Citat:
Vilket spelar föga roll om båda samtidigt döms ut för att de inte har det "rätta" utseendet.
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Skillnaden mellan de två är att det ena är ett val, det andra är inte ett val.
Skillnaden mellan de två är att det ena är ett val, det andra är inte ett val.
Om ägarinnan till nämnda städföretag har mage att välja bort en ung kvinna som Ronja med motiveringen " hon har ett utseende som skrämmer bort kunderna" eller "ingen tar ett sådant utseende på allvar" (något hon verkligen inte kan veta med all säkerhet) - hur tror du då att hon skulle behandla en arbetssökande person som är vanskapt på riktigt och kanske ser lite läskig ut för vissa kunder att möta?
Är det okej att diskriminera mot en sådan person? Nej, troligtvis inte så varför skulle det vara mer okej att diskriminera mot Ronja enkom för att hon valt ett utseende som hon trivs med?
Tror du verkligen att en kund bryr sig om eller ens noterar läppstorlek på den som kommer hem och städar hos hen?
Isåfall så borde de reagera ännu starkare på någon som har ett vanskapt ansikte eller någon med en brännskada eller liknande.
Min poäng är och förblir att det fortfarande inte är moraliskt korrekt att diskriminera en person med sådana fysiska defekter på arbetsmarknaden och detsamma gäller personer som Ronja, oavsett om de valt sitt utseende eller inte.
Citat:
Män och skönhetsindustrin har båda inga problem med att basunera ut hur vackert det är med fylliga läppar.
Stora bröst är mycket populärt bland män. Jag tror aldrig att jag hört en man uttala sig positivt om fillers och "ankläppar," däremot. Det finns säkert män som gillar det, för det finns ta mig tusan män som gillar precis allt, men jag skulle tro att de är en liten minoritet. Många män gillar naturligt fylliga läppar, men fillers ser ofta väldigt onaturliga ut som i Ronjas bild. Finns en större tolerans för bröst som ser onaturliga ut.
Det ni samtidigt inte verkar inse är att långt ifrån alla kvinnor har naturligt fylliga läppar och därför väljer en del att försöka leva upp till idealet med att skaffa fillers istället.
Kan du förstå att det sedan blir aningen snedvridet och tvetydigt när samma män börja klaga på att kvinnorna fyller sina läppar då det ändå är NI som upprätthåller ett sådant ideal?
Vill ni inte att kvinnor ska använda fillers så ge då fasen i att tjata om hur fint det är med naturligt tjocka läppar. Detta är logiskt.