Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-24, 06:58
  #10093
Medlem
wwrs avatar
Jag hoppas att Kallbadhuset i Malmö har hittat ett sätt att förbjuda fotografering av de nakna badande. Annars skulle nog antalet besökande rasa.

Äckliga människor skulle skulle ju t.ex kunna starta en websajt kallad "Snyggaste tjejerna på Kallbadhusets nakenbad idag". Jag utgår från att det är förbjudet.

Jag anser att de klagande har rätt och som ofta är det tidningen och i detta fall ägaren som är idioter. 'Det är ovanligt' säger ägaren. Han borde istället säga att de har förbjudit fotografering.
Citat:
I tisdags stördes nakenbadande kvinnor av en drönare vid Kallbadhuset i Malmö. Delägaren Jonas Rincon-Dahlberg anser att det ”absolut inte är lämpligt” men lugnar med att det är ytterst ovanligt med drönare vid badet.

En sådan här idiotisk artikel kommer kanske att locka snuskiga drönarpiloter till badhuset.

Som ofta försöker massmedia skapa problem, inte lösa dem.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-07-24 kl. 07:07.
Citera
2021-07-24, 08:50
  #10094
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hoppas att Kallbadhuset i Malmö har hittat ett sätt att förbjuda fotografering av de nakna badande. Annars skulle nog antalet besökande rasa.

Äckliga människor skulle skulle ju t.ex kunna starta en websajt kallad "Snyggaste tjejerna på Kallbadhusets nakenbad idag". Jag utgår från att det är förbjudet.

Jag anser att de klagande har rätt och som ofta är det tidningen och i detta fall ägaren som är idioter. 'Det är ovanligt' säger ägaren. Han borde istället säga att de har förbjudit fotografering.


En sådan här idiotisk artikel kommer kanske att locka snuskiga drönarpiloter till badhuset.

Som ofta försöker massmedia skapa problem, inte lösa dem.

Det skulle bli en tom sajt. Det finns inga "snygga tjejer" på Kallbadhusets nakenbad. Det finns tanter. De flesta av dom rätt så tjocka.
Citera
2021-07-25, 10:08
  #10095
Medlem
Demokraturdns avatar
Familjen Hansson, som lätt anakronistiskt bor i Malmö, protesterar mot Kolmårdens djurpark.

Citat:
Förväntningarna var höga inför resan till Kolmården – delfinshow, linbana och fantastiska djur på nära håll.

Riktigt så blev det inte.

– Vi fick klappa getterna, det hade vi lika gärna kunnat stanna i Skåne för, säger mamma Helena Hansson.
Ingen linbana pga covid och mängden besökare.

700 djur ute, men många är i skuggan.

Delfinshowen fullbokad och klassikern: de trodde att det skulle lösa sig på plats för dem.

Tretton tusen skattade sek i sjön för stackars familjen.
Citera
2021-07-25, 10:10
  #10096
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Familjen Hansson, som lätt anakronistiskt bor i Malmö, protesterar mot Kolmårdens djurpark.


Ingen linbana pga covid och mängden besökare.

700 djur ute, men många är i skuggan.

Delfinshowen fullbokad och klassikern: de trodde att det skulle lösa sig på plats för dem.

Tretton tusen skattade sek i sjön för stackars familjen.

Jag har varit på Kolmårdens Djurpark - det sämsta skit jag sett i genren - man behövde kikare för att kunna se djuren.

Tacka vet jag London Zoo, där klappade jag en noshörning på ryggen
Citera
2021-07-25, 11:10
  #10097
Medlem
wwrs avatar
Jag kunde tänka mig att Kolmården bara är skräp. Jag vill minnas någon sett Greta Thunberg där och hon hittar alltid det sämsta med Sverige. Nu senast var det de svenska granarna som hon protesterade mot! Kolmårdens delfiner är naturligtvis invandrade och därför något att titta på. De kommer visst närmat från himmelriket Frankrike. De hoppar säkert runt elegant liksom Stavhoppar-Mondo. Han har ju också franskt påbrå.

EU-propagandan är helt extrem. Inte ens svenska djur får presenteras på ett bra sätt.

Familjen har säkert rätt. Svensk natur är fin men görs säkert ned i parken.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-07-25 kl. 11:43.
Citera
2021-07-25, 13:36
  #10098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hoppas att Kallbadhuset i Malmö har hittat ett sätt att förbjuda fotografering av de nakna badande. Annars skulle nog antalet besökande rasa.

Äckliga människor skulle skulle ju t.ex kunna starta en websajt kallad "Snyggaste tjejerna på Kallbadhusets nakenbad idag". Jag utgår från att det är förbjudet.

Jag anser att de klagande har rätt och som ofta är det tidningen och i detta fall ägaren som är idioter. 'Det är ovanligt' säger ägaren. Han borde istället säga att de har förbjudit fotografering.


En sådan här idiotisk artikel kommer kanske att locka snuskiga drönarpiloter till badhuset.

