2021-07-27, 12:24
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Okej, så om Tesla bygger fler fabriker, erbjuder billigare modeller, gör vinst utan krediter och bitcoin så hade du blivit positiv till Tesla?
Självklart så ignorerade han din fråga. Han var nog rädd att Tesla skulle visa vinst utan krediter och bitcoin haha
Istället klagas det på autopilot och försenad cybertruck

Spelar ingen roll vad Tesla gör, hans hat gör honom förblindad från sanningen.
Citera
2021-07-27, 12:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Självklart så ignorerade han din fråga. Han var nog rädd att Tesla skulle visa vinst utan krediter och bitcoin haha
Istället klagas det på autopilot och försenad cybertruck

Spelar ingen roll vad Tesla gör, hans hat gör honom förblindad från sanningen.
Om du missat vad jag skriver så hänger allt på värderingen, tydligen verkar marknaden instämma. Skall vi gissa att Teslaaktien stadigt kommer tappa mark i takt med att bolaget ”normaliseras”.
Citera
2021-07-27, 13:00
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tesla skall bara fixa lite med autopiloten först, kom tillbaka år 2030.
Jag är övertygad om att Andrej Karpathy, med följe, löser detta. Men vem är intresserad av att övertala dig om det? Ingen? Precis, absolut ingen är det!
Citera
2021-07-27, 13:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Jag är övertygad om att Andrej Karpathy, med följe, löser detta. Men vem är intresserad av att övertala dig om det? Ingen? Precis, absolut ingen är det!
Ja det har gått lysande hittills, Teslas robottaxis fungerar så bra att det behövs en taxiförare av kött och blod 24/7 för att de skall få rulla på gatorna.
Citera
2021-07-27, 13:21
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UggeSC
Detta förutsätter ju att deras vinster fortsätter växa i samma takt, utan utsläppsrätter och bitcoin vinsterna får vi väl se hur det går med att sänka det där talet.

Hade fel gissade på P/E 450 men landade runt 260 😉
Citera
2021-07-27, 14:11
Medlem
Precis, det är inte tesla det är fel på det är aktiens prissättning, bara att skala upp det 20x till så
Citera
2021-07-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine

Har svårt att förstå vart förtroendet för Karpathy och Co kommer ifrån när de lovat ”coast to coast Summon” lvl 5 autonomy sedan 2016? Kollar du interventions per km på FSD 9 videor är det ganska självklart att det är långt kvar. Med tanke på att Elon själv säger något i stil med att ”de första 90% av FSD är lätt” de är resterande 10% som är svårt. Lär nog dröja ett tag innan de ens löser de första 90%
Citera
2021-07-27, 15:51
Medlem
Att $TSLA faller efter rekord på marginaler, top och bottom line intäkter osv osv bekräftar bara vilken kass risk reward det är att äga ett företag där perfektion är inprisat. Svag guidance, problem med chip, Semi försenad till 2022 (de lovade att leverera dessa 2019), cybertruck i ”design stage”, ingen guidance om 4680 structural vilken är nyckeln till Cybertruck och MIG Model Y. Detta kombinerat med ansträngda leveranskedjor och frågetecken om både giga Texas och Berlin gör att hur fina resultat de än skulle redovisa skulle medföra kräftgång i aktiepriset. Företaget växer fint och kommer nog fortsätta göra det, kommer tyvärr ta x antal år innan företaget växer in i aktiepriset
Citera
2021-07-27, 17:05
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Sjukt att för ca 4 månader sen var Teslas p/e på 1100. Fattar folk verkligen inte att detta kommer fortsätta varje kvartal? Snacka om amatör-investerare som inte kan läsa en kvartalsrapport.

Nästa kvartal kommer ASP vara ännu högre med tanke på att de bara sålde 2000 model S&X under Q2.

Nästa år är Berlin och Texas uppe som kommer öka vinsten ännu mer. Spännande tider kommer, och aktien kommer så småningom rusa, det är jag säker på. Kortsiktigt brus är för björnar och amatörer! Vi andra sitter lugnt i båten
Citera
2021-07-27, 17:11
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Tesla gives rare update on 4680 battery cell production: still some work to do
https://electrek.co/2021/07/26/tesla...ll-production/

Som sagt. En liten bit kvar för Tesla.
Citera
2021-07-27, 17:21
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus

hur får du det till 260?
Tesla daily sa att det kommer hamna i 300 spannet.

Vad jag förstår behöver man räkna av skatter o ränta på operating income för att få earnings, så inte bara direkt marknadsvärde/$1,3md

Oavset vore det intressant att se alla dem som hatat Tesla sen de låg på en värdering på $30md hur dem värderar dem nu. Teslas vinst kommer fortsätta uppåt år efter år, och explodera om de lanserar robotaxis.
Citera
2021-07-27, 17:41
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
hur får du det till 260?
Tesla daily sa att det kommer hamna i 300 spannet.

Vad jag förstår behöver man räkna av skatter o ränta på operating income för att få earnings, så inte bara direkt marknadsvärde/$1,3md

Oavset vore det intressant att se alla dem som hatat Tesla sen de låg på en värdering på $30md hur dem värderar dem nu. Teslas vinst kommer fortsätta uppåt år efter år, och explodera om de lanserar robotaxis.

Du har rätt jag skrev fel, blir nog någonstans runt 350.
Robotaxis är på ingång såg videon på månen. Ett av många saker som datorn behöver matas med exempel innan det funkar. Men till slut har den fått kläm på de flesta situationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in