Citat:
Skulle nog tro att vi får villkorade regler om vi nu inte når upp riktigt eller att vissa grupper inte har full teckning som vårdpersonal.
Vänta och se!
Min ståndpunkt är klar. Efter att min mor dog antagligen smittad av någon i hemtjänsten och att jag har en nära anhörig på särskilt boende där man inte har fått full vaccinationstäckning p.g.a. att det flugit in vissa idéer bland de boende så är min tolerans för antivaxxare och liberaler i den här frågan mycket liten.
Vänta och se!
Min ståndpunkt är klar. Efter att min mor dog antagligen smittad av någon i hemtjänsten och att jag har en nära anhörig på särskilt boende där man inte har fått full vaccinationstäckning p.g.a. att det flugit in vissa idéer bland de boende så är min tolerans för antivaxxare och liberaler i den här frågan mycket liten.
Citat:
Jag förstår din och andras frustration över hur ni hade det framför allt i början när ni i princip inte fick något stöd eller hjälp, men även senare.Dog din mamma under första vågen eller den andra så kan du knappast anklaga personalen för detta.
Det var mer eller mindre omöjligt att både få vaccin och test om man hade covid.
Dessutom är det tamejfan inte mot personalen på golvet du ska rikta ditt hat mot!
Vi slet häcken av oss, många med hjärnceller försökte få både er anhöriga och myndigheter att vakna till och få in i era huvuden att era anhöriga och våra vårdtagare blev avlivade med bensodiazepiner, morfin och ingen syrgas fick vi ge eller inläggning fick göras.
Läkarna och sjuksystrarna var med och drev detta, fanns inte en enda jävel till läkare som behagade visa sig på boenderna, utan det blev utskrivet palitativ vård!
Fatta hur jävla dåligt många av oss mår som försökt få andra att vakna upp, men nej ni är fortfarande i någon jäkla hjärntvätt...
Många av personalen framförallt yngre klarade inte ens av att sitta dödsvak, troligtvis både pga rädsla att smittas själva plus obehaget att se någon dö på detta sätt.
Fy fan vad trött jag är på det här!!!
Jag har kämpat med näbbar och klor för att få till en förändring från början och få er anhöriga och personal att vakna upp, men ni är ju för fan döva både för fakta och verkligheten som varit inom sjukvården.
Det var mer eller mindre omöjligt att både få vaccin och test om man hade covid.
Dessutom är det tamejfan inte mot personalen på golvet du ska rikta ditt hat mot!
Vi slet häcken av oss, många med hjärnceller försökte få både er anhöriga och myndigheter att vakna till och få in i era huvuden att era anhöriga och våra vårdtagare blev avlivade med bensodiazepiner, morfin och ingen syrgas fick vi ge eller inläggning fick göras.
Läkarna och sjuksystrarna var med och drev detta, fanns inte en enda jävel till läkare som behagade visa sig på boenderna, utan det blev utskrivet palitativ vård!
Fatta hur jävla dåligt många av oss mår som försökt få andra att vakna upp, men nej ni är fortfarande i någon jäkla hjärntvätt...
Många av personalen framförallt yngre klarade inte ens av att sitta dödsvak, troligtvis både pga rädsla att smittas själva plus obehaget att se någon dö på detta sätt.
Fy fan vad trött jag är på det här!!!
Jag har kämpat med näbbar och klor för att få till en förändring från början och få er anhöriga och personal att vakna upp, men ni är ju för fan döva både för fakta och verkligheten som varit inom sjukvården.
Det stora misslyckandet från regeringen, FoHM och Socialstyrelsen med att skydda de äldre och sköra är något både ni som kämpade 24/7 och anhöriga som misst nära och kära får leva med resten av livet.
Varför gjordes inget för att hjälpa er?
Hur kunde regeringen, FoMH och Socialstyrelsen tro att alla var experter på att hantera en pandemi?
Varför kom man inte snabbt ut med information och riktlinjer om hur man bäst jabbar under dessa förhållanden.
Med det sagt vill jag också säga att jag inte tror att arbetet menar att kritisera din och andras insatser. Jag tror det är mera ett konstaterande om vad som hänt vilket är orsaken till att hen har liten tolerans för antivaxxare.
Tiden läker alla sår brukar man ju säga, men jag är tveksam till om dina, dina kollegors och alla anhörigas sår någonsin kommer att läka helt. Även vi som inte drabbats av att vårdtagare/anhöriga dött kommer att minnas corona med sorg.
Tack för dina insatser och tack för ett bra inlägg från verkligheten.