2021-07-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammlsh
var är det bekräftat att det är M.K? länka gärna det!

Vad fan är det för länk du vill se? Obduktionsprotokoll eller dödsbevis?
Citera
2021-07-08, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag kan inte uttala mig om det här specifika fallet men det är inte helt ovanligt att rätten går emot både soc och polisen och beslutar om delad vårdnad trotts att mamman har skyddade personuppgifter m.m.

Ja det kan jag också intyga är vanligt att domstolarna tyvärr är alltför okunniga om t.e.x våld i hemmet, så att de fattar rätt konstiga beslut ibland. Politikerna höll väl på nyligen med något förslag kring bl.a. att domstolarna behöver bli ”hårdare” i vårdnadsfrågor gentemot våldsamma föräldrar.

Säger inte att det är vad som hänt just i detta fallet, men visst skulle det kunna finnas nån sån här typ av komponent med i bakgrundsbilden hos de aktuella personerna i fallet.
Citera
2021-07-08, 22:02
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det finns psyksjuka kvinnor som ljuger, manipulerar och gör sig själva till offer och är uppmärksamhetskåta. Jag säger inte att det är så i detta fall eftersom jag inte har någon aning om bakgrunden överhuvudtaget, men jag säger att sådana kvinnor existerar, precis som att psykopater till män existerar.

Det finns det ja, men väldigt få i jämförelse med kvinnor som inte ljuger, manipulerar och gör sig till offer och är uppmärksamhetskåta och INTE får den hjälp dem behöver till sig själv och ev barn. Att ha med socialtjänsten, familjerätt och domstolen att göra är ändå ingen dans på rosor för varken kvinnan eller barnen. Att man då väljer det pga det du skrev är inte så vanligt som många tycks tro.
Citera
2021-07-08, 22:03
Avslutad
fp
Senast redigerad av P944 2021-07-08 kl. 22:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciciflink
https://www.bildtagg.se/bild/fbx4fjjtuj754kxawl08lr
Fyfan, äcklig Kosovo Alban som drev mamman tills sina barn till självmord. Hon måste haft det jävligt tufft om hon insåg att hon inte ens kunde lämna kvar barnen hos det kvinnomisshandlande aset.

Ännu en Svensk kvinna som faller offer för en muslimsk mans våld.

Tragisk utveckling i det här landet.

Men har slutat ha någon större empati för Svenska kvinnor som söker sig till män inom den religionen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartviol02
Känns som att det är ganska säkert nu att MGM är M*ri* Kr*sniqi. (*=a)
På hennes nyaste fb hade hon för en stund sedan 20 vänner. Dessa är nu nere på 16 st. Dessutom har en hel del av hennes vänner ändrat till svart omslagsbild under kvällen, både vänner från hennes gamla och nya fb.
Bland annat *nger H*nsson och M*rcín H*nsson på hennes nyaste fb. Och ett flertal med samma efternamn som henne på hennes gamla.

För mig är inte bakgrunden svart på dessa du nämner
Citera
2021-07-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Häftigt jobb.... Eller inte
Det är ett arbete som känns surrealistiskt och overkligt när jag gör det jag måste för att anhöriga ska få svar och den avlidne ska den värdighet han eller hon ska ha trots att man många gånger inte ser vad man hittar eller vem det tillhör…. Man måste gå till jobbet med höga murar runt sin själ för att klara det.
Citera
2021-07-08, 22:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja det kan jag också intyga är vanligt att domstolarna tyvärr är alltför okunniga om t.e.x våld i hemmet, så att de fattar rätt konstiga beslut ibland. Politikerna höll väl på nyligen med något förslag kring bl.a. att domstolarna behöver bli ”hårdare” i vårdnadsfrågor gentemot våldsamma föräldrar.

Säger inte att det är vad som hänt just i detta fallet, men visst skulle det kunna finnas nån sån här typ av komponent med i bakgrundsbilden hos de aktuella personerna i fallet.

I det här fallet vet vi väl inte om vårdnadstvisten var avgjord. Den brukar väl ofta gå till hovrätten. Det tror jag inte den hunnit göra. Han hade en tidigare dom om misshandel, men inte i nära relationer.
Citera
2021-07-08, 22:05
Medlem
Detta är så tragiskt. Hur kan en mamma göra så mot sina barn? Hon kunde tänkt ett snäpp längre, tagit med barnen och flyttat utomlands dit han aldrig kunnat hitta henne? Börjat om på nytt och gett barnen en chans i livet. Varför skaffa inte ett utan TVÅ barn med en man som misshandlat henne? Jag har så många frågetecken. INGET i denna världen rättfärdigar det hon gjort.
Citera
2021-07-08, 22:06
Avslutad
Jag känner mig äcklad av alla som försvarar mamman i det här fallet. Hon mördade sina barn. Tror ni att de ville bli påkörda av ett X2000 era pantade mamelucker?
Citera
2021-07-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brownie79
Detta är så tragiskt. Hur kan en mamma göra så mot sina barn? Hon kunde tänkt ett snäpp längre, tagit med barnen och flyttat utomlands dit han aldrig kunnat hitta henne? Börjat om på nytt och gett barnen en chans i livet. Varför skaffa inte ett utan TVÅ barn med en man som misshandlat henne? Jag har så många frågetecken. INGET i denna världen rättfärdigar det hon gjort.

Växer pengar på träd i din värld?? Alla kanske inte har möjligheten att bara dra. Dessutom skulle det vara kidnappning.
Citera
2021-07-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Det finns det ja, men väldigt få i jämförelse med kvinnor som inte ljuger, manipulerar och gör sig till offer och är uppmärksamhetskåta och INTE får den hjälp dem behöver till sig själv och ev barn. Att ha med socialtjänsten, familjerätt och domstolen att göra är ändå ingen dans på rosor för varken kvinnan eller barnen. Att man då väljer det pga det du skrev är inte så vanligt som många tycks tro.

Jo det är riktigt jävla vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in