Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-07-23, 10:51
Medlem
HomoHitlers avatar
Så trött på den ödmjuke... falskare människa har jag aldrig stött på. Att folk inte ser igenom detta, t om Jesustabter borde fatta vad detta är..
Citera
2021-07-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Så trött på den ödmjuke... falskare människa har jag aldrig stött på. Att folk inte ser igenom detta, t om Jesustabter borde fatta vad detta är..
Instämmer, det dyker hela tiden upp nya märkligheter. Som det här inlägget, som gjordes såväl på DFM Sverige som i Profetiskt Mentorskap och DFM Uppsala av den ödmjuke (som BengtH Gustafson, då Therese Basous blev avstängd för att ha lånat ut sitt konto).
Citat:
Vi vill varna för den här mannen av flera skäl.
1/ han heter ngt annat.
2/ han påstår att DFM’s medarbetare är polisanmälda för saker som är helt och fullt lögnaktiga. Polisen tänker inte ens ta det till utredning.
Så fungerar det i den fina och kärleksfulla gemenskapen 🙂
Det låg uppe knappt två timmar, sedan försvann det i samma ordning som det dök upp enligt ovan.
Personen ifråga heter faktiskt Benjamin, men har det inte registrerat som tilltalsnamn. Numera finsk medborgare men boende i Göteborg, antagligen någon som den ödmjuke har ett horn i sidan till av någon anledning.
Senast redigerad av Murvelkott 2021-07-23 kl. 11:48. Anledning: Namn, bostadsort, medborgarskap
Citera
2021-07-23, 11:37
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Ok, tack. Säger Profetens fru att hon är utan relation? Egentligen kanske en fråga som bättre passar den parallella tråden om ML och DFM, men trådarna flätas liksom naturligt samman, svårt att skilja Tommy och Mattias åt, då de "sitter i samma båt"😄

Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag har nu lyssnat två gånger på Tommys predikan "Vi sitter i samma båt". Han jämför texterna i Mark och Matt om när Jesus går på vattnet och gör en poäng av att inte Markus nämner att Petrus lämnar båten. Budskapet är: Sitt kvar i båten! (Läs:Lämna inte DFM!).

En liten detalj i texterna som den ödmjuke dock glömmer att nämna är att det var JESUS SOM SA TILL PETRUS ATT LÄMNA BÅTEN.

Men förutom den lilla detaljen, och förutom att Tommy vrider och vänder hit och dit på bibeltexter, klipper och klistrar så att budskapet passar, ja förutom det, så tycker jag att predikan var riktigt bra!

Tommy har sina stunder. Rent retoriskt är det faktiskt en alldeles lysande liten föreställning han ror iland (pun intended). Men det är ju inte Tommy, det är en roll han spelar. Han vet exakt vad de förvirrade Jesustanterna vill höra. Eller mamma.

Apropå hyllningen till mamma. Jag tänkte att det där var alldeles för finstämd posei för att vara Tommy. Där fanns även ett par smäktande metaforer noterade jag. Kan det verkligen vara Tommys egen text? Nej, jag tror inte det. Det är så att säga svenska över hans lönegrad. Däremot hittade jag exakt samma text på hans egen blogg... Den smäktande hyllningen till en beende mor var alltså begagnad. Publicerad för fem år sedan. Undrar om han hade glömt bort det? Fake it till you make it.

För övrigt är det ett tidens tecken. Tommy tar alltså hela den här internationella missionsjätten DFMs facebooksida i anspråk för att hylla sin mor? Vad händer i morgon? BengTH Gustavson skriver om sin frimärkssamling? Profeten berättar om sin sons matteläxor? Proffsigt som vanligt.
Citera
2021-07-23, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Tommy har sina stunder. Rent retoriskt är det faktiskt en alldeles lysande liten föreställning han ror iland (pun intended). Men det är ju inte Tommy, det är en roll han spelar. Han vet exakt vad de förvirrade Jesustanterna vill höra. Eller mamma.

