Citat:
Självklart att Esbjörn av Ebbas advokat skulle ha tillåtits ha sin kvinnliga ledsagare med sig. Hade han inte behövt henne så hade han väl heller inte haft henne med sig. Man måste ha detta i åtanke när man betraktar Esbjörn att han är en äldre-äldre som inte är vid sina sinnes fulla bruk längre och behöver assistans. Advokaten borde i så fall erbjudit sig att även hon delta i mötet via nätet om det nu var att hon tyckte Ebba och hon kom i underläge pga den 20-åriga flickan och gått in i ett angränsande rum och kopplat upp sig. Hade det blivit fair...va? Esbjörn å Ebba f2f och så ombuden som finns på skärmen. Ja postcovid är en erkänd diagnos numera så det är väl inte helt otänkbart att även han fick en släng av det - ganska vanligt med den slags efter att man varit coronasjuk. Dock skall jag inte säga att så varit fallet för JB för jag vet inte det, men jag kan nu berätta för er varför JB inte var med annat än digitalt på det här så mångomskrivna "mötet" med Ebba m. advokat.
Johann Binninge hade förhandling (på annan ort?) då den dagen då mötet efter mycket tjafs skulle komma till stånd. Alla parter gick med på att JB kunde deltaga digitalt, ja även Esbjörn gjorde det. Dock ville Esbjörn ha med sig en ledsagare och denna kvinna som följde med var en ung kvinna i 20-års åldern som när Esbjörn och hon kom till mötet med Ebba och hennes advokat förvägrades tillträde till rummet vilket då fick till följd att även Esbjörn lämnade rummet tillsammans med följeslagaren.
Esbjörn vis av skadorna Ebba redan tillfogat honom handlade efter mitt förmenande på ett helt förståeligt sätt när han vettskrämd inte ville riskera få mer av den varan. Så se här nu vem det var som sabbade det mötet bara för att Ebba än en gång skulle ha bästa möjliga förhandlingsposition med en demenssjuk åldring som därför inte fick ha med sig sin ledsagarinna - en ung tjej som Ebba tydligen blev livrädd för....man kan verkligen undra - vad då för?
Johann Binninge hade förhandling (på annan ort?) då den dagen då mötet efter mycket tjafs skulle komma till stånd. Alla parter gick med på att JB kunde deltaga digitalt, ja även Esbjörn gjorde det. Dock ville Esbjörn ha med sig en ledsagare och denna kvinna som följde med var en ung kvinna i 20-års åldern som när Esbjörn och hon kom till mötet med Ebba och hennes advokat förvägrades tillträde till rummet vilket då fick till följd att även Esbjörn lämnade rummet tillsammans med följeslagaren.
Esbjörn vis av skadorna Ebba redan tillfogat honom handlade efter mitt förmenande på ett helt förståeligt sätt när han vettskrämd inte ville riskera få mer av den varan. Så se här nu vem det var som sabbade det mötet bara för att Ebba än en gång skulle ha bästa möjliga förhandlingsposition med en demenssjuk åldring som därför inte fick ha med sig sin ledsagarinna - en ung tjej som Ebba tydligen blev livrädd för....man kan verkligen undra - vad då för?
Citat:
Det är här snacket om journalisten så listigt planteras i tråden (märk väl av vem!) som sen så fult ska brukas in absurdum vilket ni ska få se. Vidare sprids ytterligare en lögn - att "journalisten" vägrade identifiera sig (märk mina "..." runt ordet
journalisten - vem annars om inte Q6 - är uppfinnaren av den hemlige journalisten - ja eller reportern - men det är ju en synonym och skall väl inte räknas som ogiltig sådan
Citat:
Ja vilket jävla skitsnack helt enkelt - att JB som Esbjörns ombud skulle medvetet motarbeta sin klients intressen. Att det överhuvudtaget finns en sådan konspirationsteori i tråden och som väl framförts mer än en gång, kan jag tänka, är ju bara för mycket. En sån totalgalen idé.....ja ni...ni vet vilka ni är.....misstaget ni gör är att ni i er villfarelse tror att ni har å göra med samma sorts folk som ni själva sorterar under men se nej - vi ser rakt igenom er och ni kommer hela tiden få det presenterat för er och till publik också i form av roade läsare
Citat:
Ja visst, allt i alla fall jag visste från uppgifter här var att Esbjörn "tvärvände i dörren". Ja upprepat har det kallats så detta möte som inte blev av - allt för att Esbjörn var i behov av en medföljare precis som ju faktisk Ebba också hade, men som Ebba inte ville tillåta Esbjörn ha. Den sjuke ålderstigna mannen som var i en situation som är helt förfärlig och för honom själv ohanterlig och allt detta vet den listige rävspelande Ebba såklart om, men se nej inget för Ebba. Hon ville inte ha en ojämn fördelskamp hon ville ha Esbjörn-slakt Jaha så historien med och om Esbjörns ledsagarinna är redan känd för er Ebbaianer men är någonting som systematiskt utelämnats när ni så i högan sky beskyllt Esbjörn vara skyldig till att mötet inte blev av - ja precis som vanligt alltså
Sån tur nu då att det numera, via min fina direktkontakt med JB, sipprar fram alltmer intressanta detaljer till tråden om hur denna avskyvärda åldringsscam gått till.
