2023-07-20, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Kommer ticka på fint uppåt hela vägen fram till månadsskiftet augusti/september. Och resultatet kommer med stor sannolikhet vara bra. Kursen kommer då i ett slag dubblas eller tripplas.

Det är så avriskat ett biotech kan bli. Jag är överraskad över att inte fler människor ser det.

Jag håller med. Om folk bara tog en halvtimme i anspråk för att läsa på, skulle nog många få upp ögonen för denna juvel. Så svårt är det inte att se att det här är någonting som sticker ut.

Ett mycket väntat PM idag om att det är färdigrekryterat i Resolve-studien. Borde vara inprisat sedan länge, men i dessa dagar krävs det inte mycket för att kursen ska ta fart.

Kul också att tonen helt har förändrats från det tidigare neutrala till dagens:

"Vi tror att resomelagon kan vara mycket väl lämpat för DMARD-IR-patienter med tanke på den allt tydligare profilen som en effektiv, säker och väl tolererad oral behandling en gång dagligen. DMARD-IR-patientpopulationen har hög kommersiell attraktivitet givet den kliniska profilen för resomelagon", kommenterar Torbjørn Bjerke, vd för Synact.
Citera
2023-07-20, 08:48
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Jag håller med. Om folk bara tog en halvtimme i anspråk för att läsa på, skulle nog många få upp ögonen för denna juvel. Så svårt är det inte att se att det här är någonting som sticker ut.

Ett mycket väntat PM idag om att det är färdigrekryterat i Resolve-studien. Borde vara inprisat sedan länge, men i dessa dagar krävs det inte mycket för att kursen ska ta fart.

"Vi tror att resomelagon kan vara mycket väl lämpat för DMARD-IR-patienter med tanke på den allt tydligare profilen som en effektiv, säker och väl tolererad oral behandling en gång dagligen. DMARD-IR-patientpopulationen har hög kommersiell attraktivitet givet den kliniska profilen för resomelagon", kommenterar Torbjørn Bjerke, vd för Synact.
Det är många av er överentusiastiska Discordare som behöver betydligt längre tid än 30 min för att förstå vad SynAct egentligen skriver i sina PM om samma studie men använder förvillande benämningar som inte korrelerar till sin hemsida.

Läs om och läs rätt
När du/ ni begripit så konfirmera med ett pudlande inlägg
Citera
2023-07-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Det är många av er överentusiastiska Discordare som behöver betydligt längre tid än 30 min för att förstå vad SynAct egentligen skriver i sina PM om samma studie men använder förvillande benämningar som inte korrelerar till sin hemsida.

Läs om och läs rätt
När du/ ni begripit så konfirmera med ett pudlande inlägg

Hoppsan! Stora ord från någon som slänger ur sig att en 12-veckorsstudie inom immunologi har lågt vetenskapligt värde och samtidigt vägrar att erkänna sitt fel. Börja gärna du så ska jag erkänna mitt eventuella misstag också.

Okej, du har hakat upp dig på att jag skrev "Resolve-studien" och inte "DMARD-IR". Ibland kallar Synact den för enbart "DMARD-IR" och ibland för enbart Resolve som här:

https://synactpharma.com/en/?s=

Ibland mer utförligt så här: "SynAct Pharma AB (publ) (“SynAct”) today announced that the first patient was dosed in part A of the clinical Phase 2a/b study RESOLVE with the company’s candidate drug, AP1189, in rheumatoid arthritis (RA) patients with inadequate response to disease‐modifying antirheumatic drugs (DMARD-IR)".

Du greppar efter halmstrån i din desperata jakt på kritik mot Synact!
Senast redigerad av Virgil.Kane. 2023-07-20 kl. 09:56.
Citera
2023-07-20, 12:09
Medlem
CHleames avatar
Citat:

En (1) siffra
Två (2) bokstäver

Är det verkligen så svårt för Discordare att förstå vad SynAct försöker vilseföra?

”SynAct Pharma meddelar att doseringen har slutförts i fas 2b-studien EXPAND med resomelagon (AP1189) för patienter med tidig svår reumatoid artrit (MFN)
2023-07-14 07:30 ”

”SynAct Pharma slutför patientrekryteringen till del A av den kombinerade fas 2a/b-studien RESOLVE med resomelagon (AP1189) inom reumatoid artrit (RA) (MFN)
2023-07-20 07:30”

Det tog SynAct Sex (6) dagar att korrigera sitt bokstavsfel.
Senast redigerad av CHleame 2023-07-20 kl. 12:25.
Citera
2023-07-20, 12:30
Medlem
Citat:
En (1) siffra
Två (2) bokstäver

Är det verkligen så svårt för Discordare att förstå vad SynAct försöker vilseföra?

