2021-07-21, 00:01
Medlem
Biotechinvs avatar
150 kr i Juli med top line data i RA och ARDS. Nu blev studien flyttad som du känner till. Annars är jag övertygad att Synact står i minst 150 kr efter det presenterats, håller du med? Eller vill du fortsätta missleda?
Senast redigerad av Biotechinv 2021-07-21 kl. 00:03.
Citera
2021-07-21, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Är du trögfattad Mr Jonasson?
Peyma* har sålt successivt men inte Chia*.
Herr Chia* sålde hela 280 000 aktier i Q2 och 40 000 i Q1, stor skillnad. Om du följt handeln vet du att största utförsäljningarna i Q2 skedde mellan 100 - 110.
Varför sälja sitt lilla skötebarn om det inte var för att tjäna mer snabba pengar och kunna ta en lätt plats i Synact igen?
Vi får återkomma efter Q3 och se vem som hade rätt. Under tiden kan du lära dig att sluta missleda andra investerare.

Synact med bv strax under 3 miljarder sek och du undrar varför någon som hoppat på sedan under 200msek bv väljer att sälja? Vi hade dagar med väldigt hög volym, 40-50msek omsättning om jag minns rätt. Helt rätt att säkra och ta hem vinsten då utan att behöva syna några resultat.

Enligt snacket på discord skedde en kapitalanskaffning i txp redan för 1 år sedan. Så din tes om att sälja synact för en snabb swing verkar ju inte stämma heller.
Citera
2021-07-21, 00:10
Medlem
Citat:
Oj vilket drev! Är det räddningspatrullen från discorden som anlänt?

Ciha* Puna* och Peyma* Pournour* har avyttrat hela sina innehav i Synact, mellan 100 - 110 kr.
Dessa herrar är även ägare i Txp. Skulle en sammanslagning ske i Q3 och kursen vara mellan 90 - 100 kr är det minst 10% rätt i plånboken. En bra affär med andra ord.
Ingen rök utan eld.

Förövrigt är bolaget välskött och framtiden
lovande. Dock tror jag att man kan avvakta köp tills ledningen tagit blad från mun.

Jag tror det är du som är väldigt trögfattad så här skrev du för en timme sedan.

Nu ändrar du dig eftersom jag slog hål på din lögn 😂

Jag har följt handeln med stor fröjd och det har omsatts stora volymer på 50-55-60-70-80-90 osv. Det verkar vara du som inte har koll..

Du har gissat på 150:- i Juli, dubbla emissioner och verkar tro du är något medium som gissar på att en merge kan komma att ske under 2021 när mandat för förvärv gavs under den senaste bolagsstämman bravo..

Så nu har du sålt allt trots att du bara häromdagen dumförklarade folk som sålde. Det verkar inte finnas någon typ av sensmoral i dig och istället har du hakat upp dig på andras köp eller sälj kryddat med en massa lögner, du borde ta och rannsaka dig själv människa...
Citera
2021-07-21, 00:18
Medlem
Citat:
150 kr i Juli med top line data i RA och ARDS. Nu blev studien flyttad som du känner till. Annars är jag övertygad att Synact står i minst 150 kr efter det presenterats, håller du med? Eller vill du fortsätta missleda?

Den som gör försök till att missleda är enkom du, vilket jag bevisat för alla genom att motbevisa dina påhitt kring andra människors sälj med hänvisning till holdings. Dessutom så dumförklarade du folk som säljer och sålde själv idag, högst omoraliskt.

Jag är inte lika säker på 150:- direkt efter Topline i Ra då det skulle motsvara en ökning om 1,3 Miljarder SEK. Min investering är inte gjord för kurs XXX efter resultat i Ra, jag har investerat för att jag tror att produkten kan nå marknad..
Senast redigerad av TobiasJonasson 2021-07-21 kl. 00:26.
Citera
2021-07-21, 07:57
Medlem
Citat:
Valde att skala av idag och köper in igen vid en eventuell emission. Framtiden för utvisa om det var rätt beslut.

Du verkar ha svårt att komma ihåg vad du själv skriver...här påstår du dig ha sålt och några timmar senare har du inte det?🤦‍♂️

Jag har motbevisat ditt påstående om att dessa herrar skulle avyttrat allt under ett kvartal väldigt tydligt. Att du inte ens bemöter det är bara patetiskt...

Du har heller ingen insyn i hur deras ägande ser ut/sett ut genom depåer i AF och/eller KF, du bara kastar ur dig en massa påståenden som inte begrundar sig i någon fakta utöver dina spekulationer...

Varför dessa personer har minskat sina innehav har förklarats väldigt tydligt för dig av ett par personer och har att göra med den avkastning folk har uppnått, du skriver att du har köpt in dig på 55:-, dessa personer har köpt in sig runt 10:- förmodar jag med tanke på när de kom in i aktien.

