2021-07-13, 22:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Tror du på allvar att det där är allt han har gjort mot familjen?
Jag tror på allvar att det är våldet hon hävdar att han gjort mot henne.
Citera
2021-07-13, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Varför säger man det till sin förövare. Vad får man ut av det? Att han ska inse allvaret ? Att han ska sluta behandla henne illa? Märkligt att en advokat tar upp det. Det måste ha funnits grövre händelser som väger tyngre som borde ha skrivits ner.

Det kan jag tänka mig att det är. Hon ville förmodligen få honom o förstå att det är allvar. Att det inte håller om han fortsätter hålla på såhär. Att hon mår dåligt och kommer vilja skiljas om han inte fixar sitt jävla skitbeteende snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Så du tror att hon vill skona barnen genom att låta dem slitas i bitar av tåget??
Du tror inte att det kan finnas inslag av hämnd, hat eller liknade mot maken? Eller är sådan spekulationen bara förbehållet om barnamördaren är en man?
Kvinnor är alltid offer - även när de mördar två barn?

Men hallå, vad är det du inte fattar??? Är man totalt livrädd och har dödsångest å sina barns vägnar, eller sig själv är det enda man tänker på att skona sina barn. Från det hemska och onda. Såklart hon inte gjorde det för att hämnas mot LK! Då skulle det finnas andra metoder att ta till.

Detta var enda utvägen som hon kände skulle bli bra för barnen. Och sig själv. Tror du inte att hon hade sån ångest och rädsla när hon stod på spåret och såg tåget komma??? Varför hoppade hon inte undan med barnen isåfall? Det skulle vara enkelt. Men hon kunde inte. För detta var sista utvägen att skona sina barn. Och sig själv.
Citera
Medlem
savagemamiis avatar
Är L*binot mäklare? Någon som vet?
* a

https://www.hittamaklare.se/labinot.krasniqi
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
JAAA. Det hade varit f-n så mycket bättre om hon hade levat "i skräck varje dag". Men nu var han väl inte någon massmördare vad vi vet!! Och det hade varit f-n så mycket bättre att hon väntade på att ha skulle döda dem, än att döda dem själv!!!

Hur sjuk är du egentligen??

Bland de sjukaste kommentarer jag läst. Finns knappast ingen i hela världen som orkar leva med hot och misshandel i fullständig skräck varje dag resten av livet. Hur tänkte du egentligen där??? Du kan ju isf prova att bli instängd i en källare under uppsikt av en strikt bevakare dagligen och leva på vatten och bröd så kanske du får lite insikt hur det skulle kännas.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Du är alltså värre än självaste GW, gratulerar. Om du inte anser att det ens behövs att rådfråga någon i detta ärende för att vara så tvärsäker, så hoppas jag verkligen inte att du sitter i någon dömande instans. Jag kräks lite i munnen av din självgodhet.
Så du tror att GW rådfrågar någon innan han har åsikter.
Arma dig, vad du är naiv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Varför säger man det till sin förövare. Vad får man ut av det? Att han ska inse allvaret ? Att han ska sluta behandla henne illa? Märkligt att en advokat tar upp det. Det måste ha funnits grövre händelser som väger tyngre som borde ha skrivits ner.

Det kan jag tänka mig att det är. Hon ville förmodligen få honom o förstå att det är allvar. Att det inte håller om han fortsätter hålla på såhär. Att hon mår dåligt och kommer vilja skiljas om han inte fixar sitt jävla skitbeteende snart.

O vad finns det kvar o göra sen om det enda svar hon får då är att hon blir hånad?
Citera
2021-07-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fria fantasier...

Och då frågade jag dig, vad är det som jag fantiserar ihop? Berätta gärna.

Citat:
Och att 8 år av förtryck och rädsla för sin egen men framförallt sina barns skull inte står med bland de länkade rättsmålen innebär inte per automatik att det inte förhållit sig så och att hennes barns pappa inte är en psykopat och plågoande.
- innebär inte att det inte har förhållit sig så, jag utesluter inget. Idiot.

Fria fantasier...

Citat:
Så en skitstövel och ett ”pain in the ass” är definitionen på någon som misshandlar sina barns mamma och drar det gråtande barnet ifrån hennes famn mot hennes och barnets vilja? För mig är det gravt empatistört beteende mot sitt eget barn. Om vi nu ska gå på vad som står i rättsmålet. - enligt rättsmålet ja, återigen vad har JAG påstått? Idiot.

Ska vi inte gå på det så har hon fått besöksförbud och sekretess beviljat. På vilka grunder då tror du? Kanske pga att han inte är lämplig som förälder överhuvudtaget och ett reellt hot mot barnets och mammans fysiska och psykiska hälsa?
-Här får jag erkänna att det gick för fort, detta vet jag faktiskt inte. Här va jag en idiot. Men du vann ändå med 2-1. Idiot.
Citera
2021-07-13, 22:46
Medlem
Citat:
Utifrån det hon har angett så ja… omskärelse, det är lagligt i Sverige, kulturellt kanske inte men lagligt i Sverige,,,, skrika på sina barn, det gör dem flesta småbarnsföräldrar. Att han slog dem är något annat. 6 åringen hade socialen pratat med, dem hade gett dockor och frågat … hur leker mamma och pappa, hur leker pappa med dig och etc….då kanske men det är inte säkert.
Det är en tragedi. Sorgligt att läsa att så många verkar gotta sig. För dem flesta som skriver verkar inte ha någon inblick i hur processen går till.

Etiskt så är han en förövare och ansvarig för deras död
Juridiskt så är hon det…
Sens när döms man för att vara etiskt ansvarig för någons död? Man är antingen förövaren och skyldig eller så är man inte förövaren och oskyldig. Skulle kunna likställa det med anstiftning. Nej nej och åter NEJ. hon är skyldig till mordet på sins barn. Hade hon inte tagit qitt liv qå hade ENBART HON dömds för mordet på sina barn. Enklare.än så blir det intr.
Citera
2021-07-13, 22:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Man kan fundera om lika många hade ursäktat/förminskat handlingen om det hade varit pappan som stått där på rälsen.

Bigotry of low expectations slår ofta mot kvinnor.
Nej, de hade de inte. Det är genomgående så att det framhålls att just hon som kvinna måste ha tvingats av mannen. Talar man om hämndmotiv så tillskrivs det männen.
Helt sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej etiskt som du kallar det är han inte ansvarig för något hon gjort - ansvaret har bara hon som vuxen myndig person.
Underlagen i vårdnadstvisten som advokaten lämnat in med påståenden från MK om vad maken gjort, är helt enkelt inte särskilt graverade. Två fall av att fysiskt gått över gränsen för flera år sedan och uppräkning av att han vräkt ur sig förolämpningar och haft en rutten förlegad kvinnosyn och udda, men ej olagliga åsikter om barnuppfostran, räcker faktiskt inte långt.
Inte när man jämför med vad MK gjort.
Det gör honom absolut inte på något sätt moraliskt ansvarig för hennes förfärliga dubbelmord på barnen.

Jag utgår ifrån att hon måste ha blivit så pass psykiskt misshandlad….
Men ur ett juridiskt perspektiv så är det något annat ja. Men som sagt det återstår att se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så du tror att GW rådfrågar någon innan han har åsikter.
Arma dig, vad du är naiv.

Det jag menade med det där, men som du otroligt nog inte förstår, är att du tror att du besitter den kunskapen och analysförmågan som värsta professorn. Patetiskt är vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in