2021-07-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är uppenbart att J kände till, alt. misstänkte hur det låg till. Det var väl därför han valde att kontakt polisen, varpå HD vände honom ryggen..
Han hade ej heller lust att ha vidare kontakt då SD släpptes ur häktet, sen friades..
Gällande mesiga frågor, så blir jag matt, men det verkar vara så överhängande i det Svenska rättssystemet, inte pressa för mycket.. knappt avbryta, utan bara någon jävla låt-gå mentalitet.
Målsägarbiträdet var vass och rapp, men vad hjälpte det? Det var åklagarna som skulle gått på hårdare, utan fniss och språkligt (grov skånska) missförstånd.
Hade P. Springare fortsatt, hade det inte behövt bli så utdraget eller behövt sluta med Steffes märkliga självmord

Ja, inte räcker det med att man är intelligent som åklagare. Man måste också visa var skåpet ska stå och inte tillåta tjafs och långa konstpauser. Som en terapeut eller en snäll skolfroken.
I mina ögon är såna som t.ex Jessica Wenna (Möllers rättegång) och Christer Sammens (Billy/Tova) perfekta. Särskilt CS skulle varit bra här.
Håller även med om att Springare var mycket bra mot en vanelögnare som SD (bara jag slipper ta del av PSs privata åsikte).
;-)
Ja, målsägarbitr EZA var också mycket bra. Hon hade kanske också varit bra som åklagare i detta mål.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-27 kl. 21:28.
Citera
2021-07-27, 22:17
Medlem
develis avatar
JS:
"Hanna tyckte jätteilla om Lena."

Hon tyckte så fasligt illa om henne att till och med LWs cacher påverkade henne:

" Hanna tyckte det var jobbigt att Stefan träffade just Lena. J frågade Hanna, "är det någon skillnad om det är just Lena eller någon annan?" och hon sa då att det var värre när det var Lena. J är övertygad om att det här fortsatt påverkade Hanna.
Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."

Trots sin aversion mot cacher för att hon avskyr LW, så drar hon en extrasväng till BP 26 mars och letar i buskarna efter en cache hon redan tagit i februari.

Sen cyklar hon iväg den 8 maj till LWs wig då hon vill fusklogga SD.

Undrar om hon mådde hon lika dåligt när hon sitter en hel kväll och loggar om LWs cacher kort efter mordet?

Eller det JS beskriver:

"Har Hanna tagit några av Lenas cacher efter hennes död?
Ja. Det har hon gjort, ensam och tillsammans med J. Exempelvis delar från Geotouren.
Gissningsvis har Hanna även följt med J till några av Lenas cacher som hon redan loggat men han inte tagit."
Ab 150

Nåt är ju helkorkat i den här beskrivningen, om nu inte HD är en drama Queen.
Varför i hela friden utsätta sig för detta?
Senast redigerad av develi 2021-07-27 kl. 23:01.
Citera
2021-07-27, 22:57
Medlem
God kväll gott folk och trådmedlemmar.

Under dagen och som nu är på väg mot sitt slut, har jag varit på L*na Wesstr*m:s plats, det vill säga, 03-AZAL-0075 och till henne givit mina blommor även tillkomna tårar ned för mina kinder var vid tillfället oundvikliga.

Hela det här gamla mordfallet LW, från 2018, börjar för mig nu, att bli riktigt intressant, tankarna cirkulerar på hög nivå och olika jämförelser blir gjorda.

● L*na Wesstr*m lämnade sin bostadsrätt mitt under en paketinslagning då hon vid just det aktuella tillfället, förberedde sin yngste son:s bemärkelsedag. Klockslaget då L*na Wesstr*m plötsligt gav sig ut ifrån sin bostadsrätt var en högst egendomlig och udda tid 23:23:43 när man jämfört med andra omständigheter.

● Den gläntstående ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt som vid det aktuella tillfället kunde konstateras vid tidig morgontid under Tisdagen den 15 Maj 2018.

● De två privatpersonerna, vilka två var de allra första till att ha upptäckt den avlidna människokroppen bakom bullerplanket.
Upptäckten ägde rum vid cirka klockan 14:30-14:31. Samtalet till polisen från en av de två privatpersonerna, registrerades klockan 14:33:27.

