2021-07-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Sluta offergöra barnamördaren! Hon var en fullt fungerande kvinna med vänner, familj, umgänge och arbete. Hon var välvårdad och social och handlingskraftig.

Utåt sett, ja. Hon ville väl hålla en finare fasad utåt. Men innerst inne stod hon inte ut längre. Efter åratal av hot, förnedring och psykisk/fysisk misshandel.
Citera
2021-07-14, 13:25
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Den frågan har jag ställt x-antal gånger i det här forumet! Men det har folk inte bollar nog att svara på!

Att mörda sina barn är inte ok. Hade hon överlevt så hade hon kanske tagit livet av sig "igen".
Det är aldrig ok att utsätta barn för något illa överhuvudtaget. Varken psykiskt eller fysiskt.
Citera
2021-07-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Utåt sett, ja. Hon ville väl hålla en finare fasad utåt. Men innerst inne stod hon inte ut längre. Efter åratal av hot, förnedring och psykisk/fysisk misshandel.

Hon kan lika gärna vara ett kontrollfreak som använder barnen som maktmedel och sköldar. Du vet inte ett skit
Citera
2021-07-14, 13:27
Medlem
Citat:
Håller med! Hon ville ta barnen till en fridfullare plats. Befria dem ifrån ondo. Av kärlek till sina barn.

Av kärlek till sina barn" Du är sjuk
Citera
2021-07-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Om hon hade överlevt då, hade det vart ok då med?

Om hon hade överlevt, skulle hon ha känt att hon hade verkligen gjort vad hon kunnat. För att rädda sina älskade barn. Men jag tror nog hon hade försökt att komma till barnen, om hon hade överlevt. Såklart hon inte ville leva. Och hamna i klorna på en galen LK.
Citera
2021-07-14, 13:30
Medlem
Citat:
Håller med! Hon ville ta barnen till en fridfullare plats. Befria dem ifrån ondo. Av kärlek till sina barn.

Kallar du detta för skydda? hon är en mördare!
Citera
Medlem
Citat:
Om hon hade överlevt då, hade det vart ok då med?

Citat:
Den frågan har jag ställt x-antal gånger i det här forumet! Men det har folk inte bollar nog att svara på!
Det är inte ok vare sig hon överlevt eller ej. Man dödar inte sina barn. Däremot kan man ha medkännande med den bakgrunden hon tydligen har. Om hon överlevt hade hon ställts inför domstol. Och beroende på bakgrund samt vilka domare som sitter bakom skranket hade hon kunnat få livstid, eller 10 år. Svårt att veta hur de skulle resonera.
Citera
Medlem
Citat:
Oj, så synd det är om honom... Not... Det var indirekt hans fel. Som man bäddar får man ligga... Kanske lärde han sig en läxa. Men det tror jag ej att han gjorde. Han är bara innerst inne ilsken för att MK (och barnen) kom undan "så lätt". Vem ska ha nu ta ut sina aggressioner på? Stackars nästa flickvän😮

Osmakligt, som man bäddar får man ligga. Det är två barn vi pratar om.
Citera
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Hon kan lika gärna vara ett kontrollfreak som använder barnen som maktmedel och sköldar. Du vet inte ett skit

Så kan det också vara. Som sagt så vet vi inte...
Citera
2021-07-14, 13:31
Medlem
[quote=RageQ|76567492]Av kärlek till sina barn" Du är sjuk[/

Nej, det är du som inte kan sätta dig in i MK's situation! Det var absolut sista utvägen.
Citera
2021-07-14, 13:31
Avslutad
Citat:
Om hon hade överlevt, skulle hon ha känt att hon hade verkligen gjort vad hon kunnat. För att rädda sina älskade barn. Men jag tror nog hon hade försökt att komma till barnen, om hon hade överlevt. Såklart hon inte ville leva. Och hamna i klorna på en galen LK.
Så hon skulle gått fri från åtal bara hon lovar att ta livet av sig senare? jaja
Citera
2021-07-14, 13:33
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Så hon skulle gått fri från åtal bara hon lovar att ta livet av sig senare? jaja

Hon borde självklart blivit dömd för mord i sådant fall. Anser jag.

Eller psykiatrisk vård. Beroende på vad de anser är orsaken till morden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in