2021-06-07, 00:53
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffN
Förstår, men ser inte att du kunnat påvisa något exempel där någon form av uppenbar manipulation begåtts sedan du började skriva i tråden. Att man deltar i en riktad emission, det är inget man troligtvis kan tvinga sig till. Ett bolags ledning och styrelse måste godkänna detta, hur ser du på den biten? Du tänker att en riktad emission skall göras till en premie, förstår inte vad du menar med ''låga GAV''. Alternativet verkar vara konkurs för bolagen enligt det du skriver? Vad är då bäst, låta bolaget gå i konkurs där flera 1000 investerare får se sina besparingar gå upp i rök eller att ett antal investerare kommer in och räddar bolaget?

Enligt dina inlägg verkar du ha inriktat dig på ett fåtal investerare där något otalt verkar finnas på ett personligt plan. Är det inte bäst att du skickar in bevis till EBM/FI och låter de ser över ditt material om du nu har något istället för att du skall förstöra tråden med snack om homofobi och könsorgan som inte alls har något med SynAct Pharma att göra?

Jag är ingen dömande "jury" eller agerar domstol. Detta får EBM hantera, dessa har större verktyg än vad jag har. Det jag gör är att diskutera kring det hela för att försöka få igång en frågeställning. Jag tror innerligt på att en genuin kursökning är det som gynnar varje AB bäst. Det ska finnas grund att stå på, och att man som långtidsmässigt investerare inte köper "grisen i säcken".

EBM får ju självklart ta itu med det hela och kika på det närmre. EBM har intresse och möjligheter i att utreda om eventuell börsmanipulation skett. Frågar du mig så är det solklart.

Det finns ingen homofobi här, jag tar enbart upp det storägaren "Milad" skrev, vilket jag tyckte var lite över gränsen. Denne hade fantasier om att jag och användaren Kiroba skulle sitta på hans penis. Huruvida man är homosexuell eller inte och har fantasier, lämna det gärna utanför debatten. Jag har absolut inget problem med att Milad, Zeze, Parasit och flera storägare är homosexuella. Jag älskar bögar, världens mest sköna och genuina personer.
Citera
2021-06-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag är ingen dömande "jury" eller agerar domstol. Detta får EBM hantera, dessa har större verktyg än vad jag har. Det jag gör är att diskutera kring det hela för att försöka få igång en frågeställning. Jag tror innerligt på att en genuin kursökning är det som gynnar varje AB bäst. Det ska finnas grund att stå på, och att man som långtidsmässigt investerare inte köper "grisen i säcken".

EBM får ju självklart ta itu med det hela och kika på det närmre. EBM har intresse och möjligheter i att utreda om eventuell börsmanipulation skett. Frågar du mig så är det solklart.

Det finns ingen homofobi här, jag tar enbart upp det storägaren "Milad" skrev, vilket jag tyckte var lite över gränsen. Denne hade fantasier om att jag och användaren Kiroba skulle sitta på hans penis. Huruvida man är homosexuell eller inte och har fantasier, lämna det gärna utanför debatten. Jag har absolut inget problem med att Milad, Zeze, Parasit och flera storägare är homosexuella. Jag älskar bögar, världens mest sköna och genuina personer.

Du kom dessvärre inte med några exempel på var ev. oegentligheter har skett utan fortsatte med ditt sedvanliga svammel.

Besvara gärna även min frågeställning rörande de riktade emissionerna i de konkursfärdiga bolagen som investerarna gått in i.

De som deltog i den riktade emissionen som SynAct utförde hösten 2019 har gjort allt mellan 10-20x på sin initiala investering. Frågan är om det kan klassas som en pump när ett gäng sitter i snart 2 år och även synat interimen i RA? Vart går gränsen mellan en pump/dump och en regelrätt value investment?
Citera
2021-06-07, 01:45
Medlem
Biotechinvs avatar
Milad, Zeze och flera andra investerare som ingår i samma nätverk har givetvis bedrivit en form av pump&dump. Olagligt? Tveksamt.

Dock är det ganska smaklöst när man lovar guld och gröna skogar och sen avyttrar hela sitt innehav. Även lågvattenmärke att visa stora återkommande köp från Zeze när det är tydligt att han trejdar i Synact. Ut med säljlistan samtidigt.

Nu har detta nätverk också marknadsfört Synact på ett bra sätt och bidragit till ökat intresse för aktien. Därmed har jag själv överseende med lite spel för gallerian.
Citera
2021-06-07, 05:49
Medlem
-Mystics avatar
Allt behöver inte vara svart eller vitt, det är uppenbart att vissa större ägare har trejdat mycket i aktien samtidigt som man haussar. Tyvärr är många aktieägare väldigt naiva till detta faktum.

EPB kommer gievtis inte att agera, sociala medier och aktiehandel är ett fortsatt problem som är väldigt vanskligt att lösa i form av lagstiftning. Det är uppenbart att ny lagstiftning behövs, frågan är bara hur den ska formuleras och tillämpas.

I slutändan har den enskilde individen ett stort ansvar, väljer man att falls för hypen kring ett bolag likt Parans så får man faktiskt skylla sig själv.

Samtidigt så har bolaget gjort stora framsteg, bolaget har blivit validerad av t ex ABG och Kempen.

