2021-07-08, 20:01
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så mycket text så litet innehåll. Det är väl rätt komiskt tycker jag också med högernissar som nu är kritisk till dåtidens invandringspolitik men vill implementera samma nu. Det blir komiskt för att de är så ogrundade och dåligt pålästa - korkade rentav?
Men om man ska försöka beskriva något som är innehållslöst så måste ju även skildringen bli densamma, jag är bara autentiskt, livet är långt med så lite innehåll . Jag håller med Axels sanna fylle-rage, historikern ska inte ha en spänn..eller jo han ska dom drickspengar hans prata var värd

Varför är lätt-högern kritiska? för att dom är pro-judiska? invandringskritiska är det enda jag kan tänka mig
Senast redigerad av Crapmagic 2021-07-08 kl. 20:15.
Citera
2021-07-09, 00:38
Medlem
underbart avnistt.
Petter verkar ju verkligen vara ett tappad vitrinskåp, Ingen hjärna över huvud taget. ett totalt jävla skåp
Citera
2021-07-09, 08:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Men om man ska försöka beskriva något som är innehållslöst så måste ju även skildringen bli densamma, jag är bara autentiskt, livet är långt med så lite innehåll . Jag håller med Axels sanna fylle-rage, historikern ska inte ha en spänn..eller jo han ska dom drickspengar hans prata var värd

Varför är lätt-högern kritiska? för att dom är pro-judiska? invandringskritiska är det enda jag kan tänka mig
På vilket vis var det innehållslöst? Jag tycker att det framkom med önskvärd tydlighet att det fanns flagranta brister i Flams bok. Hans försvar ska vi inte tala om, han berör allt utom själva sakfrågan där. Juden som frotterar sig med rasister för att få likes. Litet som ”libertarianen” Henrik Jönsson som blidkar svärjisar.
Citera
2021-07-09, 12:33
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Jag har lyssnat i 45 minuter på supposed ritualslakt av en svensk tiger, och experten har fortfarande inte tillåtits dra fram faktafelen i Aarons bok, istället får han frågan av smartskaftet Axel "vilka är dom 3 dåligaste sakerna Sverige gjorde under krigstiden" med andra ord, gästexperten har tolkningsföreträde för vad som är mest graverande och allt annat som Flam skrivit får därigenom betraktas som överdrifter man inte ens behöver bemöta?.

Ett touche ögonblick tycks infinna sig för 4 sammanlänkade vänster-hjärnor när jämförelsen mellan dåtidens invandringspolitik att inte ta emot judar går att dra paralleller till dagens invandring, alla som hyllar Flams bok vill ha samma restriktiva invandringspolitik som då skrockar man förnöjt! varav fördämningarna äntligen brister för den lättroade bristen Henrik, att få bryta ihop i sin licenserade framkrystade feminint utdragna oxy-toxin-stinna-må-bra-känslor-falsett-skrattattack

AS i speak är det bara 1 timme och 40 minuter på sig att komma till saken!
när kommer genombrottet?
Ingen vuxen i rummet har heller påtalat att den gode Aaron är jude, det är inte relevant när dom ska dechiffrera hans agenda med boken, jag tror nog att jag ser fram emot Dulnys dekonstruktiva kritik av boken istället ifrån rätt infalls-vinkel

Jag håller med Mikael Nilsson i sin kritik och det finns mera att anmärka på i Flams bok, bland annat hur han försöker hamra in vissa poänger som fakta som just baserar sig på grova feltolkningar av de fakta han refererar till.

Specifikt att han påstår att gemene man kände till omfattningen av Förintelsen och massmorden på för nazisterna misshagliga personer långt före 1943.

Med det sagt, första gången jag lyssnade på Haveristerna just för att höra Nilssons kritik av boken.
Jösses vilka jävla nötter de är alla tre. Pinsamt dålig nivå, kunnande och de Tourettes-inspirerade skämten faller platt på grund av att de inte förstår ämnet de försöker skämta på. De förstår inte vad som hände 1933-1950, och de förstår inte vilka som var ansvariga för det. De avskyr bara Aron Flam.
Haveristerna versus Aron Flam har många drag av Bum-fight över sig.

Hoppas dom åtminstone lär sig tala ordentligt.
Citera
2021-07-09, 12:40
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Jag håller med Mikael Nilsson i sin kritik och det finns mera att anmärka på i Flams bok, bland annat hur han försöker hamra in vissa poänger som fakta som just baserar sig på grova feltolkningar av de fakta han refererar till.

