2021-07-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej. Det är inte någon som blir så mycket smartare utav dina inlägg heller..

Enligt det ni har länkat om innan, så är skyddat boende bara en tillflyktsort. Det vill säga att det fungerar som ett tält inne i skogen, där du kan gå o lägga dig.

Menar du att det hade varit roligare om hon skulle förlorat jobbet på det också eller?
MEN, JA! vad äe meningen med qtt gömma sig när han vet var han ska hitta dig? Han kan kommq till jobbet när du slutat elr börjat. Stå vid barnens dagis och hitta henne där. Ansöker man om skydd ska mqn ändra arbetsplats dagis gym allt för att inte kunnas spåras.
Citera
2021-07-12, 22:24
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Anser att man är eb olämplig förälder om man ens tänker tanken.

Hans umgängesrätt skulle varit bevakad varje sekund under flera års tid för att ens övervägas.

Sjukt. Aldrig i livet att jag hade lämnat mina barn i händerna på en våldsam förälder.

MK ställde barnen framför tåget…..
Hon var definitivt en riktigt olämplig förälder. Hennes umgänge med barnen borde varit övervakat - de svävade i livsfara tillsammans med henne.
Senast redigerad av coli 2021-07-12 kl. 22:28.
Citera
2021-07-12, 22:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
* = i.

https://anonfiles.com/Fes5Zb5cuf/H_ssleholms_TR_T_708-21_Aktbil_12_F_rordnande_e-postat_till_Soci_pdf

Psykisk och fysisk misshandel i hemmet.

Dessutom fick hon inte träffa några vänner, eller använda sin mobil.

Och allt stämmer med alla framgrävda uppgifter, att det är M det handlar om.

” Ansökte om ensam vårdnad
Kvinnan och barnens pappa ligger i skilsmässa. Ansökan skickades in till tingsrätten i juni.
I maj flyttade kvinnan med barnen från parets gemensamma bostad, enligt dokument. Hon hade sedan en tid tillbaka även skyddade personuppgifter, och hade ansökt om ensam vårdnad om barnen. Som skäl angavs att mannen varit kontrollerande, svartsjuk och våldsam i många år, framgår av dokumenten. Situationen blev ohållbar enligt kvinnan.”

https://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-misstanks-for--mord-pa-sina-tva-barn-/
Citera
2021-07-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tack för dokument.

För att vara tydlig. Ditt citerade stycke kommer från en skrivelse som är en del av en stämning, författad av en advokat anlitad av MK. Det är alltså inte något som är fastslaget av domstol eller liknande, utan det är så som MK beskrivit situationen.

Nej. Det är inte något fastslaget. Men det är ett bevis. Och det räcker med det.
Citera
2021-07-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau3352
Skämtar du?? Hade du lämnat dina egna barn hos parten som har misshandlat både dig OCH dina barn (Ja han hade även gått på barnen och de var rädda för honom) en en sekund, det hade inte jag.

Anser att man är eb olämplig förälder om man ens tänker tanken.

Hans umgängesrätt skulle varit bevakad varje sekund under flera års tid för att ens övervägas.

Sjukt. Aldrig i livet att jag hade lämnat mina barn i händerna på en våldsam förälder.

Hennes version är rena skit snacket, 20% av det hon sa kanske stämmer men inte mer kan jag lova dig. Tingsrätten har 100 liknande fall och jag kan lova dig att alla låter likadana.

Kvinnor som överdriver förstör för andra kvinnor som verkligen har det tufft med sin partner. Kvinnor som drar till skyddat boende tar en plats från en kvinna som verkligen behöver platsen.

Hennes man tolererade inte bara hennes skit och satte ner foten helt enkelt, då är man helt plötsligt kontrollerande och våldsam

Typiskt
Citera
2021-07-12, 22:26
Medlem
Vad jag menar är att om man har gemensam vårdnad och inte har BEVIS så riskerar man att förlora vårdnaden helt och hållet.
Citera
2021-07-12, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
MEN, JA! vad äe meningen med qtt gömma sig när han vet var han ska hitta dig? Han kan kommq till jobbet när du slutat elr börjat. Stå vid barnens dagis och hitta henne där. Ansöker man om skydd ska mqn ändra arbetsplats dagis gym allt för att inte kunnas spåras.

Du har inte varit här på hela dagen va?

(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Citat:
Enligt det ni har länkat om innan, så är skyddat boende bara en tillflyktsort. Det vill säga att det fungerar som ett tält inne i skogen, där du kan gå o lägga dig.

Menar du att det hade varit roligare om hon skulle förlorat jobbet på det också eller.
Citera
2021-07-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Bara för det slutade så för flickan i norrköping så betyder det inte att det är så i alla fall.

Nä, men sen när fan litar vi på det svenska rättssystemet?
Citera
2021-07-12, 22:28
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Äldsta pojken skulle fylla sex år dagen efter morden. Född 8/7 -15
Yngsta pojken var tre och ett halvt år. Född 14/11 -17

Båda stora nog att förstå och bli rädda mao.

Åh fy! Stackars arma barn. Så tragiskt att barn ska fara illa pga vuxnas problem. Kan nog aldrig förstå den här mamman oavsett allt hon gått igenom.
Citera
2021-07-12, 22:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det absolut vettigaste jag har läst. För som sagt inget vet något alls. Det enda vi vet är att hon valde att ta sitt och sina barns liv.

Om vi ska vara rättvisa vet vi inte ens det med säkerhet, ännu. Polisen misstänker att kvinnan tagit livet av barnen men utredningen fortsätter, enligt polisen. Står idag i Expressen och Aftonbladet som länkats ikväll i tråden.
Citera
2021-07-12, 22:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nej. Det är inte något fastslaget. Men det är ett bevis. Och det räcker med det.

Vad menar du med bevis? Bevis för vad?

Dokumentet bevisar att hon beskriver att hon utsatts för våld och en förtryckande make. Det får anses bevisat, att hon beskriver det så alltså.

Men dokumentet utgör förstås inte något bevis på vad som faktiskt skett.

Det bör läsas som en partsinlaga, som ju förstås är relevant som sådan.
Citera
2021-07-12, 22:33
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha ok tack. Måste blandat ihop incidenten med kvinnojour för några år sedan. Senaste incidenten med polisen 01.00-05.00 var sista droppen då som fick henne att lämna.
I alla fall har de haft bråk och konflikter i flera år. Det är ingenting som jag tror hon hittat på i slutet när de skulle skiljas för att få ensam vårdnad, som en del tycks tro.

Hon hade väl redan lämnat då? Eftersom han var utanför HENNES bostad?
Det har nog hänt skit och säkert åt båda hållen men exakt vad vet bara de eftersom det inte finns papper på det. Ingen av dem anmälde nåt förrän hon väl bestämt sig för skilsmässan tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in