2021-07-12, 22:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hon var garantetat hotad

Av vem?
Citera
2021-07-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte nödvändigtvis.

- Drar du någon i håret, ger någon en örfil eller till och med knutet slag mot mjukdelarna så är det inte säkert det finns ”bevis i form av skador”.

- Om nu synliga skador uppstår så är det inte alltid ett bevis för att de uppkommit genom misshandel.

- Misshandeln kan ju anmälas efter det att skadorna har läkt.

(Vilken skräptråd det här är. Tvärsäkra påståenden på mellanstadienivå och ett ställningskrig där de flesta intagit en position helt okritiskt för den ena eller andra parten.)

Det absolut vettigaste jag har läst. För som sagt inget vet något alls. Det enda vi vet är att hon valde att ta sitt och sina barns liv.
Citera
2021-07-12, 22:15
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Man sätter hans misshandel i relation till mord på två barn. I den kontexten är det mycket som framstår som rätt milt…

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fy satan vilket as han är, pappan, jag blir helt illamående och skakis av att läsa att inte nog med att han gav sig på henne han gav sig också på barnen!!

Nej de länkade underlagen från tvisten är INTE bevis på att maken var ett as.
De är bevis på att MK till sitt ombud påstått att vissa händelser skett mellan dem.
Maken kan fortfarande mycket väl varit en skitstövel - men dessa uppgifter BEVISAR ingenting.
Inte alltför sällan framförs också sånna här beskyllningar i vårdnadstvister, ibland utan att det stämmer.

Den misshandel från maken som postare på Facebook, Twitter och här har hintat om består tydligen enligt MKs uppgifter av:

1. Ett strypgrepp 2015
2. Ett nedtryckande på golvet med en knuten näve i luften under ett gräl 2018
3. Att makens far dragit MK i armen när hon trängde sig in i föräldrarnas bostad.

Det är naturligtvis inte ok, men onekligen väldigt ”lite” under 8 år i paritet att man talat om en misshandlad kvinna, så misshandlad att hon var knäckt.

Visst finns det kontroll och psykisk misshandel med förolämpning som kan vara nog så tunga att genomleva. Men det är inte riktig lika lätt att åtala och straffa någon för. Dessutom kan en pressad make/a vars hela familjeexistens hotas, vräka ur sig allt möjligt till sin partner utan att egentligen mena det. Ibland får en del tillskrivas upprördhet och gräl i en skilsmässokonflikt.

Mycket talar för att det mellan dem varit många kulturkrockar kring barnuppfostran, äktenskap, kvinnosyn etc. De var helt enkelt ingen bra match. Men de var båda 30+ och hade varit ett par i åtta år, det var inga nya okända omständigheter för någon av dem.

Det finns helt enkelt ingenting som framkommit som varken förklarar och absolut inte kan urskulda det MK gjorde mot sönerna. Betydligt hårdare drabbade kvinnor, svårt misshandlade, ensamma, arbetslösa som förlorat det mesta skulle aldrig någonsin ens tänka tanken att ställa sina barn framför tågen.

Sluta skylla på MKs livsomständigheter, misshandel, vårdnadstvist etc för att hon mördade sina söner. Orsaken berodde på något fel i huvudet hos henne där och då. Ingen annan bär skulden.
Senast redigerad av coli 2021-07-12 kl. 22:20.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Albaner är väldigt opålitliga. Visst, du kanske känner en snäll sådan, men dens släktingar? Tror du att dom är guds änglar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Vad tror du händer med barnen om de behöver leva med en psykiskt sjuk och våldsam far? Tror du våldsamma män är exklusiva med våldet? Dessa män styr familjen med järngrepp och alla familjemedlemmar är under personens nåd baserat på värderingar, humör och sinnestillstånd.

Hellre att barnen omhändertas.

Håller med om det sistnämnda. Hade det gått att ordna på nåt sätt att de omhändertogs istället skulle det ju verkligen varit att föredra framför att de dödas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din reaktion är befogad.
Tråkigt att 'Magnus Wallin' likt många andra som ett mantra väljer att I folks medvetande försöka montera in bilden av en "olycka" när det i själva verket var mord på två små barn. Plus ett självmord

Till 'Magnus Wallin's försvar skall dock sägas att h*n längre ned i inlägget anger mord och självmord.
Carinah78 jag säger varken eller det är inte min tanke det jag postade var från ett skyddat boende att hon inte hadde någon utväg bara gå in på deras fb sida Dalia Gården -skyddat boende Carinah78 kom inte med någon anklagan mot mig. för att jag har varken sagt något om själv mord eller mord däremot har ni ingen aning vad hon kanske varit med om förminska hennes hellvete på jorden har ingen rätt att göra hur många kvinnor blir nära nog sönder slagna av sina män utan gå till polisen som allrig får hjälp hur många går inte till polisen och samhället sviker dom och det slutar med mord det är ett exantal som blir dödade i sina hem och det har lagts ner eller händer inget med deras anmällan vet en nära släkting som blev under flera år misshandlad och hotad som desutom låg nära en månad med skallskador utan att det blev något av det så han fortsatte och anmällan och intyg från sjukhus ändå blev det inget påföld för den som slog sista gången så slogs hon sönder och fick armarna o benen brutna då först vaknade polisen och allt det runt där 3 månader fick aset i fråga för under flera år misshandlat denna kvinna och i detta fall skulle manen i fråga ha umgänge enligt socialen dom om någon ska väl fatta att det kommer sluta illa inte änns fallet med lilla hjärtat har fått dom att vakna det är illa
Citera
2021-07-12, 22:16
Bannlyst
Citat:
I November 2015 tog Lab*not Krasn*q* ett stryptag på Mar*a, när hon stod med L*am i famnen. Mar*a kontaktade Kvinnojouren som uppmanade henne att lämna relationen. När Mar*a berättade för Lab*not att dom hade varit i kontakt hånade han henne.

