2021-07-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
I biotech är det enbart resultat och tidigare resultat och i vilken studiefas som ligger till grund för värderingen.
Tro tycke och hopp hör hemma i sekter.
Synact är i tidig studiefas och värderingen utgår från “från någon chat “
(FB) SynAct Pharma - SYNACT
där nu ett antal drivande signaturer inte längre finns med på senaste uppdateringen av ägarlistan.
Signaturer som hårt drivit tesen att exit kommer göras till skyhögt värde (efter FasI/IIa).
Nu väljer de att stiga av, varför avstår de kommande ”kursexplosion”?
Notera dateringen !
https://cdn.discordapp.com/attachments/517693256306524160/865132942682357760/unknown.png
Föregående ägarlista
https://cdn.discordapp.com/attachments/517693256306524160/834180604047392779/unknown.png

Ledningen har inte investerat en halv miljard utan de äger aktier värda en halv miljard.
Först när de gör som de haussande signaturerna → omsätter de fiktiva värdet genom försäljning till ”riktiga” pengar har de sin halva miljard. (även de har ett GAV på ca 5 SEK per aktie)

"Tro, tycke och hopp"- ja, det får du väl kalla det för om du vill. Jag kallar det för värdering. Du söker med ljus och lykta efter minsta negativitet om Synact. Och det är självklart bra att det finns kritiker som är villiga syna bolaget i sömmarna. Jag läser själv allt jag kommer över med kritiska ögon. Discorden är inte objektiv och det är inte alla som klarar av att utläsa om en skribent vet vad denne snackar om, eller om det bara är tomt prat.

Det är en sektstämning kring detta bolag, men vad ska man skriva när de går från klarhet till klarhet?
Jag har inte uttryckt mig särskilt objektivt, och därmed får jag finna mig i att vara en del av sekten. Det får jag ta. Din trovärdighet skulle öka om du inte använde dig av vinklade uttryck såsom "en hemlig analys". Jag har inte alla TV-kanaler. Inte skulle jag få för mig att kalla någon av dessa kanaler för "hemliga".

Din version av ledningens investering är mer korrekt än min. Poängen kvarstår. Det är stora värden som går upp i rök vid vid ett misslyckande. Är det någon som tycker att ledningen agerar ängsligt och som om de tagit sig vatten över huvudet? Jag tycker att de får Heinz Guderian att framstå som en försiktig general och det gör att jag sover gott om natten.
Citera
2021-07-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Jag bad om källor där analyserna kan läsas.
Är Direkt och Finwire SynActs officiella nyhetskanal? Då de länkarna du hänvisar till återfinns inte på SynActs hemsida

Det är fullgoda källor jag har länkat till dig angående vad som diskuterades, nämligen riktkurser. Vill du ta del av analyserna får du helt sonika betala och bli kund hos respektive analyshus. Vet du hur det fungerar eller behöver du hjälp?

Sen ett tips, ska du citera vad som skrivs i discorden kan du ju citera allt som berör det du valt att ta upp och inte enbart handplocka stycken här och där. Blir väldigt vilseledande och din agenda blir bara än mer uppenbar.🤓
Citera
2021-07-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jävligt bra gräv, man får nostalgi tillbaka till när Janne Josefsson exponerade ICA Maxis ompaketering av köttfärsen.

#rörintevårköttfärs #blattepump
Nu är det ju inget konstigt med att köpa och sälja i en aktie. Att kalla det för P&D är ju upp till dig så klart. Men för min del äger jag av fler orsaker än hur ägarlistan utvecklar sig över tiden. Allt bäst!
Citera
2021-07-20, 17:04
Medlem
-Mystics avatar
Ja, det är ingen hemlighet att ett flertal större ägare har sålt av (kolla ägarlistan), om det beror på att dessa är nöjda med avkastningen eller om det beror på en framtida merge med TXP låter jag vara osagt.

Beroende på villkoren så kan en eventuell merge med TXP antagligen vara helt katastrofalt eller riktigt positivt för bolaget. Enligt senaste årsmötet så har bolaget rätt att späda ut antalet aktier med max 20%. Runt 5-10% låter väl ganska bra, men blir det runt 20% så tror jag inte många utöver insiders blir speciellt glada.

