2021-07-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Enligt mina källor är där inte stängsel hela vägen. Är en del fält bara med lite ”bondstängsel”. Är inte jätte smidigt att gå där. Men terorin att de genar till badplatsen är ju lämplig om det nu inte är självförvållat

Dina källor borde även informera dig om att det inte i något läge blir en genväg att passera spåret om det är badplatsen man ska till.
Den vägen som finns är den bästa vägen. Rakast, kortast, bäst underlag osv.
Den här olyckan har INTE uppkommit genom att man har genat.

Jag tror på ett av dessa två alternativ:
1. Barnen har lekt uppe på rälsen och kvinnan skulle rädda dom.
2. Utökat självmord.

Hemskt hur som helst och mina tankar går till lokföraren, resterande tåg-personal, anhöriga till dom omkomna, och till räddningspersonalen, som har fått ta hand om eländet.
Citera
2021-07-07, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vad kan ha hänt här? Väntar på uppdateringar

https://www.expressen.se/kvallsposten/larm-om-olycka-vid-jarnvag-flera-personer-pakorda/

Varför vistas folk på trafikerat spår för?

Vilka spån kan man tycka.
Citera
2021-07-07, 15:08
Medlem
Har otroligt svårt att se att man genar över bara för att, måste vara något med självmord. Så gränslöst emot anhöriga och hennes barn
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Er det slik i Sverige? Da en mamma gikk ut i sjøen med sine tre (eller var det fire?) barn ifjor vinter her i Norge ble alt fortalt i avisene. Ett av barna ble reddet. Mammaen var gravid. I barnevognen som sto igjen et stykke unna lå passene deres.

Jasså? Tog hon livet av sig och barnen?
Citera
Medlem
korns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Banverket heter det inte längre. Numera är det Trafikverket. Strukton bedriver underhållskontraktet. Tvivlar på att det är arbetare som blivit påkörda. Får då hade jag fått höra det

Ja precis Trafikverket, ursäkta! Okej då vet jag det med, kan vara NRC eller liknande då? Har för mig där sitter suicidalstaket på den biten av sträckan med men det går ju ganska lätt att klättra över.
Citera
2021-07-07, 15:09
Medlem
goofers avatar
De har väl lyckats att pussla ihop en omkommen och identifiera den.

Rättar mig själv:den omkommen är inte identifierad.
Då kan de gå ut med att minst en är omkommen.

En vuxen som står upp och blir träffad av tåget kommer sannolikt att slungas iväg.

Barn däremot, där är väl risken att de hamnar under tåget.

Då kan det bli mycket svårt att få fatt i hela kroppen.
Senast redigerad av goofer 2021-07-07 kl. 15:15.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Fyfan vad hemskt att gå och leta delar till en kropp

Häftigt jobb.... Eller inte
Citera
Medlem
korns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hur troligt är detta?

Hände ju i Stockholm för inte så längesedan. Men nej inte jätte troligt dock
Citera
2021-07-07, 15:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesmondHume
Om någon mot förmodan har överlevt så är de nog lagom omtöcknade och har annat att tänka på.

Absolut är det så. Men då det pratas om en kvinna och två barn så känns det som att personerna bör höra ihop på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Fyfan vad hemskt att gå och leta delar till en kropp

En kompis som jobbade inom brandkåren sa det till mig att skulle man ta livet av sig så var inte det snällaste mot omvärlden att hoppa framför tåget. Han hade då just kommit hem från ett sånt uppdrag och letat delar i ett skogsparti ett antal timmar.
Citera
2021-07-07, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Jasså? Tog hon livet av sig och barnen?

Ja.
Senast redigerad av RumleGaasegg 2021-07-07 kl. 15:13. Anledning: Tilføying. Tilføying strøket.
Citera
2021-07-07, 15:11
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korn
Hände ju i Stockholm för inte så längesedan. Men nej inte jätte troligt dock

Jag menade, jobbar du inom järnvägen i Hässleholm eller är du bara ute efter att spela "jag-vet-bäst-här"???
Citera
2021-07-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korn
Ja men inte just i Hässleholm har vi inte sommarjobbare på vårt företag. Men huruvida de andra har det kan jag inte svara på. Du måste ju gå en utbildning också för att utföra arbeten i spårområdet/säkerhetszonen. Men det är Banverket och Strukton som sköter underhållet ja så som det.

Du jobbar på järnvägen säger du, men vet tydligen inte ens om att Banverket inte finns kvar.
Trolla vidare någon annan stans dumjävel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in