2021-07-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men gudars, vilken nonsens du hittar på. Vad går du på?

"Kanske sagt att han ska tortera dem osv. Han hade ju hotat med liknande tidigare. "
Finns inget som ens liknar ett sådant uttalande.

Jo om du läst vad som skrevs från början så hade du vetat mer. Att han sagt att han skulle döda henne nästa gång de träffades är det vi hört har sagts. Eller de som varit med här sedan början. Ni bara spekulerar fram och tillbaka utan att komma någonstans alls. Om ni läst från början och vad andra skrivit mer noggrant så hade ni förmodligen förstått bättre om ni hade försökt förstå vad som skett. De flesta som bara spekulerat hit och dit har jag bara scrollat förbi och tagit mer fakta från nya kommentarer från de som påstått veta mer. Men har märkt att nästan alla här undvikit de mest intressanta kommentarerna här pga sin egna upptagenhet med att fortsätta sina spekulationer med de som inte har någon aning om vad de talat om. Har liksom framkommit så mycket mer men ändå sitter de flesta fast i samma diskussioner om annat än själva ämnet.
Citera
2021-07-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
2010. Var jag 21. Pluggade på KI. Så nä alla 20 sitter inte och skriver att andra tjejer är äckliga Då kan man ursäkta hans språk oxå. Han var 23 när dem träffades.

Hon pratar om en kändis och refererar till en annan blogg där en tjej skriver att hon knullat med kändisen. Hon kanske t.o.m använder samma ordval som jane från blog 2.

Hohade väl +20 inlägg från bloggen? Hittar du något annat stötande ordspråk som skulle vara onormalt för en 20 årig tjej?
Citera
2021-07-15, 22:43
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Utåt sett, ja. Hon ville väl hålla en finare fasad utåt. Men innerst inne stod hon inte ut längre. Efter åratal av hot, förnedring och psykisk/fysisk misshandel.

Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Hon kan lika gärna vara ett kontrollfreak som använder barnen som maktmedel och sköldar. Du vet inte ett skit

Du vet inte heller ett skit.
Det som framkommit hittills så var hon på randen av en avgrund. Dittvingad av sin make tillika barnens far med hela sin grymhet och illvilja väl välkända för alla - från myndigheter till vänner - och ingen hade makt att schasa bort den onde.

Alla(?) känner väl till att vårt samhälle är under attack. Vår frihet och trygghet är satt på undantag av "främlingar" vilka strävar efter att upprätta en fundamentalistisk patriarkal hegemoni inom vårt lands gränser och utmana vår demokrati och våra friheter. - Det bör vi sätta stopp med all kraft.
Citera
2021-07-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Ja men jo! Han hade säkert varit nästa Fritzl! Du känner inte själv att din fantasi skenar iväg sjukt mycket! Jag skulle drista mig till att kalla det för vanföreställningar...

Du är alltså på det klara med att mamman gjorde helt rätt i att brutalt mörda sina två små barn?

Har inte fantiserat om någon Fritzl överhuvudtaget! Det vi redan vet sedan länge är att det påståtts att han hotat henne de sista dagarna innan hon tog besluten att ta livet av sig och barnen. Precis som många också vet att det gått mycket rykten i Hässleholm om att mamman ska ha dragit den ena ungen till sig som försökte undkomma tåget. Mycket mer än så har inte kommit fram ännu.

Att mamman gjorde helt rätt är din åsikt uppenbarligen då det inte kommit från mig.
Citera
2021-07-15, 22:51
Avslutad
Något som är ganska märkligt är att M har fått en ny vän på FB. Tidigare när jag kollade hade personen 16 vänner men nu 17.
Citera
2021-07-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Har inte fantiserat om någon Fritzl överhuvudtaget! Det vi redan vet sedan länge är att det påståtts att han hotat henne de sista dagarna innan hon tog besluten att ta livet av sig och barnen. Precis som många också vet att det gått mycket rykten i Hässleholm om att mamman ska ha dragit den ena ungen till sig som försökte undkomma tåget. Mycket mer än så har inte kommit fram ännu.

Att mamman gjorde helt rätt är din åsikt uppenbarligen då det inte kommit från mig.

”Det vi vet är att det påståtts att det hotats”...

Ja jo.... eller hur. Jag fortsätter att hävda vanföreställningar.
Citera
2021-07-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vimpa
Något som är ganska märkligt är att M har fått en ny vän på FB. Tidigare när jag kollade hade personen 16 vänner men nu 17.

Förmodligen en gammal vän som hade tagit bort sig men ls till sig igen.
Citera
2021-07-15, 22:54
Avslutad
Citat:
Förmodligen en gammal vän som hade tagit bort sig men ls till sig igen.
Ja, så kan det vara. Är vi dock hundra på att det är hon?
Citera
2021-07-15, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimpa
Det kan vara en vänförfrågan som hon skickade före sin död och som nu godkänns av den som tillfrågats.

Alternativet är ju att någon skulle lägga till vänner på hennes inloggning.
Citera
2021-07-15, 22:57
Medlem
Citat:
”Det vi vet är att det påståtts att det hotats”...

Ja jo.... eller hur. Jag fortsätter att hävda vanföreställningar.

Ja, det går fortfarande bara att spekulera hit och dit så länge man inte har mer fakta. Jag är mest här för att se om det kommit fram några mer fakta från personer som inte sitter här och skriver hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon pratar om en kändis och refererar till en annan blogg där en tjej skriver att hon knullat med kändisen. Hon kanske t.o.m använder samma ordval som jane från blog 2.

Hohade väl +20 inlägg från bloggen? Hittar du något annat stötande ordspråk som skulle vara onormalt för en 20 årig tjej?

Ok så du menar att det är ok att skriva att offentliga personer är äckliga? Hon sitter och skriver att en person som hon inte känner är äcklig ( vad kan hon då säga om personer hon faktiskt känner) Hon dömer huruvida en man är mogen utifrån vem han har valt att ha samlag med. Har en viss syn på kvinnor ( något hennes ex har kallat henne för) Hon tycks värdera kvinnor utifrån Hora-Madonna komplexet. ( något hennes ex oxå gjorde)….man kan säga en hel men jag väljer att låta bli för vi kommer inte att komma någonvart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling

Men kan du inte förklara exakt VAD han kunde ha gjort som var värre än att tvinga upp barnen på tågspåret för att vänta på att bli mosade av ett framrusande x2000? Jag har inte fantasi nog att komma på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in