2021-07-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, eftersom vilken kultur han vistats i har betydelse för normer och värderingar. Att vara uppväxt i Serbien Montenegro är inte samma sak som att vara uppväxt på den Albanska landsbygden.

Skulle vilja veta mer om vilka skillnader du tror det kan göra. Han lär ju ha vuxit upp i en Albansk subkultur i Serbien Montenegro oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Ja.. det kanske finns fog att misstänka det förra snarare än det senare. Men jag tror man ska vara verkligt försiktig med att extrapolera för mycket utifrån kvalitativa studier med begränsat underlag. (Särskilt som en av studierna är från USA vilket är en helt annan kultur där man verkligen kan vara socialt och ekonomiskt utsatt om det vill sig illa.)

Ja, jag hade gärna sett en bredare svensk studie. Har sökt men ej hittat. Det har inte framkommit särskilt mycket information i tråden som pekar åt något håll.
Citera
Medlem
Har sagt sedan dag 1 att detta är en mamma som tagit med sig barnen i döden i en slags hämnd mot pappan. Hennes historia håller inte i vare sig rätten eller hos socialtjänsten och i hennes twistade hjärna blir det sista utvägen
Citera
2021-07-13, 15:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Skulle vilja veta mer om vilka skillnader du tror det kan göra. Han lär ju ha vuxit upp i en Albansk subkultur i Serbien Montenegro oavsett.
"Lär han"?
Du får ju visa belägg för det om du vill hävda det.

Dessutom - även de som växer upp i subkulturer ingår i ett större sammanhang och påverkas av samhället kring dem.
Citera
2021-07-13, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Har sagt sedan dag 1 att detta är en mamma som tagit med sig barnen i döden i en slags hämnd mot pappan. Hennes historia håller inte i vare sig rätten eller hos socialtjänsten och i hennes twistade hjärna blir det sista utvägen

O ditt påstånde har under dagen helt överbevisats. Så du får sätta dig vid skolkatetern igen o plugga till o bli en hedersvärd människa.

Fan vad pinsamt att nån kan va din mamma.
Citera
2021-07-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Ni tar inte till er fakta. En utredning är gjord och kvinnan med barnen utsattes för hedersvåld och det går att läsa i länkat material, länk fyra. Mannens familj hämtar barnen på dagis TROTS interimistiskt beslut. Exakt detta hände mig och jag förstår paniken. Kvinnan utsattes av hela familjen och extrem social och psykisk påfrestning. Familjen slet barnen från sin mor med VÅLD..!!! Läs på för fan… Rättegången hann aldrig komma, därav var mannen inte dömd ännu, dumhuvuden..!

När enheten för våld och hot via socialtjänsten gör en våldsutredning så får man genomgå en massa intervjuver och tester. Där kan tecken ses och omfattning och våldet är lika värderat och omfattar fysisk, psykiskt och sexuellt våld. Ni måste skilja på myndigheters utredningar, det är inte bara polisen och åklagare som avgör vilket våld som förövare brukar. Stackars arma kvinna och barnen… Om man bara kunde ha varit där som stöd, så kanske hon fått redskapen att ta sig ur och ifrån dessa destruktiva människor.

"Mannens familj hämtar barnen på dagis TROTS interimistiskt beslut"
Stämmer ju inte. Var mannen, var inget interimistiskt beslut.

Att överdriva och tvinga fram ett interimistiskt beslut är en taktik som används för att vinna vårdnaden på sikt.

Blir interimistiskt beslut, mamman flyttar - sen blir det förhandlingar, det dras ut på tiden.
Sen vid förhandlingen kommer det fram att det inte fanns några bevis, men då har barnen rotat sig på ny ort och mamman vinner vårdnaden.
Skedde för en av mina barns klasskompisar.

Jag vet inte om detta gäller här, men det förekommer alltså som taktik i fula vårdnadstvister.
Citera
2021-07-13, 15:35
Medlem
Nu spekulerar jag vilt.

Tror det här handlar om en högpresterande mamma med väldigt låg självkänsla. Förmodligen haft kontakt med psykvården under lång tid för medicinering. Inte uppsökt psykolog dock.
Citera
2021-07-13, 15:35
Medlem
NewHopes avatar
Mord kan ha olika orsaker. Även av kärlek. Det är inte för att hon njutit av själva mordet.Det hon gjorde är tragisk och olyckligt, men inte döms på samma sätt som seriemördare eller beställningsmord
Citat:
Det är inte kärlek för mig att mörda mina barn - nej.
Om du tror att mord är ett uttryck för kärlek så delar vi inte verklighet - korrekt av dig.

Givet hur pappan beskrivs som en person med medeltidsuppfattningar från strikt hederskultur så hade han inte tagit hand om barnen själv - det hade han i så fall överlåtit till sin mamma eller en syster att sköta. Så tyvärr .. det tramset fungerar inte.
Citera
2021-07-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Du skriver så mycket skit. Kan inte låta bli att tycka synd om dig.

En psykos kan visst vara bakgrunden. Resten du skriver har skrivits här flera ggr.

Vilken tur att du läst medicinvetenskap i 7 år. Du måste ha läst om.

Hos manliga förövare kan missbrukspsykos vara en av orsakerna… 2018 kom nya rapporter om kvinnliga förövare och med dem är det precis tvärtom än det som sagts innan att de skulle vara måna om barnen, utan psykiatriska besvär, nu är det starkt vetenskapligt stöd att även kvinnor har missbrukshistorik, barnmisshandlare och att de har flera självmordsförsök sen innan, även dem med instabil emotionell personlighetsstörning de man kallade Borderline representerade… Denna kvinna har NOLL likheter med gruppen som tar livet av sig själv och barnen…

Du är en gapig fjant som inte ens kan läsa vetenskapliga rapporter kritiskt
Citera
2021-07-13, 15:36
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Nej, kvinnan är en svensk barnmördare och pappan arbetar på något företag.

Ok en familjetragedi mao.
Citera
2021-07-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
O ditt påstånde har under dagen helt överbevisats. Så du får sätta dig vid skolkatetern igen o plugga till o bli en hedersvärd människa.

"bevisats" - jaså? Vilka bevis finns det?

Det vi läst oss till är en ful och tragisk skilsmässa, men som alla kort ligger handlar det mer om hennes psykiska tillstånd än hans personlighet som skitstövel.
Citera
2021-07-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore

Ingenting har överbevisats. Det är väl samma krig i skyttegraven. Du har sannerligen inte bidragit med ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in