2021-06-18, 09:36
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Vad fasiken ska hon med ett städjobb art göra,Hon ser inte ut som en städtant....

Hon skulle gärna få städa hos mig

Tycker alla överdriver. Men att företag är ärliga - vad fan det än är, anser jag vara bra. Bara å go vidare i livet man kan inte passa in åt alla överallt.
Citera
2021-06-18, 09:38
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Hon skulle gärna få städa hos mig

Tycker alla överdriver. Men att företag är ärliga - vad fan det än är, anser jag vara bra. Bara å go vidare i livet man kan inte passa in åt alla överallt.

Hon får väl börja på en nakenstädfirma, där får hon nog jobb.
Citera
2021-06-18, 09:41
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Chefen har helt rätt… Ronja bekräftar ju att chefen har rätt.
Citera
2021-06-18, 09:50
Medlem
Haha vad mycket filter. Fula tjejer ser nästan knullbara ut med filter
Citera
2021-06-18, 10:00
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Förbättringen sker genom att ge henne en tankeställare om att hon behöver växa upp och bete sig moget. Att spöka ut sig med permanenta ingrepp som tatueringar och sedan kräva att andra accepterar det för att det är så vanligt är själviskt och omoget. Det är nu något hon fått veta med en tydlighet som väldigt få får. Hon borde vara tacksam.

Men visst. Hennes tatueringar och botoxfyllda läppar skadar ingen annan här och nu. Därför ska dessa få vara hennes ensak att ha. Men ska hon stå på lönelistan för just denna firma, då befarar chefen att hon kommer kosta mer än hon drar in, så då blev det ingen intervju. Kanske är det fördomar om botoxbrudar som ligger bakom detta och jag kan tycka det hela är dumt. Men varken mitt tyckande eller stora tatueringsblaffor förändrar ekonomiska realiteter.

Ronja säger att hon "är i chock" sedan hon tagit emot e-posten från firman. Pga egocentriska anledningar så ska hon anmäla det hela. Hon respekterar inte andras associations- och valfriheter, vilket är vad hela antidiskrimineringsideologin går ut på.

Egentligen skäms Ronja över sina ingrepp. Hon anser sig behöva validering av alla hon möter och utesluter alla som inte går hennes valideringskrav till mötes ur sitt liv. Nu var det någon som yppade sina personliga åsikter om hennes manipulerade utseende utan att hon hunnit uttrycka valideringskravet. Det var första gången för Ronja och hon påmindes om att hon gjort det hon gjort med sig själv för att passa in, inte för att hon ville det. Hon insåg falskheten hos alla "medsystrar" som vidhållit skönheten i hennes alternativa utseende.

Långt utlägg om hur tacksam man borde vara för att man blir nerklankad. Nu är min fråga, känner du den här Ronja? Jag gör det inte. Hon kanske resonerar som du skriver, men risken är stor att hon inte gör det.
Hon gjorde en läppfyllning för att hon ansåg att det var snyggt. Jag kanske inte tycker det men det är hennes ensak. Hur många killar här på Flashback har inte skitfula tribal-tatueringar gjorda på fyllan i Thailand tillsammans med bukfett på grund av dålig kost samt bristande motion? Man kan ju undra hur mycket det hade bölats om man tagit upp det?
Men nu är vi alla anonyma här och kan sitta i vår trygga lilla vrå samt kasta skit på en tjej som försöker få ett jobb.
För om hon inte får jobb, så är hon arbetslös och då kan man ju fortsätta att mobba henne genom att kalla henne för WT-luder och massa annat.