Apropå hyllningen till mamma. Jag tänkte att det där var alldeles för finstämd posei för att vara Tommy. Där fanns även ett par smäktande metaforer noterade jag. Kan det verkligen vara Tommys egen text? Nej, jag tror inte det. Det är så att säga svenska över hans lönegrad. Däremot hittade jag exakt samma text på hans egen blogg... Den smäktande hyllningen till en beende mor var alltså begagnad. Publicerad för fem år sedan. Undrar om han hade glömt bort det? Fake it till you make it.

För övrigt är det ett tidens tecken. Tommy tar alltså hela den här internationella missionsjätten DFMs facebooksida i anspråk för att hylla sin mor? Vad händer i morgon? BengTH Gustavson skriver om sin frimärkssamling? Profeten berättar om sin sons matteläxor? Proffsigt som vanligt.
Vad gör man inte för att få uppmärksamhet från jesustanterna, för det är i stort sett enbart de som frekventerar den offentliga sidan.
Citera
2021-07-24, 10:39
Medlem
Den här kommentaren är tre dagar gammal, men budskapet har framkommit i andra kommentarer tidigare.
Så låt oss ta en titt på lite historik:
Den ödmjuke har visat sin ödmjukhet genom att bland annat
  • Polisanmäla en blogg (Aletheia) för förtal pga kritik mot honom
  • Polisanmäla en person för ofredande som påpekade hans sexköp, istället för att bara blockera honom
  • Polisanmäla "sanningsministeriet" för grovt förtal
Det enda fall som vi med säkerhet vet har blivit anmält är ofredande, de andra två har vi bara hans egna ord på (och de är som bekant inte mycket värda numera). Men inget av de här tre har kommit längre än till skrivbordet hos någon utredare, men enligt den ödmjuke själv (med profetens benägna bistånd förutom det första fallet) så var utgången lika solklar som den emoji han i 99% av fallen avslutar sina inlägg med.
Sålunda får man ta kommentaren om att tidningen Dagen ska anmälas för förtal med en rejäl binge salt, men den här gången har han inte bara profeten utan också den läspande och de övriga i "resultatlistan" med sig som det verkar. Den läspande har, enligt uppgift i kommentarerna till en av Dagen-artiklarna, själv varit inblandad i en mindre vacker härva med en kalsongförsamling i Göteborg som gick i konkurs så han verkar vara av samma skrot och korn. De övriga har inte yttrat en stavelse, antagligen för att de inte "har mandat för det" som det står i en av artiklarna.
Men den ödmjuke har som sagt ett bra track record när det gäller att "nita" sina belackare, så jag går och gör i ordning popcorn-maskinen så länge.
Citera
2021-07-24, 12:44
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Den här kommentaren är tre dagar gammal, men budskapet har framkommit i andra kommentarer tidigare.
Så låt oss ta en titt på lite historik:
Den ödmjuke har visat sin ödmjukhet genom att bland annat
  • Polisanmäla en blogg (Aletheia) för förtal pga kritik mot honom
  • Polisanmäla en person för ofredande som påpekade hans sexköp, istället för att bara blockera honom
  • Polisanmäla "sanningsministeriet" för grovt förtal
Det enda fall som vi med säkerhet vet har blivit anmält är ofredande, de andra två har vi bara hans egna ord på (och de är som bekant inte mycket värda numera). Men inget av de här tre har kommit längre än till skrivbordet hos någon utredare, men enligt den ödmjuke själv (med profetens benägna bistånd förutom det första fallet) så var utgången lika solklar som den emoji han i 99% av fallen avslutar sina inlägg med.
Sålunda får man ta kommentaren om att tidningen Dagen ska anmälas för förtal med en rejäl binge salt, men den här gången har han inte bara profeten utan också den läspande och de övriga i "resultatlistan" med sig som det verkar. Den läspande har, enligt uppgift i kommentarerna till en av Dagen-artiklarna, själv varit inblandad i en mindre vacker härva med en kalsongförsamling i Göteborg som gick i konkurs så han verkar vara av samma skrot och korn. De övriga har inte yttrat en stavelse, antagligen för att de inte "har mandat för det" som det står i en av artiklarna.
Men den ödmjuke har som sagt ett bra track record när det gäller att "nita" sina belackare, så jag går och gör i ordning popcorn-maskinen så länge.

