Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Märks tydligt i filmen att SDs föräldrar inte alls gillar HD. De nonchalerar henne pratar inte med henne. Inte heller dottern A verkar ha några varmare känslor för henne.
När A håller bebisen ser det motvilligt ut. Som om man kastat en oformlig degklump i armarna på henne. INGEN pratar med HD. Allt är fullkomligt iskallt.
Lite stelt verkar det ju, men vi vet inte vad som händer när kameran är avstängd.
Det kan ju vara så att SDs föräldrar som är på besök, vill hålla babyn när de är där, hoppas på att hon ska vakna och att de får "träffa" henne. Allt medan SD filmar och spelar pajas.
HD och systern är båda avsides, påtagligt "osynliga", low key.
Jag tänker att jag läser in väldigt mycket för att jag vet utfallet, men jag håller med om att man kan tolka vissa scener som att farföröldrarna (farmodern) är något kall mot HD.
Jag har lite svårt att höra vad hon säger där när hon nämner SDs hjärna, men om det stämmer det som @firesnake transkripterat från filmen, känns det som en giftpil mot HD, vilket är direkt elakt i dubbel bemärkelse.
Det är väl lite som ur en Lars Norén pjäs, där undermeningarna ligger som smolk på det skira och vackra, lägger sig som en tunn hinna över det kokande under och riskerar att brisera när som helst.