Det hade bara varit så jävla skoj att ta ut en av er i rampljuset och granska lite närmare. Tror fanimej att det hade varit en liten jävel som person.
Citera
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tragikkomik
Gissningsvis har hon knappast någon komplett gymnasie-utbildnikng eller höga poäng ifrån liknade studier så hon kan söka dom arbeten hon egentligen vill. (Kanske pga tidigare ”fjortis-levalife-röka-kröka-göka-ochsåliteskolkpådet” i skolan som yngre. Och sen hankat sig fram i livet med halvtaskig ekonomi och lagt varenda spänn på sitt yttre m.m. Inte helt ovanligt bland den gruppen av tjejer födda slutet 80-tal/början 90-tal och framåt faktiskt…

Värt att notera & lägga till angående din fakta är att hon vid 24 års ålder har hunnit bli klar med mammaledigheten o dyl. Ni kan ju kategorisera vidare på det liksom (skulle vara intressant att veta om hon håller ihop med barnets fader föresten).

Men förövrigt verkar det lite väl skadeglatt att dissa på det sättet när nån ändå vill ansluta till en småföretagare (vilket det väl är frågan om? typ) kunde ju varit mer ödmjuk. Sen har jag även jättesvårt att ha förståelse för varför tex en beslöjad muslim ska kunna diskrimineringskontra om inte denna bimbo kan göra det samma?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kontocoolt
10+ generationer autism också eller?

Nej
Citera
2021-06-18, 10:01
Medlem
Onanikrems avatar
Skulle aldrig i helvete anställa henne eller någon annan med ankläppar, firman skulle få dåligt rykte.
Ankläppar, rosa/blått hår och hals/ansiktes/handtatueringar går fetbort!
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
att ha förståelse för varför tex en beslöjad muslim ska kunna diskrimineringskontra om inte denna bimbo kan göra det samma?
Inga påskkärringar heller!

Så länge man inte uttryckligen skriver eller säger varför har de sällan något att gå vidare med, gråta ut i slaskpressen haha
Senast redigerad av Onanikrem 2021-06-18 kl. 10:09.
Citera
2021-06-18, 10:08
Medlem
Hon har uppenbarligen aldrig hört uttrycket "En bild säger mer än 1000 ord".
Att hon förväntar sig att ens få ett svar när hon inte orkar lägga 5min på en vettig CV-bild (vit bakgrund, bra ljus, ett leende, ingen selfie och förihelvete inget filter!!).
Pantade jävla människor...
Citera
2021-06-18, 10:09
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Det känns mer som att chefen fick lust att klanka ner på någon bara sådär.
Min egen erfarenhet säger att det är rätt dålig idé och döma någon efter utseende.
För att ta ett exempel, en av mina vänner är rejält sminkad och tatuerad hårdrocksbrud. Den tjejen jobbar järnet i en frisörsalong och är ett av de bästa kap ägaren gjort.
Samma frisörsalong har tagit in söta och trevliga tjejer som ser kalasbra ut på pappret men slarvar utav helvete, gör inte rent efter sig samt sjukskriver sig stup i kvart.

Om man nu skall klanka ner på någon utseende så kan man ju nämna att ägaren till städfirman Yv*nne F*ger (*=0 och a) inte är någon asläcker historia själv. Hon ser ut som en alkiskärring.

Kan inte poängteras nog att hon är dömd för mordhot värt 6 månader i fängelse. Kärringen har förmodligen vanföreställningar.

För övrigt bor hennes vuxna barn, 27 och 25 hemma. Är det att mogna och ta ansvar? Dottern jobbar i firman. Har hon nånsin försörjt sig på egen hand och betalat sitt eget boende.
Citera
2021-06-18, 10:12
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle aldrig i helvete anställa henne eller någon annan med ankläppar, firman skulle få dåligt rykte.
Edit:

Så länge man inte uttryckligen skriver eller säger varför har de sällan något att gå vidare med, gråta ut i slaskpressen haha

Skulle du anställa någon som mordhotat tekniker från Telia med gevär för att hon fick för sig att det var en bedragare? När det var känt att konvertern skulle bytas och teknikern ringt i förväg?
Citera
2021-06-18, 10:13
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Edit:

Ja men när dom gråter ut i slaskpressen kan det få konsekvenser. UprdagGransking el Kalla Fakta Rallwaffade väl och lyckades bevisa att en skola inte hade plats för invandrarbarn men en kort tid senare hade plats för svenskt barn o dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in