2021-07-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Liten kanske menar att SD drevs till självmord av dessa tre personer?
SD skulle inte kunna "drivas" till någonting. Har man inte lärt känna honom via fupen så vet jag inte. Hans sista försvarstal i Hovrätten visar också hur uppblåst han är. Såna människor kan inte drivas till något alls om han inte själv tycker det är en god idé.
Citera
2021-07-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll gott folk och trådmedlemmar.

Under dagen och som nu är på väg mot sitt slut, har jag varit på L*na Wesstr*m:s plats, det vill säga, 03-AZAL-0075 och till henne givit mina blommor även tillkomna tårar ned för mina kinder var vid tillfället oundvikliga.

Hela det här gamla mordfallet LW, från 2018, börjar för mig nu, att bli riktigt intressant, tankarna cirkulerar på hög nivå och olika jämförelser blir gjorda.

● L*na Wesstr*m lämnade sin bostadsrätt mitt under en paketinslagning då hon vid just det aktuella tillfället, förberedde sin yngste son:s bemärkelsedag. Klockslaget då L*na Wesstr*m plötsligt gav sig ut ifrån sin bostadsrätt var en högst egendomlig och udda tid 23:23:43 när man jämfört med andra omständigheter.

● Den gläntstående ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt som vid det aktuella tillfället kunde konstateras vid tidig morgontid under Tisdagen den 15 Maj 2018.

● De två privatpersonerna, vilka två var de allra första till att ha upptäckt den avlidna människokroppen bakom bullerplanket.
Upptäckten ägde rum vid cirka klockan 14:30-14:31. Samtalet till polisen från en av de två privatpersonerna, registrerades klockan 14:33:27.

● Fotografiet som med hjälp av SD:s mobila enhet togs på vattentornet klockan 22:00 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

● De två personernas röster som någon hörde strax bortom L*na Wesstr*m:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

● Intrång i L*na Wesstr*m:s bostadsrätt under tidig morgon samt Tisdagen den 15 Maj 2018 klockan 05:23.

● St*fan Davidss*n besökte gymmet under Fredagen den 11 Maj 2018.

● St*fan Davidss*n besökte gymmet Måndagen den 14 Maj 2018.

● JG skrev ett inlägg på sin Facebookssida under kvällstid klockan 19:03 och lät folk få veta att den avlidna kvinnokroppen som tidigare under eftermiddagstid hade påträffats av två privatpersoner bakom ett bullerplank, var ! L*na Wesstr*m.

St*fan Davidss*n, var inte ensam, under den kvällen då mordet på L*na Wesstr*m ägde rum, någon hjälpte St*fan Davidss*n just den aktuella kvällen.

Mvh/JM.

Med tanke på vad du för bara ett lite drygt ett år sedan skrivit om LW i denna tråd (typ "som man bäddar får man ligga"..) så misstänker jag att LW:s sörjande är glada om du håller dig ifrån graven (om du nu varit där).
Citera
2021-07-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ditt sista. Du antyder alltså att han mördats. Tror du inte att polisen ser skillnad på mord och självmord i den omgivning han hittades? Han "dog"inte, och han behövde inte tystas, som du antyder. Han begick självmord.Han stod inte ut med att hans riddar-rykte var borta. Han blev avklädd, överbevisad och dömd. Han klarade inte att ta konsekvensera och smet ut bakvägen.