Om SynAct skulle göra ett förvärv så skulle knappast någon bli chockad eftersom mandatet är något nytt från senaste stämman. Jag förstår att du känner dig som ett orakel bland stollarna på flashback, men slutsatsen att en merge kan ske har nog ett par hundra andra utanför flashback redan dragit...

Det går fortfarande inte att förutspå vilken kurs synact befinner sig vid, vid en given tidpunkt om/när ett förvärv ska komma, så hur ska någon kunna köpa in sig billigt? Har någon då fått reda på vad som sker med aktiekursen 6 månader framåt? Varför är det så självklart att aktien ska gå ner? Den borde rimligen gå upp med tiden istället..

Du borde släppa din fixering och gå vidare, du är knappast den vassaste kniven i lådan vilket alla dina motsägelsefulla inlägg bevisar för oss alla...

Vidare så är det skillnad på 150:- och 135:-, närmare bestämt 400 Msek, och jag tror 135:- är bra mycket rimligare tidigt i höst..utmålade dig inte som en dumstrut utan gav dig snarare lite perspektiv på vad 50:- påslag på priset gör med BV. Du verkar vara en väldigt känslig och frustrerad person, du kanske ska fokusera på bolaget istället för ägarförändringar och liknande.

Det är faktiskt ett väldigt bra bolag med en ledning som är svårslagen..

Lycka till oraklet...
Senast redigerad av TobiasJonasson 2021-07-21 kl. 08:17.
Citera
2021-07-21, 08:38
Medlem
CHleames avatar
SynAct har i alla fall lyckats tända första laddningen på sina fyra raketer med trestegs motorer.
En raket har svar utan signifikans enligt företagsledningen. "Någon chat" har åsikten att resultaten räcker för att tända steg Fas IIb om något år.
Enda problemet är att kassan är för svag för att inte tala om att tända andrasteget i ytterligare 3 raketer och köpa in sig i ett externt bolag.

Vad händer med exiten? och vilka ska deltaga i Emissionen som sker till vilket pris?
Gossarna som sålt, har cash att köpa in sig igen med hög rabatt.

Den som gapar över för mycket mister ofta hela stycket.
Citera
2021-07-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
SynAct har i alla fall lyckats tända första laddningen på sina fyra raketer med trestegs motorer.
En raket har svar utan signifikans enligt företagsledningen. "Någon chat" har åsikten att resultaten räcker för att tända steg Fas IIb om något år.
Enda problemet är att kassan är för svag för att inte tala om att tända andrasteget i ytterligare 3 raketer och köpa in sig i ett externt bolag.

Vad händer med exiten? och vilka ska deltaga i Emissionen som sker till vilket pris?

Tröttnar du aldrig? Ena sekunden finns inga köprekar/riktkurser från ABG/Kempen och andra sekunden så är kassan slut.

Behöver man mer kapital (vilket man just nu inte gör) så utför man ännu en lyckad emission. Det är inte 'rocket science', Chlamydia-Chlamme.

/InvesterarIvar
Senast redigerad av InvesterarIvar 2021-07-21 kl. 10:38.
Citera
2021-07-21, 10:49
Medlem
CatStevenss avatar
Citat:

Hög rabatt säger du? Vad gissar du på för rabatt denna gången? Inför förra gissa du på minst 40%, som vi alla vet hur det gick med. Skulle vara intressant att höra från geniet Chleame som trotsar alla bull-marknader och åker snegunga för jämnan
Citera
2021-07-21, 18:30
Medlem
Citat:

Rapporterad till mod. Och bara så du vet kommer jag fortsätta rapportera allt du skriver som är totalt skitsnack.

Synact fick SS i sin ards studie.

Kassan är inte svag och räcker till att avsluta samtliga studier samt notering på Nasdaq.

Emissionen? Med hög rabatt dessutom? Ska du börja med det här struntpratet nu igen? -finns absolut inget behov av detta sen kan du ju kolla förra gången vi gjorde en re och till vilken rabatt det skedde, minimal.

Kom med något vettigt istället för den här smörjan du skriver gång på gång som en gammal upphakad skiva, det är bara pinsamt
Citera
2021-08-04, 08:53
Medlem
Grattis till alla SynAct ägare. Vilken resa!
En fråga till er som upptäckte SynAct tidigt.(2016-2018)
"DinFantasi" här i tråden är en av de vet jag.

Vilka hemsidor/verktyg använde ni för att hitta denna aktie?
Jag missade tåget och letar efter 2025s "SynAct" själv.
Citera
2021-08-04, 10:01
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Grattis till alla SynAct ägare. Vilken resa!
En fråga till er som upptäckte SynAct tidigt.(2016-2018)
"DinFantasi" här i tråden är en av de vet jag.

