2021-07-13, 17:53
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Är du seriös? Jag ser ingen som försvarar pappan här. Om han misshandlat och hotat så är det förjävligt och man hoppas att han döms för det.

Det är däremot INTE en ursäkt för mamman att göra ett betydligt värre brott och begå ett dubbelmord mot två små oskyldiga barn.
Nej jag menar allvar. Det finns ett flertal härinne, på de senaste 30 sidorna, där de försvarar pappan och menar att mamman är monstret.
Citera
2021-07-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Pucko, verkar det som att jag bryr mig om albanernas missnöje och ditt? De korkade wannabe fruntimmerna har pyst och kvar är de med huvudena påskruvade.

Känner mig inte ett dugg bortgjord faktiskt, har du problem med det och känner dig kränkt?

Handlar det om dig nu igen? Suck.

Jag undrar hur DU ( nu är det din tur) kan få in fakta här till att passa dina googlade studier.

Har mamman ljugit och underdrivit allt men ändå tagit barnen till skyddat boende?

Har hon talat sanning?

Har hon bara glömt alla gånger då hon faktiskt blivit slagen?

Var hon mentalt stabil innan?

Etc. Vi börjar där, du lägger så mycket energi på diin förträfflighet för att kunna göra ner andra. Varken roligt eller intressant.
Citera
2021-07-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Den utredningen är inget som jag sett här. Har du sett en sån utredning? Eller menar du vad kvinnan själv uppgett i inlagan där hon sökt enskild vårdnad (=nödvändigtvis inte fakta)?

OM det funnits ett interimistiskt beslut om detta hade inte familjen kunnat hämta på förskolan. De får inte lämna barnen isf.

Släkt får inte hämta barnen om en förälder säger ifrån. Egenmäktigt förfarande i pågående rättssak och ses extremt strängt av domare i rättegång. Har själv gått igenom det kvinnan och barnen utsatts för och vet hur processen går innan interimistiskt beslut kommit på bordet.

Jag hoppas verkligen att kvinnans familj nu kräver fram journalen från familjerätten till dödsboet, så får de en förklaring till varför kvinnan drog tillbaka i sista minut.

Familjen får gärna PM mig så kan de få se min anmälan till IVO, deras utredning och utfall… Har varit med om exakt samma sak, men i mitt fall råkade pappan avlida och inte jag och barnen.
Citera
2021-07-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Nej jag menar allvar. Det finns ett flertal härinne, på de senaste 30 sidorna, där de försvarar pappan och menar att mamman är monstret.
Men mamman är monstret. Är det inte självklart? Hon MÖRDADE två oskyldiga barn. Det är för mig en självklarhet. Om det är så att pappan misshandlat och hotat GM så är det förjävligt och inget jag varken försvarar eller hoppas han kommer undan med. Det gör dock inte henne till mindre monster för det. Hon valde ändå att begå ett dubbelmord på två barn. Då är man ett monster i mina ögon.
Citera
2021-07-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Den utredningen är inget som jag sett här. Har du sett en sån utredning? Eller menar du vad kvinnan själv uppgett i inlagan där hon sökt enskild vårdnad (=nödvändigtvis inte fakta)?

OM det funnits ett interimistiskt beslut om detta hade inte familjen kunnat hämta på förskolan. De får inte lämna barnen isf.

Det är helt korrekt av dig. Men vissa kan inte läsa ordentligt.
Citera
2021-07-13, 17:59
Medlem
Citat:
Dömd för misshandel. Men det är väl de flesta pappor så det är väl inget konstigt?

Beror väl på. Att man utdelat ett slag mot en annan man på krogen är väl i sig självt kanske inte världens grej nödvändigtvis, frågan är väl om det är en del av ett värre mönster. Men om man ska tro vad kvinnan och hennes ombud skrev i sin inlaga, som citeras i artikeln där, så har det varit så.
Citera
2021-07-13, 17:59
Medlem
[quote=Maharaja79|76558828]
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Också att soc o polisen inte samarbetar bra. En ursäkt från soc var: ”om vi fick reda på det samma kväll skulle vi kunnat agera, men idag kan vi inte”. Som om situationen idag är annorlunda. Sådana ofattbara svar. En stressad, nedslagen småbarnsmamma har ingen chans att förstå var hon behöver göra för att få skydd.Stödet behöver vara mycket starkare.