Så Ebba var rädd för att ledsagarinnan var en journalist! Varför det - hon hade väl rent mjöl i påsen....eller? Mötet spelades ju ändå in eller hur? Nej, denna historia blir allt mer makaber och remarkabel. Ja huvudförhandlingarna kommer verkligen att bli intressanta - att hon (Ebba) fortsatt insisterar o framhärdar i att fortsätta detta är sannerligen helt outgrundligt.
Sån tur nu då att det numera, via min fina direktkontakt med JB, sipprar fram alltmer intressanta detaljer till tråden om hur denna avskyvärda åldringsscam gått till.Så Ebba var rädd för att ledsagarinnan var en journalist! Varför det - hon hade väl rent mjöl i påsen....eller? Mötet spelades ju ändå in eller hur? Nej, denna historia blir allt mer makaber och remarkabel. Ja huvudförhandlingarna kommer verkligen att bli intressanta - att hon (Ebba) fortsatt insisterar o framhärdar i att fortsätta detta är sannerligen helt outgrundligt.
Citat:
Ja det kan de göra enbart för att de är i skydd bak skärmar. Kan inte tänka mig att de skulle förmå sig argumentera så som de gör i en direktsänd paneldebatt i TV å med namnskyltar å titlar.Att Esbjörn går därifrån när han nekas ha med sig någon som skulle stödja honom är verkligen inte konstigt, givet att han tidigare känt sig både pressad och bortkollrad av Ebba med följe när han var själv. Mycket bestickande för Ebba att hon vägrade låta honom ha det. Det är inte svårt att förstå varför. Hon hade ju varit så framgångsrik tidigare, när det var flera mot en - den ensamme äldre-äldre kognitivt funktionshindrade mannen.
Klokt av Esbjörn att gå därifrån. Obegripligt att nån kan stödja Ebbas djupt oanständiga och omoraliska beteende.
Ebbaianer? Varför inte Ebbabianer?
Klokt av Esbjörn att gå därifrån. Obegripligt att nån kan stödja Ebbas djupt oanständiga och omoraliska beteende.
Ebbaianer? Varför inte Ebbabianer?
Citat:
Oj jag ser nu efter att ha förhandsgranskat att alla jag citerade inte kom med i detta inlägg och att du råkade vara den siste att citera och därför också blev med. Ja att hon nästlat in sig som hyres spekulant hade varit nytt även för mig om jag inte hade haft tillräckligt med läsförståelse för vad ett frågetecken kan ha att innebära.Nä nu får jag skicka iväg detta å se efter vad det berodde på att en massa citeringar inte kom med. Antagligen finns det väl en spärr på hur många citat man kan göra eller så har det raderats/städats en del i tråden under tiden som jag har skrivit detta inlägg.
Hm....eller så kom inte de citaten med i förhandsgranskningen eftersom jag inget skrivet där...hm....nej de försvann ju även från skrivrutan
Senast redigerad av kubun 2021-07-30 kl. 15:27.
Senast redigerad av kubun 2021-07-30 kl. 15:27.
ja det är så här de håller på dessa trollebarn och jag såg att det kom ett nytt kokkoinlägg som de vill ha igång
......eller inte är det....utan en helt vanlig ledsagare som Esbjörn behövde för att överhuvudtaget få till ett möte. Han var (och är nog) vettskrämd av Ebba och livrädd för henne....försök å fatta detta!!