Måste ha missat det med sanningsministreiet, vem är det? En person eller användare här på flashback?
Citera
2021-07-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Måste ha missat det med sanningsministreiet, vem är det? En person eller användare här på flashback?
VI är "sanningsministeriet".
Citera
2021-07-24, 16:05
Medlem
Tommy har skrivit en självbiografi på DFM Sverige.
Kopierar texten för säkerhets skull, just nu försvinner ju den ödmjukes alster fortare än en grisblink.
Citat:
Bitterhetens ”covid-19”
Har du träffat på en bitter människa någon gång? En bitter människa är ett vandrande modernt kylskåp. Elegant design men kall och frostig på insidan. En bitter människa förstår sällan att hon behöver ta hjälp för att komma till rätta med själva surbrunnen. En bitter människa tror sig äga rätten att vara sur, tråkig, och negativ så länge hon eller han anser att det finns skäl till det. Och det är vanligtvis så länge det finns dagar i tioårsalmanackan.
Hennes eller hans liv har nämligen orsakat så mycket leda att nu är det minsann hans eller hennes tur att ta igen på livet och på människor, och sättet att ta revansch på är att bli bitter. Bitterheten är en slipsten som bryner varje negativ tanke till dödligt vassa svärd. De klyver, strimlar och dräper varje led och varje muskel som kämpar för upprättelse och framtid. Bitterheten är en dålig förlorare. Mer än så. Den ger sig aldrig. Den är blind för sanningen. Den hör inte att matchen är avblåst. Den spelar i sin egen serie. Ensam måste bitterheten alltid vinna. Den accepterar aldrig någon annan att stå överst på pallen. Bitterheten trampar allt den kommer i beröring med under sina fötter.
Bitterhet är kraft från det låga.
Den tar allt den kommer åt. Ingen kan svära sig fri. Vi är alla inom räckhåll för den. Repet är långt. Rötan griper om sig. Den urholkar, infekterar och försurar år efter år efter år. Den mentala hygienen är angripen av det bittra ”covid-19”. Bakterien är resistent mot de flesta antibiotika. Den är ett verkligt hot mot allt liv. Bitterhet är ett andligt ”covid-19” som inte svarar på vanlig vänlighet, rationella tankar, framtidstro och upprättelse. Den påminner om en åttaarmad bläckfisk som blixtsnabbt slungar ut sina tentakler och lika snabbt suger fast sitt byte. Med sina papegojnäbbsliknande käkar hugger den samtidigt som det utsöndrar ett bedövande gift som far rakt in såret på offret. Bläckfiskens ögon ger nästan 360° synvinkel. Ingen människa är så vaken på oförrätter, misstag, missförstånd, felsteg som just den bittra människan. Hon vakar dygnet runt och hennes synvinkel äger bläckfiskens kapacitet. Hon ser allt, till och med det som inte finns. Konspirationer, paranoia och svartsjuka är bitterhetens närmaste grannar som ofta kommer på kafferepen för att smida nya planer, nya angrepp, nya objekt att sätta käkarna i.
Tänk att det finns marknad för så mycket bitterhet att den kristna tidningen Dagens drev mot Mattias Lekardal är inne på sin fjärde vecka.
Hur länge skall bitterheten få härja? Skall dagen någonsin tillåtas att gry då blad kan vändas och då hat kan förklaras uppgjort och avslutat? Ska tiden någonsin få påbörjas då bitterheten inte ska få skriva fler meningar i historien om ditt liv? Ska klockan någon gång få ringa in det nya året som kommer med frisk luft och vindar som smeker över ansiktet med värme, njutning och kärlek. När skall vi triumferande kunna vända oss om och se resterna från det bittra livet ligga på gårdagens slagmarker likt döda skal som fick omsluta oss alltför länge?
Bitterhet gör människan gammal, dyster och tung. Tids nog kommer ålderdomen. Vi kan påskynda den genom att försura den mentala hygienens pHvärde till under strecket för vad som kan benämnas sunt, friskt och vackert. Men med ansiktet vänt mot solen faller skuggorna bakom oss. Kom du sunnanvind och blås i mitt hår, smek mina kinder! Oavsett ungdom eller ålderdom är färdriktning mot öster – för soluppgångens skull.
/td
Citera
2021-07-24, 16:28
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Så är på besök hos sin mor "i några dagar". Samtidigt är han folkbokförd i hennes hus. Vad tycker Skatteverket om sådana tilltag?