Under sommaren år 2018 hade Mar*a varit borta med barnen under dagen. När hon kom hem var Lab*not väldigt upprörd över att dom hade varit borta hela dagen. Han puttade ner Mar*a och hotade henne med knytnäven. Båda barnen var närvarande när det hände.

Mar*a har vid flera tillfällen sagt till Lab*not att hon vill skiljas. Men detta har Lab*not inte accepterat.

* = i.

https://anonfiles.com/Fes5Zb5cuf/H_ssleholms_TR_T_708-21_Aktbil_12_F_rordnande_e-postat_till_Soci_pdf

Psykisk och fysisk misshandel i hemmet.

Dessutom fick hon inte träffa några vänner, eller använda sin mobil.
Citera
2021-07-12, 22:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii

Ok. Det var ju lite underförstått av ditt tidigare inlägg. Men för tydlighetens skull.

Skrämmande att se hur många som okritiskt tar parti för ena eller andra sidan, utan att ha tillräcklig insyn.
Citera
2021-07-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde24
Hur jobbigt det än är för mamman så tror jag att det kunde ha funkat om han hade barnen varannan helg. Det blir en chans för honom att få en egen relation till barnen. Mellan dom vuxna är det så mycket andra känslor som ligger och pyr.

Skämtar du?? Hade du lämnat dina egna barn hos parten som har misshandlat både dig OCH dina barn (Ja han hade även gått på barnen och de var rädda för honom) en en sekund, det hade inte jag.

Anser att man är eb olämplig förälder om man ens tänker tanken.

Hans umgängesrätt skulle varit bevakad varje sekund under flera års tid för att ens övervägas.

Sjukt. Aldrig i livet att jag hade lämnat mina barn i händerna på en våldsam förälder.
Citera
2021-07-12, 22:20
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej de länkade underlagen från tvisten är INTE bevis på att maken var ett as.
De är bevis på att MK till sitt ombud påstått att vissa händelser skett mellan dem.
Maken kan fortfarande mycket väl varit en skitstövel - men dessa uppgifter BEVISAR ingenting.
Inte alltför sällan framförs också sånna här beskyllningar i vårdnadstvister, ibland utan att det stämmer.

Den misshandel från maken som postare på Facebook, Twitter och här har hintat om består tydligen enligt MKs uppgifter av:

1. Ett strypgrepp 2015
2. Ett nedtryckande på golvet med en knuten näve i luften under ett gräl 2018
3. Att makens far dragit MK i armen när hon trängde sig in i föräldrarnas bostad.

Det är naturligtvis inte ok, men onekligen väldigt ”lite” under 8 år i paritet att man talat om en misshandlad kvinna, så misshandlad att hon var knäckt.

Visst finns det kontroll och psykisk misshandel med förolämpning som kan vara nog så tunga att genomleva. Men det är inte riktig lika lätt att åtala och straffa någon för. Dessutom kan en pressad make/a vars hela familjeexistens hotas, vräka ur sig allt möjligt till sin partner utan att egentligen mena det. Ibland får en del tillskrivas upprördhet och gräl i en skilsmässokonflikt.

Mycket talar för att det mellan dem varit många kulturkrockar kring barnuppfostran, äktenskap, kvinnosyn etc. De var helt enkelt ingen bra match. Men de var båda 30+ och hade varit ett par i åtta år, det var inga nya okända omständigheter för någon av dem.

Det finns helt enkelt ingenting som framkommit som varken förklarar och absolut inte kan urskulda det MK gjorde mot sönerna. Betydligt hårdare drabbade kvinnor, svårt misshandlade, ensamma, arbetslösa som förlorat det mesta skulle aldrig någonsin ens tänka tanken att ställa sina barn framför tågen.

Sluta skylla på MKs livsomständigheter, misshandel, vårdnadstvist etc för att hon mördade sina söner. Orsaken berodde något fel i huvudet hos henne där och då. Ingen annan bär skulden.

Vet inte i vilket avseende du citerade mig, men jag håller med dig. Hon har skulden helt och hållet, man kan inte börja relativisera och försvara mord på barn.
Citera
2021-07-12, 22:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Händelsen 21 maj varade just 01-05. L ska ha varit utanför hennes bostad står det. Hittar inget annat bakåt i tiden med den tidsangivelsen. Inte heller står det att hon ringt polisen innan, dock kvinnojouren men valt att inte anmäla. Så hon har egentligen inte särskilt mycket på papper.

Jaha ok tack. Måste blandat ihop incidenten med kvinnojour för några år sedan. Senaste incidenten med polisen 01.00-05.00 var sista droppen då som fick henne att lämna.
I alla fall har de haft bråk och konflikter i flera år. Det är ingenting som jag tror hon hittat på i slutet när de skulle skiljas för att få ensam vårdnad, som en del tycks tro.
Citera
2021-07-12, 22:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore

Tack för dokument.

För att vara tydlig. Ditt citerade stycke kommer från en skrivelse som är en del av en stämning, författad av en advokat anlitad av MK. Det är alltså inte något som är fastslaget av domstol eller liknande, utan det är så som MK beskrivit situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in