Citat:
Ursprungligen postat av
Mr_Fister
hemskt att hon blivit misshandlat men det är fan ingen ursäkt till att mörda sina barn. Fy fan för er som tycker synd om henne, har ni barn själva?
Hon kunde mördat sin man istället och suttit i fängelse ett tag, så hade barnen kunnat få leva sina liv. Istället så drog hon med dom in i döden, möjligtvis för att hon var rädd att dö ensam, eller ett jävla EGO!!! Hur som, ingen empati för henne och hennes handling.
Hade hon valt att ta sitt liv själv hade mannen fortsatt att misshandla barnen - gud vet hur länge. 10-15 års helvete? Det var inget lätt beslut.
Jag blev ofta slagen som barn flera gånger i veckan. Det har påverkat mig för hela livet. Jag är 70 år och det gör fortfarande ont i själen. Det spelar ingen roll hur länge man går i psykoterapi. Har du inte befunnit dig i en sådan situation tycker jag att det är övermaga att kritisera mamman.
Det är lätt för dig att stå vid sidan om och kritisera andras val utifrån din (trygga?) uppväxt men det ger dig inte rätten att kritisera (spy galla över) kvinnans val. I hennes och barnens utsatta situation fanns förmodligen ingen annan lösning utifrån hennes horisont.
Jag har egna barn och har inte lyft ett finger för att göra dem illa. De har haft en trygg uppväxt och har i vuxen ålder förstått att jag hela tiden mått dåligt inombords men maskerat det väl.