● Fotografiet som med hjälp av SD:s mobila enhet togs på vattentornet klockan 22:00 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

● De två personernas röster som någon hörde strax bortom L*na Wesstr*m:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

● Intrång i L*na Wesstr*m:s bostadsrätt under tidig morgon samt Tisdagen den 15 Maj 2018 klockan 05:23.

● St*fan Davidss*n besökte gymmet under Fredagen den 11 Maj 2018.

● St*fan Davidss*n besökte gymmet Måndagen den 14 Maj 2018.

● JG skrev ett inlägg på sin Facebookssida under kvällstid klockan 19:03 och lät folk få veta att den avlidna kvinnokroppen som tidigare under eftermiddagstid hade påträffats av två privatpersoner bakom ett bullerplank, var ! L*na Wesstr*m.

St*fan Davidss*n, var inte ensam, under den kvällen då mordet på L*na Wesstr*m ägde rum, någon hjälpte St*fan Davidss*n just den aktuella kvällen.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-27, 23:07
Avslutad
Jag har lyssnat på rättegångspodden, om fallet med mordet på Tova "mordet i Fränö" där GM Bil*y påminer mycket om SD, gällande uttalanden i rätten, samt att han gnällde över olika fel hit och dit.. jösses
Kan någon ordna fram Steffes försvarstal?! Please
Citera
2021-07-28, 00:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll gott folk och trådmedlemmar.

Under dagen och som nu är på väg mot sitt slut, har jag varit på L*na Wesstr*m:s plats, det vill säga, 03-AZAL-0075 och till henne givit mina blommor även tillkomna tårar ned för mina kinder var vid tillfället oundvikliga.

Hela det här gamla mordfallet LW, från 2018, börjar för mig nu, att bli riktigt intressant, tankarna cirkulerar på hög nivå och olika jämförelser blir gjorda.

● L*na Wesstr*m lämnade sin bostadsrätt mitt under en paketinslagning då hon vid just det aktuella tillfället, förberedde sin yngste son:s bemärkelsedag. Klockslaget då L*na Wesstr*m plötsligt gav sig ut ifrån sin bostadsrätt var en högst egendomlig och udda tid 23:23:43 när man jämfört med andra omständigheter.

● Den gläntstående ytterdörren till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt som vid det aktuella tillfället kunde konstateras vid tidig morgontid under Tisdagen den 15 Maj 2018.

● De två privatpersonerna, vilka två var de allra första till att ha upptäckt den avlidna människokroppen bakom bullerplanket.
Upptäckten ägde rum vid cirka klockan 14:30-14:31. Samtalet till polisen från en av de två privatpersonerna, registrerades klockan 14:33:27.

● Fotografiet som med hjälp av SD:s mobila enhet togs på vattentornet klockan 22:00 under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

● De två personernas röster som någon hörde strax bortom L*na Wesstr*m:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

● Intrång i L*na Wesstr*m:s bostadsrätt under tidig morgon samt Tisdagen den 15 Maj 2018 klockan 05:23.

● St*fan Davidss*n besökte gymmet under Fredagen den 11 Maj 2018.

● St*fan Davidss*n besökte gymmet Måndagen den 14 Maj 2018.

● JG skrev ett inlägg på sin Facebookssida under kvällstid klockan 19:03 och lät folk få veta att den avlidna kvinnokroppen som tidigare under eftermiddagstid hade påträffats av två privatpersoner bakom ett bullerplank, var ! L*na Wesstr*m.

St*fan Davidss*n, var inte ensam, under den kvällen då mordet på L*na Wesstr*m ägde rum, någon hjälpte St*fan Davidss*n just den aktuella kvällen.

Mvh/JM.

Citat:
tankarna cirkulerar på hög nivå

Citat:

Vad vet du om det?
Citera
2021-07-28, 00:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, inte räcker det med att man är intelligent som åklagare. Man måste också visa var skåpet ska stå och inte tillåta tjafs och långa konstpauser. Som en terapeut eller en snäll skolfroken.
I mina ögon är såna som t.ex Jessica Wenna (Möllers rättegång) och Christer Sammens (Billy/Tova) perfekta. Särskilt CS skulle varit bra här.
Håller även med om att Springare var mycket bra mot en vanelögnare som SD (bara jag slipper ta del av PSs privata åsikte).
;-)
Ja, målsägarbitr EZA var också mycket bra. Hon hade kanske också varit bra som åklagare i detta mål.