Det var nog bara i hans egen hjärna han hade ett riddarrykte. Han som var en människa som helst var ute i naturen och sprang, hade inte klarat ett långt fangelsestraff. Det förstod han nog alldeles själv. Samt att de allra flesta nu skulle vända honom ryggen. Av detta hade han reda fått en försmak de sista 3 åren. Det stod han inte ut med. Han var lost.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-28 kl. 11:55.
Citera
2021-07-28, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är du som hackar på andra skribenter. Om du känner dig nöjd med utgången av fallet, så är det jättebra.
Själv anser jag att allt inte är utrett ordentligt.
Det är märkligt att du fortfarande hackar ner på andra.
Jag tyckte mig läsa att rätten inte helt uteslöt att SD var ensam, men att han definitivt var skyldig till mordet bortom rimligt tvivel.
Åklagaren höll fast vid att det var SD ensam eller tillsammans med någon som utfört mordet.
I och med att domen skrevs som den gjorde, så är min starka övertygelse att det hade blivit en fortsättning gällande HDs skuld, Soa samt JG. De har skyddat SD och jag tror att SD hade börjat prata bakom murarna, det fick inte riskeras. Därför dog han
Man kan inte utreda något som inte går att utreda mer. Dock hindrar inte detta att man kan öppna en utredning igen om nya uppgifter kommer fram. Många utredningar lggs åt sidn eller läggs ner, för att återupptas åratal senare. HD kommer få se sig över axeln resten av sitt liv.
Citera
2021-07-28, 11:58
Medlem
Citat:
Man kan inte utreda något som inte går att utreda mer. Dock hindrar inte detta att man kan öppna en utredning igen om nya uppgifter kommer fram. Många utredningar lggs åt sidn eller läggs ner, för att återupptas åratal senare. HD kommer få se sig över axeln resten av sitt liv.

Det är inte helt omöjligt att någon jurist tar sig an den digra slasken och hittar något intressant och förbigånget där, i framtiden.
Citera
2021-07-28, 12:03
Medlem
develis avatar
Citat:
SD skulle inte kunna "drivas" till någonting. Har man inte lärt känna honom via fupen så vet jag inte. Hans sista försvarstal i Hovrätten visar också hur uppblåst han är. Såna människor kan inte drivas till något alls om han inte själv tycker det är en god idé.
Det kan han absolut om man resonerar ur ett annat perspektiv än dig.

Kan nån drivas till mord (anstiftan) , kan det likaväl ske ang självmord.

Har nyligen citerat hur To resonerar ang Ti.
Om inte grabben pratat med konfirmationsprästen och erkänt i häktet direkt så hade det nog kunnat gå hur som helst. Hade väl varit perfekt för To om han dött istället för erkänt?
Så här lät det innan. En jävligt obehaglig dialog:

Ses väl mer än övertydligt vid depression och tex familicide eller team (rampage med su som avslutning) där nån håller taktpinnen.
Citat:
Han begick självmord.Han stod inte ut med att hans riddar-rykte var borta. Han blev avklädd, överbevisad och dömd. Han klarade inte att ta konsekvensera och smet ut bakvägen.
Det beror likaväl på vad som felar SD, om det uppblåsta egot är en fasad och kompensation - varav det tydligen var behov av lugnande och antidepressiva bakom ytan ihop med stressreaktion. Skenet kan bedra.

(.) "Är orolig att åklagaren ska låsa in mig idag igen. Då kommer jag att droga. Har recept för det nu. Det är överjävligt hemskt att vara inlåst.
på sikt är jag såklart inte orolig att bli inlåst, men för dagen är det fruktansvärt. Skakar om händerna nu." (messenger Ab 150)

Depression i kombination med att ha trånat och hoppats i tre år om återförening och sen bli inlåst, visst kan det bära åt fanders vid påtryckning.
Speciellt om det finns en panikkänsla och i grunden en kontrollförlust i klass med tex ocd.
Fyrkantig person med tics.

Det här paret har snackat död och medlidande förut i sjuka termer.

HD har fortsatt samma skeva syn 2018. Hon tycker att sörjande anhöriga är jämförbara.
Då tangerar vi aktiv dödshjälp som eg är mord bakåt i tiden.
Hon är så förstående - döden är en lisa för själen som eliminerar lidande.

Att sen driva nån att ta livet av sig har skett förut. Erinrar mig en otrevlig flickvän i USA som drev sin deprimerade och sucidala pojkvän in i döden.
Det är liksom inte ok.
Citera
2021-07-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det kan han absolut om man resonerar ur ett annat perspektiv än dig.

Kan nån drivas till mord (anstiftan) , kan det likaväl ske ang självmord.

