2015-04-12, 10:57
Färgar han håret? Och ser han inte lite gay ut?
Citera
2015-04-12, 11:41
Medlem
Gaydarn går på rött!
Citera
2015-04-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Färgar han håret? Och ser han inte lite gay ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Gaydarn går på rött!

Ja, suck..ännu ett fall när någon uppenbart "försöker dölja" att hen är just HBTQ själv med att engagera sig i någon stollig hatförsamling för att spy ut hat, "så ingen misstänker något", jävla typ!
Citera
2015-04-12, 14:01
Medlem
Amors avatar
Har för mig att han har varit begravningsentreprenör.
Citera
2015-04-13, 14:49
Medlem
Stina-Linas avatar
Ang denne Dahlman var han nominerad i valet till riksdagsgruppen av /KD i höstas. Som nominerad skrev han under en handling där alla som företräder KD lovar att inte göra skillnad på människor vad gäller kön,ras, tro,sexuell läggning eller social ställning. Det borde han tänka på

Det var f.ö inte bara Expressen som hade detta som dagsnyhet igår utan DN,SVT med flera. Det var efter att tidningen Dagen debatterat frågan under en tid och så kom det in ytterligare ett brev som ligger under debatt,som 22 pastorer i PK hade skrivit under ang homosexuell läggning och förhållanden emellan personer som har den läggningen.De ska brinna i helvetet enligt dem. Det blev massor av kommentarer till artikeln från både fundamentalistiskt håll och människor som kan tänka litet längre.

Allt började med att Joel Halldorf för ett tag sen menade att man måste ta reda på grunderna till varför man har den inställning till homosexuella man har inom pingst. Många uppfattade det som att nu skulle Pingsts linje luckras upp vilket inte var hans mening.

Men oavsett det en sån hållning som finns inom fundamentalistiskt "kristna"? riktningar inkl pingstkyrkan är förkastlig och dömande

För min del tycker jag att Dahlmans och co,s åsikt är förfärlig.....och kärlekslös.
Senast redigerad av Stina-Lina 2015-04-13 kl. 14:56.
Citera
2015-04-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Ang denne Dahlman var han nominerad i valet till riksdagsgruppen av /KD i höstas. Som nominerad skrev han under en handling där alla som företräder KD lovar att inte göra skillnad på människor vad gäller kön,ras, tro,sexuell läggning eller social ställning. Det borde han tänka på

Det var f.ö inte bara Expressen som hade detta som dagsnyhet igår utan DN,SVT med flera. Det var efter att tidningen Dagen debatterat frågan under en tid och så kom det in ytterligare ett brev som ligger under debatt,som 22 pastorer i PK hade skrivit under ang homosexuell läggning och förhållanden emellan personer som har den läggningen.De ska brinna i helvetet enligt dem. Det blev massor av kommentarer till artikeln från både fundamentalistiskt håll och människor som kan tänka litet längre.

Allt började med att Joel Halldorf för ett tag sen menade att man måste ta reda på grunderna till varför man har den inställning till homosexuella man har inom pingst. Många uppfattade det som att nu skulle Pingsts linje luckras upp vilket inte var hans mening.

Men oavsett det en sån hållning som finns inom fundamentalistiskt "kristna"? riktningar inkl pingstkyrkan är förkastlig och dömande

För min del tycker jag att Dahlmans och co,s åsikt är förfärlig.....och kärlekslös.

Du borde tänka istället. Han har inte gjort skillnad på någon. Alla som lever i synd hamnar i helvetet.
Citera
2015-04-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du borde tänka istället. Han har inte gjort skillnad på någon. Alla som lever i synd hamnar i helvetet.

Jaha...då kan man tänka sig var TD och likasinnade dumma och elaka jävlar hamnar...
Senast redigerad av Trapizo 2015-04-14 kl. 21:07.
Citera
2015-04-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Jaha...då kan man tänka sig var TD och likasinnade dumma och elaka jävlar hamnar...

Eftersom de du kallar "elaka jävlar" följer Guds ord så lär de hamna i himmelen.
Citera
2015-11-13, 21:37
Medlem
InnocentBystanders avatar
Stackarn blev ju tydligen brutalt nedslagen och rånad härom kvällen: http://www.inblick.se/bloggar/tommy-...ad-i-går-kväll

Någon som vet något om detta?
Hur kommer den här händelsen att påverka hans syn på livet, tron och människorna?

(Mitt inlägg i hårfärgningsdebatten: Tveksam till ryktena, han var lintott redan för trettio år sedan, minns jag! )
Citera
2015-11-14, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentBystander
Stackarn blev ju tydligen brutalt nedslagen och rånad härom kvällen: http://www.inblick.se/bloggar/tommy-...ad-i-går-kväll

Någon som vet något om detta?
Hur kommer den här händelsen att påverka hans syn på livet, tron och människorna?

(Mitt inlägg i hårfärgningsdebatten: Tveksam till ryktena, han var lintott redan för trettio år sedan, minns jag! )

Verkar väldigt rörig. Först säger TD att han INTE misshandlats .För att sedan dagen efter ändra uppgifterna .

1.Var?
2.Vem har anledning att hota/skada?
3.Tv inspelning ?

http://www.dagen.se/tommy-dahlman-ne...rånad-1.434568
Senast redigerad av Sulansson 2015-11-14 kl. 23:11.
Citera
2016-01-14, 11:21
Medlem
Tommy fick 278 röster i valet 2014. (Som är signaliment i artikeln)

Han är åtalad för grovt rattfylleri. 0,52 promille.

https://brottsplatssverige.se/kandis...t-rattfylleri/
Citera
2016-01-14, 18:14
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Tommy fick 278 röster i valet 2014. (Som är signaliment i artikeln)

Han är åtalad för grovt rattfylleri. 0,52 promille.

https://brottsplatssverige.se/kandis...t-rattfylleri/
Men vad händer med frikyrkosverige, först Robert Ekh och nu det här. Känns som att det är suicidala drifter som driver dessa. För sådant här kommer man inte undan med i frikyrkorna, man får kliva av alla scener, man tappar all status.

Tommy Dahlman fick förövrigt kritik för sina julkonsertturné 29 december http://nwt.se/bengtsfors/2015/12/29/...efter-julturne. Anledningen var att han marknadsförde turnén med Målle Lindberg, han dök dock inte upp.

30 december ska han alltså ha kört rattfull.
Senast redigerad av Amor 2016-01-14 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in