2021-07-09, 08:41
Medlem
Fyfan, driva sin familj in i döden. Spelar ingen roll att det blev "frivilligt" från kvinnans del, hade blivit ihjälslagen ändå, och det så kallade liv hon levt innan dödsviljan tog över.

Bara att gratulera mannen för att han bor i (S)verige, lär inte hända något med honom, mer än att han får ersättning efter att ha förklarat sin oskuld i detta.
Citera
2021-07-09, 08:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jo det är han. Dömd för misshandel 2009, det finns i tråden om inte mod. raderat det.
Jag personligen misstänker att det är mannen och barnens pappa som drivit mamman till detta tragiska öde. Jag lägger all skuld på mannen och myndigheter av det jag läst i den här tråden.

Kan man sätta sig in i kvinnans stress, förtvivlan, rädsla för mannen, så förstår man att den kvinnan kollapsar till slut och risken är stor att hon gör något irrationellt och i ren panik. Sömnlöshet vilket jag misstänker också finns med i bilden gör den mest laglydiga individ totalt förvrängd. Man är inte i sina sinnesfulla bruk till slut.

Papagrafryttare och PK folk kan knipa igen, tack på förhand.

Finns inget som presenterats i tråden som styrker att han är dömd för misshandel. Finns endast en kopia på ett beslut att hennes begäran om kontaktförbud ej gått igenom.
Ett anonymt inlägg skriver att hon och barnen blivit slagna, han hotade att mörda dom.
Alla dessa påståenden är inte fakta utan trådsanningar eller har du andra källor som du kan presentera.
Kan mycket väl vara så att hon levde under hot och misshandel men vi får inte glömma att kvinnor kan.
Citera
2021-07-09, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Finns inget som presenterats i tråden som styrker att han är dömd för misshandel. Finns endast en kopia på ett beslut att hennes begäran om kontaktförbud ej gått igenom.
Ett anonymt inlägg skriver att hon och barnen blivit slagna, han hotade att mörda dom.
Alla dessa påståenden är inte fakta utan trådsanningar eller har du andra källor som du kan presentera.
Kan mycket väl vara så att hon levde under hot och misshandel men vi får inte glömma att kvinnor kan.

Det är många som vittnar om att han är våldsam.

Noll har kommit hittills och berättat att han är en ängel.

Dessutom försvann han som en odåga.
Citera
2021-07-09, 08:44
Medlem
Jag känner mig kluven.
Om de blev misshandlade och hotade så måste det varit fruktansvärt att gå med på umgänge och nekad kontaktförbud.
Kan inte tänka mig att det endast var det som var bakomliggande. En depression i den situationen kanske bidrog ganska mkt. Men det vet man ingenting om.

Sen finns en risk att hon hittade på allt för att få ensam vårdnad och när det inte gick så tog hon detta beslutet?

Det jag inte förstår och kanske någon annan kan mer om är att hur kan man få skyddad adress men inte kontaktförbud?

Skulle verkligen vilja läsa det som ligger till grund för besluten i detta fallet.
Citera
2021-07-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
hemskt att hon blivit misshandlat men det är fan ingen ursäkt till att mörda sina barn. Fy fan för er som tycker synd om henne, har ni barn själva?
Hon kunde mördat sin man istället och suttit i fängelse ett tag, så hade barnen kunnat få leva sina liv. Istället så drog hon med dom in i döden, möjligtvis för att hon var rädd att dö ensam, eller ett jävla EGO!!! Hur som, ingen empati för henne och hennes handling.
Hade hon valt att ta sitt liv själv hade mannen fortsatt att misshandla barnen - gud vet hur länge. 10-15 års helvete? Det var inget lätt beslut.

Jag blev ofta slagen som barn flera gånger i veckan. Det har påverkat mig för hela livet. Jag är 70 år och det gör fortfarande ont i själen. Det spelar ingen roll hur länge man går i psykoterapi. Har du inte befunnit dig i en sådan situation tycker jag att det är övermaga att kritisera mamman.

Det är lätt för dig att stå vid sidan om och kritisera andras val utifrån din (trygga?) uppväxt men det ger dig inte rätten att kritisera (spy galla över) kvinnans val. I hennes och barnens utsatta situation fanns förmodligen ingen annan lösning utifrån hennes horisont.

Jag har egna barn och har inte lyft ett finger för att göra dem illa. De har haft en trygg uppväxt och har i vuxen ålder förstått att jag hela tiden mått dåligt inombords men maskerat det väl.
Citera
2021-07-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBitch11
https://www.facebook.com/rskriksforeningen

Precis just detta jag misstänkte och har hört men inte vågat uttala mig om det.
Man jag "visste" att det var något i denna stilen och det passar så väl in på mannens historik och beteende.

Ok, jag tog fram länken igen eftersom Filifjonkenponken citerade mig och kritiserade mig med ”Stabil bevisföring där. ”
Nu har han ju bevis för vad jag läst här och vad som länkas. I övrigt känner jag inte till något om de inblandade i den här tragiska händelsen.
Men jag tycker det lutar åt att mannens beteende och myndigheters avslag är orsaken.
Citera
2021-07-09, 08:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är många som vittnar om att han är våldsam.

