2021-07-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad är det man ska hjälpa när hennes historia inte varit styrkt ? Vem säger att hon inte ljuger om detta? Aldrig dömd ingen dokumentation på skador, liknande? Skulle hon varit utsatt skulle hon ha fått hjälp

Jag är inte heller säker på att det skulle vara sant att hon blev misshandlad. Det jag menar är att hon skulle bli erbjuden alternativt tvingad till vård inom psykiatrin. Jag var otydlig inser jag nu.
Citera
2021-07-09, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja och blatte från Kosovo….

NEJ ÖPPNA ÖGONEN!!! DET ÄR INTE HAN SOM ÄR MÄKLARE.
Citera
2021-07-09, 09:51
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
MK Facebookinlägg 2018:

🤢🤮 inte konstigt att vi har rasism kvar i världen när föräldrar lär sina barn rasism.
Det börjar göra ont i mig på riktigt att veta att så många i Sverige verkligen är rasister.
Extra ont gör det i mammahjärtat att mina barn kommer att växa upp i ett samhälle där dem inte är lika mycket värda som en ”svensk”. Jag kan ta att mitt hjärta gör ont men att veta att deras kommer göra det för något som är så fel...
Jag ska göra allt jag kan för att skydda dem men vetskapen om att jag inte kommer kunna göra de fullt ut, det gör att mitt hjärta går sönder....
Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst kring detta ämnet men slutar med att säga ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA. Sprid kärlek inte hat ❤️

Men vilket trams..!!
Detta är troligen en av orsakerna till det utökade självmordet. Visst har media ett ansvar som utmålar icke rasism som rasism, svart målar SD, människor som på legitima grunder vill ha minskad invandring är rasister, SD-sympatisörer är vettlösa WT från landshålor, etc.. Media har målat upp en väldigt svartvit bild av verkligheten och alla orkar inte bära den.
Tragiskt. Journalister ska inte få styra över vad människor tänker och tycker med diverse pekpinnar. Debatten måste få vara fri.
Citera
2021-07-09, 09:56
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Vem vet, kanske blev mamman tvingad att ställa sig på spåret med barnen av mannen?

Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Ja, eller av släktingar till honom....
Precis min tanke. Tänk om hon blev tvingad? Risken r enormt stor att det aldrig kommer kunna bevisas.
Citera
2021-07-09, 09:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darentekappe
Förstår hur du tänker, men jag tänker såhär : Vad var hon och barnen utsatta för? Det finns saker som är värre än döden. Hon greps säkert av panik.
Och jag tänker inte alls så - utan att när det gäller barnen så handlar det vanligen om hämnd.
Jag har inga sympatier för de som dödar sina barn alldeles oavsett om det är mammor eller pappor. Vi lever i ett samhälle där skyddet för barn är mycket starkt och där omgivning såsom förskola och dagis kan träda in om anmäla om barn far illa om myndigheterna inte lyssnar på föräldern p g a pågående vårdnadstvist.
Citera
2021-07-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och jag tänker inte alls så - utan att när det gäller barnen så handlar det vanligen om hämnd.
Jag har inga sympatier för de som dödar sina barn alldeles oavsett om det är mammor eller pappor. Vi lever i ett samhälle där skyddet för barn är mycket starkt och där omgivning såsom förskola och dagis kan träda in om anmäla om barn far illa om myndigheterna inte lyssnar på föräldern p g a pågående vårdnadstvist.
Tycker du ska hålla Yara, Bobby och Bjärredbarnen i minnet. För att inte tala om Lilla Hjärtat.
Citera
2021-07-09, 10:00
Medlem
Hur ser det ut med hederskultur i Kosovo? En del av Lab*nots släktingar verkar var muslimer och där vet man ju att det finns mycket hedersmord osv inom islam,men ofta är det olika beroende på vart man bor också
Citera
2021-07-09, 10:07
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Tingsrätten som beslutat att pappan ska få ha umgängesrätt med barnen trots att han misshandlade både barnen och mamman, de e de som har stor skuld i detta. Hoppas jävlarna sover dåligt om nätterna.
De jävlarna har inga hjärtan, de bryr sig inte.

