2021-07-10, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Först och främst på detta inlägg, som verkar vara äkta och komma ifrån någon anställd/ägare/representant för ett skyddat boende:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1451894451843338&id=400701153 629345

Jag är för övrigt inte någon som brukar hävda, att kvinnor alltid är offer och aldrig förövare. Snarare tvärtom, det brukar alltid vara jag som skriver i trådar om olika barnamord, där styvfadern eller - mer sällan - den biologiske fadern misshandlat och dödat ett barn, att mamman MÅSTE ha märkt något. Att det är helt tokigt att hon ska komma undan straff när hon har bott i samma lägenhet... Här tänker jag t.ex. på Haileyfallet, Albinfallet, Theofallet och (först) Esmeraldafallet (men det sista löste sig ju i Hovrätten).
Det finns ju ingen anledning att ta de orden som en sanning utan ett inlägg av en som hatar män och som dessutom har andrahandsuppgifter. Var den anställde med vid någon händelse? Förmodligen inte utan det är vad mamman sagt i sin historia för att få hela vårdnaden. Sedan så återger hon det som om det vore en sanning.

Varför skulle inte pappan älska sina barn? Skulle han inte bry sig om dem så kunde hon ju fått vårdnaden. Att kvinnor tar ut sitt eget hat genom barnen är ingen nyhet.

Jag är själv skilsmässobarn så jag vet. Skillnaden är att det var på en tid när mammorna fick vårdnaden automatiskt om det inte förelåg extrema saker. Min åsikt är om man motsätter sig delad vårdnad ska man själv bli utan.

Att pappan skulle vilja ha barnen bara för att plåga dem är bara för magstarkt!
Citera
2021-07-10, 05:00
Medlem
Citat:
Jo, men hur skulle hon ha gått i land med det, menar du? Han en aggressiv, våldsam, kriminell man från Balkan, och hon i både fysiskt och psykiskt underläge från början. Det hade krävt ett skjutvapen, och sådana kan inte en vanlig svensk kvinna få tag i i Sverige. Dessutom hade det varit uppenbart att det var hon, och hon hade helt klart åkt fast och fått livstids fängelse. Barnen hade kommit i fosterhem, och hon hade inte ens kunnat hälsa på dem där. Fosterföräldrar kan också vara väldigt elaka, om barnen är små och hjälplösa och inte har någon kvar på utsidan som kämpar för dem.
Hur menar du då? Att det enda alternativet är att ta kål på barnen? Att mörda dem? Varför skulle hon inte kunnat ta ett livstidsstraff för sina barns skull? Barnen klarar sig nog ändå. De klarar sig ändå bättre än hennes mordalternativ.

Men det skulle självklart finnas ännu bättre alternativ än att mörda någon överhuvudtaget.
Citera
2021-07-10, 05:15
Medlem
Citat:
Först och främst på detta inlägg, som verkar vara äkta och komma ifrån någon anställd/ägare/representant för ett skyddat boende:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1451894451843338&id=400701153 629345

Jag är för övrigt inte någon som brukar hävda, att kvinnor alltid är offer och aldrig förövare. Snarare tvärtom, det brukar alltid vara jag som skriver i trådar om olika barnamord, där styvfadern eller - mer sällan - den biologiske fadern misshandlat och dödat ett barn, att mamman MÅSTE ha märkt något. Att det är helt tokigt att hon ska komma undan straff när hon har bott i samma lägenhet... Här tänker jag t.ex. på Haileyfallet, Albinfallet, Theofallet och (först) Esmeraldafallet (men det sista löste sig ju i Hovrätten).

Jag tycker nog att du ska googla lite mer på upphovsparten till det inlägg som du tycker "verkar vara äkta".
Citera
2021-07-10, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Krasn*q*, Lab*not har inte tidigare lagförts för brott mot
närstående. Pågående utredning ger för närvarande inte
tillräckligt stöd för ansökan. Det har inte framkommit
någonting som tyder på att Krasn*q*, Lab*not skulle
komma att kontakta, trakassera eller begå brott mot
sökanden. Förutsättningarna för kontaktförbud är mot
denna bakgrund inte uppfyllda"

- 23/6 2021, åklagarkammaren Kristianstad

AM-73128-21

Men ge dig ! Det där är väl ingen offentlig handling som du skrev. Det är väl mer ett citat, saxat ur ett beslut eller ett påhitt/en trådsanning av en flashbackare. Va inte så naiv.
Citera
2021-07-10, 06:35
Medlem
Har vi det bekräftat att det är MK som är kvinnan?
Citera
2021-07-10, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Finns inlägget här i tråden nånstans? Letar men hittar inte.