Som ofta försöker massmedia skapa problem, inte lösa dem.

Som jag skrev tidigare så kan det vid en publicering bli tal om olaga integritetsintrång, men det är som sagt först vid själva publiceringen.

Och nej, så bra optik att man ser speciellt mycket intressant på de avstånden har inte en vanlig konsumentdrönare, är bara samma som skulle gå igång på de bilderna och filmerna. Och dessa incels om de skulle våga sig ut från sina föräldrars garage känner till dessa badplatser så någon rush till de som säljer drönare kommer inte att hända.

Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Det skulle bli en tom sajt. Det finns inga "snygga tjejer" på Kallbadhusets nakenbad. Det finns tanter. De flesta av dom rätt så tjocka.

Hahaha
Citera
2021-07-26, 14:51
  #10099
Medlem
WT-morsan som gör allt för att få gratisblöjor och ersättning från Libero efter att ha hittat en krok i bebisens blöja är bra tragikomisk.

https://www.facebook.com/plugins/pos...24170942894849
Citera
2021-07-26, 22:51
  #10100
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
WT-morsan som gör allt för att få gratisblöjor och ersättning från Libero efter att ha hittat en krok i bebisens blöja är bra tragikomisk.

https://www.facebook.com/plugins/pos...24170942894849

Gammalt.
Gå bak ett par sidor.
Citera
2021-07-27, 14:39
  #10101
Medlem
Kämpendahls avatar
Några idioter verkar tro att Johan Jureskog och hans personal är nazister. Det är tråkigt att folk är så obildade och att skolan misslyckats under decennier. Folk har svårt att förstå att det finns andra världsdelar och kulturer och att det inte bar nazisterna som hittade på symbolen, som finns i många olika varianter genom historien.
"Ett hakkors på plastlocket. Det har flera Jureskogs-besökare upptäckt sedan de har köpt en måltid på hamburgarerestaurangen, som etablerat sig i sju svenska städer.

– Jag hade köpt en hamburgaremåltid och så såg jag att det var ett hakkors på läsken, säger en kund till Expressen.

Stjärnkrögaren Johan Jureskog, som grundat hamburgarekedjan som bär hans efternamn, poängterar att det inte alls handlar om någon nazistisk symbol.

– Det är Asiens återvinningssymbol. Det är inte ett hakkors. Man kan tro det, men olika symboler betyder olika saker i olika länder, säger Jureskog.

– Det är också buddhismens tecken för fred, tillägger Jureskog."
https://www.expressen.se/nyheter/eft...ureskogs-lock/
Citera
2021-07-29, 22:23
  #10102
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kunde tänka mig att Kolmården bara är skräp. Jag vill minnas någon sett Greta Thunberg där och hon hittar alltid det sämsta med Sverige. Nu senast var det de svenska granarna som hon protesterade mot! Kolmårdens delfiner är naturligtvis invandrade och därför något att titta på. De kommer visst närmat från himmelriket Frankrike. De hoppar säkert runt elegant liksom Stavhoppar-Mondo. Han har ju också franskt påbrå.

EU-propagandan är helt extrem. Inte ens svenska djur får presenteras på ett bra sätt.

Familjen har säkert rätt. Svensk natur är fin men görs säkert ned i parken.

Trodde man måste ha varit på Kolmården för att vara en riktig svennebanan?

Fler åsikter: (FB) Helenas familj klappade getter för 13000

De ville ha pengarna tillbaks??? Missade jag i så fall.
Citera
2021-07-30, 07:18
  #10103
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Trodde man måste ha varit på Kolmården för att vara en riktig svennebanan?

Fler åsikter: (FB) Helenas familj klappade getter för 13000

De ville ha pengarna tillbaks??? Missade jag i så fall.
Den dumma, svenska familjen Hansson fattar inte att de måste boka biljetter i god tid för att få njuta av kloka delfiner, importerade från Frankrike, som hoppar runt elegante som M. Duplantis. Då kan de gott få klappa illaluktande svenska (eller från Mellanöstern) getter istället.

De vrånga, svenska vargarna vägrar vara med på selfies då det råder "extremvärme". De kommer bara ut när de är hungriga och äter upp någon djurskötare, som 2012.

EU-ockupation är bland det mest fruktansvärda ett land kan råka ut för. All information vinklas mot det egna landet. Hela landet riggas mot sig själv.
Citera
2021-08-01, 18:41
  #10104
Medlem
Trenden med folk som bara MÅSTE få gråta lite i media forsätter.
Världen har rämnat och portarna till helvetet öppnat sig.
Någon har hittat skit i en billig skiprodukt från Lidl.

Citat:
Rebecca, 31, fick spindel i mazarinen: ”Ville kräkas”

Alla kan säkert hålla med om att det var en otrevlig upplevelse - men att man först ringer Aftonbladet och lipar och SEDAN kontaktar tillverkaren är ju enbart för att få sina 15 minuter i rampljuset.
Och ja - det ÄR ett idiotiskt beteende.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-ville-krakas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in