Sedan återstår frågan hur mycket information dessa forna större ägare sitter på jämfört med övriga. Ledningen måste ha varit ganska desperata när dom tog hjälp av dessa individer under 2019.

Lite osäker på hur regelverket ser ut, det känns bara lite lustigt att individer som inte är insynsregistrerade kan sitta på information om ett eventuellt merge med ett helt annat privat bolag som ledningen är involverade i.
Senast redigerad av -Mystic 2021-07-20 kl. 17:08.
Citera
2021-07-20, 20:19
Medlem
Biotechinvs avatar
Kände till att personerna hade sålt sitt innehav, men att de var ägare i TXP var nyheter för mig.

Skulle en merge bli av i Q3 är det svårt att dra andra slutsatser än att dessa personer har haft kännedom om en kommande affär.
Värdering kring 200-300 miljoner kr och extra pengar för en större ARDS studie så är inte 15% - 20% utspädning orimligt. Lägg till ytterligare kapitalanskaffning vid listbytet i Q4.

Valde att skala av idag och köper in igen vid en eventuell emission. Framtiden för utvisa om det var rätt beslut.
Citera
2021-07-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Det har idag kommit till min kännedom…..

Att vissa har sålt, ja absolut kolla senaste uppdateringen av ägarlistan men att det ska ha att göra med Txp eller inte det är (som du skriver) vilda spekulationer..

Mig veterligen så är många av dessa du hänvisar till ”som har kommit till din kännedom” varit ägare sedan väldigt länge i Txp och är sonika inte någon nyhet.

Att en merge mellan Txp och Synact kan komma att ske är absolut nånting som kan komma att hända.. eller inte, det återstår att se men att ledningen ska viska i någon/någras öron är bara löjligt.

Tycker du själv att ledningen hittills gjort korkade och felaktiga beslut? Det tycker definitivt inte jag och ledningen har mitt fulla förtroende.
Senast redigerad av buuhuu 2021-07-20 kl. 20:41.
Citera
2021-07-20, 20:46
Medlem
Citat:
Kände till att personerna hade sålt sitt innehav, men att de var ägare i TXP var nyheter för mig.

Skulle en merge bli av i Q3 är det svårt att dra andra slutsatser än att dessa personer har haft kännedom om en kommande affär.
Värdering kring 200-300 miljoner kr och extra pengar för en större ARDS studie så är inte 15% - 20% utspädning orimligt. Lägg till ytterligare kapitalanskaffning vid listbytet i Q4.

Valde att skala av idag och köper in igen vid en eventuell emission. Framtiden för utvisa om det var rätt beslut.

Har kikat holdings sedan 2020-09-30 som finns på discord. Dessa personer som nämns har ju sålt mycket sedan dess. Du menar att man skulle agera på något 1 år innan? Låter ju inte så smart i efterhand då kursen nästan dubblats. Varför sålde man isf inte rubbet? Handlar väl snarare om sund r/r och money management, där man skalat av efter olika prisetapper. 100kr var väl deras slutkurs. Ingen dålig resa från emissionskurs om du frågar mig. Säljer man inte av är man snarare galen.
Citera
2021-07-20, 20:54
Medlem
Företaget TXP Pharma utförde en kapitalresning för snart ett år sedan där dessa investerare deltog, en bättre affär hade ju med facit i hand varit att äga SynAct, det kan ingen förneka.

Hur förklarar raketforskarna härinne att alla dessa personer sålt av vid olika tillfällen om man nu visste vad som skulle ske i bolaget?? 😂 Ingen rim och reson öht..

Går ganska enkelt att följa deras avyttringar via holdings som alla skett vid olika tillfällen med olika volym, folk säljer av, tar sin vinst och går vidare.

Personerna som omnämns har ägt aktierna i flera år vilket också enkelt går att se via holdings, allt snack om pump och dump är totalt absurt.

Varför omnämns inget kring alla fonder som deltog i den riktade emissionen och alla svensk-klingande namn som sålt aktier?

Ni borde själva testa att gå vidare och fokusera på er egen portfölj istället för denna ynkliga pajkastning och gissningslek.

Hur kan mod låta den här tråden vara så j*vla off topic och omodererad?
Citera
2021-07-20, 22:29
Medlem
Biotechinvs avatar
Oj vilket drev! Är det räddningspatrullen från discorden som anlänt?