Till de som tycker att det är så självklart, att det "bara" är att kontakta en kvinnojour så kan jag upplysa om att det inte är så lätt. För det första har männen brutit ned sina offer under många år, isolerat dem från släkt och vänner tills mannen är deras hela liv.
När dessa kvinnor väl orkar lämna är det helt avgörande vilken kommun de bor i, det avgör vilken hjälp de erbjuds, om de ens får någon hjälp, det finns kommuner som föredrar att stå med händerna i fickan och titta på. Ännu värre blir det om kvinnorna har barn för tingsrätten går nästan alltid mot polisen och socialen och ger delad vårdnad trotts att mamman har skyddade uppgifter och en överhängande hotbild.
Jag vet inte vad det är för fel i huvudet på de som sitter i tingsrätten men de brukar inte tycka att vittnesmålen, inte ens de från barnen, är viktiga.
Citera
2021-07-09, 10:07
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Så ni som är väldigt insatta och vet att han förgrep sig på barnen, misshandlade alla tre. Ni är säkra på att hon gjorde allt i sin makt? Så hon hade redan flytt Hässleholm, Skåne, klippt all kontakt där, bytt namn och bosatt sig i skogarna i Norrland? Då kan jag förstå att hon har gjort allt och han ändå hittade dem. Då var det så klart fritt fram för slakten framför tåget.
Citera
2021-07-09, 10:11
Medlem
Från Facebook sidan:
RSK/nolltolerans mäns våld mot kvinnor

Angående den tragiska tågolyckan i Hässleholm. Vi vill härmed lyfta denna kvinnas tragiska öde💔

Väljer att göra inlägget anonymt så ingen ska kunna gå via min vänlista och försöka hitta namn på personen jag pratar om.

Stor sorg. Vi har mist en "syster".
Vet inte om alla hört om den hemska olyckan nere i Hässleholm igår där en mamma och hennes två barn blev påkörda av tåget?
Mamman hade blivit misshandlad länge av sin man och han hade också börjat gå på barnen.
Hon lämnade honom och levde på hemlig ort.
Men så nu kom beslutet från tingsrätten att trots allt han gjort skulle han få rätt till umgänge med barnen.
Han har hotat henne och sagt att han skulle slå ihjäl både henne o barnen när han hittar henne.
Nu till helgen skulle han få umgänge med barnen.
Mamman fick slut på hopp när rättsystemet gick emot henne. Hon såg ingen framtid för sig och sina barn längre och valde att ställa sig på spåret med dem och begå mord/självmord.

Känns förjäkligt att det får gå till så här. Att trots han gjort vad han gjort mot henne o barnen så får han ändå umgängesrätt.
Så otroligt hemskt att hon inte såg någon annan utväg.
Jag hoppas hon o barnen får frid i himlen.
Mina tankar är med anhöriga och lokföraren.
Stor sorg 💔
Citera
2021-07-09, 10:11
Medlem
Novotars avatar
Lokföraren kanske aldrig mer kan återgå till sitt jobb, ångest, mardrömmar.
Citera
2021-07-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Säger inte att han är en ängel men vi har inte alla fakta ännu. Det läggs för mycket fokus på mannen.

Det finns ju onekligen mycket som pekar på att just mannen är en stor bidragande faktor till denna tragiska händelse. Jag har belyst tidigare att jag har erfarenheter av mannen och även så har mina vänner och det är man som dragit sig mot våld och umgängen som har skev kvinnosyn. Allting här inne är spekulationer, så länge inte kvinnan och mannen erkänner så är ju allting spekulationer och så kommer det förbli eftersom man inte letar efter en "gärningsman". Det kan ju vara så att nära anhöriga till kvinnan träder fram i ett större uttalande senare men det är ju likadant där, det skulle ju också bara kunna vara rena skit snacket.

Så lite känsla borde du nog ha vid detta stadie om du följt tråden någorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in