2021-07-13, 17:41
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Av det jag kunnat läsa mig till i tråden: (och om det stämmer, osv), så tycks kvinnan dagen/dagarna innan den ödesdigra dagen, plötsligt ha dragit tillbaka sin ansökan om enskild vårdnad… det får en att fundera, om det t.ex. har förelegat något hot eller dylikt mot henne, som föranledde tillbakadragandet kring vårdnadsyrkandet.

Detta är dock rena spekulationer. Som polisen själva säger, så försvåras ju en utredning enormt när man inte kan höra en person i efterhand. Det enda man kommer kunna få är andra personers uppfattning och olika dokument osv. De kan nog ge en viss bild men hela bilden kommer nog aldrig fram, tyvärr.

För övrigt kan jag säga att det som flera kommenterat om att ”det var ju bara ETT stryptag” osv. Min bild och erfarenhet från yrkeslivet är att våldsutsatta personer allt som oftast underskattar mängden våld de varit utsatta för. Och sällan kan redogöra för det tydligt, när de tillfrågas. Oftast i arbetet med våldsutsatta, så sipprar det fram mer och mer, med tidens gång. Vartefter undanträngda minnen kommer fram, och ett förtroende byggs upp till utredare och stödpersoner.

Vad vi som utredare först kan tro var ”en knuff”, kan efter ett tag visa sig under utredningen egentligen handla om systematiskt våld i åratal. Fysiskt såväl som psykiskt. Varför det är så har en mängd orsaker som nog blir OT att gå in på här. Säger inte att det var så i detta fall. Vill mest visa på att ”verkligheten är sällan enkel”.
Nej nej nej inte har pappan hotat någon. Mamman har givetvis inbillat sig själv en massa saker. Pappan är ett helgon enligt vissa härinne. Att hon drog tillbaka ansökan om ensam vårdnad var nog för att hon gjort ett fel (obs ironi, ev. att de som beundrar kvinnomisshandlaren inte fattar ändå).
Citera
2021-07-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Hon är inte monster eftersom hon inte dödat sina barn med frisk hjärna. Om du läst dokumentation som framkommit och inte ser nåt problem med det, det säger mycket om din syn på våld
Jag antar att du känner både GM och pappan till barnen? Du måste känt GM väldigt väl dessutom då du påstår dig veta hur hennes hjärna fungerat i olika situationer. Du skyller detta på pappan? Jag äcklas av dina argument. Hon mördade sina barn men du skyller det på pappan och säger att det inte hänt om han inte gjort som han gjort. Du säger även att han inte har någon ursäkt till sitt beteende så jag antar att du känner han väldigt väl då också?

OM det stämmer att han hotat och misshandlat henne, hur vet du då att han själv inte blivit utsatt tidigare och att detta format honom? Är det isåfall den som utsatte pappans fel att mamman mördade barnen?

Nej, men har ansvar för sina egna handlingar. OM pappan blivit utsatt tidigare i livet så är det fortfarande hans ansvar OM han nu utsatt mamman. Man kan inte skylla det ifrån sig då man har ett eget ansvar. På samma sätt så är det helt och hållet mammans ansvar att hon mördade sina barn. Man kan inte skylla det på att någon annan utsatt henne för något. Hon hade ingen rätt i världen att mörda två oskyldiga barn OAVSETT vad som hänt henne tidigare.

Eller ska vi börja ta hänsyn till att pedofiler som våldtar barn själva blivit utsatta när de var små? Nej, det gör vi inte. Självklart är det tragiskt varje gång ett barn utsätts för övergrepp men om det barnet växer upp och själv förgriper sig på andra barn så är fortfarande den personen ett avskyvärt svin.

Mamman mördade sina två oskyldiga små barn. Att folk förminskar hennes ansvar i det avskyvärda brottet äcklar mig.
Citera
2021-07-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Jo det finns skrivet i utredningen att förskolan var vidtalad och socialtjänsten OCH polis har bett kvinnan ”skydda” sina barn till det interimistiska beslutet kom. Pappans släkt respekterade inte moderns krav och tvångshämtade barnen på förskolan. Psykiskt våld mot kvinnan och barnen. Ta till dig fakta dude..!!!

Lägg ut dessa dokument då det talar helt emot andra personers kännedom om paret
Citera
2021-07-13, 17:47
Medlem
Citat:
Jo det finns skrivet i utredningen att förskolan var vidtalad och socialtjänsten OCH polis har bett kvinnan ”skydda” sina barn till det interimistiska beslutet kom. Pappans släkt respekterade inte moderns krav och tvångshämtade barnen på förskolan. Psykiskt våld mot kvinnan och barnen. Ta till dig fakta dude..!!!

Du får bakläxa. Och ingen tycker du är cool förresten. Du rör inte i klustrets du gör bort dig.

Fram med dina studier och dina underlag för solklara slutsatser.

Jättenyfiken då du också är doktorand inom ämnet.
Senast redigerad av Puukko-kniven 2021-07-13 kl. 17:57.
Citera
Medlem
Lysell, H. (2016). Suicide and violence in parents: risk factors and consequences. Inst för klinisk neurovetenskap/Dept of Clinical Neuroscience.

