Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
Tesla har erbjudit tillgång till sina laddstationer (åtminstone i europa) ett bra tag till övriga bilindustrin, svaret på varför ingen nappat ligger väl i villkoren....dock ryktas det om att man närmar sig..
/Dick
Jo, det är klart att villkoren måste vara acceptabla för att någon ska nappa. Helt rätt.
Citera
2021-07-26, 13:38
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Sunt förnuft säger att det självklart skulle funnits biltillverkare som hade integrerat emot superchargers redan om möjligheten hade funnits.
Jag håller inte med dig. Jag tror dom var för stolta för att vara beroende av Teslas nätverk.
Dom valde istället att samarbeta med exempelvis Charge Point och Electrify America.
Varför dom ändrat sig nu vet ingen av oss.

Jag ska lyssna på deras earnings call ikväll, så kan uppdatera er ifall det dyker upp någon ny information om det
Citera
2021-07-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Jag ska lyssna på deras earnings call ikväll, så kan uppdatera er ifall det dyker upp någon ny information om det
👍
Citera
2021-07-26, 19:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Teslas beryktade ”autopilot” jobbar på.

https://mobile.twitter.com/JordanTes...13307862585344
Citera
2021-07-26, 20:44
Medlem
Linusbatemans avatar
Den har verkat rejält överskattad ända från start. Eller är det bara jag?

(det här skulle vara citat av inlägg ovan avseende Teslas autopilot, inte trådsvar)
Citera
2021-07-27, 02:37
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Breaking Down Tesla's Better-Than-Expected Earnings

Som väntat. Och dataförsprånget som bolaget har är gissningsvis helt omöjligt för konkurrenterna att ta igen. Åtminstone inom en rimlig tidhorisont.

Hinner man spotta ut tillräckligt många robottaxis de närmaste åren så är marknaden, mer eller mindre, deras. En Tesla som aldrig står still, tja, den lär dra in bra mycket mer stålar än dem som står parkerade, och har förarkrav.
Citera
2021-07-27, 09:26
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
👍
Angående laddningen, Elon sa att dom inte vill vara som Apple, som låser alla patent och försöker krossa sina konkurrenter, han la verkligen en diss till Apple. Sen sa dom även att det ska hjälpa med att bygga ut nätverket, göra den mer lönsam och även kunna erbjuda bättre priser på laddningen. Det var typ det enda dom sa angående det.

Målet är att accelerera övergången till förnybar energi så jag tror inte det är så mycket mer med det. Vi kan se på kvartalsrapporten att Tesla absolut inte är desperata efter pengar. Herrejesus vilket kvartal dom hade!
Citera
2021-07-27, 10:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Breaking Down Tesla's Better-Than-Expected Earnings

Som väntat. Och dataförsprånget som bolaget har är gissningsvis helt omöjligt för konkurrenterna att ta igen. Åtminstone inom en rimlig tidhorisont.

Hinner man spotta ut tillräckligt många robottaxis de närmaste åren så är marknaden, mer eller mindre, deras. En Tesla som aldrig står still, tja, den lär dra in bra mycket mer stålar än dem som står parkerade, och har förarkrav.
Tesla skall bara fixa lite med autopiloten först, kom tillbaka år 2030.
Citera
2021-07-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det som talar för aktiekursen är att hela systemet är riggat, som Trump sade. Jag menar att mycket tillrättaläggs för Musk. Han får inte förlora, verkar det som. Nyligen genomförde miljardärerna Branson och Bezos var sin raketuppskjutning. Båda följde med raketerna och kvalificerade sig för att nu kunna kalla sig astronauter. Men det blev för mycket för de korrumperade amerikanska myndigheterna eftersom Elon Musk inte flugit i rymden. Så omedelbart ändrade myndigheterna kraven (vilket inte gjorts på länge) för vem som får kalla sig astronaut och det är inte längre säkert att Branson och Bezos är kvalificerade.

När systemet är så kraftigt riggat fördel Musk så kanske aktiekursen består ett tag till.

Vem har ändrat definitionen av vart rymden börjar?
Senast redigerad av shagmaster 2021-07-27 kl. 10:59.
Citera
2021-07-27, 11:02
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tesla skall bara fixa lite med autopiloten först, kom tillbaka år 2030.
Wow vilket kvartal! Slog ALLAS förväntningar, IGEN!
Trots mindre krediter sålda (ca $350M jämfört med $500M förra kvartalet) och en förlust på bitcoin, så visade de rekord vinst! Marginalerna ökade till nästan 26% utan krediterna jämfört med 22% förra kvartalet!

Jag undrade vad du skulle klaga på nu när dina största klagomål blivit raderade, nu vet vi
Du tar fan priset som trådens största pajas hahaha
Citera
2021-07-27, 11:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Wow vilket kvartal! Slog ALLAS förväntningar, IGEN!
Trots mindre krediter sålda (ca $350M jämfört med $500M förra kvartalet) och en förlust på bitcoin, så visade de rekord vinst! Marginalerna ökade till nästan 26% utan krediterna jämfört med 22% förra kvartalet!

Jag undrade vad du skulle klaga på nu när dina största klagomål blivit raderade, nu vet vi
Du tar fan priset som trådens största pajas hahaha
Och aktiekursen rör sig knappt eftersom marknaden inser att aktien är starkt övervärderad.
Musk löften börjar låta ihåliga, ingen autopilot och Cybertrucken skall inte komma i år.
Det är bara fanboys som tror på tokerierna om kraftigt stigande kurs när Tesla visar sig vara vilket fordonsbolag som helst.
Citera
2021-07-27, 11:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Vem har ändrat definitionen av vart rymden börjar?
Det har inte ändrats men det har lagts in märkliga prestationskrav. Det står här och i de följande inläggen
(FB) Blue Origin, Lyckad vertikal landning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in