Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Alla mina polare som fick cash av sina föräldrar när dom var 18 antingen så festade dom upp alla pengar eller reste upp allt.
Fan ingen som köpte något vettigt. Själv fick jag inte en krona men började jobba när jag 14 som tidningsbud.
Med det sagt så sparar jag undan pengar som mina barn kan få när dom är mer mogna för att hantera en större summa pengar...
Är faktiskt lite kluven då jag själv inte fick något startkapital när jag blev vuxen och det gick utmärkt ändå.
I andra länder där samhällsklyftorna är större så ser jag ett sparande som ett måste men i Sverige vete fan då alla snorungar är så jäkla priviligierade så dom bränner det på skit.
Såg det samma hos några av mina kompisar. Den ene fick 500k efter att hans mor dog. Fick börja sätta sprätt på pengarna från då han fylde 15. Det blev mopeder, sinnesjukt många nya mobiler och allmänt slöseri. Vid 19 var pengarna slut och allt som fans kvar var en bil som var mer eller mindre värdelös innan han fylt 21.
Själv fick jag körkort på bil och innsats til en billig lägenhet i bruksort och ett spark i röven ur huset vid 18-19 års ålder.