2021-07-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
De flesta vänder blad. Dock inte om barn varit inblandade.

Och i synnerhet inte om barn har blivit mördade!
Citera
2021-07-15, 21:57
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån har du fått det?
Jag pratar om att bestämma sig för var man står.
Absolut - du får vara hur partisk och känslosam du vill. Och jag får kritisera det hur mycket jag vill.
Din partiskhet och dina känslosamma tolkningar och utbrott kan dock aldrig ses som fakta eller sanning i fallet - utan är just bara det, dina känslotolkningar, spekulationer och överföring.

Jag skyller allt på albanen.
Jag beklagar mammans och barnens död och känner med hennes familj och övrig släkt.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför måste man bestämma sej för vart man står i ett så oerhört komplicerat fall som ingen kan förstå?

Man måste ingenting. Och speciellt inte på anmodan av en okänd skribent i en tråd i cyberrymden.
Citera
2021-07-15, 22:06
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Ja, och dessutom är det många tjejer (och killar) tyvärr som väljer att gå tillbaka till sin partner, kanske p.ga hot, eller att de är så hjärntvättade, sargade och sårbara, att de tror att det kommer bli bättre. Kanske för att partnern bönar och ber, och lovar aldrig att göra om det, att bättra sig m.m. Bara tomma ord. Och så sätter det igång igen, med förnedring, psykisk/fysisk misshandel, och sedan kommer partnern krypande och vill att den andre ska ta tillbaka honom/henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Sluta offergöra barnamördaren! Hon var en fullt fungerande kvinna med vänner, familj, umgänge och arbete. Hon var välvårdad och social och handlingskraftig.

Och för att inte glömma nedtryckt av albanen med hot och trakasserier även vid polisens närvaro.
Citera
2021-07-15, 22:09
Medlem
Citat:
Vilken drama! HAN hotar mörda barnen. HON mördar barnen.

Ifall nu polisutredningen kommer fram till att det var ett barnadråp med hänsyn tagen till hennes psykiska tillstånd efter makens trakasserier och hot mot både henne och HENNES barn, så kommer du då att protestera mot utredningsresultatet?

Att lugga och nypa i kinder samt skrika och hota barn vid lek och vid deras bråk är sjukt och onormalt beteende hos en förälder/vuxen. - Det ska alla barn slippa att uppleva.

Inlägg från bloggen

…………
De är ju inget fel på människan om man säger så.
Såg nyss att han är 30 bast. En mogen man eller? Inte om han har knullat med ….. fyfan

Hittade också något väldigt roligt. Hon äckliga som var med i…….påstår att hon har knullat med ……Kolla in hennes inlägg. " Been there done that"

Hon använde ett liknande språk. Absolut hon var 20 år, kanske omogen som någon skrev tidigare i tråden.

Utifrån det här så lär hon nog använt en del skällsord när hon har kommunicerat
Citera
2021-07-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Inlägg från bloggen

…………
De är ju inget fel på människan om man säger så.
Såg nyss att han är 30 bast. En mogen man eller? Inte om han har knullat med ….. fyfan

Hittade också något väldigt roligt. Hon äckliga som var med i…….påstår att hon har knullat med ……Kolla in hennes inlägg. " Been there done that"

Hon använde ett liknande språk. Absolut hon var 20 år, kanske omogen som någon skrev tidigare i tråden.

Jag har läst alla inlägg i bloggen och tycker inte språket är något häpnadsväckande för en 20 åring. Det enda jag tog med mig därifrån var uppmaningen om att kontakta psykolog.
Citera
2021-07-15, 22:20
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Naturligtvis skadar du inte dina barn.

Nu gjorde dock farsan till dessa två barn det, när barnen uppförde sig som barn.
Svärföräldrarna hatade mamman till barnen.

Svärföräldrarna ville att barnen inte skulle bäras i famn, eller omfamnas, utan ligga i sina vaggor.

Är det så du också gjort för dina barn eller har de fått känna mammans barm när de behövt tröst istället för att somna otröstade i vaggan?

Mannens familj låter som tappade idioter som behöver tvångsmatas med gift. MEN det alternativet är ändå bättre än DÖDEN
Citera
2021-07-15, 22:22
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
"Fast det hade varit dera eget beslut" - Då skulle jag vilja påstå att du hade fallerat i din farsa-roll.

Absolut, vill barnen ta livet av sig i vuxen ålder så har man misslyckats som förälder! Helt klart! Men det är
Fortfarande deras beslut, nu blev de mördade.. mot sin vilja(?)
Citera
2021-07-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har läst alla inlägg i bloggen och tycker inte språket är något häpnadsväckande för en 20 åring. Det enda jag tog med mig därifrån var uppmaningen om att kontakta psykolog.

2010. Var jag 21. Pluggade på KI. Så nä alla 20 sitter inte och skriver att andra tjejer är äckliga Då kan man ursäkta hans språk oxå. Han var 23 när dem träffades.
Citera
2021-07-15, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
2010. Var jag 21. Pluggade på KI. Så nä alla 20 sitter inte och skriver att andra tjejer är äckliga Då kan man ursäkta hans språk oxå. Han var 23 när dem träffades.

Tänkte säga detsamma, det fanns märkliga drag hos henne redan då. Men för många så är sånt här beteende deras vardag, de har det omkring sig och de tror på riktigt att det är så verkligheten ser ut. Medan de flesta ser stora varningsklockor som ringer!
Citera
2021-07-15, 22:33
Medlem
Citat:
Men nu får du väl ändå sansa dig en smula! Jag vet inte hur du kan komma fram till att pappan skulle ha torterat barnen till döds helgen som var!! Vildare fantasier får man nog leta efter.

Hur som helst så hann han inte tortera de stackars barnen till döds! Det gjorde nämligen hon.

Varför skulle det vara vilda fantasier att han skulle tortera henne och barnen till döds? Han hade ju redan sagt att han skulle döda henne och barnen nästa gång han träffade dem. Sedan hur han tänkte göra det är det ju ingen som vet av oss, snabbt eller genom tortyr. Tror de sista samtalen hade bevisat en hel del om man fann hennes mobil hel.
Citera
2021-07-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Varför skulle det vara vilda fantasier att han skulle tortera henne och barnen till döds? Han hade ju redan sagt att han skulle döda henne och barnen nästa gång han träffade dem. Sedan hur han tänkte göra det är det ju ingen som vet av oss, snabbt eller genom tortyr. Tror de sista samtalen hade bevisat en hel del om man fann hennes mobil hel.

Ja men jo! Han hade säkert varit nästa Fritzl! Du känner inte själv att din fantasi skenar iväg sjukt mycket! Jag skulle drista mig till att kalla det för vanföreställningar...

Du är alltså på det klara med att mamman gjorde helt rätt i att brutalt mörda sina två små barn?
Citera
2021-07-15, 22:40
Medlem
Citat:
Tänkte säga detsamma, det fanns märkliga drag hos henne redan då. Men för många så är sånt här beteende deras vardag, de har det omkring sig och de tror på riktigt att det är så verkligheten ser ut. Medan de flesta ser stora varningsklockor som ringer!

Det var en tjej som inte mådde bra långt innan hon träffade honom och tyvärr trasiga själar har en tendens att söka sig till varandra. Ingen av dem verkar vara främmande för skällsord. Bloggen fick mig att fundera ett extra varv.

Men att skylla på hans föräldrar som vissa gör är inte ok…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in