Citat:
Ursprungligen postat av
Crapmagic
Jag har lyssnat i 45 minuter på supposed ritualslakt av en svensk tiger, och experten har fortfarande inte tillåtits dra fram faktafelen i Aarons bok, istället får han frågan av smartskaftet Axel "vilka är dom 3 dåligaste sakerna Sverige gjorde under krigstiden" med andra ord, gästexperten har tolkningsföreträde för vad som är mest graverande och allt annat som Flam skrivit får därigenom betraktas som överdrifter man inte ens behöver bemöta?.
Ett touche ögonblick tycks infinna sig för 4 sammanlänkade vänster-hjärnor när jämförelsen mellan dåtidens invandringspolitik att inte ta emot judar går att dra paralleller till dagens invandring, alla som hyllar Flams bok vill ha samma restriktiva invandringspolitik som då skrockar man förnöjt! varav fördämningarna äntligen brister för den lättroade bristen Henrik, att få bryta ihop i sin licenserade framkrystade feminint utdragna oxy-toxin-stinna-må-bra-känslor-falsett-skrattattack
AS i speak är det bara 1 timme och 40 minuter på sig att komma till saken!
när kommer genombrottet?
Ingen vuxen i rummet har heller påtalat att den gode Aaron är jude, det är inte relevant när dom ska dechiffrera hans agenda med boken, jag tror nog att jag ser fram emot Dulnys dekonstruktiva kritik av boken istället ifrån rätt infalls-vinkel
Jag håller med Mikael Nilsson i sin kritik och det finns mera att anmärka på i Flams bok, bland annat hur han försöker hamra in vissa poänger som fakta som just baserar sig på grova feltolkningar av de fakta han refererar till.
Specifikt att han påstår att gemene man kände till omfattningen av Förintelsen och massmorden på för nazisterna misshagliga personer långt före 1943.
Med det sagt, första gången jag lyssnade på Haveristerna just för att höra Nilssons kritik av boken.
Jösses vilka jävla nötter de är alla tre. Pinsamt dålig nivå, kunnande och de Tourettes-inspirerade skämten faller platt på grund av att de inte förstår ämnet de försöker skämta på. De förstår inte vad som hände 1933-1950, och de förstår inte vilka som var ansvariga för det. De avskyr bara Aron Flam.
Haveristerna versus Aron Flam har många drag av Bum-fight över sig.
Hoppas dom åtminstone lär sig tala ordentligt.