Peter är korkad nog att gå på världens äldsta bedrägeritrick. Trots att han inte fick några pengar efter att han betalat den första avgiften så fortsätter han ändå att betala bedragarna mer pengar, vilket leder till att han förlorar 6500 istället för att få ett lån på 25.000. Eftersom Peter tror att alla är lika korkade som honom känner han ett behov av att varna andra.
Citat:
Via Facebook Messenger ansökte han om ett lån på 25 000 kronor. Villkoren var schysta: 2 procent ränta och en avbetalningstid på tre år. För att få tillgång till pengarna behövde han bara betala en avgift på 450 kronor, vilket han också gjorde.
Men lånet såg Peter aldrig röken av. I stället fortsatte Katarina ta ut ytterligare avgifter, med löfte om att överföringen skulle ske så snart de betalats. Vid ett tillfälle, när han påtalade att han inte hade några pengar kvar, ombad Katarina honom att låna pengar av sina grannar.
– Men att låna pengar av grannen, det gör jag bara inte, oavsett om jag känner dem väl eller inte, säger Peter.
I efterhand, när han insett att han blivit lurad, känner han sig dum.
– Jag tycker det är försmädligt för min egen person, att ha blivit lurad på det här sättet. Jag är inte dum i huvudet annars, men när man sitter risigt till ekonomiskt greppar man efter halmstrån.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...stallet-6-500/