Det här är egentligen problemet varje gång någon försöker använda historiska händelser för att göra politiska nutidspoänger - det finns ofta betydligt mer komplexa skeenden kring varför saker skedde vid en viss tidpunkt och att försöka "översätta" det till nutiden blir ofta skevt. Problemet med Nilsson (& kompani) är att de själva gärna använder sig av historien när det passar deras egna poänger och därför kan det ses lite som hyckleri när de attackerar Flam för att han i stort sätt gör samma sak.

Men i sig så kan man se Flams som någon som sitter i samma båt som till exempel Arnstad, bara i den andra änden.
Citera
2021-07-09, 12:44
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det här är egentligen problemet varje gång någon försöker använda historiska händelser för att göra politiska nutidspoänger - det finns ofta betydligt mer komplexa skeenden kring varför saker skedde vid en viss tidpunkt och att försöka "översätta" det till nutiden blir ofta skevt. Problemet med Nilsson (& kompani) är att de själva gärna använder sig av historien när det passar deras egna poänger och därför kan det ses lite som hyckleri när de attackerar Flam för att han i stort sätt gör samma sak.

Men i sig så kan man se Flams som någon som sitter i samma båt som till exempel Arnstad, bara i den andra änden.

Precis, därav min liknelse med Bum-fight.

Uppfattar dock inte Nilsson som en del av dem?
Citera
2021-07-09, 14:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Precis, därav min liknelse med Bum-fight.

Uppfattar dock inte Nilsson som en del av dem?

Han skrev den här artikeln tillsammans med Arnstad (!):

https://www.expressen.se/debatt/nazismens-historia-har-blivit--lekstuga-for-svenska-politiker/

Vilket är rätt bisarrt då Arnstad är en del av problemet. Jag får intrycket av att Nilsson inte gillar att nazismen/WW2 används som slagträ mot vänstern/de rödgröna snarare än att han finner det allmänt vämjeligt att det dras upp i konstiga sammanhang.
Citera
2021-07-09, 16:38
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Han skrev den här artikeln tillsammans med Arnstad (!):

https://www.expressen.se/debatt/nazismens-historia-har-blivit--lekstuga-for-svenska-politiker/

Vilket är rätt bisarrt då Arnstad är en del av problemet. Jag får intrycket av att Nilsson inte gillar att nazismen/WW2 används som slagträ mot vänstern/de rödgröna snarare än att han finner det allmänt vämjeligt att det dras upp i konstiga sammanhang.

Hmm, får nog ta och omvärdera nämnde Nilsson. Jag menar vem faen stoltserar med Arnstand 2021?
Den senare har jag dragits med sen han började ljuga om allt beträffande Vinterkriget och Fortsättningskriget.
Citera
2021-07-09, 21:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Hmm, får nog ta och omvärdera nämnde Nilsson. Jag menar vem faen stoltserar med Arnstand 2021?
Den senare har jag dragits med sen han började ljuga om allt beträffande Vinterkriget och Fortsättningskriget.
Var kan man läsa om hans lögner angående Vinterkriget?
Citera
2021-07-09, 21:22
Medlem
Kul det här med "Petter", vem det nu är, nu har trojkan lite mer content så här mitt i torkan. Och ja, det är torka, har varit ett bra tag.
Citera
2021-07-09, 22:07
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Var kan man läsa om hans lögner angående Vinterkriget?

Här har det diskuterats. Se gärna fler trådar än de länkade.

https://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=71&t=37059&hilit=arnstad

https://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=71&t=26725&hilit=arnstad
Citera
2021-07-10, 12:13
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ett touche ögonblick tycks infinna sig för 4 sammanlänkade vänster-hjärnor när jämförelsen mellan dåtidens invandringspolitik att inte ta emot judar går att dra paralleller till dagens invandring, alla som hyllar Flams bok vill ha samma restriktiva invandringspolitik som då skrockar man förnöjt! varav fördämningarna äntligen brister för den lättroade bristen Henrik, att få bryta ihop i sin licenserade framkrystade feminint utdragna oxy-toxin-stinna-må-bra-känslor-falsett-skrattattack

Noterade detta själv. Frågan är om de nedvärderar den judiska befolkningens utsatthet under WWII eller grovt överdriver de nutida sökandes skyddsbehov?

Och undrar stillsamt om det finns några som helst gemensamma nämnare?

-En stat som förföljer egna medborgare.
-En stat som industriellt dödar sina egna medborgare baserat på deras ursprung.
-Första trygga land.
-Ekonomisk hjälp för asylsökande.
-Antalet asylsökande i förhållande till befolkning.
-Utbildning/självförsörjningsnivå på de asylsökande.

Man bör även tänka på att UN(FN) inte existerade på den tiden.

Är det något som förpassats till glömska som Såssar ska skämmas för så är det Baltutlämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in