Citat:
Ursprungligen postat av
Skorpan-1
Ni tar inte till er fakta. En utredning är gjord och kvinnan med barnen utsattes för hedersvåld och det går att läsa i länkat material, länk fyra. Mannens familj hämtar barnen på dagis TROTS interimistiskt beslut. Exakt detta hände mig och jag förstår paniken. Kvinnan utsattes av hela familjen och extrem social och psykisk påfrestning. Familjen slet barnen från sin mor med VÅLD..!!! Läs på för fan… Rättegången hann aldrig komma, därav var mannen inte dömd ännu, dumhuvuden..!
När enheten för våld och hot via socialtjänsten gör en våldsutredning så får man genomgå en massa intervjuver och tester. Där kan tecken ses och omfattning och våldet är lika värderat och omfattar fysisk, psykiskt och sexuellt våld. Ni måste skilja på myndigheters utredningar, det är inte bara polisen och åklagare som avgör vilket våld som förövare brukar. Stackars arma kvinna och barnen… Om man bara kunde ha varit där som stöd, så kanske hon fått redskapen att ta sig ur och ifrån dessa destruktiva människor.
"Mannens familj hämtar barnen på dagis TROTS interimistiskt beslut"
Stämmer ju inte. Var mannen, var inget interimistiskt beslut.
Att överdriva och tvinga fram ett interimistiskt beslut är en taktik som används för att vinna vårdnaden på sikt.
Blir interimistiskt beslut, mamman flyttar - sen blir det förhandlingar, det dras ut på tiden.
Sen vid förhandlingen kommer det fram att det inte fanns några bevis, men då har barnen rotat sig på ny ort och mamman vinner vårdnaden.
Skedde för en av mina barns klasskompisar.
Jag vet inte om detta gäller här, men det förekommer alltså som taktik i fula vårdnadstvister.