Det har raderats en hel del här inne, så jag vet inte om det finns kvar.
Med hänsyn till anhöriga. Jag lämnar tråden av samma anledning.
Citera
2021-07-10, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det har raderats en hel del här inne, så jag vet inte om det finns kvar.
Med hänsyn till anhöriga. Jag lämnar tråden av samma anledning.

Så efter en lång rad inlägg lämnar du nu tråden "med hänsyn till anhöriga"?
Undras om anhöriga uppskattar att du citerar påståenden från random personer på Facebook som "bevis"?

Det går för övrigt inte att radera inlägg hur som helst på Flashback. Jag tror att man har max en timme på sig. Men alla inlägg som du refererat till verkar ändå magiskt ha kunnat raderas långt i efterhand.

Nej visst nej, du kan ju inte svara längre, du har ju lämnat tråden.
Citera
2021-07-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Så efter en lång rad inlägg lämnar du nu tråden "med hänsyn till anhöriga"?
Undras om anhöriga uppskattar att du citerar påståenden från random personer på Facebook som "bevis"?

Det går för övrigt inte att radera inlägg hur som helst på Flashback. Jag tror att man har max en timme på sig. Men alla inlägg som du refererat till verkar ändå magiskt ha kunnat raderas långt i efterhand.

Nej visst nej, du kan ju inte svara längre, du har ju lämnat tråden.

Jag är kvar i tråden för att svara dig. Vad är du ute efter ?
Jag läste igår att RSK/Nolltolerans Mäns Våld Mot Kvinnor på Faceb. att de tog bort alla inlägg om kvinnan i Hässleholm och bad om ursäkt till kvinnans anhöriga, vänner och alla inblandade.

Och det är väl samma sak här inne. Vi får inte prata om det här med respekt för anhöriga och vänner.
Det är tragiskt i sig att det ska tystas ned och kanske mörkas ? ,men jag respekterar deras önskan. Har du problem med det eller ?
Citera
2021-07-10, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jag är kvar i tråden för att svara dig. Vad är du ute efter ?
Jag läste igår att RSK/Nolltolerans Mäns Våld Mot Kvinnor på Faceb. att de tog bort alla inlägg om kvinnan i Hässleholm och bad om ursäkt till kvinnans anhöriga, vänner och alla inblandade.

Och det är väl samma sak här inne. Vi får inte prata om det här med respekt för anhöriga och vänner.
Det är tragiskt i sig att det ska tystas ned och kanske mörkas ? ,men jag respekterar deras önskan. Har du problem med det eller ?

Nämen, är du kvar i tråden?

Förmodligen har de tagit bort sina inlägg för att de inte haft något konkret på fötterna. De har "vittnen som inte vågar träda fram". Och då är det otroligt ansvarslöst av en bidragslevande förening att skriva saker som de inte kan belägga.
Detta är högst sannolikt vad som har hänt: De har fått kalla fötter för att de kan inte bevisa ett skit av vad de har skrivit i affekt och de riskerar att både bli förtalsanmälda och förlora bidrag och goodwill om det visar sig att de bara gått ut med lösa rykten och fört fram dem som sanningar.

Så fungerar en rättsstat: Man måste kunna bevisa det man påstår om andra.
Citera
2021-07-10, 07:54
Medlem
negrofobens avatar
Är blatten misstänkt för morden?
Citera
2021-07-10, 08:01
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Nämen, är du kvar i tråden?

Förmodligen har de tagit bort sina inlägg för att de inte haft något konkret på fötterna. De har "vittnen som inte vågar träda fram". Och då är det otroligt ansvarslöst av en bidragslevande förening att skriva saker som de inte kan belägga.
Detta är högst sannolikt vad som har hänt: De har fått kalla fötter för att de kan inte bevisa ett skit av vad de har skrivit i affekt och de riskerar att både bli förtalsanmälda och förlora bidrag och goodwill om det visar sig att de bara gått ut med lösa rykten och fört fram dem som sanningar.

Så fungerar en rättsstat: Man måste kunna bevisa det man påstår om andra.

Fattar du trögt? Inlägg tas bort av admin här inne. Även på andra sociala medier så tar man bort inlägg. Detta är något tragiskt, ingen bullshit.....
Man behöver inte bevisa nånting. Läs mina inlägg från 20:00 igår och framåt så fattar även du.
Citera
2021-07-10, 08:02
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Har vi det bekräftat att det är MK som är kvinnan?

Helt hundra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in