2021-07-09, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
En länk till ett Facebook-inlägg som du inte hittar nu där det påstås att pappan skulle "slå ihjäl kvinnan och barnen när han får tag på dom".

Stabil bevisföring där.
Du kanske kan hjälpa till och leta i tråden själv ?
Den som länkade kanske kan ge sig till känna och länka igen i PM till dig. Det kanske är borttaget här i tråden eftersom jag inte hittar det nu. Det var rättare sagt en skärmdump via mobil från en kvinnojour. Kvinnan som det talas om i den här tråden kanske hade haft kontakt med denna kvinnojour och berättat om mannens hot att slå ihjäl/mörda både hon och barnen.

Mina tankar går till den stackars lokföraren, anhöriga, vänner och den stackars kvinnan och hennes barn.
Synd att det inte framgår någonstans att någon gjort en orosanmälan om de nu visste att kvinnan och barnen blev misshandlade av maken/pappan.
Vila i frid.
Citera
2021-07-09, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”…där det påstås att…”

Mannen är inte dömd för något vad jag vet. Jag säger inte att han inte gjort henne illa, men tycker det är lite för mycket fokus på mannen. Det är inte han som misstänkts ha tagit två barn i döden.

Jo det är han. Dömd för misshandel 2009, det finns i tråden om inte mod. raderat det.
Jag personligen misstänker att det är mannen och barnens pappa som drivit mamman till detta tragiska öde. Jag lägger all skuld på mannen och myndigheter av det jag läst i den här tråden.

Kan man sätta sig in i kvinnans stress, förtvivlan, rädsla för mannen, så förstår man att den kvinnan kollapsar till slut och risken är stor att hon gör något irrationellt och i ren panik. Sömnlöshet vilket jag misstänker också finns med i bilden gör den mest laglydiga individ totalt förvrängd. Man är inte i sina sinnesfulla bruk till slut.

Papagrafryttare och PK folk kan knipa igen, tack på förhand.
Citera
2021-07-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Jag behöver inte smutskasta några rasfrämlingar. De sprider redan tillräckligt bra reklam om sig själva. Jo, kvinnan hade ett svenskt efternamn innan hon bytte efternamn. Det ser man ju på facebooklänken

Det är klart att jag tycker att det hela är djupt tragiskt. Framförallt för barnen.

Men vi vet fortfarande inte om det är hon. Hon tappar vänner verkar det som så det kan ju tyda på det är hon.

Eller så kanske tappet av vänner kan bero på att FB-användare har börjat skriva till de också och kanske aktivt valt att inaktivera sina konto för att de inte orkar med att folk är nyfikna?
Citera
2021-07-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jo det är han. Dömd för misshandel 2009, det finns i tråden om inte mod. raderat det.
Jag personligen misstänker att det är mannen och barnens pappa som drivit mamman till detta tragiska öde. Jag lägger all skuld på mannen och myndigheter av det jag läst i den här tråden.

Kan man sätta sig in i kvinnans stress, förtvivlan, rädsla för mannen, så förstår man att den kvinnan kollapsar till slut och risken är stor att hon gör något irrationellt och i ren panik. Sömnlöshet vilket jag misstänker också finns med i bilden gör den mest laglydiga individ totalt förvrängd. Man är inte i sina sinnesfulla bruk till slut.

Papagrafryttare och PK folk kan knipa igen, tack på förhand.

Det är ju du som är PK, ”allt är mannens fel”.
Citera
2021-07-09, 07:01
Medlem
Det finns flertalet vittnesmål från andra världskriget där människor under flykt eller i koncentrationslägren begått barmhärtighetsmord på sina egna barn.
Även stressade honor i djurvärlden kan reagera med att äta upp sina egna ungar, tex kaniner och möss. Vet ej hur det är med andra djur.
Det är svårt att sätta sig till doms över indikationen till någons handlande när man inte vet vilken grad av dödshot eller under hur lång tid de levt under hot.

Ett sanslöst tragiskt fall, liksom fallet med lilla hjärtat osv. Jag hoppas att detta fall blir en grund till ordentlig diskussion om det visar sig att mamma och barn varit utsatt för hot av pappan
Citera
2021-07-09, 07:01
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så hon var rädd för att pappan skulle döda barnen så hon dödade barnen istället .... Noll logik i det - och något jag noll förståelse för.
Förstår hur du tänker, men jag tänker såhär : Vad var hon och barnen utsatta för? Det finns saker som är värre än döden. Hon greps säkert av panik.
Citera
2021-07-09, 07:05
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfsdick
Fy fan vad mycket skit som skrivits i denna tråd. Är ju för fan värre än på länge här.

Snart 200 sidor. Ändå inte helt bekräftat att det handlar om MK men förmodligen.

Har man blivit fysiskt och psykiskt misshandlad under lång tid och dessutom barnen så är man nog fan desperat och rädd. Möjligtvis helt slut i huvudet. Tycker absolut att MK tog fel beslut men hon var förstörd och ville skydda sina barn. Men hur fan kunde det gå så långt? Den där jävla alban-labino borde det pratas mer om än själva MK. Tycker inte han ska komma undan med detta. Är ju ett desperat rop för helvete

Finns det någon bild på han ?
Citera
2021-07-09, 07:06
Medlem
Om det är rätt så är barnens farmor en fin person dessutom. Det var väl hon som fick sluta som förskolepedagog efter att ha skrämt och misshandlat barn på en förskola i önnestad eller om det var Vinslöv härom året.