Har nyligen citerat hur To resonerar ang Ti.
Om inte grabben pratat med konfirmationsprästen och erkänt i häktet direkt så hade det nog kunnat gå hur som helst. Hade väl varit perfekt för To om han dött istället för erkänt?
Så här låt det bland annat innan. En jävligt obehaglig dialog:

Ses väl mer än övertydligt vid depression och tex familicide eller team (rampage med su som avslutning) där nån håller taktpinnen.

Det beror likaväl på vad som felar SD, om det uppblåsta egot är en fasad och kompensation - varav det tydligen var behov av lugnande och antidepressiva bakom ytan ihop med stressreaktion. Skenet kan bedra.

(.) "Är orolig att åklagaren ska låsa in mig idag igen. Då kommer jag att droga. Har recept för det nu. Det är överjävligt hemskt att vara inlåst.
på sikt är jag såklart inte orolig att bli inlåst, men för dagen är det fruktansvärt. Skakar om händerna nu." (messenger Ab 150)

Depression i kombination med att ha trånat och hoppats i tre år om återförening och sen bli inlåst, visst kan det bära åt fanders vid påtryckning.
Speciellt om det finns en panikkänsla och i grunden en kontrollförlust i klass med tex ocd.
Fyrkantig person med tics.

Det här paret har snackat död och medlidande förut i sjuka termer.

HD har fortsatt samma skeva syn 2018. Hon tycker att sörjande anhöriga är jämförbara.
Då tangerar vi aktiv dödshjälp som eg är mord bakåt i tiden.
Hon är så förstående - döden är en lisa för själen som eliminerar lidande.

Att sen driva nån att ta livet av sig har skett förut. Erinrar mig en otrevlig flickvän i USA som drev sin deprimerade och sucidala pojkvän in i döden.
Det är liksom inte ok.
Det sista... jag minns det fallet. Otäckt. Men SD? Inte i min bok. Men det är bara min åsikt.
Citera
2021-07-28, 12:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Det sista... jag minns det fallet. Otäckt. Men SD? Inte i min bok. Men det är bara min åsikt.
Ja, jag skrev det inledningsvis.

Ur andra perspektiv och beroende på vad som felar honom kanske det är andra rollspel under ytan och en självdöd SD är en bra SD.

Om så är fallet vet ingen, men det finns flera finesser på ett järnspett...
Citera
2021-07-28, 13:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är inte helt omöjligt att någon jurist tar sig an den digra slasken och hittar något intressant och förbigånget där, i framtiden.

På fritiden då, eller?

Eller tror du att någon skulle betala en jurist för att göra det?
Citera
2021-07-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
På fritiden då, eller?

Eller tror du att någon skulle betala en jurist för att göra det?

Ah! Där är du igen...
Var inte så jäkla dum! Självklart att ingen gör det gratis enbart för skojs skull! Slasken lär vara runt 14tusen sidor...

Men som examensarbete eller i forskningssyfte är det alls ingen omöjlighet. Tvärtom.
Citera
2021-07-28, 13:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ah! Där var ju du igen...
Var inte så jäkla dum! Självklart att ingen gör det gratis enbart för skojs skull! Slasken lär vara runt 14tusen sidor...

Men som examensarbete eller i forskningssyfte är det alls ingen omöjlighet. Tvärtom.

Dream on.
Citera
2021-07-28, 13:55
Avslutad
Citat:
Usch! Det hade jag förträngt :-(. Ett slags tics?
Men, som du skriver: hans rapphet typ "men det begriper du väl att... " eller "så du menar alltså..." men också hans sköna norrländska tilltalar mig.
Kanske tics, väldigt störande, men som sagt, någon som varit mer på, inte tillåtit SD att svamla bort frågorna, eller ens ställa motfrågor! Verkligen synd att han inte sattes på plats. Domare B "sa ifrån" någon gång, likt - vänta här nu det är åklagaren som ställer frågor och hon ställer de frågor hon vill", när SD försökte med att tycka det var löjligt hur intresserade de var av hans sexliv, med tanke på att det rörde sig om ett mordfall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in