Skilj på bolaget och vissa framträdande personer på social media.

H2 blir upp till bevis med hela 3 Fas IIa rapporter samt byte till Nasdaq.
Senast redigerad av -Mystic 2021-06-07 kl. 06:05.
Citera
2021-06-07, 08:49
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffN
Du kom dessvärre inte med några exempel på var ev. oegentligheter har skett utan fortsatte med ditt sedvanliga svammel.

Besvara gärna även min frågeställning rörande de riktade emissionerna i de konkursfärdiga bolagen som investerarna gått in i.

De som deltog i den riktade emissionen som SynAct utförde hösten 2019 har gjort allt mellan 10-20x på sin initiala investering. Frågan är om det kan klassas som en pump när ett gäng sitter i snart 2 år och även synat interimen i RA? Vart går gränsen mellan en pump/dump och en regelrätt value investment?

Gång på gång hänvisar ni till RE 2019 utan att källhänvisa.
Antingen har ni dåligt minne eller tar SynAct in kapital oftare än ofta och mer än planerat vf varje tillfälle.
Nästa Emission blir på hur mycket och med vilken motivering ??

"EMISSION UTÖKADES TILL 80 MLN KR"

Stämmer det att SynAct har ca 30% skramlandes på kassabotten för tillfället?
Citera
2021-06-07, 12:53
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Milad, Zeze och flera andra investerare som ingår i samma nätverk har givetvis bedrivit en form av pump&dump. Olagligt? Tveksamt.

Dock är det ganska smaklöst när man lovar guld och gröna skogar och sen avyttrar hela sitt innehav. Även lågvattenmärke att visa stora återkommande köp från Zeze när det är tydligt att han trejdar i Synact. Ut med säljlistan samtidigt.

Nu har detta nätverk också marknadsfört Synact på ett bra sätt och bidragit till ökat intresse för aktien. Därmed har jag själv överseende med lite spel för gallerian.

Det är olagligt att pumpa bolag för att öka kursens värde. Kallas för marknadsmanipulation. Varför skulle annars EBM hålla på att utreda sånt här?

Ja, Zeze borde fokusera på att komma ut ur garderoben istället för att skylta med print screens om stora köp-poster. Klart det säljs och plockas vinst också, men det talas det tyst om.
Citera
2021-06-08, 14:45
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Personligen så skulle jag inte ta råd från en person som har köpt både Oasmia och Asarina

Följer hellre ABG och deras Synact rek istället Speciellt nu när kassan är säkrad för en ganska bra tid framöver.

Kommentar, bruschan?

https://news.cision.com/se/asarina-pharma/r/asarina-pharma-har-beviljats-patent-i-usa-for-sepranolon-for-tourettes-syndrom--tvangssyndrom-och-sj ,c3362561
Citera
2021-06-08, 23:47
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Kommentar, bruschan?

https://news.cision.com/se/asarina-pharma/r/asarina-pharma-har-beviljats-patent-i-usa-for-sepranolon-for-tourettes-syndrom--tvangssyndrom-och-sj ,c3362561

Ehh, bolaget har fortfarande över 400% kvar för att återhämtade sig efter den failade kliniska studien. Dom flesta ägarna ligger fortförande mycket minus på den aktien.
Citera
2021-06-09, 01:50
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Ehh, bolaget har fortfarande över 400% kvar för att återhämtade sig efter den failade kliniska studien. Dom flesta ägarna ligger fortförande mycket minus på den aktien.

Tja, om man inte valde att snitta ned sig när kursen låg runt 6 SEK så får man nog skylla sig själv.

6 SEK med två finansierade studier. Shut up and take my money tänker ju jag.
Citera
2021-06-09, 06:47
Medlem
Citat:
Tja, om man inte valde att snitta ned sig när kursen låg runt 6 SEK så får man nog skylla sig själv.

6 SEK med två finansierade studier. Shut up and take my money tänker ju jag.

Fast du skrev tidigare att Asarina var ett misstag och att du sålde med förlust. Börjar det bli svårt att hålla kolla på alla lögner nu?
Citera
2021-06-09, 08:32
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Fast du skrev tidigare att Asarina var ett misstag och att du sålde med förlust. Börjar det bli svårt att hålla kolla på alla lögner nu?
Som den genomgående missinformant du är gör du helt rätt i att numera genomgående skriva om andra bolag än det som tråden handlar om, då slipper du hålla reda på lögnerna !
När var sista RE och hur mycket har Synact i kassan.
En tom kassa stärker förhandlingspositionen inte sant ?
Citera
2021-06-09, 10:47
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Som den genomgående missinformant du är gör du helt rätt i att numera genomgående skriva om andra bolag än det som tråden handlar om, då slipper du hålla reda på lögnerna !
När var sista RE och hur mycket har Synact i kassan.
En tom kassa stärker förhandlingspositionen inte sant ?

Att köpa in sig strax innan studieresultat presenteras, i kurser som ej är pumpade, är också ett främmande begrepp. Mycket lögner och falsk ryktesspridning.

Trist med folk som är avundsjuka på att det går bra för andra.

Undra om Synact kommer dyka mer än Asarina om/när studieresultatet floppar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in