Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Jag smiter inte. Jag har förklarat att SE har i underkant av 200m längre sträcka (långt räknat). Och att han behöver ha ca. 60-70% snabbare gånghastighet och att ev. samtal med väktarna måste ha varit väldigt kort för att det ska gå ihop. Vem som helst med en tillstymmelse til objektivt förhållningssätt förstår att det är teoretiskt möjligt. Att det ens ska behöva förklaras.
Långt räknat behöver SE färdas 200 m längre än LOP till den punkt de måste sammanstråla för att han ska kunna vara både MPs grandman och NFs efterföljare. För enkelhetens skull kan vi dela in sträckan i två delmoment: 1: grand-stämpeljlocka 2: stämpelklocka-La Carterie.
Delsträcka 1:
SE kan lämna grand ungefär samtidigt som LOP 23:15 och ta sig tillbaks till stämpelklockan genom Skandia bakvägen på 4 minuter (ca. 360 m 1,5 m/s). Och stämplar då ut 23:19. Är det omöjligt? Inte i min bok.
Delsträcka 2:
Går via receptionen ut på 30 s (kort samtal). Sen norrut 30 sekunder. Vänder vid La Carterie 23:20. Omöjligt? Inte i min bok.
Den intressanta diskussionen är om vad som är mest sannolikt och troligt. Men ni är några som hellre vill placera helt möjliga scenarion som omöjliga och då hamnar vi i dessa diskussioner som helt saknar värde.
Detta är en fullt möjlig kedja. Om du vill påstå att den är omöjlig får du presentera något som utesluter den. Att den p.g.a. olika omständigheter är mindre sannolik är jag fullt medveten om. Men det är inte min ståndpunkt att detta är det mest sannolika scenariot. Min ståndpunkt är att ett sådant scenario ska anses vara möjligt. Om du vill anse att SE på Grand fram till 23;15 är en omöjlighet är det helt ok. Men exakt vad som gör det omöjligt har ni inte kunnat presentera.
Jag diskuterar hellre vad som gör olika scenarion mindre sannolika. Om man ser på SE teorin som helhet tycker jag att det är väldigt tydligt att SE som GM är fullt möjlig, men att det finns detaljer som gör att han ändå inte känns särskilt sannolik. Men vi ska ändå bara diskutera om huruvida han är möjlig eller ej.
Nej du är klart mer seriös än csvens.
Jag har fö. redan förklarat mitt ordval "omöjligt" tidigare och som ett sätt att provocera fram en förklaring.
Gällande tiderna och vad som är rimligt så beror det självfallet på vad man ska ta med (eller åt andra hållet, vad man inte tar med och sedan heller inte kan påstå)
Ex. detta med Fauzzis efterföljande person. Att ha med den del "kostar i tid", tar man bort denna så krävs "mindre tid", men man kan samtidigt då inte använda Fauzzis uppgifter.
Likadant vid Grand. Mårtens grandman som ses följa efter paret Palme så det blir teoretiskt sett först efter Mårten vänt sig om som GM(SE) skulle kunna avvika till Skandia.
Jag tillstår att din förklaring kanske skulle vara möjlig i teorin, men jag har faktiskt gjort precis som du slutligen skriver: "Jag diskuterar hellre vad som gör olika scenarion mindre sannolika"
.....vid åtskilliga tillfällen här och ovan, pekat på de delar man har att beakta.
Till ditt scenario så ska SE alltså i princip slå på en U-sväng direkt bakom paret Palme vid La Carterie.
Möjligt, men sannolikt? Både Fauzzi och paret Palme missade uppenbarligen detta.
...plus allt annat jag tidigare skrivit om SE's ångestfyllda blick vid Grand som sedan inte alls verkar visa sig i samtalet med väktarna ... ingenting..