2021-07-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
För att vi lever i ett samhälle där vi vill uppmuntra människor att utbilda dig, för att minska klyftorna att det bara är de med god ekonomisk bakgrund som har möjligheten.

Det är problemet. Folk utbildar sig som i bästa fall behövas i tärande sektor vilket är dåligt för hela samhället.

Så om man tar bort bidraget och höjer lånet lika mycket, då kan personer från arbetareförhållanden inte studera?

Förhoppningsvis vi bort en jävla massa tramsutbildningar. Kombinera detta med en avgift på 20 000 per termin som får lånas så rensar vi ut tramset fort.

Då kommer folk välja utbilngar man får jobb på och inte genus och konsthistoria.

Privatisera sen högskolorna, universiteten och gymnasierna(kommer sugas upp av företag fort, så med examen automatiskt jobb.

Lägg ner CSN. Man får gå till banken och vissa sin plan, är man smart och duktiga på de prov man gjort går man direkt till företaget och får studierna betald med kontrakt få fem års anställning.

Ett mycket billigare system som finns i utlandet. Varför ska industriarbetare pröjsa för att latmaskar ska få förkovra sig och få "bildning". Arbetarnas pengar, ska gå till pension och barn. Så jävla roliga är inte de flesta knegarjobb. Det är stöld att ge från dom som skapar värde för att någon ska få bidrag, gratislån och betald utbildning.

Lägg ner myndigheter, privatisera, sänk skatterna och bidragen. Så folk måste arbeta med något som skapar värde för andra.

En städare tar nog gärna reellt 4000 mer i näven för att kunna spara till sina barn.

Studiefjantarna får jobba mer och låtsasjobben ska bort.
Senast redigerad av IloveUhonungskanin 2021-07-30 kl. 00:52.
Citera
2021-07-30, 00:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Sparar inget till min son. Mormor sparar 1000 kr/månaden.

Min fru och jag kommer betala hans College och University samt 1000$/månaden att leva på. När han tar examen får han en lägenhet och en ny corolla. Sedan får han jobba och tjäna egna pengar.
Om inte alla pengar har gått åt till knark innan dess. Verkar skena nu.
Citera
2021-07-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Om inte alla pengar har gått åt till knark innan dess. Verkar skena nu.

?
Citera
2021-07-30, 01:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
?
Fantasivärlden tog över i knarkskallen.
Citera
2021-07-30, 01:09
Medlem
Synd att i din värld är detta otänkbart!
Men i min värld är detta verklighet.

Bara att jobba hårt så kanske du kommer någonstans med ditt liv!

Va inte bitter, det finns många människor i denna värld som har det bättre än du.

Lycka till
Citera
2021-07-30, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Sambon får 625 och jag samma. Utöver det lägger jag till 375 för att få det till jämna och fina 1000 för det känns fint i själen. VAD är ditt problem? Är du sur bara för jag är "nazist".

Nej då, du får vara vad du vill, det lägger jag mig inte i har ni helt separat ekonomi, även sett till sparande till barnen?
Citera
2021-07-30, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteLedsen1991
Vad fan hände med att lära ungarna ta eget ansvar? Visst, det är en hård verklighet i dag, men om de bara "får" deg som oftast går till en bostadsrätt eller liknande så kommer de bortklemade snormaskinerna aldrig att förstå värdet av pengarna bakom. Fast vill man leva ett svennebananliv och försöka intala sig att lite pengar till barnen räcker för att de ska göra bostadskarriär och leva ett bra liv så är det ju fritt fram.

Har inga barn, ser det som närmast brottsligt att föra in fler liv i den här jävla skördetröskan till värld, men om det mot förmodan dyker upp några så ska de uppfostras hårt men rättvist, så att de klarar sig själva.

Kom igen nu, svennebanan-flashbackare, skriv arga inlägg som svar på detta. Förväntar mig minst tre citeringar som talar om hur oansvarig och dum i huvudet jag är.

Jag håller med dig! Dessa flashbackare som ger sina barn 500k i insats gör livet betydligt svårare för sådana som mig som fick 0 kr vid 18. Bostadsmarknaden hade varit bra fortfarande om det inte vore för dessa föräldrar + invandrare såklart.....svenskarna har börjat tänka egoistiskt som klan kulturerna i Kina och Afghanistan.
Citera
2021-07-30, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Så säger alla som inte fick nåt av sina föräldrar. Av nån outgrundlig anledning så vill de att deras egna barn ska få det lika som de själva haft.
Borde vara tvärtom.

Har fått rätt mycket gratis i början av mitt liv. Vet inte riktigt om det hjälpte mig så värst - förmodligen stjälpte.
Citera
2021-07-30, 06:57
Medlem
Siktar på att ha sparat minst 250k tills dottern har gått ut gymnasiet. Hon kommer ju dock inte få tillgång till pengarna förens eventuella studier är avklarade eller att hon har ett fast jobb.

Hennes arv är dock redan avklarat med mark i Sthlm(nuvarande värde runt 3-5mkr). Så I bästa fall kan hon ju bygga ett hus på den tomten..
Citera
2021-07-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Borde vara som bostadsbidrag att om behovet finns så ska man få detta såklart. Redan rika som har pengar och inte har något behov av detta bidrag bör ej få.

Jag är en av dom som skulle kunna leva utan detta bidrag.

Det skulle kosta staten mer att administrera ett inkomstgrundat barnbidrag.

Tycker du inte att rika barn ska få gratis skollunch heller? Samma sak.
Citera
2021-07-30, 07:02
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fisknyllet
Sen barnen föddes har jag lagt undan vars 12 000 kronor till dom i aktier och fonder. Kommer ge dom en skaplig slant när dom är 18.

Jag ut ca 80 000 efter skatt i månaden och min fru tjänar ungefär 45 000 i månaden.

Dom kommer utöver pengarna få varsin bostad i valfritt land men bara om dom sköter sin utbildning.

Det är dags att börja köra taxi inser jag.
Köra fabrik är bevisligen ”lågavlönat” inser jag.

”#101
Fisknyllet
Medlem
Fisknyllets avatar
Reg: Dec 2018
Mina tre favoriter är

Taxi, Taxi 2 och Taxi driver

Behöver jag nämna att mitt yrke är taxiförare?”

OnTopic!
Frun och jag har sparat barnbidraget och någon tusenlapp till per ”kotte” varje månad sedan de kom.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2021-07-30 kl. 07:04.
Citera
2021-07-30, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
De gav dig ju bara livet och allt du behövde under 18 år. Klart du ska straffa dem för att du inte också fick alla deras sparpengar.

Ja det är jag tacksam över men samtidigt så tjänade de 100.000 sek/månad innan de skiljdes och då har man fan i mig råd att åtminstone betala kontant insats och bil till en - någonting som folk gör här i tråden till sina barn med 1/4 av lönen mot mina föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in