2021-07-30, 11:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Knappast Binninge i vart fall eftersom denna ledsagarinna ju var ett utmärkt redskap till det digitala arrangemanget som såklart behövdes då Esbjörn nog kan tänkas inte är speciellt hemma i de regionerna.

Nämnde Binninge för han var en av de tre personer, förutom Esbjörn som jag vet skulle vara med på mötet. Kanske var det fler personer där?
2021-07-30, 11:45
Medlem
Citat:
Det var Ebbas advokat som inte ville att Esbjörns ledsagare skulle få vara med eftersom hon befarade att ledsagarinnan då skulle kunna bli ett vittne till vad som utspelade sig vid mötet!!!

De krävde heller inte att "journalisten" skulle legitimera sig vilket hon naturligtvis kunde ha gjort utan hon fick helt enkelt inte vara med vem hon än hade varit och det var såklart Ebba med advokat som intog den hållningen....men det kunde ju du utan å göra en apstor grej av det räkna ut på egen hand - du din sanningssökare.

Ebba var fullbokad alla andra dagar och insisterade på att mötet skulle hållas just då och med svävande förklaringar till varför mötet var så nödvändigt. Hon förklarade det med: "För att få ordna upp och reda ut saker o ting". JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.

PS ska nu ut ett tag så inte förrän tidigast på sen eftermiddag är jag tillbaka å kan svara på mer

"svävande förklaringar till varför mötet var så nödvändigt" PÅ riktigt!! behövs det en redogörelse från Ebba om varför mötet va nödvändigt? till och med du måste fatta varför detta möte va viktigt. Sedan är det väl knappast konstigt att Ebba har ett tight schema och inte kan ha möten när som helst. Vidare känns det inte speciellt konstigt att dom inte vill ha folk på mötet som inte har med saken att göra, skulle va intressant att veta vem denna ledsagare är och vad dennes roll skulle va på mötet...
2021-07-30, 11:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför ville inte personen identifiera sig?
Varför anmälde man inte Busch för åldringsbrott om nu ombudet ansåg det?
Varför har man inte anmält mäklaren till FMI om man anser hen har gjort fel?
Varför ska man blint tro på att du har kontakt med ombudet?
Å ja, kasta inte sten o glashus. Ebba hemlighöll få vilken väninna som närvarade vid kontraktsskrivningen så lång det var möjligt.

När man spelar med sådan Rävar som Karin så sitter man nog på sina trumf så länge man kan. Rättvisan är ett rackarspel.

Men ni som medvetet utelämnar saker, fast när de kommer upp i dagen. Påstår att ni redan visste. Ta en stund och reflektera över vad ni mer vet och undanhåller.

För allt lär komma upp och fram den dag. Om inte annat när Ebba efter det här står vid skranket anklagad för åldringsbrott. Och då hoppas jag att Ebba inte står och snyftar jag visste inte. Jag handlade i god tro (God tro my ase! Mer och mer tyder på att man snarare skulle kunna säga ond tro)

Men hade hon bara läst här, eller fått rapporter om vad som stod här. Så kan hon i framtiden när hon skakar galler inte säga att hon inte blev varnad.

Jag hoppas att RO då behandlar henne som KD behandlar brottsoffer. Det vill säga med kalla handen.
2021-07-30, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Att avsluta inläggen med meningar i stil med "Men allt det där glömde du, i din jakt på sanningen..." är och förbli härskarteknik. Men jag klarar av att ta det, så ingen fara. Tycker bara att du sänker dig själv när du beter dig så. Helt onödigt.
Det finns mycket som är onödigt och bestickande i den här tråden som folk sänks av - direkta lögner, trådsanningar som man drar långtgående slutsatser av, vägran att in fakta även när man får den presenterade för sig med källhänvisningar och rena konspirationsteorier - inte att jag kallar en spade för en spade.
2021-07-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Å ja, kasta inte sten o glashus. Ebba hemlighöll få vilken väninna som närvarade vid kontraktsskrivningen så lång det var möjligt.

När man spelar med sådan Rävar som Karin så sitter man nog på sina trumf så länge man kan. Rättvisan är ett rackarspel.

Men ni som medvetet utelämnar saker, fast när de kommer upp i dagen. Påstår att ni redan visste. Ta en stund och reflektera över vad ni mer vet och undanhåller.

För allt lär komma upp och fram den dag. Om inte annat när Ebba efter det här står vid skranket anklagad för åldringsbrott. Och då hoppas jag att Ebba inte står och snyftar jag visste inte. Jag handlade i god tro (God tro my ase! Mer och mer tyder på att man snarare skulle kunna säga ond tro)

Men hade hon bara läst här, eller fått rapporter om vad som stod här. Så kan hon i framtiden när hon skakar galler inte säga att hon inte blev varnad.

