2021-07-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Så du rekommenderar föräldrar att ta livet av sina barn när dom själva är trötta? Gamla tiders änglamakererskor! Är man inte på banan kan man lämna barnen till anhöriga och sök hjälp tycker jag.

Nej nej, det här handlar om annat än att bara "vara trött" fattar du väl???
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om hon hade överlevt hade hon fått livstids fängelse eller vård.
Även om mamman upplevde att hon gjorde barnen en tjänst så är det alltid fel att mörda sina barn.
Jo men helst skulle hon gått fri från straff för hon gjorde det av kärlek.... verkar det som.
Citera
Medlem
[quote=Rabbia|76567533]
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Av kärlek till sina barn" Du är sjuk[/

Nej, det är du som inte kan sätta dig in i MK's situation! Det var absolut sista utvägen.

För det första, nej det var det inte...

För det andra, inte ens i hennes egen utsaga till rätten kan hon peka på misshandel. Ett påstått stryptag för 6 år sedan och en näve i luften för 3 år sedan. kom igen. Jag har jobbat med alldeles för många vårdnadstvister för att blunda för att det här är en mamma som till varje pris ska förvägra pappan barnen. Till varje pris. Det vanligaste mammor i tvist om barn gör är att de hävdar våld från pappan. Precis som det vanligaste pappor gör är hävdar psykisk sjukdom hos mamman.
Citera
2021-07-14, 13:42
Medlem
NewHopes avatar
Just ”vid gärningstillfälle” tycker jag en viktig parameter. Som människor vi är inte konstanta, vi förändras konstant. Om någon kunde varit där och övertala eller stödja henne, när hon kom in i denna tillstånd, psykos eller liknande. Jag är ingen läkare , ställer inte diagnos, men i normal tillstånd klarar man inte av att genomföra självmord. Det behövs extra ”kraft”. Speciellt den mamma får när hin ska skydda sina barn.
Citat:
Ja det är flera faktorer som måste till för filicid-suicid. Annars skulle det ha varit mer förekommande. Stor påfrestning i samband med psykisk ohälsa, i alla fall vid gärningstillfället, tror jag är grunden till en sådan tragedi.
Citera
2021-07-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Inte jag som sitter här o gråter och börjar bitcha när jag får tag på lite fakta.

Motives in Filicide-Suicide
The majority (70%) of the motives for filicide-suicide were identified as altruistic, that is, the parents (90% of the mothers and 60% of the fathers) were motivated by the desire to alleviate real or imagined suffering in their children (Table 3). The altruistic category was subdivided into psychotic altruistic and non-psychotic altruistic. For example, a psychotic altruistic motive would include taking a child’s life because of the delusional belief that the child was in acute danger of a worse fate. Alternately, a non-psychotic altruistic case would be taking the life because of a belief that a severely medically ill child would be better off. Psychotic beliefs about their children’s actual or potential suffering formed the basis of the altruistic motive of nearly one-fourth of these parents (16% of the entire sample), while the remaining three-fourths (53% of the entire sample) were not psychotic.

Välkommen till Människan.

Är du också en islamist eller varför har du så stora problem med det?

Fentanylmamman, vilken kategori går hon under snillet?
Citera
2021-07-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Så du har blitt taltratt för de som har förståelse för morden. Ja smaka på den M O R D E N.
Men då vet vi. I fortsättningen ställer vi frågorna till dig.
Nej, men man FÅR svara på frågor som inte är ställda till en själv. Och ja, det är mord. Men nej, det är sällan svart eller vitt. Det är därför det finns domstolar (om mördaren överlever) för att pröva frågan. Dvs var, när, hur, med vad och varför. Kan man inte begripa det så är man antingen i total brist på emptati och fantasi, eller så har man bara en väldigt fördömande personlighet. Trist vad som.
Citera
2021-07-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Hahahaha!!
Du är ju helt störd!
Nej. Stackars pappa att bli uthängd såhär utan att själv få återberätta sin version om sin psyksjuka fru. Barnamördare var hon.
Hon var uppenbarligen en större fara för deras barn. Inser man inte det är man rubbad.

Så hemskt och sorgligt att det finns folk som verkligen inte fattar varför hon gjorde som hon gjorde. Tycka synd om pappan? Haha, det måste ju vara ett skämt!
Citera
2021-07-14, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Fentanylmamman, vilken kategori går hon under snillet?

Var det inte jag som citerade dig nyss o sa att varenda fall är olika.. Varför står vi så stilla o bara stampar, när du försöker argumentera?

Har du något värdefullt o tillägga?
Citera
2021-07-14, 13:47
Medlem
NewHopes avatar
Det är möjligt att hon skulle själv inse att att hon gjorde fel, och även försökte med självmord igen.
Citat:
Om hon hade överlevt hade hon fått livstids fängelse eller vård.
Även om mamman upplevde att hon gjorde barnen en tjänst så är det alltid fel att mörda sina barn.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-14 kl. 13:53.
Citera
2021-07-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Om hon hade överlevt, skulle hon ha känt att hon hade verkligen gjort vad hon kunnat. För att rädda sina älskade barn. Men jag tror nog hon hade försökt att komma till barnen, om hon hade överlevt. Såklart hon inte ville leva. Och hamna i klorna på en galen LK.

Men nu får du väl ändå ta och vakna upp! Jag hoppas du känner lika varm omtanke över stackars Anders Eklund, Lisa Holms mördare och några till. Och att du kommer att ge styrkekramar till din partner om hen mördar era barn. Handhjärta till dig
Citera
2021-07-14, 13:50
Medlem
NewHopes avatar
Jag är inte religiös, men tycker precis så. Modern gör allt för att skydda sina barn.
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Du är religiös va? Ok.. då har du en anledning att tycka som du gör.
Citera
2021-07-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Precis som Samuel Rehn då? Skönt att du ger honom lite stöd också. <3

Han var väl inte hotad och trakasserad och genomlidit fysisk och psykisk misshandel i flera år? De flesta fall är psykiskt sjuka föräldrar som t.ex fått psykoser eller vanföreställningar. Det tror jag absolut. Men inte i detta fall... No way...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in