Citat:
Ursprungligen postat av
Mr_Fister
hemskt att hon blivit misshandlat men det är fan ingen ursäkt till att mörda sina barn. Fy fan för er som tycker synd om henne, har ni barn själva?
Hon kunde mördat sin man istället och suttit i fängelse ett tag, så hade barnen kunnat få leva sina liv. Istället så drog hon med dom in i döden, möjligtvis för att hon var rädd att dö ensam, eller ett jävla EGO!!! Hur som, ingen empati för henne och hennes handling.
Jag förstår absolut hur du tänker. Är lika upprörd själv. Men...man måste komma ihåg att Mamman var inte psykisk frisk när hon gjorde denna fruktansvärda handling. Hon var ju självklart helt övertygad om att hon gjorde det som hon tyckte var rätt. Otroligt svårt att förstå förstås för oss andra som är psykiskt friska just nu.
Nu tycker jag inte om att spekulera men kvinnan kan ha varit helt psykiskt frisk och varit en toppenmamma tidigare men att något har gjort så hon har hamnat i det här mentala situationen.
Tänker inte kasta skit på mannen heller och inte skylla på samhället heller förrän man vet mer.
Jag jobbade tidigare på att boende för psykiskt sjuka vuxna som mer eller mindre var som zombies. När jag läste deras levnadsberättelser så hade dom levt helt vanliga liv och arbetat, haft familj, egna företagare etc men alla hade det gemensamt att dom hade varit med om trauman i sitt liv. En del lättare trauman än del värre. Man vet aldrig vad som händer med någons psyke när man varit med om ett trauma. Därmed inte sagt att det varit så med denna kvinna!
Så fruktansvärd handling i vilket fall.