2021-07-12, 18:42
Medlem
Söker fortfarande bild på L*binot, om nån har.

Har det blivit klarlagt att M*ria på eget bevåg tog med sig barnen upp på tågrälsen? Kan det inte vara så att L*binot tvingat henne till det? Det verkar vara en manipulativ människa som har det "lite" svårt på det empatiska planet, och lätt blir gränslös om hans vilja ej är lag.
Citera
2021-07-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Om nu syftet var SOM DU PÅSTÅR DIG VETA att hämnas på barnens pappa så säger jag bara good job 👍🏻 dessvärre kommer han väl inte bry sig 💔 för han verkade ju inte bry sig om dem

Nu får du läsa igen! Jag påstår mig INTE veta

Jag skrev att "jag lutar åt".... Vilket är ett uttryck för att man har en egen teori/gissning, en helt ovetenskaplig tanke.
Citera
2021-07-12, 18:45
Medlem
Det måste ha hänt något samma dag som hon ställde sig på spåret.

Det hände den 7 juli och den 6 juli skickas det in papper på att paret inte vill dela vårdnaden.

Den 6 juli återkallar M*ria sina yrkanden och hämställer att den muntliga förberedelsen den 16 aug ska ställas in.

Det finns en tjänste anteckning om att det gjorts ett telefonsamtal till pappan den 7 juli.
Citera
2021-07-12, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Är det ens någon här inne som varit utsatt för misshandel under lång tid sedans barnen låg i magen och framåt?
Jag har och det var ett helvete som avslutades först när vårat barn var i 16 års åldern. Först då kunde jag skita i om jag dog eller inte, för hon skulle ändå klara sig...

Beklagar ❤ de som sitter här inne och försvarar honom är säkert sådana som själv misshandlar psykiskt eller fysiskt, de har nog heller aldrig mått dåligt psykiskt, de kan inte sätta sog in i hur man mår då 💔
Självklart är han och hans familj den utlösande faktorn till hennes beslut. Sedan att det kallas mord är en annan sak men hon och barnen behövde frid 🙏🏻❤ slippa rädsla, ångest, panik, leva skyddande, gömma sig hela tiden osv.
Citera
2021-07-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jaså och när hade det lagts sig då menar du? Det där skiten hade hållit på en jäkla massa år. Såg inte ut som det hade lagt sig, eller att han struntade i henne direkt. Snarare tvärtom var han på krigsstigen.

Han hade säkert varit skit jobbig att ha att göra med. Han kanske skulle inte ha hämtat från förskolan som lovat, ställt in och etc, bråkat en djävla massa, ord som hora skulle säkert ha kommit ur hans man men han skulle inte ha dödat henne.
Citera
2021-07-12, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det måste ha hänt något samma dag som hon ställde sig på spåret.

Det hände den 7 juli och den 6 juli skickas det in papper på att paret inte vill dela vårdnaden.

Den 6 juli återkallar M*ria sina yrkanden och hämställer att den muntliga förberedelsen den 16 aug ska ställas in.

Det finns en tjänste anteckning om att det gjorts ett telefonsamtal till pappan den 7 juli.

Hon blev garanterat hotad 💔
Citera
2021-07-12, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Söker fortfarande bild på L*binot, om nån har.

Har det blivit klarlagt att M*ria på eget bevåg tog med sig barnen upp på tågrälsen? Kan det inte vara så att L*binot tvingat henne till det? Det verkar vara en manipulativ människa som har det "lite" svårt på det empatiska planet, och lätt blir gränslös om hans vilja ej är lag.

Det är ju ingen som vet men det kanske kommer fram när de går igenom hennes telefon exempelvis. Skulle inte förvåna mig om hon var hotad
Citera
2021-07-12, 18:49
Medlem
Citat:
Beklagar ❤ de som sitter här inne och försvarar honom är säkert sådana som själv misshandlar psykiskt eller fysiskt, de har nog heller aldrig mått dåligt psykiskt, de kan inte sätta sog in i hur man mår då 💔
Självklart är han och hans familj den utlösande faktorn till hennes beslut. Sedan att det kallas mord är en annan sak men hon och barnen behövde frid 🙏🏻❤ slippa rädsla, ångest, panik, leva skyddande, gömma sig hela tiden osv.

INGEN här inne försvarar honom. Hon behövde frid! Barnen behövde sitt liv. De har ingen frid nu. De är döda och snart begravna!! HUR KAN DU SITTA OCH PÅSTÅ ATT DET ÄR RÄTT ATT DÖDA TVÅ SMÅ BARN!!! DET är sjukt så det förslår....
Citera
Medlem
NewHopes avatar
Några gubbar ska lösa hennes problem här och förutspå framtiden. Soc rekommederar att ha dagbok, för att allt ska tas med och bifogas. Antagligen har hon inte gjort det. Men det framgår ett mönster här som kontrollerade våldsam person brukar följa. Sådana ger aldrig upp. Det gäller att ta sig ur tidigt, vilken hon inte gjorde. Barnen använd också som vapen.
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Ja, men nu beskrev ju inte ens mamman honom som det.
Citera
Medlem
Citat:

Jag förstår misshandel och vad det kan göra med en. Men det rättfärdigar aldrig att du tar någon annans liv. För då är inte du bättre än personen du anklagar

Förstår inte hur människor glömmer att det är två barn. Två liv som släcktes. Som hade alla förutsättningar i världen. Hon hade rättsväsendet på sin sida. Hon hade en familj.
Citera
2021-07-12, 18:50
Medlem
Citat:
Det är ju ingen som vet men det kanske kommer fram när de går igenom hennes telefon exempelvis. Skulle inte förvåna mig om hon var hotad

Skulle han hota henne för att hon tog tillbaka sitt krav om ensam vårdnad?
Citera
2021-07-12, 18:50
Medlem
Citat:
Hon blev garanterat hotad 💔

Ja man kan ju bara gissa vad som hänt men att hon tar tillbaka yrkandet om ensam vårdnad och sen dagen efter ringer någon från domstolen till pappan... det var väl ganska tidigt på dagen hon ställde sig?

Han är garanterat inblandad på något vis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in