Citat:
Ursprungligen postat av
AbortRetryIgnore
Förbättringen sker genom att ge henne en tankeställare om att hon behöver växa upp och bete sig moget. Att spöka ut sig med permanenta ingrepp som tatueringar och sedan kräva att andra accepterar det för att det är så vanligt är själviskt och omoget. Det är nu något hon fått veta med en tydlighet som väldigt få får. Hon borde vara tacksam.
Men visst. Hennes tatueringar och botoxfyllda läppar skadar ingen annan här och nu. Därför ska dessa få vara hennes ensak att ha. Men ska hon stå på lönelistan för just denna firma, då befarar chefen att hon kommer kosta mer än hon drar in, så då blev det ingen intervju. Kanske är det fördomar om botoxbrudar som ligger bakom detta och jag kan tycka det hela är dumt. Men varken mitt tyckande eller stora tatueringsblaffor förändrar ekonomiska realiteter.
Ronja säger att hon "är i chock" sedan hon tagit emot e-posten från firman. Pga egocentriska anledningar så ska hon anmäla det hela. Hon respekterar inte andras associations- och valfriheter, vilket är vad hela antidiskrimineringsideologin går ut på.
Egentligen skäms Ronja över sina ingrepp. Hon anser sig behöva validering av alla hon möter och utesluter alla som inte går hennes valideringskrav till mötes ur sitt liv. Nu var det någon som yppade sina personliga åsikter om hennes manipulerade utseende utan att hon hunnit uttrycka valideringskravet. Det var första gången för Ronja och hon påmindes om att hon gjort det hon gjort med sig själv för att passa in, inte för att hon ville det. Hon insåg falskheten hos alla "medsystrar" som vidhållit skönheten i hennes alternativa utseende.
Långt utlägg om hur tacksam man borde vara för att man blir nerklankad. Nu är min fråga, känner du den här Ronja? Jag gör det inte. Hon kanske resonerar som du skriver, men risken är stor att hon inte gör det.
Hon gjorde en läppfyllning för att hon ansåg att det var snyggt. Jag kanske inte tycker det men det är hennes ensak. Hur många killar här på Flashback har inte skitfula tribal-tatueringar gjorda på fyllan i Thailand tillsammans med bukfett på grund av dålig kost samt bristande motion? Man kan ju undra hur mycket det hade bölats om man tagit upp det?
Men nu är vi alla anonyma här och kan sitta i vår trygga lilla vrå samt kasta skit på en tjej som försöker få ett jobb.
För om hon inte får jobb, så är hon arbetslös och då kan man ju fortsätta att mobba henne genom att kalla henne för WT-luder och massa annat.
Det hade bara varit så jävla skoj att ta ut en av er i rampljuset och granska lite närmare. Tror fanimej att det hade varit en liten jävel som person.