Men han blev ju dömd till fängelse i 18 år så vad gnäller du på?
Citera
2021-07-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har lyssnat på rättegångspodden, om fallet med mordet på Tova "mordet i Fränö" där GM Bil*y påminer mycket om SD, gällande uttalanden i rätten, samt att han gnällde över olika fel hit och dit.. jösses
Kan någon ordna fram Steffes försvarstal?! Please

Vad gillar du åklagaren i det målet = C. S?
Citera
2021-07-28, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Återigen projicerar du. Det är ju du själv som gnäller och vad jag än skriver så har ju du något att anmärka.

Läs mitt förra inlägg igen. Där diskuteras olika åklagares rättegångsstilar, där en annan lite robustare åklagare kanske hade kunnat fått SD fälld redan i TR. Det vet man inte, men efterdyningarna av fallet är intressanta.

Många personer hade då sluppit må dåligt av att ha SD kring sig runt sina hem eller på fritiden i 3 långa år.

Så det är intressant med de olika aktörerna både inom polis- och juridik, tycker flera i tråden . Även om just DU inte är intresserad av sådant. Fattar inte varför du ens är kvar i tråden.
Citera
2021-07-28, 02:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad gillar du åklagaren i det målet = C. S?
Han är rapp och på, det enda som jag stör mig på är hans otrevliga harklande, som om han drar ihop till en stor snorloska
Citera
2021-07-28, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är du som hackar på andra skribenter. Om du känner dig nöjd med utgången av fallet, så är det jättebra.
Själv anser jag att allt inte är utrett ordentligt.
Det är märkligt att du fortfarande hackar ner på andra.
Jag tyckte mig läsa att rätten inte helt uteslöt att SD var ensam, men att han definitivt var skyldig till mordet bortom rimligt tvivel.
Åklagaren höll fast vid att det var SD ensam eller tillsammans med någon som utfört mordet.
I och med att domen skrevs som den gjorde, så är min starka övertygelse att det hade blivit en fortsättning gällande HDs skuld, Soa samt JG. De har skyddat SD och jag tror att SD hade börjat prata bakom murarna, det fick inte riskeras. Därför dog han
Citera
2021-07-28, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är du som hackar på andra skribenter. Om du känner dig nöjd med utgången av fallet, så är det jättebra.
Själv anser jag att allt inte är utrett ordentligt.
Det är märkligt att du fortfarande hackar ner på andra.
Jag tyckte mig läsa att rätten inte helt uteslöt att SD var ensam, men att han definitivt var skyldig till mordet bortom rimligt tvivel.
Åklagaren höll fast vid att det var SD ensam eller tillsammans med någon som utfört mordet.
I och med att domen skrevs som den gjorde, så är min starka övertygelse att det hade blivit en fortsättning gällande HDs skuld, Soa samt JG. De har skyddat SD och jag tror att SD hade börjat prata bakom murarna, det fick inte riskeras. Därför dog han
Ditt sista. Du antyder alltså att han mördats. Tror du inte att polisen ser skillnad på mord och självmord i den omgivning han hittades? Han "dog"inte, och han behövde inte tystas, som du antyder. Han begick självmord.Han stod inte ut med att hans riddar-rykte var borta. Han blev avklädd, överbevisad och dömd. Han klarade inte att ta konsekvensera och smet ut bakvägen.
Citera
2021-07-28, 09:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ditt sista. Du antyder alltså att han mördats. Tror du inte att polisen ser skillnad på mord och självmord i den omgivning han hittades? Han "dog"inte, och han behövde inte tystas, som du antyder. Han begick självmord.Han stod inte ut med att hans riddar-rykte var borta. Han blev avklädd, överbevisad och dömd. Han klarade inte att ta konsekvensera och smet ut bakvägen.
Liten kanske menar att SD drevs till självmord av dessa tre personer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in