Jag hoppas att RO då behandlar henne som KD behandlar brottsoffer. Det vill säga med kalla handen.

Varför ville inte ledsagaren identifiera sig?
Varför anmälde man inte Busch för åldringsbrott, om nu fd ombudet anser det har hänt?
Varför har man inte anmält mäklaren som man anser hen har gjort fel till FMI?
2021-07-30, 12:04
Medlem
Reimers avatar
Då har Katrin Björklund levererat ett fullkomligt lysande svar , exakt som förväntat.

https://anonfiles.com/Jf187e9au3/Anon_rar

Allt ska finnas med i den här zip-filen, bifogade det senaste dagboksbladet dessutom.

E*björn fick avslag på sin godmansansökan av överförmyndaren i Uppsala och har återkallat sin ansökan hos Västerås Tingsrätt.
2021-07-30, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Varför ville inte ledsagaren identifiera sig?
Varför anmälde man inte Busch för åldringsbrott, om nu fd ombudet anser det har hänt?
Varför har man inte anmält mäklaren som man anser hen har gjort fel till FMI?
Hur vet du att ledsagaren vägrade identifiera sig?
Hur vet du att man inte ämnar anmäla Ebba för åldringsbrott när höstens rättegång är över?
Hur vet du ens att en anmälan mot Ebba inte redan är gjord?
Hur vet du att man inte ämnar anmäla mäklaren när höstens rättegång är avklarad?
2021-07-30, 12:17
Medlem
Citat:
Det var Ebbas advokat som inte ville att Esbjörns ledsagare skulle få vara med eftersom hon befarade att ledsagarinnan då skulle kunna bli ett vittne till vad som utspelade sig vid mötet!!!

De krävde heller inte att "journalisten" skulle legitimera sig vilket hon naturligtvis kunde ha gjort utan hon fick helt enkelt inte vara med vem hon än hade varit och det var såklart Ebba med advokat som intog den hållningen....men det kunde ju du utan å göra en apstor grej av det räkna ut på egen hand - du din sanningssökare.

Ebba var fullbokad alla andra dagar och insisterade på att mötet skulle hållas just då och med svävande förklaringar till varför mötet var så nödvändigt. Hon förklarade det med: "För att få ordna upp och reda ut saker o ting". JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.

PS ska nu ut ett tag så inte förrän tidigast på sen eftermiddag är jag tillbaka å kan svara på mer
Bisarrt att tro att en journalist skulle få vara med. VEM hade någonsin tillåt det…?
Du måste vara tio år om du tror att man låter vilket löske som helst delta i ett sådant möte.
2021-07-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hur vet du att ledsagaren vägrade identifiera sig?
Hur vet du att man inte ämnar anmäla Ebba för åldringsbrott när höstens rättegång är över?
Hur vet du ens att en anmälan mot Ebba inte redan är gjord?
Hur vet du att man inte ämnar anmäla mäklaren när höstens rättegång är avklarad?

Så man väntar till en rättegång där Busch kan vinna för sen anmäla ett brott?
Kommer bara se dåligt från deras håll.

Det är sant, jag vet inte om de har anmält, men om ombudet anser det har skett brott så borde ombudet eller andra omkring esbjörn anmält Busch för åldringsbrott istället för vänta. De gjorde ju det för trädfällning.
Verkar mer som Esbjörn advokater och de runt omkring verkar inte ha bevis för det har begått brott eller att mäklaren gjort fel.
Även media hade fått reda på om Busch hade blivit anmäld för brott med tanke på intresset för husköpet

Gällande ledsagaren har de redan nämnts i tråden att personen inte vill identifiera sig för busch eller hennes advokat, där ombudet skulle närvara vid telefon.
2021-07-30, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Bisarrt att tro att en journalist skulle få vara med. VEM hade någonsin tillåt det…?
Du måste vara tio år om du tror att man låter vilket löske som helst delta i ett sådant möte.
Hur vet du att Esbjörns ledsagare var en journalist?
2021-07-30, 12:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Hemlighöll Ebba det för Esbjörn som var där? Hemlighöll Ebba det för Esbjörns ombud? Eller hemlighöll Ebba det för oss vanliga dödliga? Stor skillnad på hemlighetsmakeri.

I nuläget finns inga bevis för att Ebba har begått något åldringsbrott och i just den här rättegången kommer hon iallafall inte hamna vid de anklagades bänk. Rollerna är ombytta här och Esbjörn är den som ska försvara sig och sitt handlande. Men om den dagen kommer och Ebba blir åtalad för åldringsbrott, så kommer nog RO och Binninge vara sistahandsvalet bland ombud.
2021-07-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hur vet du att Esbjörns ledsagare var en journalist?
Vad vet jag - det var kubun som pratade om att Esbjörn hade ett koppel journalister med sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in