2021-06-21, 02:02
Medlem
KungensFrillas avatar
All heder åt firman! Brudar som är så fixerade vid sitt utseende att de pumpar läpparna fulla med botox, är inget jag skulle våga satsa på. Att jobba med städning är inget för ömtåliga prinsessor; "Nej, jag kanske bryter en nagel!"

Ännu mer skrämmande att hon har småbarn. Garanterat problembarn när dom börjar skolan. Stackars lärare!
Citera
2021-06-21, 02:18
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag har inte sett nån bild och varje anställd har en arbetsgivare som bestämmer, vilka som ska vara företagets ansikten utåt.

Jag gissar att hon gjort sig omöjlig på andra sätt också.

Jag gissar inte, jag går på vad arbetsgivaren faktiskt skrev eftersom det står där svart på vitt.
Behöver inte fabulera ihop någon halmgubbe att slå ner.
Citera
2021-06-21, 06:24
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
De skriver ju att de söker en välvårdad.
Att ha ankläppar o halstatuering faller inte i den kategorin.

För att citera Damon Albarn i Blur 1991, om Tim Burgess, sångare i the Charlatans.

"Man kan inte bygga en karriär på ett par läppar"

LL
Citera
2021-06-21, 09:49
Medlem
Varför ser man aldrig män på liknande foto..sådär lite snett och med putande mun och sängkammarblick?
Kvinnor är ju sjukt utseende fixerade.
Citera
2021-06-21, 10:23
Medlem
CommonSenses avatar
Nån skrev att hon bryter på ortensvenska nån som har det klippet? om hon ör hel svensk och bryter så är det jävligt sorgligt och ingen jag skulle anställa
Citera
2021-06-21, 10:26
Medlem
[quote=fnirp|76247379]https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/OQwm9A/ronja-24-nekades-jobbintervju--pa-grund-av-sina-lappar

Är det här diskriminering i någon form, eller har en arbetsgivare rätt att bestämma hur en anställd ska se ut? Jag tycker att gör man kroppsmodifikationer, så får man stå sitt kast om arbetsgivaren inte vill ha en på grund av kroppsmodifikationerna. Vissa kroppsmodifikationer signalerar inte direkt förtroende och anknäbbar är en sån sak (enligt mig).[/QUOTE

Ordspråket ”En bild säger mer än tusen ord” passar ju bra här!
Citera
2021-06-21, 10:32
Medlem
Korkat att skriva som kärringen gjorde. Men vi behöver inte hoppa på Ronja med sina fina kuksugarläppar. Tänk så hade alla kvinnor slutat skaffa sådana, vilken trist och grå vardag vi skulle få.
Mer kuksugarläppar till fotfolket!
Citera
2021-06-21, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Nån skrev att hon bryter på ortensvenska nån som har det klippet? om hon ör hel svensk och bryter så är det jävligt sorgligt och ingen jag skulle anställa

Hon är helsvensk.

(FB) Ronja nekades arbetsintervju på grund av sina läppar
Citera
2021-06-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsinnig
Det spelar ingen roll hur hon ser ut, huvudsaken hon utför arbetet till belåtenhet. Att ha opererade läppar och tatueringar är ingen anledning till att neka en anställning. Den arbetsgivaren lär åka på skadestånd med all rätt om hon anmäler, ( vilket jag hoppas hon gör)
Stackars tjej säger jag, hennes utseende säger inget om hur hon kan utföra ett arbete.
Ni som ger er på henne med allehanda sexuella anspelningar, ge er!
Hon är en ung kvinna som ser bra ut och söker arbete. Jag hoppas hon får ett bra jobb.

Välkommen till vuxenvärden Ronja!🤣 Helvete va blåst hon måste vara som dessutom går till tidningen med detta och gör bort sig ännu mer! Man kunde ju tro att poletten trillar ner när hon får ett sånt svar av arbetsgivaren men nädå!🤣🤣
Citera
2021-06-21, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ett skötsamt yttre kommer imponera på fler arbetsgivare än ett tatuerat och opererat yttre. Det är bara att tugga i sig. Du kommer inte att kunna argumentera bort det. Ronja får väl starta eget företag om hon inte vill anpassa sig. Då kan hon anställa alla med näsringar, ansiktstatueringar och gigantiska bröstimplantat som hon vill.
Ta en tur runt olika verksamheter i din stad och gå runt och se hur folk ser ut. Det är inte 50 tal längre.
Alla ser inte alldagliga ut som du.
Citera
2021-06-21, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ta en tur runt olika verksamheter i din stad och gå runt och se hur folk ser ut. Det är inte 50 tal längre.
Alla ser inte alldagliga ut som du.
Tack du, jag har hemstädning sedan många år. Ingen har sett ut som Ronja.
Citera
2021-06-21, 11:00
Medlem
KillenArCPs avatar
Tragiskt att se läsa om er människosyn här. Hon ska inte agera fotomodell, utan städa. Vet inte hur hennes läppar skulle påverka städförmågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in