Bara för att klargöra lite från ett yrkesperspektiv. Ja, socialtjänsten kan agera ”omedelbart” men då måste det också finnas en omedelbar fara. Dvs. om det var en livsfarlig situation ”igår”, så skulle man ha tagit omhändertagandet då, och inte dagen efter… (när situationen ev. är lugnare). Det kan låta konstigt men det har att göra med de juridiska rekvisiten.

När det gäller att skydda barn från våld, så försöker socialtjänsten oftast att förmå den icke-förövande föräldern (om sådan finns), att vara den som skyddar. Detta för att man i forskning har sett att det bästa för barnet är att slippa skiljas från förälder/föräldrar helt. Dvs att placera barn helt utanför sitt föräldrahem försöker man i första hand att undvika. Detta om det finns en chans att tex en förälder själv kan ta med sig barnen och åka till skyddat boende (naturligtvis med hjälp ifrån en vuxenhandläggare från annan avdelning inom socialtjänsten).

Hoppas det var okej att svara på detta, just utifrån att jag ser väldigt många frågor i tråden kring just ”hur kunde det gå till så här, varför skyddade ingen barnen i ärendet”, osv. (Har jobbat en herrans massa år inom området).

Tack för att du svarade för det är rätt många som skriver utan att ha kunskap. För då är det akuten jouren man ringer. Kan en privat person göra det?
Citera
2021-07-13, 18:00
Medlem
Citat:
Släkt får inte hämta barnen om en förälder säger ifrån. Egenmäktigt förfarande i pågående rättssak och ses extremt strängt av domare i rättegång. Har själv gått igenom det kvinnan och barnen utsatts för och vet hur processen går innan interimistiskt beslut kommit på bordet.

Jag hoppas verkligen att kvinnans familj nu kräver fram journalen från familjerätten till dödsboet, så får de en förklaring till varför kvinnan drog tillbaka i sista minut.

Familjen får gärna PM mig så kan de få se min anmälan till IVO, deras utredning och utfall… Har varit med om exakt samma sak, men i mitt fall råkade pappan avlida och inte jag och barnen.

Det handlar inte om dig!!!! Du är inte unik och ej heller kunnig.

Försök att verka professionell här först innan du uppmanar hennes familj att ta kontakt med dig??!!

Blir stum
Citera
2021-07-13, 18:01
Medlem
Citat:
men i mitt fall råkade pappan avlida och inte jag och barnen.
Råkade avlida? Mamman i detta fallet har mördat sina barn. Med den delen jag citerar här ovan, menar du då att du också hade kunnat mörda dina barn när du befann dig i ditt helvete?
Citera
2021-07-13, 18:02
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Men mamman är monstret. Är det inte självklart? Hon MÖRDADE två oskyldiga barn. Det är för mig en självklarhet. Om det är så att pappan misshandlat och hotat GM så är det förjävligt och inget jag varken försvarar eller hoppas han kommer undan med. Det gör dock inte henne till mindre monster för det. Hon valde ändå att begå ett dubbelmord på två barn. Då är man ett monster i mina ögon.

Pappans beteende = Påverkar mamman att begå sina handlingar. Vem är det som är det största monstret?
Citera
2021-07-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det är den bilden jag fått av henne och den uppfattningen jqg har.
Rent statistiskt har du fel! De allra flesta kvinnor som tar upprepad kontakt med kvinnojourer, social och polis ljuger inte. Så hur i hela friden har du lyckats skapa den bilden, mot den bakgrund som målats upp i tråden hittills?
Citera
2021-07-13, 18:05
Medlem
Citat:
Pappans beteende = Påverkar mamman att begå sina handlingar. Vem är det som är det största monstret?
Haha knappt att man kan ta dig seriöst. Det är väl ganska solklart vem som är det största monstret.

En man som misshandlar sin vuxna partner är ett svin. En mamma som mördar sina två barn är ett otroligt mycket större svin.

Försvarar du breivik också? Eller de som väljer att gå in och mörda oskyldiga i en skola för att de blivit mobbade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in