"Enligt 6 § ska en person folkbokföras på den fastighet där han är bosatt. Enligt 7 § anses en person vara bosatt på den fastighet där han regelmässigt tillbringar sin dygnsvila. Man ska med andra ord vara folkbokförd där man sover."

Men det är klart, man får ju heller inte vara folkbokförd på hotell (eller var det nu han sover någonstans).
Man ska vara skriven där man bor så säger lagen, så
Det går utmärkt att vara skriven på Hotell

Kolla denna länk på några herrar som är skrivna på hotell
https://www.svd.se/bors-vdn-som-bosatt-sig-pa-grand-hotel

Dax att kontakta polisen o berätta om ytterligare ett brott Tommy begår om ni känner för det
Citera
2021-07-24, 16:31
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Tommy har skrivit en självbiografi på DFM Sverige.
Kopierar texten för säkerhets skull, just nu försvinner ju den ödmjukes alster fortare än en grisblink.

Jag känner att jag kanske kan ta åt mig lite av äran pga mitt namn här? Vad roligt att bli så uppmärksammad. Tommy Dee - för dagen orange i ansiktet - är alltså arg för att människor avslöjar deras födkrok. Att lura gamla tanter på pengar. Därför är vi bittra och eländiga gråsuggor som inte orkar ha ett eget liv. Låt dem luras och bedra i fred är parollen. Vi i sanningspanelen vet inte bättre än att gissa och insinuera. Ja, det blir väl lätt så när man inte kan motbevisa vad som påstås?

För varje ord Tommy Dee skriver så tar han ett nytt spadtag i sin egen grav. Helt oförmögen att se sanningen. Han är en Don Quijote som leker riddare och slåss mot väderkvarnar. Men det kan han faktiskt få göra så mycket han vill. Charlatan är ordet som ska in på vägrätt sju.

PS Är det ironi eller ett freudianskt misstag att Jesus på deras profilbild är på väg bort från dem? Jesus vänder dem ryggen när de inte längre förstår att han gett dem så många varningar och möjligheter att vända om.
Citera
2021-07-24, 17:05
Medlem
Coolvid19s avatar
Dagen presenterar värderingen från Bukowskis och kallar det "en originalillustration".
Se där. Underlag finns. Värderat av en av landets mest kunniga institut till mindre än sju procent av vad Lekardal begärde. Och det var ett original. Tommy hävdar än idag att de värderat en kopia. Tommy Dee och Profeten å sin sida hänvisar till "konstproffs i generationer". Men vägrar berätta namnet.

Lekardal är överbevisad och har begått brottet Bedrägeri. Med tanke på summan är det straffbart med fängelse. Ändå står psykopaten Tommy där och gläfser och menar att det inte stämmer.

Nä, jag är inte bitter jag. Men rätt ska vara rätt. Sanningen gör oss nämligen fria.
Citera
2021-07-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Dagen presenterar värderingen från Bukowskis och kallar det "en originalillustration".
Se där. Underlag finns. Värderat av en av landets mest kunniga institut till mindre än sju procent av vad Lekardal begärde. Och det var ett original. Tommy hävdar än idag att de värderat en kopia. Tommy Dee och Profeten å sin sida hänvisar till "konstproffs i generationer". Men vägrar berätta namnet.

Lekardal är överbevisad och har begått brottet Bedrägeri. Med tanke på summan är det straffbart med fängelse. Ändå står psykopaten Tommy där och gläfser och menar att det inte stämmer.

Nä, jag är inte bitter jag. Men rätt ska vara rätt. Sanningen gör oss nämligen fria.
Nä ja ä int bitter...som Robert Gustafsson brukar uttrycka det när han imiterar Tony Rickardsson.
Det går att sammanfatta den ödmjukes inlägg tämligen enkelt: Av sig själv känner man andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in