessa kontakter mellan de tvenne, bland annat klockan 20:29:14.

Det märkliga i dessa tidigare gjorda kommunikationerna, var Google Drive.

Klockan 20:49:26 dök plötsligt en bild på en kladdkaka upp, men så fanns ju även Yodinnan, det vill säga, HD, den person som alla tror är ett helgon.

Under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 samt en kort tid före dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket, satt L*na Wesstr*m och deltog i en så kallad gruppchat, tillsammans med andra geocachers.

Klockan 22:57:02 till klockan sju minuter över tjugotre, det vill säga, 16 minuter och 43 sekunder före det att L*na Wesstr*m sedan lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43.

St*fan Davidss*n besökte sin kamrat JG under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 för att därstädes, hos JG, inspektera dennes trappa.

Jag itererar min fråga till ovan skrivet, varför lämnade L*na Wesstr*m sin bostadsrätt klockan 23:23:43 på Måndagskvällen mitt i sin pågående paketinslagning samt sin då pågående förberedelse för sin yngste son Ar*n:s bemärkelsedag ? och hur kontaktades L*na Wesstr*m av någon, en stund före det, att hon sedan lämnade sin bostadsrätt ?

Äger du ett seriöst intresse för att vilja svara på dessa frågorna ?

Tillägg: Att HD enligt dig, skulle vara en person med serenitet i sitt samvete, är långt ifrån sant, det är vad du tror, och det är, vad du vill tro men inte vet.

Mvh/JM.

Du vet mycket väl att LW skickade ett foto på en logg-remsa till SD när hon förstod att han inte tänkta komma och äta av hjärtkakan hon bakat åt dem. Hon krävde att han skulle lyda henne och komma när hon befallde honom.
Det behövdes inget för att "lura" ut LW ur lägenheten. Hon väntade ju på honom!
Citera
2021-07-30, 17:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vet mycket väl att LW skickade ett foto på en logg-remsa till SD när hon förstod att han inte tänkta komma och äta av hjärtkakan hon bakat åt dem. Hon krävde att han skulle lyda henne och komma när hon befallde honom.
Det behövdes inget för att "lura" ut LW ur lägenheten. Hon väntade ju på honom!
Du vet nada om nån "lydnad" och vad hon "krävde" den kvällen. Lika lite som nån annan.
SD inleder dialogen den kvällen.

Att hon tålmodigt väntar är mer förvånande när han roddar med än det ena och det andra. Hon brukar vara mer het på gröten när han drar ut på tiden.

Helgen innan fanns en hemlig uppgörelse att träffas. SD hade inviterat henne att kolla en cache mitt i natten och hon säger inte ett dugg om att de ska träffas. Snarare tvärtom, hon påstår att hon är på väg att lägga sig.
Det tycker jag är intressant eftersom SD är rätt enkelspårig som person, eller fyrkantig som han säger.
Citera
2021-07-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Att dottern var orolig är väl inte så konstigt. Detta var något (ytterligare) som lade påfrestning på den märkliga familjens barn, där mamma eller pappa plötsligt fixade barnvakt (kanske främst hos SOA och BA) och sprang iväg på burkletning. Särskilt om det fanns en FTF i närheten.

Samt för barnen att leva i en familj där barnen inte visste vad som gällde dag från dag. Vilket barn är trygg i en sån miljö?
Citera
2021-07-30, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att dottern var orolig är väl inte så konstigt. Detta var något (ytterligare) som lade påfrestning på den märkliga familjens barn, där mamma eller pappa plötsligt fixade barnvakt (kanske främst hos SOA och BA) och sprang iväg på burkletning. Särskilt om det fanns en FTF i närheten.

Samt för barnen att leva i en familj där barnen inte visste vad som gällde dag från dag. Vilket barn är trygg i en sån miljö?
Jag skriver i grunden att SD kan vara lojal mot barnen och därmed inte glappa om HDs ev inblandning.

Det är naturligt att dottern är orolig (ergo: barnet bryr sig om att pappa är på förhör 15 maj) och jag skrev då fortsättningsvis att det förefaller underligt att HD då lämnar barnen när han är anhållen 29 maj och sen häktas.

SD aktiverar barnen och bakar med dem, han tar dem på semester, är med på hopptävlingar etc. Han må vara sämst på barnuppfostran via sin fyrkantiga och rigida personlighet men han har säkert lattjo sidor som barnen gillar.
Oavsett om vi anser att SD är sämst i världen behöver inte detta vara barnens bild, inte ang HD heller som mamma.
Senast redigerad av develi 2021-07-30 kl. 18:50.
Citera
2021-07-30, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

HD ser ut att ha läkt väldigt snabbt efter att SD:s strålkastare släcktes. Innan dess har hon nog inte kunnat göra det fullt ut eftersom hon umgicks så tajt med sin Ikaros.
Hon har ett exceptionellt bra läkkött emellanåt vilket flertal reagerat på bla hennes chef (pre och post mord).
Samma return from the dead ses 2015.

Hon är helt förstörd när SD är på förhör, gråter och oroas.
Sen tvärvänder det.

" Hanna gick från att vara helt förstörd på kvällen, då Stefan var hos polisen och polisen i Stefans hus, till att det sedan var en självklarhet att sedan åka. "

" Stefan var anhållen, dagen innan USA-resan och då Stefan släpptes sa Hanna, "då kan vi åka" vilket Jonas blev förvånad över."
Ab 150, JS

Det torde vara giga som hägrar eftersom hon svarar att hon skulle fortsätta resan om SD åkte fast i tullen.

Samma ses vid hemkomst mellan akutpsyk och att initiera storstädning. Hon visar samma tendenser efter självmordet, drygt 14 dagar efter skiner hon som en sol och jagar burkar.

Roller coaster.
Citera
2021-07-30, 20:13
Medlem
Citat:

● Det behövdes inget för att "lura" ut LW ur lägenheten. Hon väntade ju på honom!

● Du förstod tydligen inte min tidigare ställda fråga, högst troligen för att du å ena sidan, saknar ett seriöst intresse, samt å andra sidan, för att du känner ett sådant djupt hat mot brottsoffret L*na Wesstr*m.

Min tidigare ställda fråga i L*na Wesstr*m-tråden handlade inte om att lura, det vill säga, att någon under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 skulle varit tvingad till att lura ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt.

Min fråga handlade däremot sagt om, hur ! och på vilket sätt som någon fick ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt under den aktuella kvällen, då hon plötsligt, mitt i sin pågående paketinslagning och förberedelsen för sin yngste son Ar*n:s bemärkelsedag gick ut, och lämnade bostsdsrätten klockan 23:23:43 ?

Du ser allting kring brottsoffret L*na Wesstr*m i djupt lila ( So Deep Purple ) att du inte ens tycks kunna skönja andra färger.

Min rekommendation till dig, och under förutsättningen att du har ett seriöst intresse för det ? ... Titta ner i bottenslammet i stället, så kanske ! att du får stifta bekantskap med tre stycken riktigt fula och säregna fiskar, det vill säga, SOA och HD samt JG, det går inte enbart att se rök på vattenytan, man måste undersöka botten hos sjön också.

När det gäller mig själv och hur ! samt på viket sätt som någon fick ut L*na Wesstr*m ifrån sin bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, så konnekterar jag till St*fan Davidss*n:s då gjorda trappinspektion hos sin kamrat JG.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-30 kl. 20:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in