Vilka hemsidor/verktyg använde ni för att hitta denna aktie?
Jag missade tåget och letar efter 2025s "SynAct" själv.
Läs inläggen tex här på Flashback. Gör din egen bedömning. Lita inte på oss andra som skriver, att en hel flock springer åt samma håll betyder inte per automatik att den har rätt.
Rekommenderar självklart mina förhoppningsbolag till dig:
Påbörjar snart Fas III
https://www.diamyd.com/
Avslutar snart Fas IIb
https://staybletherapeutics.com/sv/investerare/oversikt/
Industribolag med utvärderingsavtal Coca-Cola
https://www.opticept.se/

Alla som signaturen Cat Stevens så sött kallar snegungor :-)
och läser vi idag om SynAct beskrivs bolagets vackelfärd kursmässigt som ordentliga snegungor för några år sedan !
Senast redigerad av CHleame 2021-08-04 kl. 10:23.
Citera
2021-08-15, 00:19
Medlem
CRED: v2nichen

Lite nya funderingar angående behandling mot skov/flares som jag tror kan utvecklas till något extraordinärt.

Flares har som bekant på flera av de senare presentationerna från bolaget seglat upp som en riktigt stor möjlighet med riktigt fin potential.
Som jag skrivit om ngn gång tidigare svarade mig Thomas i Maj angående en fråga om att fortsätta en studie som 4-veckorsbehandling ända till ett marknadsgodkännande (parallellt med den planerade 12-veckorsstudien).;"Would off course only be an option if the data are really, really good "
På senare tid har bolaget mer och mer börjat se detta som en verkligt möjlig väg att gå.

På senaste presentationerna har Synact visat hur de sonderat intresset bland ledande reumatologer.
Intresset för ett läkemedel som uppvisar vad AP1189 visade i interim har ett extremt stort intresse bland dessa. Speciellt bland reumatologer i USA som har erfarenhet av verkningsmekanismen via Acthar Gel.

Reumatologerna identifierade två stora patientgrupper som skulle vara aktuella (uppdelade på frekvens och hur kraftiga skov man hade).
"▪ Both segments represent significant $1B+ commercial opportunities with realistic use and pricing assumptions"

Man kom alltså tillsammans med reumatologerna fram till att vid en realistisk uppskattad marknad för AP1189 inom indikationen skov är ca 2miljarder USD per år (alltså inte total marknad utan realistisk marknad).
Detta är en marknad som i nuläget domineras av kortikosteroider. Dels kortison som tex tas oralt och dels kortison som injiceras direkt i lederna.
Kostnaden för oralt kortison är inte hög, men här har vi problem med mycket biverkningar. Kortison direkt i leden är omständigt, riskfullt, ibland smärtsamt och framförallt resurskrävande.
Detta vill man bort ifrån, och det är här AP1189 kommer in i bilden med sitt snabba kraftiga verkningssätt och den fina biverkningsprofilen.
Man kan alltså säga att vi tar en "ny" marknadsandel här, iallafall avseende värde på marknaden.
Lite intressant att denna indikation endast nämns i förbifarten av både ABG och Kempen och på något vis bakas in i det andra.
Både analysfirmor räknar med en toppförsäljning på ca 1,75 till 2 miljarder USD per år. Då har de inte räknat med skov.
Hur var det nu. Ledande reumatologer och synact kom fram till en fullt rimlig toppförsäljning på 2 miljarder USD på endast indikationen skov.

Ytterligare intressant blir det om man lägger till det mailsvar jag fick av Thomas i veckan. Dvs att det kan bli möjligt att gå in i fas3 direkt om Toplinedatan är riktigt bra.
Detta innebär att AP1189 kommer nå marknaden inom denna indikation något drygt år tidigare än annars hade varit fallet.
Men det innebär också att analyserna och förmodligen också kalkylerna från uppköpande bolag kommer se helt annorlunda ut.
Inte bara för att vi i ett slag dubblerar den marknad som ABG och Kempen räknat sina riktkurser på, utan också för att deras LOS (sannolikhet att nå marknaden) kommer att se helt annorlunda ut om indikationen är fas3-redo.

Senaste uppdatering av LOS att gå från ett fas 2-bolag till en färdig produkt är för autoimmuna sjukdomar 19,3%.
Sannolikheten att gå från fas 3 till approval är 61,4%.

Alltså, i bästa fall, kan vi om några månader ha en indikation med en marknad på $2B med en LOS på 61,4% (vilket är snittet, högre siffra bör användas mtp känd verkningsmekanism).
Om någon känner sig manad vore det intressant att se vad man skulle få för riktkurs då, alltså utöver den riktkurs som vi redan fått som inte inkluderar skov.

Kul att se att kursen började röra på sig i veckan. Om jag får rätt har vi dock bara skrapat lite på ytan på den potential som finns gömd i Synact.
Fler och fler lär inse det ju längre tiden går.
Bara att samla på sig så mycket aktier man kan, eller iallafall så många man känner sig bekväm med.

Väldigt pålästa och kunniga personer i Discorden.
Välkommen in. https://discord.gg/dTk8AsYCFc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in