2021-07-12, 22:34
Medlem
Att gå ifrån en våldsam relation som denna, är det svåraste man kan göra, oavsett vad en del av er tycker och tänker så är det absolut inte lätt och det är i dessa skeden när kvinnan vill lämna denna våldsamma relation som det är som mest farligt. Bevis skriker ni efter, ja om detta fall hade tagits upp efter den 1 juli å år så hade barnen kunnat förhöras och ev så kunde pappan blivit åtalad för barnfridsbrott, Jag har full förståelse för att alla är upprörda, det är jag med för detta ska aldrig få hända. Detta fall måste noggrant undersökas och pappan skulle aldrig fått vare sig umgängesrätt el någon vårdnad. Bevis finns alltid frågan är vem som ställer de jobbiga frågorna och då även till barnen. Det finns resurser till allt det här. Allt är så jävla tragiskt och det förekommer oftare än ni kan ana. Det finns många kvinnor som tänker att detta är den absolut sista utväg för att så många inte lyssnar.
Citera
2021-07-12, 22:34
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej. Det är inte något fastslaget. Men det är ett bevis. Och det räcker med det.

Bevis för vad?
För att MK berättat dessa påståenden för sin advokat. Eller syftar du på att det bevisar något mer?
Citera
2021-07-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Hennes version är rena skit snacket, 20% av det hon sa kanske stämmer men inte mer kan jag lova dig. Tingsrätten har 100 liknande fall och jag kan lova dig att alla låter likadana.

Kvinnor som överdriver förstör för andra kvinnor som verkligen har det tufft med sin partner. Kvinnor som drar till skyddat boende tar en plats från en kvinna som verkligen behöver platsen.

Hennes man tolererade inte bara hennes skit och satte ner foten helt enkelt, då är man helt plötsligt kontrollerande och våldsam

Typiskt

Kan det kanske vara så att tingsrätten har "100 liknande fall" för att många män är rövhattar helt enkelt?
Citera
2021-07-12, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Bevis för vad?
För att MK berättat dessa påståenden för sin advokat. Eller syftar du på att det bevisar något mer?

Bevis på att allting har gått rätt till. Enligt det där, så har jag ju suttit här och haft rätt ord för ord. Igenom hela jävla tråden.
Citera
2021-07-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo, polisen blev inblandad för några år sedan. Mamman ringde för att anmäla domestic violence och de kom och stannade hos henne mellan 01.00-05.00. De har troligtvis pratat med pappan. Kvinnojour och socialnämnd blev inblandad några gånger under åren men mamman valde att stanna kvar. Det är ju klassiskt att kvinnor stannar kvar längre än de borde tyvärr.

Hon hade med andra ord en del dokumenterat under åren med honom. Jag undrar varför hon inte kunde vänta till augusti när de skulle upp i TR? Hon verkar ha haft goda chanser att vinna, istället drar hon tillbaka sin ansökan.

Det där var den 15 Maj 2021, eller finns det fler gånger polisen vakat över kvinnan i hennes bostad mellan 01.00-05.00 ?
Citera
2021-07-12, 22:37
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Att gå ifrån en våldsam relation som denna, är det svåraste man kan göra, oavsett vad en del av er tycker och tänker så är det absolut inte lätt och det är i dessa skeden när kvinnan vill lämna denna våldsamma relation som det är som mest farligt. BEvis skriker ni efter, ja om detta fall hade tagits upp efter den 1 juli å år så hade barnen kunnat förhöras och ev så kunde pappan blivit åtalad för barnfridbrott, Jag har full förståelse för att alla är upprörda, det är jag med för detta ska aldrig få hända. Detta fall måste noggrant undersökas och pappan skulle aldrig fått vare sig umgängesrätt el någon vårdnad. Bevis finns alltid frågan är vem som ställer de jobbiga frågorna och då även till barnen. Det finns resurser till allt det här. Allt är så jävla tragiskt och det förekommer oftare än ni kan ana. Det finns många kvinnor som tänker att detta är den absolut sista utväg för att så många inte lyssnar.

Med facit i hand skulle MK absolut inte haft vårdnaden och inte fått träffa barnen utan övervakning. Hon utgjorde definitivt en stor fara för sönernas liv.
Citera
2021-07-12, 22:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
Hon hade väl redan lämnat då? Eftersom han var utanför HENNES bostad?
Det har nog hänt skit och säkert åt båda hållen men exakt vad vet bara de eftersom det inte finns papper på det. Ingen av dem anmälde nåt förrän hon väl bestämt sig för skilsmässan tyvärr.

Så kvinnojour har inga papper på den kontakten för några år sedan? Det trodde jag.
Tycker mig minnas kontakt med Socialnämnden också under åren. Eller var det också på slutet? (Jag har alltid varit dålig att minnas tidslinjer.)
Citera
2021-07-12, 22:40
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Bevis på att allting har gått rätt till. Enligt det där, så har jag ju suttit här och haft rätt ord för ord. Igenom hela jävla tråden.

Gått ”rätt till”?
Förstår inte vad du syftar på? Det har väl i allra högsta grad gått åt helvete i det här fallet som tråden handlar om. De båda pojkarna är döda. Ingen såg under vilken livsfara de levde.
Citera
2021-07-12, 22:41
Bannlyst
Citat:
Gått ”rätt till”?
Förstår inte vad du syftar på? Det har väl i allra högsta grad gått åt helvete i det här fallet som tråden handlar om. De båda pojkarna är döda. Ingen såg under vilken livsfara de levde.

Lägg ner nu. Du vet att jag har rätt. Hur mycket du än försökt spinna den.
Citera
2021-07-12, 22:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Gått ”rätt till”?

Ja att påstå att ”att allting har gått rätt till” är onekligen ganska starka ord i sammanhanget.
Citera
2021-07-12, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja att påstå att ”att allting har gått rätt till” är onekligen ganska starka ord i sammanhanget.

Förstod du inte sammanhanget? Det är det du säger. Det är off-topic.
Citera
2021-07-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Du måste ha citerat fel. Jag har inte skrivit något om någon fabrik.
Det stämmer.Sorry. Jag fick svar av en annan om fabriken. Pappan ska tydligen ha jobbat på Finja/ Betong fabrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in