I senare studier påvisas att kvinnliga fillicial/suicid ser detta som en enda lösning utifrån åratal av utsatthet, misshandel och stress. Studier som är gjorda som beskriver att kvinnor ofta lider av paranoida vanföreställningar, psykisk ohälsa ifrågasätts starkt i nyare gjorda studier. Eftersom det är få kvinnor som är förövare så kan man inte se signifikanta sammanband som man tidigare påstått.

Fadern och hans familjs psykiska och fysiska påfrestningar med åratal av misshandel beskrivs som en stor utlösande faktor till att kvinnor väljer ta livet av sig själv och barnen. Kvinnor gör sällan detta i hämnd, till skillnad mot att män ofta har hämnd som motiv och ofta lemlästar även kvinnorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det betyder inte att "hon verkligen satt där och ljög dem rakt upp i ansiktet, precis som allt annat."
Det är den bilden jag fått av henne och den uppfattningen jqg har.
Citera
2021-07-13, 17:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Här kan du få! Så kan du sätta dig och läsa ett tag. Speciellt den under länk nummer 4.

Nu är vi flera som talat om för dig att det är inga bevis att det verkligen var så.
Ha må ha varit ett svin i förhållandet men hennes berättelse är för advokaten som skriver ut det och bifogar den tillsammans med andra handlingar. Fallet skulle upp i Augusti.
Sluta nu att hävda att det är fakta och bevis på att det är sant
Citera
2021-07-13, 17:49
Medlem
Citat:

Den utredningen är inget som jag sett här. Har du sett en sån utredning? Eller menar du vad kvinnan själv uppgett i inlagan där hon sökt enskild vårdnad (=nödvändigtvis inte fakta)?

OM det funnits ett interimistiskt beslut om detta hade inte familjen kunnat hämta på förskolan. De får inte lämna barnen isf.
Citera
2021-07-13, 17:49
Medlem
Citat:

Har du svårt att förstå vad jag skrev? Det du tar upp är INTE utredningar.

Det var pappan som hämtade barnet, vilket han får göra då han var vårdnadshavare.

Och allt de gjorde var att ge råd utifrån vad hon sa. Inget konstigt med det.
Citera
2021-07-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Tack för att du skrev detta inlägg. De flesta muppar härinne som försvarar pappan blev nog paffa.
Är du seriös? Jag ser ingen som försvarar pappan här. Om han misshandlat och hotat så är det förjävligt och man hoppas att han döms för det.

Det är däremot INTE en ursäkt för mamman att göra ett betydligt värre brott och begå ett dubbelmord mot två små oskyldiga barn.
Citera
2021-07-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jag antar att du känner både GM och pappan till barnen? Du måste känt GM väldigt väl dessutom då du påstår dig veta hur hennes hjärna fungerat i olika situationer. Du skyller detta på pappan? Jag äcklas av dina argument. Hon mördade sina barn men du skyller det på pappan och säger att det inte hänt om han inte gjort som han gjort. Du säger även att han inte har någon ursäkt till sitt beteende så jag antar att du känner han väldigt väl då också?

OM det stämmer att han hotat och misshandlat henne, hur vet du då att han själv inte blivit utsatt tidigare och att detta format honom? Är det isåfall den som utsatte pappans fel att mamman mördade barnen?

Nej, men har ansvar för sina egna handlingar. OM pappan blivit utsatt tidigare i livet så är det fortfarande hans ansvar OM han nu utsatt mamman. Man kan inte skylla det ifrån sig då man har ett eget ansvar. På samma sätt så är det helt och hållet mammans ansvar att hon mördade sina barn. Man kan inte skylla det på att någon annan utsatt henne för något. Hon hade ingen rätt i världen att mörda två oskyldiga barn OAVSETT vad som hänt henne tidigare.

Eller ska vi börja ta hänsyn till att pedofiler som våldtar barn själva blivit utsatta när de var små? Nej, det gör vi inte. Självklart är det tragiskt varje gång ett barn utsätts för övergrepp men om det barnet växer upp och själv förgriper sig på andra barn så är fortfarande den personen ett avskyvärt svin.

Mamman mördade sina två oskyldiga små barn. Att folk förminskar hennes ansvar i det avskyvärda brottet äcklar mig.

Tack! Instämmer helt med dig. Verkar vara ett antal karlhatande feminister i tråden som tar sig friheten att påstå sånt dom tycker passar. Dom har inte ett enda dokument att styrka dina påståenden med utan rent skitprat.
Citera
2021-07-13, 17:52
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon valde så sent som maj att lämna och sedan upprätthålla kontakten när han skulle träffa barnen.
T o m dagen efter att polisen varit där.
Varför dödade han henne inte då om han nu är så farlig? Varför misshandlades hon inte då?

Jag tror hon tog livet av barnet för att förhandlingen närmade sig och hennes lögner var på väg att avslöjas.

Precis så går en del snack på byn. Vill man ha ihjäl någon så kvittar det hur mycket folk som finns runtomkring på lekplatsen liksom. Vilket inte är mycket i lilla hässlehåla.

Plus att det bara nämndes gamla händelser i vårdnad/skilsmässoansökan, ingen misshandel på varken henne eller ungarna i år. Alltså hade ingen domstol gett henne ensam vårdnad. Sen säger en del att hon blivit hotad att dra tillbaka om ensam vårdnad men en del säger att advokaten förklarat läget för henne. Vad som stämmer vet jag inte för jag känner inte de inblandade personligen utan hör snacket på byn och jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in