Äpplet faller inte långt från päronträdet.

Fruktansvärt tragiskt att det behövde gå så långt, men jag kan helt förstå mamman faktiskt. Har själv levt med en man som misshandlat mig och det är ingen självklarhet att bara gömma sig resten av livet. Min plågoande hade den goda smaken att gå och dö. Hon insåg själv att han kommer ha ihjäl henne långsamt och troligt skada barnen under en längre tid. Hon ville slippa lida och ville att barnen skulle slippa lida. Hon avslutade det snabbt. Fruktansvärt för lokföraren dock, inte okej sätt att avsluta liv, men jag klandrar henne ändå inte. I hennes värld var det säkert den enda lösningen.

Det här händer oftare än man tror men sällan så öppet som detta. Det här är resultatet av svenska lagars slapphet. Landet där en man är fri att slå halvt ihjäl en kvinna (och även barnen) och ändå ha ”rätt” till de gemensamma barnen. Landet där männen släpps ut efter ett ”fy dig, inte göra så” och sedan tillåts fortsätta. Landet ni valt genom att rösta som ni gjort. Jag är sjukt ledsen och arg för att det är som det är och så rädd för mina barns skull.
Citera
2021-07-09, 07:08
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
hemskt att hon blivit misshandlat men det är fan ingen ursäkt till att mörda sina barn. Fy fan för er som tycker synd om henne, har ni barn själva?
Hon kunde mördat sin man istället och suttit i fängelse ett tag, så hade barnen kunnat få leva sina liv. Istället så drog hon med dom in i döden, möjligtvis för att hon var rädd att dö ensam, eller ett jävla EGO!!! Hur som, ingen empati för henne och hennes handling.

Jag förstår absolut hur du tänker. Är lika upprörd själv. Men...man måste komma ihåg att Mamman var inte psykisk frisk när hon gjorde denna fruktansvärda handling. Hon var ju självklart helt övertygad om att hon gjorde det som hon tyckte var rätt. Otroligt svårt att förstå förstås för oss andra som är psykiskt friska just nu.

Nu tycker jag inte om att spekulera men kvinnan kan ha varit helt psykiskt frisk och varit en toppenmamma tidigare men att något har gjort så hon har hamnat i det här mentala situationen.
Tänker inte kasta skit på mannen heller och inte skylla på samhället heller förrän man vet mer.

Jag jobbade tidigare på att boende för psykiskt sjuka vuxna som mer eller mindre var som zombies. När jag läste deras levnadsberättelser så hade dom levt helt vanliga liv och arbetat, haft familj, egna företagare etc men alla hade det gemensamt att dom hade varit med om trauman i sitt liv. En del lättare trauman än del värre. Man vet aldrig vad som händer med någons psyke när man varit med om ett trauma. Därmed inte sagt att det varit så med denna kvinna!

Så fruktansvärd handling i vilket fall.
Citera
2021-07-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Från m4rias linkedin profil

Rekommendation från en kollega som bla. Skriver:

Hon visade stora kunskaper i problemlösningsförmåga och tog sig an sina arbetsuppgifter på ett snabbt och effektivt sätt.*

Vidare skriver hon själv om sin erfarenhet som habiliteringsassisten:

Som habiliteringsassistent står barn och ungdomars behov i fokus.

Denna kvinnan kan verkligen inte ha varit frisk. Skrattretande att det man läser går inte ihop med hennes handlingar.

https://se.linkedin.com/in/maria-krasniqi-892591131

Så är det ju med flera som hamnar i kris. Den som inte själv varit med om ett helvete har svårt att sätta sig in i andras.
O sista arbetsuppgiften var effektiv... eller?
Citera
2021-07-09, 07:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfsdick
Fy fan vad mycket skit som skrivits i denna tråd. Är ju för fan värre än på länge här.

Snart 200 sidor. Ändå inte helt bekräftat att det handlar om MK men förmodligen.

Har man blivit fysiskt och psykiskt misshandlad under lång tid och dessutom barnen så är man nog fan desperat och rädd. Möjligtvis helt slut i huvudet. Tycker absolut att MK tog fel beslut men hon var förstörd och ville skydda sina barn. Men hur fan kunde det gå så långt? Den där jävla alban-labino borde det pratas mer om än själva MK. Tycker inte han ska komma undan med detta. Är ju ett desperat rop för helvete

Är det mannen som är mäklare?
Citera
2021-07-09, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
hemskt att hon blivit misshandlat men det är fan ingen ursäkt till att mörda sina barn. Fy fan för er som tycker synd om henne, har ni barn själva?
Hon kunde mördat sin man istället och suttit i fängelse ett tag

Hon gjorde nog det bästa hon kunde utav situationen ska du se..
Senast redigerad av therefore 2021-07-09 kl. 07:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in