Ciha* Puna* och Peyma* Pournour* har avyttrat hela sina innehav i Synact, mellan 100 - 110 kr.
Dessa herrar är även ägare i Txp. Skulle en sammanslagning ske i Q3 och kursen vara mellan 90 - 100 kr är det minst 10% rätt i plånboken. En bra affär med andra ord.
Ingen rök utan eld.

Förövrigt är bolaget välskött och framtiden
lovande. Dock tror jag att man kan avvakta köp tills ledningen tagit blad från mun.
Citera
2021-07-20, 22:40
Medlem
Citat:
Oj vilket drev! Är det räddningspatrullen från discorden som anlänt?

Ciha* Puna* och Peyma* Pournour* har avyttrat hela sina innehav i Synact, mellan 100 - 110 kr.
Dessa herrar är även ägare i Txp. Skulle en sammanslagning ske i Q3 och kursen vara mellan 90 - 100 kr är det minst 10% rätt i plånboken. En bra affär med andra ord.
Ingen rök utan eld.

Förövrigt är bolaget välskött och framtiden
lovande. Dock tror jag att man kan avvakta köp tills ledningen tagit blad från mun.

Dessa två personer har avyttrat sina innehav successivt i olika volymer sedan Q4-2020, alltså under tre kvartal i följd vilket framgår av de ägarlistor som finns publika på discorden och på holdings.

Kursen har stått i 100-110 under lite drygt två månader så nu har jag slagit hål på ditt falska påstående..

Du kanske borde testa att källgranska dina egna påståenden framöver innan du trasslar in dig mer.

Är riktigt nyfiken på hur du ska prata dig ur detta 😂

Har dessa människor haft någon typ av lockup eller varför får de inte sälja?
Man får helt enkelt gratulera till en mycket fin affär istället för en massa konspirationsteorier och skitsnack som begrundar sig i avund.

Är detta något patetiskt försök till att sänka kursen? Fattar verkligen inte ett jota här..
Senast redigerad av TobiasJonasson 2021-07-20 kl. 22:53.
Citera
2021-07-20, 23:16
Medlem
Biotechinvs avatar
280k aktier under ett kvartal, är du blind Jonasson? Lägligt dyker rykten upp om en sammanslagning med ett bolag där Chia* är ägare. Kan du inte lägga detta enkla pussel är det inte lönt att diskutera vidare.
Citera
2021-07-20, 23:28
Medlem
Citat:
280k aktier under ett kvartal, är du blind Jonasson? Lägligt dyker rykten upp om en sammanslagning med ett bolag där Chia* är ägare. Kan du inte lägga detta enkla pussel är det inte lönt att diskutera vidare.

Aktien har gått från 50-100:- under detta kvartal, personerna i fråga har suttit på sina händer i åratal och aktien får ett ordentligt ryck uppåt klart folk väljer att sälja av, vilken vettig människa gör inte det?

Men ditt skitsnack om att sammanslagningar och dubbla emissioner i höst är anledningen till att folk säljer när de i själva verket sålt av under 9 månader går inte ihop ett dugg.

Att SynAct fått mandat att göra ett förvärv är knappast något nytt under solen, och du är inte ensam om att gissa att det skulle kunna ske. Hela discorden har diskuterat detta från och till under lång tid.

Ledningen äger själva aktier i TXP tror du på fullaste allvar att de vill äventyra sina innehav i både SynAct (där de själva sitter i Lockup) och TXP (där de är majoritetsägare) för att gynna en privat liten (relativt ledningen) aktieägare? Då tror jag inte det är lönt att diskutera med dig heller, vilket börjar bli väldigt uppenbart vid det här laget.

Nu svarade du inte på frågan kring ditt falska påstående om att dessa sålde ut allt under ett kvartal istället för tre?

PS. Läste din historik precis, du lovade 150:- i Juli och förstod inte för ett par dagar sedan hur någon kunde sälja aktien. Du verkar vara en mycket ärlig människa (ironi).

Din agenda känns verkligen som sådan att du vill komma in billigt med en massa påhitt som du sedan inte bemöter..suck...
Senast redigerad av TobiasJonasson 2021-07-20 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in