”SynAct Pharma meddelar att doseringen har slutförts i fas 2b-studien EXPAND med resomelagon (AP1189) för patienter med tidig svår reumatoid artrit (MFN)

”SynAct Pharma slutför patientrekryteringen till del A av den kombinerade fas 2a/b-studien RESOLVE med resomelagon (AP1189) inom reumatoid artrit (RA) (MFN)

Det är två olika studier som löper parallellt så det handlar inte om något korrigerande.

https://synactpharma.com/sv/
Citera
2023-07-20, 12:40
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är två olika studier som löper parallellt så det handlar inte om något korrigerande.

https://synactpharma.com/sv/
Då pågår det enligt din logik 5 studier med resomelagon eftersom du skriver att PM handlar om paralella studier och avser inte samma studie.

"Bolaget utvärderar resomelagon (AP1189) i tre kliniska fas 2-program avseende reumatoid artrit (RA), idiopatisk membranös glomerulonefrit (en form av nefrotiskt syndrom) och virus-inducerad respiratorisk insufficiens (VIRI), som bl a kan orsakas av Covid-19."

https://synactpharma.com/sv/var-pipeline/ap1189-utvecklingsprogam/
Citera
2023-07-20, 12:50
Medlem
Citat:
Då pågår det enligt din logik 5 studier med resomelagon eftersom du skriver att PM handlar om paralella studier och avser inte samma studie.

"Bolaget utvärderar resomelagon (AP1189) i tre kliniska fas 2-program avseende reumatoid artrit (RA), idiopatisk membranös glomerulonefrit (en form av nefrotiskt syndrom) och virus-inducerad respiratorisk insufficiens (VIRI), som bl a kan orsakas av Covid-19."

https://synactpharma.com/sv/var-pipeline/ap1189-utvecklingsprogam/
Det är två studier med samma läkemedel som du i ditt tidigare inlägg refererade till som korrigeringar som sagt. Men det har du svårt att förstå tydligen?
Senast redigerad av Truefighter 2023-07-20 kl. 12:55.
Citera
2023-07-20, 13:54
Medlem
Citat:

Tonen är helt annorlunda än för bara några år sedan.

De sitter och läser blindad data, de vet att de har jättefina resultat att presentera och därför är de väldigt självsäkra just nu.

Nästkommande månader fram till Deal med stort D kommer vara en enda fest för oss som sitter på tusentals aktier.
Citera
2023-07-20, 17:48
Medlem
Citat:
Kommer ticka på fint uppåt hela vägen fram till månadsskiftet augusti/september. Och resultatet kommer med stor sannolikhet vara bra. Kursen kommer då i ett slag dubblas eller tripplas.

Det är så avriskat ett biotech kan bli. Jag är överraskad över att inte fler människor ser det.
Det ser bra ut men inte utan risk så klart även om jag själv har lite svårt att se den. Fast det är ju Biotech och då ska det ju vara lite risky.
Alla har inte rätt blick för att se det du ser i SynAct eller undviker Biotech aktier helt och hållet. Men spänningen stiger även om jag känner mig märkligt lugn.
Citera
2023-07-20, 20:15
Medlem
Citat:
En (1) siffra
Två (2) bokstäver

Jag kan inte se något bokstavsfel!

Det är okej för mig om vi avslutar den här diskussionen. Om du prompt ska fortsätta, så har jag en del frågor.
Citera
2023-07-20, 20:21
Medlem
Citat:
Tonen är helt annorlunda än för bara några år sedan.

De sitter och läser blindad data, de vet att de har jättefina resultat att presentera och därför är de väldigt självsäkra just nu.

Nästkommande månader fram till Deal med stort D kommer vara en enda fest för oss som sitter på tusentals aktier.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det ser bra ut men inte utan risk så klart även om jag själv har lite svårt att se den. Fast det är ju Biotech och då ska det ju vara lite risky.
Alla har inte rätt blick för att se det du ser i SynAct eller undviker Biotech aktier helt och hållet. Men spänningen stiger även om jag känner mig märkligt lugn.

Det har varit en lång och tråkig väntan. Det känns bättre nu när kursen går åt rätt håll.

Själv ville jag ha en exit efter Begin-studien. Idag är jag glad att jag inte fick som jag ville.
Citera
2023-07-21, 20:11
Medlem
Citat:
Det har varit en lång och tråkig väntan. Det känns bättre nu när kursen går åt rätt håll.

Själv ville jag ha en exit efter Begin-studien. Idag är jag glad att jag inte fick som jag ville.
Nästkommande veckor är en enda lång fest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in