Noll har kommit hittills och berättat att han är en ängel.

Dessutom försvann han som en odåga.

Säger inte att han är en ängel men vi har inte alla fakta ännu. Det läggs för mycket fokus på mannen.
Citera
2021-07-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajjen18
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tagstopp-efter-olycka-utanfor-hassleholm

Om det utreds som mord kommer det då släppas en förundersökning även om utredningen läggs ner eller hur fungerar det?
Bara om det går till åtal. GM är död. Inget åtal, ingen fup till oss.
Citera
2021-07-09, 08:50
Bannlyst
Citat:
Säger inte att han är en ängel men vi har inte alla fakta ännu. Det läggs för mycket fokus på mannen.

Vad jobbigt för han.. Eller?.. Who the fuck cares.. Han är en beta.

Vi har tillräckligt med fakta för att inte sitta här och låtsas snacka gott om han. Håll er till konversationen eller skippa ämnet.
Citera
2021-07-09, 08:51
Medlem
Citat:

Håll käften !!!
Förringa, minska,*nedvärdera,*undervärdera,*underskatta,*bag atellisera;*nedsätta,*klassa ner,*misskreditera,*ringakta en mans våld mot en kvinna och deras barn.
Citera
2021-07-09, 08:51
Medlem
NewHopes avatar
Ted Bundy är en dålig jämförelse. Han njöt av mord, skada andra var hans njutning. Han var inte pressad eller misshandlad som vuxen. Mamman var i helt annat situation. Annars håller jag med.
Annars
Citat:
Ursprungligen postat av AAjofastNE
Det är sammanfattat bara en sjuk situation som har uppstått.

Det är tragiskt, så fruktansvärt tragiskt.
Stackars stackars stackars barn.

I ena hörnet har vi en Pappa till barnen som enligt anklagelser är och var en vidrig individ. En sån som man önskar all olycka och som gör narr av vårt rättssystem.
En sån individ som får oss att böna och be om förändring i lagstiftning.
En individ som borde framkalla införandet av riktigt livstidsstraff och som borde få hederliga människor att önska att vi bodde i land med dödsstraff.

I andra hörnet har vi en kvinna som uppenbarligen mått så obeskrivligt dåligt.
En individ som oavsett sanningsgrad i anklagelser blivit behandlad som luft av vårat rättsystem, sociala och vårdinstanser.

I det här fallet finns det 3 gärningsmän.

1. En Pappa som av all information att döma här på Flashback inte borde se dagens ljus.

2. En Mamma som både är ett offer, men ännu mer en gärningsman. Bara för att ens handlingar har förklaringar så är det ju inte mindre sinnessjukt vad kvinnan gjort.
Bara för att Ted Bundy berättade varför han mördade kvinnor så är han ju lika sjuk i huvudet för det?

3. Den värsta gärningsmannen.
De myndigheter/personer inom rättväsendet, socialen, vården och anhöriga som lät det här hända.
Hur tilläts en man fortsätta trakassera och hota en uppenbart labil kvinna?
Hur tilläts en uppenbart labil kvinna att falla genom händerna på alla dessa ovan nämnda individer och fortsatt ha vårdnaden för två barn?

Jag fattar att kvinnan fått utstå otroliga trauman. Jag fattar att man inte tänker klart.
Men hur kan man lyckas sköta vårdnad av två små barn, som kräver en instinkt, om man uppenbarligen inte har någon som helst modersinstinkt och själv har ihjäl barnen?
GE BORT BARNEN.
Åk till mannen och kämpa för ditt liv. Försök ha ihjäl honom innan han kommer. Lyckas du = grattis! 10 år i fängelse men dina barn lever och den som hotat dig är död.
Lyckas du inte = pappan dödar dig. Då får han aldrig träffa barnen igen.
Ditt lidande slutar men dina barn har en chans.

Jag kan inte tycka synd om någon som mördar sina barn. Det går inte.

Det finns bara en riktig tragedi och den skördade två små oskyldiga liv.
Två små barns liv raderat av 3 helt skilda gärningsmän

RIP
Citera
2021-07-09, 08:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag känner mig kluven.
Om de blev misshandlade och hotade så måste det varit fruktansvärt att gå med på umgänge och nekad kontaktförbud.
Kan inte tänka mig att det endast var det som var bakomliggande. En depression i den situationen kanske bidrog ganska mkt. Men det vet man ingenting om.

Sen finns en risk att hon hittade på allt för att få ensam vårdnad och när det inte gick så tog hon detta beslutet?

Det jag inte förstår och kanske någon annan kan mer om är att hur kan man få skyddad adress men inte kontaktförbud?

Skulle verkligen vilja läsa det som ligger till grund för besluten i detta fallet.

Håller med dig, undrar bara om detta med skyddad identitet är bekräftat eller ytterligare en trådsanning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in